{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.497 visninger | Oprettet:

LAVBUDGETSBIL TIL MANGE KM/L??? {{forumTopicSubject}}

Hej BG'er.

Jeg står og skal bruge det ABSOLUT BILLIGSTE alternativ i form af en bil.

Syv krav:
- Købspris maks. 50.000
- Plus 20 KM/L
- Billig i vægtafgift
- Billig i forsikring
- Skal have kørt under 300.000 km.
- Skal være i rimelig pæn og velholdt stand (gerne fejfri og evt. nysynet, hvis det kan lade sig gøre)
- Billig i vedligeholdelse (få værkstedsbesøg, billige service, billige reservedele osv.)

Bilen skal bruges til 'pendling', 30-40 km. (15-20 km. hver vej) dagligt + det løse. Bilen skal være den, der på disse kilometer kører længst literen og samtidigt er billig i forsikring, vægtafgift osv. (jævnfør ovenstående). Om det er en benzin eller diesel er for mig fuldstændig ligegyldigt, bare det blivet det billigste alternativ.

Mine egne overvejelser indtil videre har været:
- Peugeot 206 1,4 HDi
- Citroén C2 1,4 HDi
- VW Lupo 1,2 TDi 3L , 1,4 TDi, 1,7 SDi (alle fra årgang 2002 og frem) samt 1,4 benzin fra et vilkårligt årstal.

Jeg håber I kan hjælpe mig med mit valg, jeg synes lidt det er en jungle derude.

I må gerne komme med Jeres bud på den bedste bil til mine behov.

Mvh
Tim L.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LAVBUDGETSBIL TIL MANGE KM/L???
  • #1   21. feb 2012 Du skal ikke købe en dielselbil hvis du ikke kører flere km, det giver kun problemer med sod i egr ventil mv.
    Så hellere en lille benz bil, den er også billigere at holde kørende


  • #2   21. feb 2012 Se mit outsider alternativ til det du søger.

    http://bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1402378

    reservedelspriser som på Fiat 127 se mere her :

    http://www.daihatsu.nu/

    Og så har du massere af guld tilovers til alle de damer du samler op med denne charmetrold smiley


  • #3   21. feb 2012 Fint Thomas.

    Mange tak for tippet. Jeg har nemlig selv tænkt tanken. Der går jo noget tid, før sådan en diesel er varm og den 'økonomiske fordele' rigtig træder i kræft. Og så ja, langt kører jeg jo heller ikke.

    MEN! Hvilken benzin skal det så være? Mine behov er jo stadig de samme som beskrevet ovenfor, hvad enten det er en diesel eller benzin.


  • #5   21. feb 2012 Jeg havde snuppet en Toyota Aygo benziner. Den går 22kml og du kan godt finde dem brugte fra ca 50.000kr uden særlig mange km på bagen.
    De biler du nævner kan ofte være forbundet med en del udgifter når de har kørt mange km..



  • #6   21. feb 2012 Ja men tak Jesus ;D

  • #7   21. feb 2012 Golf 2 diesel på gule plader kan sagtens gøre det job for dig, udover det er en gammel bil.

  • #8   21. feb 2012 havde snuppet en 206 1,4 hdi..

    en lupo blir du træt at.. det virkelig end spand.. der er keine komfort overhovedet.. og køre i den er som at vælte på cykel smiley


  • #9   21. feb 2012 Num L - AE86 1.6 TC
    Problemet er - at jeg skal møde yderst repræsentabelt op på arbejde, hvilket jeg uden tvivl vil gøre bedst i bil.

    Ikke med lidt brændselsduft i tøjet og sjovt hår pga. hjelm. Men tak for tippet ;D


  • #10   21. feb 2012 <med de forholdsvis få km du ska køre vil jeg foreslå en lille benzin bil, de billige at holde kørene og har ikke motorproblemer som feks dieseleren har med til sodning osv, feks en toyota aygo, peugeot 107, eller citroen c1 vil være et godt valg for dig.

  • #11   21. feb 2012 Mikkel N.

    Hm. Jaaa, jeg har godt nok overvejet de mindre biler også. Men kom hurtigt fra dem, da jeg så KM/L. De kører ikke ligeså langt literen, som de andre dieselbiler jeg har kigget på. Spørgsmålet er så, om jeg på den 'korte' destance jeg kører, nogensinde vil mærke dieselbilens fordele? Hvis svaret er nej, så vil en lille benziner nok være det, der vil passe mig bedst.

    By the way, I må gerne prøve at linke/skrive en specifik model op med motorstørrelse, osv. ;D Det ville være great.


  • #12   21. feb 2012 Reperationerne på dieselbilerne med flere km på bagen vil overstige det du sparer pr kørte km i forhold til en noget nyere benziner med færre km på uret. Man skal køre MEGET længere hver dag for at diesel kan betale sig i længden.

  • #13   21. feb 2012 Min kæreste har lige købt en ny peugeot 107 og den er opgivet til 22km/l ved blandet kørsel men det er nok lidt overdrevet, men 20km/l kan den godt køre, så der er ikke så stor foreskel fra benzineren til dieselen, men ingen tvivl om en diesel er lidr lækre at køre i, men syns du skulle overveje en benziner

  • #14   21. feb 2012 Super god respons fra Jer alle.

    Ift. mine behov, så vil en bette benziner nok være bedst. Måske en der ikke har gået så langt igen og stadig kører langt literen.

    Det må da være til at finde for mit forslagsbudget.

    Takker for Jeres svar so far smiley


  • #15   21. feb 2012 suzuki alto..

    mine bedsteforældre har en.. høre ALDRIG om den er på værksted.. kun da de havde indbrud i den pga en gps.. smiley


  • #16   21. feb 2012 muligvis en nyere seat ibiza. står med samme dilemma lige nu. jeg overvejer mig at anskaffe mig en ibiza 1,9tdi. billig i dele og køre skide godt smiley dog er de lidt dyre i anskaffelse.

  • #17   21. feb 2012 Tror ærlig talt ikke du skal være bange for en diesel, hvis du en gang imellem tager en halvlang tur, så den virkelig bliver brændt igennem, og evt. kører en servicerens igennem den, til hvert service (:

    Ellers noget i stil med den ældre alto. De kører altså fint nok, til trods for den manglende komfort (:


  • #18   21. feb 2012 hvis det må være en ældre bil:
    http://www.dba.dk/peugeot-106-14-xr-2000-km/id-79334185/


  • #19   21. feb 2012 Jeg er 'sjovt nok' fuldstændig ligeglad med design, komfort osv.

    Det skal bare være det bedste alternativ til mine behov. Og jeg har faktisk hørt flere sige, at jeg skal købe mig en lille benzinbil og droppe mine dieselovervejelser, eftersom jeg ikke kører længere.

    1,9TDI motorkøretøjer, kunne jeg sagtens anskaffe mig, MEN, det er langt fra de billigste i forsikring m.m.. Det er såmænd ikke fordi pengene mangles, det er fordi det gælder om at finde det - som skrevet - ABSOLUT BILLIGSTE ALTERNATIV til mine behov. Jeg er ligeglad med design, komfort, hastighed og alt det andet 'lir'.
    Det drejer sig udelukkende om ren rationalitet gutter ; )


  • #20   21. feb 2012 Godt eksempel Anders C.

    106'er kunne måske godt komme på tale. Jeg kender jo lidt Peugeot'en i forveje, selvom de ikke helt er af samme støbning!


  • #21   21. feb 2012 Jamen så er det bare at købe en Lupo 3l.
    Kommer ikke under 25 km/l, koster 1160,- (1000 kroner pga. manglende partikelfilter) i årlig vægtafgift, og billig i forsikring (:


  • #22   21. feb 2012 Det er et klassisk eksempel, men fordelene ved diesel bliver ikke at mærke på så kort en afstand.

    Derfor ville jeg pege på følgende modeller:
    Kia Picanto
    VW Lupo
    VW Polo

    Alt efter behov til plads, så vil Lupo og Polo være billigst i vedligehold, og afskrivning, mens Picanto giver en nyere bil der kører lidt længere på literen.
    Dog tror jeg 20 km/l er utænkeligt på så korte afstande, specielt hvis det inkluderer bykørsel og/eller motorvej.
    I VW er det lidt lige meget hvilken motor det er, 1.0 er ok, men jeg ville gå efter 1.2 eller 1.4 med hhv. 55-60 hk og 75-85 hk, alt efter årgang.


  • #23   21. feb 2012 Billigst i grøn ejerafgift af de tre nævnte vil være Picanto 520 kr/år

  • #25   21. feb 2012 Et alternativ er også at bruge pengene på udbetalingen til en helt ny bil, og lige i øjeblikket er de mest populære Kia Picanto og VW Up!
    De fås begge fra omkring 90.000 kr.


  • #26   21. feb 2012 Brian D.

    Tusind tak for det fine svar og gode research. Der er intet krav om plads ej heller antal døre, hvide/gule plader m.m.

    Jeg har faktisk til at kunne købe en ny bil kontant, men jeg vil ikke, da jeg måske kun skal bruge bilen i 1½-2 år og så skal den sælges videre. Og da afskrivningen på nye biler er så stor i dag, vil de sparede penge på forbrug, forsikring, vægt-/grøn afgift m.m., være udlignet i tabet, når den nye bil skal sælges. Men ellers var det da nogle gode bud på nye biler, der passede perfekt i mine behov! Helt sikkert.


  • #27   22. feb 2012 Nicklossi!

    Den har også været stærkt overvejet. Men jeg har hørt at et simpel skift til en 1,4 HDi - eksempelvis Peugeot 206 eller CITROËN C2, kan spare mig for dyre serviceeftersyn, mekanikerregninger o. lign. + at jeg på min korte distance desværre ikke ville kunne køre så langt literen anyway. Om det er sandt ved jeg ikke, men sådan siger flertallet i hvert fald ; /

    Eller et rigtig godt eksempel på en billig bil i anskaffelse, forsikring grøn afgift (trods 1000 kr. gebyr grundet manglende partikelfilter er den jo stadig billig).


  • #28   22. feb 2012 Lupo 3L kører stort set altid langt på literen, og hvis den bliver behandlet godt og serviceret på et autoriseret værksted, hvor de ved noget om bilen, så vil den ikke være meget dyrere end andre biler. Men hvis de ikke ved noget om bilen på værkstedet, eller hvis man lige springer over et sted, så bliver det hurtigt dyrt. Det kan specielt være et problem ved en brugt bil, hvor man ikke kender hele historikken....

    Men ven den om, den helt nye bil, som jeg foreslog tidligere, hvis du køber den til 90.000 kr, og beholder den i tre år, så vil du måske have afskrevet de 40.000 kr, og kan sælge den for 50.000 kr, men du har til gengæld sparet penge i grøn ejerafgift, forsikring og værkstedsbesøg. En bil til 50.000 kr kan du nemt miste 15-30.000 kr på efter to-tre år, du kan også være heldig at du ikke mister så meget, men det kan vælte budgettet totalt hvis du får en regning på 10-15.000 kr.
    Hvis du går efter den brugte bil, så sørg for at den er nysynet, og med stempler i servicebogen (helst autoriserede).


  • #29   22. feb 2012 Okay så.

    Jeg begynder at se en råd trød i dette.

    Dog tror jeg, at hvis jeg - ligesom med min nuværende bil - ikke har haft nogen problemer og dyre regninger m.m., kommer til at miste flere penge på en ny bil på 2-3 år, idet jeg gerne vil overholde alle service osv., end hvis jeg køber en brugt der er 'i orden' som du selv skriver og måske ikke rigtig skal serviceres.

    Det store spørgsmål er så, hvad er bedst for mig, hvis jeg køber en Lupo:
    - 1,2 TDi 3L
    - 1,4 TDi
    - 1,7 SDi (alle fra årgang 2002 og frem)
    - eller 1,4 benzin fra et vilkårligt årstal

    Eftersom distancen er 15-20 km. pr. vej til arbejde.



  • #30   22. feb 2012 rød tråd*

    ^^ Selvfølgelig ;D


  • #31   22. feb 2012 jeg ville klart vælge 1,2 så. fordi benzinern af dem sys jeg personligt ikke køre tilnærmelsevis så godt som deres disel udgaver smiley men tag ud og prøv dem også se hvilken motor du bedst kan lide. der er ikke de store økonomiske forskelle mht service og vedligehold smiley

  • #32   22. feb 2012 Alright.

    Ja, men tak for forslagene.

    Jeg er dog ikke kommet så meget videre når alt kommer til alt. Hehe.
    Jeg selv havde overvejet den bette Lupo 3L'er. Men folk skriver jeg ikke vil kunne få glæde af den mange kilometer literen på den korte ditance ift. hvis jeg købe en benziner der kører de 22-24 km/l.

    Damn.


  • #33   22. feb 2012 Hvis du er endt med Lupo, og de korte afstande, så tag en benzin model, og drop diesel.
    Hvis du absolut vil have diesel, så er 1.4 og 1.7 billigere at reparere på, da de har flere standard-dele end 1.2 3L.

    Men du kan være uheldig med alle biler, men nye biler er der bare garanti til at hjælpe.
    Ældre biler går i stykker på et tidspunkt, og det længere de har kørt, det større er sandsynligheden.


  • #34   22. feb 2012 Men hvorfor ikke beholde din 206 ?

  • #35   22. feb 2012 Jeg kan sagtens droppe diesel. Som skrevet er jeg fuldstændig ligeglad med, om det bliver en diesel eller benzin, så længe den bare passer mine behov bedst.

    Jeg ville virkelig ØNSKE OVERALT OP JORDEN, jeg kunne beholde den herlighed, min 206'er. Men da jeg skal pendle omkring 40 km. om dagen + det løse udover arbejdet, så tror jeg desværre ikke det kan betale sig økonomisk set i blot forsikring + forbrug ift. en billige "kedelig" bil. Jeg har ikke behov for fart mere smiley


  • #36   22. feb 2012 Jeg er bange for at du bliver skuffet over hvor lidt du sparer ved at skifte bil. Du får ikke så meget for din bil som du skal give for en tilsvarende, og du kan ikke sælge den du køber for ligeså meget som du giver for den.

    Så hvis det kun er 1-2 år som du skriver, så burde der ikke være den store forskel på om du kører pænt i din 206, eller køber en anden brugt bil.
    Bedste alternativ for mig at se, er en af de ny mikrobiler. Men det er smag og behag.


  • #37   22. feb 2012 Brian. Mit budget er MAKS 50.000 kr. Ikke ens betydende med, at jeg kommer til at bruge den sum penge. Jeg ved netop ikke hvor mange penge jeg skal bruge på en anden bil. OG JO! Der er da penge at spare på forsikringen og vægtafgiften. Der kan da snildt spares 500 kr. om måneden i faste udgifter ved at skifte bil. Og det skal passe ind i et kommende stramt budget til sommer. Og der er 500-600 kr. månedtligt i faste udgifter mange penge.

    Kan vi ikke lige blande min egen bil udenom. Den skal ikke flyttes med mig til sommer men noget helt andet.

    Tak.


  • #38   22. feb 2012 Det er så i orden, i mange tilfælde kan det slet ikke svare sig at skifte for så kort tid.

    Men grøn ejerafgift er afgjort af hvor meget bilen er opgivet til at køre på en liter brændstof, men en bil der er så lille og så ny som muligt, burde opfylde dine behov.
    Med henvisning til de links jeg har smidt tidligere, så burde der også være muligheder.
    Forsikringen er nok den du kan spare mest på, men det kommer an på hvor meget du giver for din nuværende, og hvad du kan hente af tilbud på en anden bil.

    God biljagt.


  • #39   22. feb 2012 Any way.

    Du skal i hvert fald have tak for hjælpen.

    Jeg leder videre ;D


  • #40   22. feb 2012 Køb dig en Pug 107 1.0 HyperRacing smiley

  • #41   23. feb 2012 Hyper Racing! Haha ;D

    Den passer lige ind i mine/mit behov.


  • #42   10. jul 2012 Selv har jeg været glad ejer af flere Lupo 3L - og med rette vedligeholdelse kan man være røvbilligt kørende på trods af de har en del eller nogle km på bagen.

    Selv har jeg skiftet til en Renault Clio 1,5 Cdi - der er en del mere komfort i og har måtte sande at en Lupo med km på tælleren ikke går 30 men nærmere 25 km/l. Derfor valgte jeg mere komfort og jeg køre i dag 23-24km/l i min renault clio med 240.000km på klokken.

    Skulle du falde foren lupo kan jeg anbefale Billigbilpleje.dk til at levere dele - de var billigere end alle de andre jeg fandt og fik tilbud fra.

    Mvh Henrik og god biljagt.


  • #43   11. jul 2012 Super fint svar Henrik!

    Og mange tak iøvrigt. Sjovt du nævner det med komfort. En af de ting, der har gjort, at jeg er hoppet fra overvejelserne med en Lupo er, at jeg ikke kan sidde "godt nok" i den!


  • #44   11. jul 2012 Som jeg skriver så har jeg selv købt en Renault Clio - Tankede den igen i dag og har kørt omkring 24km/l - så den lever fuldt op til mine forventninger.

    Jeg fandt en side hvor de billigeste biler står listet i forhold til hvad de køre på literen - (med en søgning fra 1998 - til 2003) og her var Lupo 3L + Audi A2 3L på første pladsen, så kom der en citroen C2 på 3 pladsen.
    4 pladsen var delt mellem Renault Clio og Citroen C3 med 23,8 på literen..

    Så jeg er mere end tilfreds med min bil og forstår faktisk ikke at mange "hader" franske biler - Min gør det godt.

    God jagt !

    Mvh Henrik


  • #45   11. jul 2012 jeg har selv nået at købe ny bil siden dette indlæg endte med en ibiza 1,4 tdi.

    den kan jeg kun anbefale. har nu kørt 10,000 i den. og har kørt ca 25 i snit. så den kan jeg også anbefale dig smiley

    gav 85000 for den fra 08 med 90,000 på tællern smiley

    men alt i alt er det en super fin bil som er rigtig billig i det hele smiley


  • #46   12. jul 2012 Jeg har godt haft den i overvejelserne, godt nok den nye Ibiza.

    Men ja, de er ganske fine biler til pengene, ingen tviv om det!

    Hvad koster den egentlig i samlede afgifter årligt?


  • #47   12. jul 2012 min koster 1300. plus partikel filter afgift. men de kan jo fås med partikelfilter smiley

  • #48   12. jul 2012 jeg har en grande punto diesel stående den kan du hente til 55000 kr kørt 136 tusinde.

  • #49   12. jul 2012 Nissen: Kan du ikke læse smiley ?

  • #50   12. jul 2012 Undskyld betjent Kasper ... Undskyld undskyld undskyld håber ikke jeg har
    Ødelagt din dag .. Undskyld undskyld mange gange undskyld ..


  • #51   13. jul 2012 Nissen:

    Jeg har faktisk haft kigget på en Grande Punte, men jeg faldt desværre fra igen. Ellers tak for tippet.

    Kasper O:
    Jeg formoder, at du refererer til reglementet herinde og du her også ret. Meeeen, lige i det tilfælde har det dog ikke generet mig smiley


  • #52   13. jul 2012 De biler der er forælde brug 20 mere og spar dem på det lange løb på en seat mii
    Den køre næsten 30 på en liter benzin og er 10000 gange bedre og koster intet at eje 280 kr hslvårligt mener jeg


  • #53   13. jul 2012 lig 20.000mere og køb en seat mii
    helt ny bil. så der er garanti. der er kun service (forhåbenligt)
    køre 22-24km/l. har ok med plads. køre godt.


  • #54   13. jul 2012 Nu er Mii, Citygo og UP jo den samme bil så man kunne med fordel vælge den som passer en bedst med udstyret og evt. spare lidt penge.

    God jagt


  • #55   14. jul 2012 Ja, I har nok ret I tre sidste smiley

Kommentér på:
LAVBUDGETSBIL TIL MANGE KM/L???

Annonce