{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Saab 9000 2.0 Turbo Tuning??
  • #1   23. feb 2012 Lytter lige med, måske kan nogen af rådende bruges til min bil. smiley

    Umiddelbart vil jeg tro at ting som chip, intercooler, filter, udstødning og indsugning er det første man kigger på. Derefter måske benzinpumpe og dysser.


  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
    #2   23. feb 2012 De er så billige efterhånden at hvis det er power du vil have. så er du laaaaaaaaangt tættere på målet ved at få fat i en 2,3. gerne en aero den smider 270hp kun med chip. og kan holde til det smiley

    2,0 er gammelfar modellen ... lol


  • #3   23. feb 2012 Hej. Hop lige ind på www.saabklubdanmark.dk og opret en bruger, der får du de bedste svar!
    ellers prøv speedparts.se eller maptun.se


  • #4   23. feb 2012 når du siger 2,3 så er det vel også med turbo ik?

  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
    #5   23. feb 2012 Jo da :-))

  • #6   23. feb 2012 http://www.bsr-tuning.dk/produkter/t769/ men det kan også gøres billigere..

  • #7   23. feb 2012 der er vi bare henne i en anden pris klasse, tror du ikke en chip i sådan en 2.0 t vil smide den op på 200 hk?

  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
    #8   23. feb 2012 En chippet 150 smider 180.

    Hvor en std aero 2,3 har 240. der er en på dba til ca 15k det er dæleme ikke mange basseøre pr hk ...


  • #9   23. feb 2012 Ser godt ud det er bare fra 1994 og op efter, den jeg har kigget på er en gammel svend fra 1879

  • #10   23. feb 2012 1987

  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
    #11   23. feb 2012 Nu snakker jeg orig hirsch chip. dvs kræfter som bilen kan tåle. man kan sagtens hente både 210 og 220 ud af en 2,0. men det kræver en tyk tegnebog. trækaksler,kobling og gearkasse bliver til dele man skifter lige så ofte som olie :-))

  • #12   23. feb 2012 Har ikke 15.000 kr til bilen. men har nu kigget på en saab 9000 2.3 turbo som jeg syntes ser fornuftig ud til en god pris.

  • #13   23. feb 2012 Maptun.dk

    Tag en snak med de drenge de har styr på det


  • #14   23. feb 2012 De første 220hk er hentet kun med en chip og filter

  • #15   13. feb 2013 hejsa jeg har sæle så en og det har ved 0.3 bar150hk std vis du hær lade til 0.7 så har det 200.72 hk vis kører med 1.0 bar har det 248.33 hk vis du kører 1.6 bar 357,22 hk og det er på std motor da motor er laver til at kører med 2.0 bar std vis du vil svar med så er du vækommer til at får mit nr mvh aadal

  • #16   14. feb 2013 Aadal hvor har du de tal fra...?? du laver næppe 350hk på standart turbo

    Jeg ville kigge mig om efter en saab 9000 2,3 200hk fra 1994 frem.
    den laver man 270hk 440nm med en komplet udstødning, map, og et luftfilter det kan gøres for ca 8000kr


  • #17   14. feb 2013 Jeg har haft en Saab 900 sedan 2.0 16v med turbo og mener den fra fabrik lå på omkring 190 hk. Den trak rigtig godt fra land( kunne godt overraske lidt, da momentet kom lidt pludseligt).

  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
    #18   14. feb 2013 @aadal..

    Du vrøvler....

    Og tråden du lige har genoplivet er 1 år gammel......


  • kim j
    kim j Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 13
    #19   16. feb 2013 @Brian s

    aadal vrøvler skam ikke

    du kan lave 500 hk på en SAAB 9000 2,3 turbomotor uden at åbne blokken og skifte stempler plejestænger osv og den kan holde til det smiley

    en 9000 2,,3 aero laver 320 hk og 550 nm (ved 1800 omdr) kun med udst, luftfilter og omprogramering af den originale motorstyring

    skifter du så kompresserhuset til et 19T (originalt 15T) laver du over 420 hk og 650 nm men så skal der anden intercooler trykrør og brændstofdyser

    en standard SAAB 9000 2,3 aero æder nemt en porsche 911 turbo i mellem accelerationen smiley


  • #20   18. feb 2013 kim j

    Ingen tvivl om de er stærke og at 500hk kan hentes

    men at sige at du bare lige laver 320hk på en 9000 aero er altså lidt af en røver, for ikke at sige 420hk er bare at skifte et udstødningshus på turboen og en intercooler og lidt dysser.
    der skal en anden aktuator + intercooler til + mapsensor, kobling, dysser udstødning, luftfilter og et map så har du ca 300hk og 470nm
    det kan vel gøres for 20.000

    For at lave 400hk plus skal der toppakning + bolte, knaster, GT30 turbo eller lign. intercooler plus rør, mapsensor, brændstofpumpe, kobling, dysser udstødning, luftfilter og et map så har du også brugt 40.000


Kommentér på:
Saab 9000 2.0 Turbo Tuning??

Annonce