{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.320 visninger | Oprettet:

Thansen - må de det? {{forumTopicSubject}}

Hej BG....

Ja var i thansen i fredags og købe en ny benzin pumpe til min bil, lørdag vil jeg mont den., Men efter at have prøvet at mont. den viser det sig at den ikk passe, altså at det er en forkert reservedel..

Tænker straks, at det vil bare er ned og bytte den til en der passer til min bil eller få penge retur hvis de ikk har den "rigtige"

Men inde hos thansen vil de ikk tage den retur. da jeg har forsøgt at mont. den og at de derved ikk kan sælge den igen som ny.

Må de godt det?? Det er jo dem der har "lavet" en fejl???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Thansen - må de det?
  • #1   26. feb 2012 Må de da godt. Du kunne som kunde jo ha tjekket om den passede inden du prøve monterede den.

  • #2   26. feb 2012 Du har vel kigget på om den er magen til den gamle før du har prøvet at montere den?
    Du kan ikke forvente at de ved hvad der er det rigtige. Langt størstedelen af deres folk ved ikke mere om biler end hvad de kan læse på deres hjemmeside.


  • #3   26. feb 2012 Når du køber noget i en fysisk butik, så har du ingen returret.. Det er noget butikken kan vælge at tilbyde som service. Med det i baghovedet, så tror jeg ikke de behøver hjælpe dig.

  • #4   26. feb 2012 Jo jo.. Men kiggede også og sys da den så ud til at passe...



  • #5   26. feb 2012 Hmm hvis de sælger dig en forkert vare.. Så er det jo ikk noget med retur ret at gøre, tænker jeg..

  • #6   26. feb 2012 Varen er købt og betalt, og du vil aflevere den igen. Retur smiley

  • #7   26. feb 2012 nu skriver du jo selv at den ikke passer, og det er dem der har lavet en fejl. men som jeg ser det, så er en stor del af fejlen din egen. du skriver at du havde kigget på den nye, og du "synes den så ud til at passe". korrekt? hvis ja, mon ikk du så skulle sende bilen på værksted, istedetfor at hænge Thansen ud?

  • #8   26. feb 2012 Hmm så hvis du køber et tv "46"tommer i fx. elgiganten.. kommer hjem og det er et 42 tommer du har fået..

    Så det bare sur røv??


  • #9   26. feb 2012 Prøv en anden afdeling...

    Men det er klart, hvis du i forsøget på montering har ødelagt den, så står du med pikken i postkassen...


  • #10   26. feb 2012 Jaja.. Er helt klar over at den skal retur som da jeg købte den...

    Ville bare høre om det kunne være rigtig at de måtte det.. Men det lyder det til at de må så... LORT.. hehe

    MR Bilstyling .

    Ved ikk om du arbejder i thansen eller hvad?? Men det har sq ikk noget at gøre med at hænge thansen ud.. Vil bare hører om de måtte det...


  • #11   26. feb 2012 Nej for så står der på din kvittering at du har købt et 46" smiley og så er det en fejl.

  • #12   26. feb 2012 hvis du køber en mælk i bilka og kommer hjem og åbner den og finder ud af at det skulle være øko i stedet for så kan du jo heller ikke bytte den når den har været åbnet vel?? .. når man køber noget lige meget hvad! så tjek ALTID og varen er helt magen til INDEN DU SVINER DEN TIL ellers kan du IKKE få dine penge tilbage . sådan er det bare tjek først!

  • #13   26. feb 2012 Hmm lort så.. smiley

  • #14   26. feb 2012 jeg har selv prøvet det og det er så NITTE at bruge en masse penge som man ikke kan få tilbage :S

  • #15   26. feb 2012 Ja det var så 500kr ud i det blå.. Men hva fanden.. Det kunne sq da ha været være..

    Men så ved man det bare til en anden gang...


  • #16   26. feb 2012 Nej det gør jeg skam ikke. det er bare ikke forbudt at sammenligne den gamle reservedel med den nye.

  • #17   26. feb 2012 hmm mærkeligt, har aldrig haft problemer med at få bytte os selv om det var pakke ud..ex et komplet sædebetræk der ik passede til min bil fik jeg byttet..

  • #18   26. feb 2012 Så må du sælge den jo smiley

  • #19   26. feb 2012 har heller ikke haft problemer med at bytte hos dem, også dele der havde været prøvemonteret.

    er den fyldt med rustbeskyttelse, eller mange oliefingre, eller ser den ny og ubrugt ud.


  • #20   26. feb 2012 Nicklossi


    Ja det bliver jeg vel nød til..


  • #21   26. feb 2012 evt kør i en anden afdeling og se om de bytter den

  • #22   26. feb 2012 Sig den er defekt i stedet for ! smiley

    Så sætter de et klister mærke på den, hvor der står defekt.
    spørger om du vil have en ny, men sig du købte en anden.

    så overføre de beløbet til dig, hvis det er mere end 100,- kr.
    da de ikke må udbetale større beløb.

    måske du skal prøve en anden afd. nu.

    men det er lykkedes for mig den vej smiley


  • #23   26. feb 2012 det er satme dårlig service.. har du givet dem dit stel nr. el. reg. nummer... ja så er det sku da deres skyld, godt være du har prøvet an montere den, men fejlen ligger da bestemt ved dem, hvis det står på din kvit. hvad bil det er til.

    var den købt ved ftz/mekonomen, havde de byttet med et smil.. hvis fejlen var deres.!


  • #24   26. feb 2012 # Celina/AwD #

    Ja det kunne man måske gøre.. Men det er jo at snyde..

    Brian L

    Ja da jeg sagde den ikk passede.. Fik jeg af vide det var mig egen fejl, at jeg må have givet dem forkerte oplysninger om min bil..

    Men fuck det.. Tror jeg prøve at ringe til deres kunde center og høre hvad de siger.. eller må jeg bare prøve at sælge den..


  • #25   26. feb 2012 Hvad er den direkte begrundelse for at de ikke vil tage den retur?
    Er det at varen bærer præg af at have været prøvet monteret?
    Eller blot fordi at de kan se at emballagen har været åben?

    Faktisk så er du i din fulde ret til at få ombyttet varen, såfremt den returneres i den emballage du fik den i hvis det er butikken der har lavet en fejl. Købeloven er nemlig meget led overfor butikkerne på sådanne områder.
    F.eks. solgt jeg d. 18. december 2 dæk i min webshop hvor kunden fik dem tilsendt direkte fra min leverandør.
    Her d. 3. Februar kontakter kunden mig så for at gøre mig opmærksom på at de dæk der er blevet leveret, er forkert str. selvom at der stod det rigtige på det plastic de var pakket ind i.. Kunden tjekker ikke at selve dækkene har den rigtige str. før d. 3. Februar hvor de skal bruge dem, altså halvanden måned efter levering..
    De bestilte dæk var 16", men dem som kun siger han var kun 14"..
    Først ville jeg kun ombytte dem mod at kunden betalte differencen mellem de 14" og de 16" pga. at der var gået halvanden måned siden levering, og min leverandør derfor ikke ville ombytte da de ikke troede på den historie.. Kunden gik til forbrugerrådet som meldte klart ud at så længe de havde reklameret inden for rimelig tid (ifølge forbrugerrådet er det 3 mdr.) over en fejl leverance, var det butikkens ansvar og de skulle derfor ombytte uden omkostninger for kunden..
    Det endte med at jeg tabte lige knap 500 kr. på at sælge 2 dæk fordi kunden ikke opdagede fejlen ved levering.

    Så hvis den ikke fejler noget, eller bærer synlig tegn på forsøgt montering, så skal de tage den retur..


  • #26   26. feb 2012 Den ser ud som ny og emballagen har ikk taget skade eller noget .. Men ja den lugter jo lidt af benzin.. Og der var hoved grunden til han ikk vil tagden retur.. Det kan jeg måske også godt følge dem i..

  • #27   26. feb 2012 Så rens den godt af og lad den stå lidt ude i frisk luft..
    De kan ikke nægte at tage den retur hvis den ikke direkte stinker af benzin.. Det kommer den jo alligevel til når de sælger den igen og den bliver monteret på en bil..


  • #28   26. feb 2012 Ja men kan godt se, hvis de skal sælge den igen og at den næste der køber den nok vil sys det er underligt at den lugter så meget at benzin..

    Men det er da værd at prøve så..


  • #29   26. feb 2012 Men kør evt. i en anden Thansen hvor de ikke selv laver lovgivningen. Få den tørret godt af og lad den stå ude i en times tid..
    Evt. gi den noget bremse rens eller lignende, så er den 100 % ren.


  • #30   26. feb 2012 Glem det du kan tjekke at det du får er det rigtige...

    Mekonomen bytter sgu heller ikke hvis man har monteret det, for man kan ikke sælge / bytte en pumpe der har fået benzin i sig...

    Mekonmen og ftz gør det sgu også kun hvis de i forvejen kender kunden...

    Man ved ikke hvor længe pumpen skal ligge på lager og har den fået benz, så går den til.... pakninger osv. bliver tørre...

    Jeg hader bla. selv at få byttedele udleveret nogle steder overhovedet, for der mangler som regel noget, så af princip tager jeg ikke imod varer i en butik andre fjolser har haft hjemme, og hvor der er sorte fingre på kassen osv....

    Æd nu bare den pumpe selv.....


  • #31   26. feb 2012 jeg siger bare, hvis det er forretningen skyld, så skal de tage det ansvar, er det købers skyld, ja så er det hans ansvar...

  • #32   27. feb 2012 Det kan nok være, men de røvrender også dig.
    deres kunde service har været i medierne op til flere gange.

    så de må få det sådan smiley


Kommentér på:
Thansen - må de det?

Annonce