LAVBUDGETSBIL TIL MANGE KM/L??? {{forumTopicSubject}}
Hej BG'er.
Jeg står og skal bruge det ABSOLUT BILLIGSTE alternativ i form af en bil.
Syv krav:
- Købspris maks. 50.000
- Plus 20 KM/L
- Billig i vægtafgift
- Billig i forsikring
- Skal have kørt under 300.000 km.
- Skal være i rimelig pæn og velholdt stand (gerne fejfri og evt. nysynet, hvis det kan lade sig gøre)
- Billig i vedligeholdelse (få værkstedsbesøg, billige service, billige reservedele osv.)
Bilen skal bruges til 'pendling', 30-40 km. (15-20 km. hver vej) dagligt + det løse. Bilen skal være den, der på disse kilometer kører længst literen og samtidigt er billig i forsikring, vægtafgift osv. (jævnfør ovenstående). Om det er en benzin eller diesel er for mig fuldstændig ligegyldigt, bare det blivet det billigste alternativ.
Mine egne overvejelser indtil videre har været:
- Peugeot 206 1,4 HDi
- Citroén C2 1,4 HDi
- VW Lupo 1,2 TDi 3L , 1,4 TDi, 1,7 SDi (alle fra årgang 2002 og frem) samt 1,4 benzin fra et vilkårligt årstal.
Jeg håber I kan hjælpe mig med mit valg, jeg synes lidt det er en jungle derude.
I må gerne komme med Jeres bud på den bedste bil til mine behov.
Mvh
Tim L.
sep 2003
Følger: 66 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 57 Svar: 1.627
Så hellere en lille benz bil, den er også billigere at holde kørende
feb 2011
Følger: 18 Følgere: 31 Biler: 11 Emner: 122 Svar: 1.123
http://bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1402378
reservedelspriser som på Fiat 127 se mere her :
http://www.daihatsu.nu/
Og så har du massere af guld tilovers til alle de damer du samler op med denne charmetrold
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 9 Emner: 3 Svar: 23
Mange tak for tippet. Jeg har nemlig selv tænkt tanken. Der går jo noget tid, før sådan en diesel er varm og den 'økonomiske fordele' rigtig træder i kræft. Og så ja, langt kører jeg jo heller ikke.
MEN! Hvilken benzin skal det så være? Mine behov er jo stadig de samme som beskrevet ovenfor, hvad enten det er en diesel eller benzin.
mar 2004
Følger: 1 Følgere: 20 Biler: 7 Emner: 25 Svar: 375
De biler du nævner kan ofte være forbundet med en del udgifter når de har kørt mange km..
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 9 Emner: 3 Svar: 23
okt 2009
Følger: 69 Følgere: 70 Biler: 19 Emner: 125 Svar: 824
nov 2003
Følger: 40 Følgere: 48 Biler: 15 Emner: 59 Svar: 705
en lupo blir du træt at.. det virkelig end spand.. der er keine komfort overhovedet.. og køre i den er som at vælte på cykel
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 9 Emner: 3 Svar: 23
Problemet er - at jeg skal møde yderst repræsentabelt op på arbejde, hvilket jeg uden tvivl vil gøre bedst i bil.
Ikke med lidt brændselsduft i tøjet og sjovt hår pga. hjelm. Men tak for tippet ;D
apr 2009
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 45 Svar: 180
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 9 Emner: 3 Svar: 23
Hm. Jaaa, jeg har godt nok overvejet de mindre biler også. Men kom hurtigt fra dem, da jeg så KM/L. De kører ikke ligeså langt literen, som de andre dieselbiler jeg har kigget på. Spørgsmålet er så, om jeg på den 'korte' destance jeg kører, nogensinde vil mærke dieselbilens fordele? Hvis svaret er nej, så vil en lille benziner nok være det, der vil passe mig bedst.
By the way, I må gerne prøve at linke/skrive en specifik model op med motorstørrelse, osv. ;D Det ville være great.
mar 2004
Følger: 1 Følgere: 20 Biler: 7 Emner: 25 Svar: 375
apr 2009
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 45 Svar: 180
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 9 Emner: 3 Svar: 23
Ift. mine behov, så vil en bette benziner nok være bedst. Måske en der ikke har gået så langt igen og stadig kører langt literen.
Det må da være til at finde for mit forslagsbudget.
Takker for Jeres svar so far
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.194
mine bedsteforældre har en.. høre ALDRIG om den er på værksted.. kun da de havde indbrud i den pga en gps..
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 5 Emner: 45 Svar: 521
feb 2008
Følger: 64 Følgere: 65 Biler: 4 Emner: 214 Svar: 4.378
Ellers noget i stil med den ældre alto. De kører altså fint nok, til trods for den manglende komfort (:
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Svar: 79
http://www.dba.dk/peugeot-106-14-xr-2000-km/id-79334185/
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 9 Emner: 3 Svar: 23
Det skal bare være det bedste alternativ til mine behov. Og jeg har faktisk hørt flere sige, at jeg skal købe mig en lille benzinbil og droppe mine dieselovervejelser, eftersom jeg ikke kører længere.
1,9TDI motorkøretøjer, kunne jeg sagtens anskaffe mig, MEN, det er langt fra de billigste i forsikring m.m.. Det er såmænd ikke fordi pengene mangles, det er fordi det gælder om at finde det - som skrevet - ABSOLUT BILLIGSTE ALTERNATIV til mine behov. Jeg er ligeglad med design, komfort, hastighed og alt det andet 'lir'.
Det drejer sig udelukkende om ren rationalitet gutter ; )
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 9 Emner: 3 Svar: 23
106'er kunne måske godt komme på tale. Jeg kender jo lidt Peugeot'en i forveje, selvom de ikke helt er af samme støbning!
feb 2008
Følger: 64 Følgere: 65 Biler: 4 Emner: 214 Svar: 4.378
Kommer ikke under 25 km/l, koster 1160,- (1000 kroner pga. manglende partikelfilter) i årlig vægtafgift, og billig i forsikring (:
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.492
Derfor ville jeg pege på følgende modeller:
Kia Picanto
VW Lupo
VW Polo
Alt efter behov til plads, så vil Lupo og Polo være billigst i vedligehold, og afskrivning, mens Picanto giver en nyere bil der kører lidt længere på literen.
Dog tror jeg 20 km/l er utænkeligt på så korte afstande, specielt hvis det inkluderer bykørsel og/eller motorvej.
I VW er det lidt lige meget hvilken motor det er, 1.0 er ok, men jeg ville gå efter 1.2 eller 1.4 med hhv. 55-60 hk og 75-85 hk, alt efter årgang.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.492
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.492
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/kia/picanto/11-ex/997125
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/smart/city-coup/07-passion-61-aut/1059550
Søgningen på bilbasen var sat til:
benzin, 2002 eller nyere, mindre end 200.000 km, og maks 50.000 kr.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.492
De fås begge fra omkring 90.000 kr.
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 9 Emner: 3 Svar: 23
Tusind tak for det fine svar og gode research. Der er intet krav om plads ej heller antal døre, hvide/gule plader m.m.
Jeg har faktisk til at kunne købe en ny bil kontant, men jeg vil ikke, da jeg måske kun skal bruge bilen i 1½-2 år og så skal den sælges videre. Og da afskrivningen på nye biler er så stor i dag, vil de sparede penge på forbrug, forsikring, vægt-/grøn afgift m.m., være udlignet i tabet, når den nye bil skal sælges. Men ellers var det da nogle gode bud på nye biler, der passede perfekt i mine behov! Helt sikkert.
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 9 Emner: 3 Svar: 23
Den har også været stærkt overvejet. Men jeg har hørt at et simpel skift til en 1,4 HDi - eksempelvis Peugeot 206 eller CITROËN C2, kan spare mig for dyre serviceeftersyn, mekanikerregninger o. lign. + at jeg på min korte distance desværre ikke ville kunne køre så langt literen anyway. Om det er sandt ved jeg ikke, men sådan siger flertallet i hvert fald ; /
Eller et rigtig godt eksempel på en billig bil i anskaffelse, forsikring grøn afgift (trods 1000 kr. gebyr grundet manglende partikelfilter er den jo stadig billig).
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.492
Men ven den om, den helt nye bil, som jeg foreslog tidligere, hvis du køber den til 90.000 kr, og beholder den i tre år, så vil du måske have afskrevet de 40.000 kr, og kan sælge den for 50.000 kr, men du har til gengæld sparet penge i grøn ejerafgift, forsikring og værkstedsbesøg. En bil til 50.000 kr kan du nemt miste 15-30.000 kr på efter to-tre år, du kan også være heldig at du ikke mister så meget, men det kan vælte budgettet totalt hvis du får en regning på 10-15.000 kr.
Hvis du går efter den brugte bil, så sørg for at den er nysynet, og med stempler i servicebogen (helst autoriserede).
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 9 Emner: 3 Svar: 23
Jeg begynder at se en råd trød i dette.
Dog tror jeg, at hvis jeg - ligesom med min nuværende bil - ikke har haft nogen problemer og dyre regninger m.m., kommer til at miste flere penge på en ny bil på 2-3 år, idet jeg gerne vil overholde alle service osv., end hvis jeg køber en brugt der er 'i orden' som du selv skriver og måske ikke rigtig skal serviceres.
Det store spørgsmål er så, hvad er bedst for mig, hvis jeg køber en Lupo:
- 1,2 TDi 3L
- 1,4 TDi
- 1,7 SDi (alle fra årgang 2002 og frem)
- eller 1,4 benzin fra et vilkårligt årstal
Eftersom distancen er 15-20 km. pr. vej til arbejde.
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 9 Emner: 3 Svar: 23
^^ Selvfølgelig ;D
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 5 Emner: 45 Svar: 521
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 9 Emner: 3 Svar: 23
Ja, men tak for forslagene.
Jeg er dog ikke kommet så meget videre når alt kommer til alt. Hehe.
Jeg selv havde overvejet den bette Lupo 3L'er. Men folk skriver jeg ikke vil kunne få glæde af den mange kilometer literen på den korte ditance ift. hvis jeg købe en benziner der kører de 22-24 km/l.
Damn.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.492
Hvis du absolut vil have diesel, så er 1.4 og 1.7 billigere at reparere på, da de har flere standard-dele end 1.2 3L.
Men du kan være uheldig med alle biler, men nye biler er der bare garanti til at hjælpe.
Ældre biler går i stykker på et tidspunkt, og det længere de har kørt, det større er sandsynligheden.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.492
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 9 Emner: 3 Svar: 23
Jeg ville virkelig ØNSKE OVERALT OP JORDEN, jeg kunne beholde den herlighed, min 206'er. Men da jeg skal pendle omkring 40 km. om dagen + det løse udover arbejdet, så tror jeg desværre ikke det kan betale sig økonomisk set i blot forsikring + forbrug ift. en billige "kedelig" bil. Jeg har ikke behov for fart mere
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.492
Så hvis det kun er 1-2 år som du skriver, så burde der ikke være den store forskel på om du kører pænt i din 206, eller køber en anden brugt bil.
Bedste alternativ for mig at se, er en af de ny mikrobiler. Men det er smag og behag.
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 9 Emner: 3 Svar: 23
Kan vi ikke lige blande min egen bil udenom. Den skal ikke flyttes med mig til sommer men noget helt andet.
Tak.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.492
Men grøn ejerafgift er afgjort af hvor meget bilen er opgivet til at køre på en liter brændstof, men en bil der er så lille og så ny som muligt, burde opfylde dine behov.
Med henvisning til de links jeg har smidt tidligere, så burde der også være muligheder.
Forsikringen er nok den du kan spare mest på, men det kommer an på hvor meget du giver for din nuværende, og hvad du kan hente af tilbud på en anden bil.
God biljagt.
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 9 Emner: 3 Svar: 23
Du skal i hvert fald have tak for hjælpen.
Jeg leder videre ;D
okt 2008
Følger: 28 Følgere: 35 Biler: 11 Emner: 18 Svar: 111
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 9 Emner: 3 Svar: 23
Den passer lige ind i mine/mit behov.
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 94
Selv har jeg skiftet til en Renault Clio 1,5 Cdi - der er en del mere komfort i og har måtte sande at en Lupo med km på tælleren ikke går 30 men nærmere 25 km/l. Derfor valgte jeg mere komfort og jeg køre i dag 23-24km/l i min renault clio med 240.000km på klokken.
Skulle du falde foren lupo kan jeg anbefale Billigbilpleje.dk til at levere dele - de var billigere end alle de andre jeg fandt og fik tilbud fra.
Mvh Henrik og god biljagt.
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 9 Emner: 3 Svar: 23
Og mange tak iøvrigt. Sjovt du nævner det med komfort. En af de ting, der har gjort, at jeg er hoppet fra overvejelserne med en Lupo er, at jeg ikke kan sidde "godt nok" i den!
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 94
Jeg fandt en side hvor de billigeste biler står listet i forhold til hvad de køre på literen - (med en søgning fra 1998 - til 2003) og her var Lupo 3L + Audi A2 3L på første pladsen, så kom der en citroen C2 på 3 pladsen.
4 pladsen var delt mellem Renault Clio og Citroen C3 med 23,8 på literen..
Så jeg er mere end tilfreds med min bil og forstår faktisk ikke at mange "hader" franske biler - Min gør det godt.
God jagt !
Mvh Henrik
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 5 Emner: 45 Svar: 521
den kan jeg kun anbefale. har nu kørt 10,000 i den. og har kørt ca 25 i snit. så den kan jeg også anbefale dig
gav 85000 for den fra 08 med 90,000 på tællern
men alt i alt er det en super fin bil som er rigtig billig i det hele
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 9 Emner: 3 Svar: 23
Men ja, de er ganske fine biler til pengene, ingen tviv om det!
Hvad koster den egentlig i samlede afgifter årligt?
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 5 Emner: 45 Svar: 521
jul 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Biler: 3 Emner: 37 Svar: 174
dec 2004
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 271 Svar: 5.508
jul 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Biler: 3 Emner: 37 Svar: 174
Ødelagt din dag .. Undskyld undskyld mange gange undskyld ..
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 9 Emner: 3 Svar: 23
Jeg har faktisk haft kigget på en Grande Punte, men jeg faldt desværre fra igen. Ellers tak for tippet.
Kasper O:
Jeg formoder, at du refererer til reglementet herinde og du her også ret. Meeeen, lige i det tilfælde har det dog ikke generet mig
jan 2010
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 67 Svar: 580
Den køre næsten 30 på en liter benzin og er 10000 gange bedre og koster intet at eje 280 kr hslvårligt mener jeg
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
helt ny bil. så der er garanti. der er kun service (forhåbenligt)
køre 22-24km/l. har ok med plads. køre godt.
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 94
God jagt
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 9 Emner: 3 Svar: 23
LAVBUDGETSBIL TIL MANGE KM/L???