{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.420 visninger | Oprettet:

jannick k
jannick k
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 102

kia rio 1.2 active eller 1.4 motion {{forumTopicSubject}}

hej bg skal ha en ny kia rio men om jeg skal ha en 1.2 active med aircon og sædevarme eller en 1.4 uden har ikk kørt en 1.2 endnu. nogle der har nogle gode og dårlig til på dem begge fordele og ulemper skal lige siges jeg kører mest på landevej ca 30-60 om dagen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kia rio 1.2 active eller 1.4 motion
  • #1   26. feb 2012 tror sgu ikke der er stor forskel på 1.2 og 1.4 motoren, så jeg havde valgt 1.2 da den har det ekstra udstyr...

• #2   26. feb 2012 Altså hvor meget køre du om året? sammenlagt? Hvis jeg var dig ville jeg tage 1,2 med aircon de er nemme at sælge igen. men der er jo lang leverings tid på en Rio hvis du ikke ved det??

• jannick k
    jannick k Tilmeldt:
    sep 2011

#3   26. feb 2012 Ja den lokale Får hjem om en måned kører max en 15-20k km

• #4   26. feb 2012 Den lokale? vilken forhandler? Kia danmark er nemlig løbet tør for RIo og Picanto.

• #5   26. feb 2012 jeg har lige fået min 1.2 i fredags.

motoren er helt bestemt i orden, og den er faktisk overraskende tjep, og selvom man træder på pedalen så kørte jeg i snit 18.

ved normal kørsel kører vi faktisk 21.

26 på landevej/motorvej

• #6   26. feb 2012 Sariyar* . Det gør du fordi Kia ikke kan følge med. Der bliver solgt flere end de kan nå og lave og sende til dk.

• jannick k
    jannick k Tilmeldt:
    sep 2011

#7   26. feb 2012 den lokale kia forhandler fik afvide han får en sending hjem en gang om en måneds tid med både 1.4 motion og 12 active men at jeg sku skynde mig finde ud af det for de blir solgt så hurtigt så man har ikk rigtig til til tænke over det

• #8   26. feb 2012 Hm.. spændende at han for Nogen hjem om en månede.. ingen forhandler for nogen hjem før juni/juli/august ifølge Kia dk. Men kan da være han kender nogen som kender nogen som skaffer dem hjem smiley

• #9   26. feb 2012 jeg var bare heldig at han havde en.

det var også den sidste i landet fik jeg afvide.

kia kan ikke følge med efterspørgslen.

jeg fik afvide at næste ladning skulle komme imellem juli og aug.

jeg oprettede ikke service aftale, og ved ikk endnu om jeg gør det

• #10   26. feb 2012 brian J.

En service aftale kan godt betale sig i længden men de første 3 år er det enligt lidt spild da bilen burde køre uden nogen store udgifter.

• jannick k
    jannick k Tilmeldt:
    sep 2011

#11   26. feb 2012 kan kun sige hva jeg fik afvide aner ikk hvor han får dem fra smiley

• #12   26. feb 2012 jannick K. Det er så fair nok men som udgangs punkt ring rundt inden du siger ja!! Jeg sælger Blandt andet Kia til dagligt og vi har haft en del kunder som har fået afvide at de skal skrive under på en bil fordi den kommer inden for 1 uge eller 1 månede og når det så er gået undskylder de med at der er sket en fejl og der går xx antal måneder eller uger før den kommer. Så mit bedste råd ring rundt og hør andre forhandlere og evt. nøjes med at reservere Rioen til du har set den og så skriv under.

• #13   26. feb 2012 nickolaj: det kan jo ikke betale sig når min lokale mekker kan købe delene ved kia, og lave de samme ting for halvdelen af prisen. smiley

jannick: kan da godt være at han bare er heldig.

• #14   26. feb 2012 brian J. Det er rigtigt bare husk at få stempler i bogen ellers så gælder de 7 års garanti overhoved ikke.

• #15   26. feb 2012 nickolaj: selvfølgelig, kunne aldrig finde på andet end ting på regning med en splinterny bil. det ville jo være dumt i sidste ende. har lige købt nye tilpassede måtter, selv på dem er regningen gemt.

• jannick k
    jannick k Tilmeldt:
    sep 2011

#16   26. feb 2012 ja men fandt aldrig ud af hvad der ville være bedst en 1.2 active eller 1.4 motion

• #17   26. feb 2012 brian J. Men men men er din mek. autoriseret Kia mek? hvis ikke så gælder det ikke og din garanti bortfalder.

jannick K. Hvis du køre meget by kørsel køb 1,2 men hvis du osse køre en del motorvej så køb 1,4 active med aircon giv det mere du for bedre overskud og så din aircon.

• #18   26. feb 2012 jannick; prøv begge og gør dig dine erfaringer selv. jeg syntes ikke at 1.4 var flere penge værd.

• jannick k
    jannick k Tilmeldt:
    sep 2011

#19   26. feb 2012 nickolai har ikk 160000 til 1.4 med aircon har kun 140000 til 1.2 med aircon eller 1.4 uden aircon kører næsten kun landevej

• jannick k
    jannick k Tilmeldt:
    sep 2011

#20   26. feb 2012 brian har prøvet en 1.4 men ved ikk hva der ville være bedst til landevej det min første bil så ved ikk så meget om biler desværre

• #21   26. feb 2012 nickolai:: jo den gør, så længe at det er originale dele der bliver sat på, og du har papirerne på reservedelene. det står der både i manual, og dette kommer også fra forhandler.

• #22   26. feb 2012 Så tag 1,2 fin motor fin bil og fantastik med aircon.

• #23   26. feb 2012 jannick: prøv begge, og gør dig dine erfaringer. det kommer jo både an på hvordan DU kører, og hvordan du vil have at din bil kører. jeg havde ikke brug for 1.4 så vi tog 1.2

• #24   26. feb 2012 brian J. Mystisk. Vi havde en kunde inden hvor Kia nægtede Garanti pga. det var lavet hos en mek som ikke var godkendt af Kia og det var selvom Alle dele var købt hos Kia. Derfor man som udgangs punkt som sælger altid siger det skal være godtkendt Kia. Det skal ikke nødvendigvis være hos os hvor jeg arb. men bare en som er autoriseret.

• jannick k
    jannick k Tilmeldt:
    sep 2011

#25   26. feb 2012 altså aircon koster en del bens

• #26   26. feb 2012 nickolai: kan jeg ikke forstå, for på den måde mener jeg ikke efter lovgivning at du må binde kunder.
    så ville der jo ikke være andre værksteder end autoriseret. kan du følge hvor jeg vil hen?

de andre værksteder er jo også med til at netop kia og andre forhandlere sætter deres servicepriser ned, pga konkurrence

• jannick k
    jannick k Tilmeldt:
    sep 2011

#27   26. feb 2012 brian: jeg tænker for det meste på min økonomi og hvis en 1.2 er bedre til landevej og gør jeg kører længere på literen så det jeg gør og hvis det er en 1.4 så må jeg tag den uden aircon for har os hørt at aircon koster en del i bens forbrug

• #28   26. feb 2012 Sariyar* . Kan sq ikke lige huske priserne i hoved. Men det kommer jo an på hvor mange km og hvor mange år den skal gælde samt fx om du vil have sommer og vinterdæk med og låne bil osv osv. Men et sted mellem 300 og 400 kr så vidt jeg lige husker men hvis det er kan jeg sende dig en mail med det imorgen. De fleste steder som sælger Kia har jo en service aftale vilket vi osse har og der kan prisen godt være lidt forskellig.

• #29   26. feb 2012 brian J, Jeg forstår dig godt men De har helt lov til at sige de værksteder skal være autoriseret før at en garanti gælder det gør vw og mange andre osse. Det er for at sikre sig at bilen bliver lavet af nogen som har styr på det og ikke en eller anden tosse som står ude i skuret og binder den sammen med tape.

• #30   26. feb 2012 jannick: ja aircon koster da lidt, men ikke så meget som man tror. det er få km man snakker om. + den er billigere i vægtafgift + den går længere på literen

• #31   26. feb 2012 nikolai K -> du er forkert på den:

Mange bilejere ved slet ikke, at der siden 2002 har været frit værkstedsvalg i Danmark.
    I 2003 valgte forbrugerombudsmanden at give de autoriserede værksteder et påbud, omkring at garantien på en bil ikke bortfalder, selvom kunden vælger at få foretaget et serviceeftersyn på andre værksteder end et autoriseret.

Ligeledes blev der sagt at uorginale reservedele gerne må benyttes til reparationen uden at garantien bortfalder, så længe reservedelene overholder de fastsatte kvalitetskrav.

Du er som bilejer derfor ikke forpligtet til at få serviceret din bil på et bestemt værksted, som man var før i tiden, hvor ens garanti bortfaldt, hvis ikke alle serviceeftersyn og reparationer blev foretaget på det autoriserede værksted med orginale reservedele.

I dag er du derfor selv egen herre over at vælge dit eget værksted og er derfor ikke bundet til et fast. Dog skal du bemærke at garantien kan bortfalde, hvis det kan påvises at bilen ikke er blevet serviceret efter importørens forskrifter og med dertil godkendte reservedele.

• #32   26. feb 2012 Sariyar* . Det bliver lige imorgen når jeg kommer på job. send pb til mig så svare jeg imorgen ellers glemmer jeg det sq ;D har meget opfølning fra arb. idag smiley

Fordelen ved Rio'en er det er en A bil det vil sige 560 kr i vægtafgift det er sq dejligt.

• #33   27. feb 2012 Og at du skriver at VW gør det samme som du siger er noget vås, de rådgiver netop kunden korrekt efter gældende lovgivning.

http://www.smc-biler.dk/Varksted/Servicestandard2/

• #34   27. feb 2012 nickolai: hvis man køber org dele+regninger på dette... + regninger fra uautoriseret værksted og stempel, så har jeg da godt nok aldrig hørt om at dette ikke skulle være nok.

• #35   27. feb 2012 C G. Jeg har ret! Læs det sidste!! I dag er du derfor selv egen herre over at vælge dit eget værksted og er derfor ikke bundet til et fast. Dog skal du bemærke at garantien kan bortfalde, hvis det kan påvises at bilen ikke er blevet serviceret efter importørens forskrifter og med dertil godkendte reservedele.

Hvis et bilmærke derfor forskriver at den "SKAL" laves hos autoseret værsted og ikke bliver har de ret til at nægte garanti det er sådan som jeg har forstået det men kan du ikke sende mig linket til den side så kan jeg høre min kære chef imorgen når jeg møder ind smiley

• jannick k
    jannick k Tilmeldt:
    sep 2011

#36   27. feb 2012 brian og nickolai så 1.2 med aircon ville være bedst ? til 30-60 km om dagen på 80% landevej

• #37   27. feb 2012 sorry cg var der før mig

• #38   27. feb 2012 Ja det kan man ikke foreskrive importørens forskrifter er fx intervallet imellem service.! - utroligt hvis du er bilforhandler når du ikek engang har styr på det basale!

• #40   27. feb 2012 jannick: prøv dem, men 1.2 er billigere i vægt, og kører længere.

vælg 1.4 hvis du kører meget motorvej

• #41   27. feb 2012 brian J. som sagt jeg har kun prøvet det en gang. men har hørt det ske nogen gange hos andre mærker dog nogen år siden så skal ikke sige om det er lavet om. Meget kan ændre sig uden man for det hele at vide eller husker det smiley der sker sq meget pt og det sidste par år med biler og bil verden. Men hvis i har ret skal jeg da heller end gerne ændre mit syns punkt.

• jannick k
    jannick k Tilmeldt:
    sep 2011

#42   27. feb 2012 okay super mange tak bare om aircon er super bare er et must

• #43   27. feb 2012 C G. Jeg er ikke bilforhandler men Bilsælger Der er stor stor forskel smiley og meget grøn alt skal læres det er som jeg skriver osse derfor at hvis jeg tager fejl ændre jeg gerne synspunkt.

Skal lige siges til mit eget forsvar jeg har været i jobbet i to måneder så mange ting skal læres og mange ting er forskellige.

• jannick k
    jannick k Tilmeldt:
    sep 2011

#44   27. feb 2012 og bare er et must*

• #45   27. feb 2012 nickolai: vi kan jo alle tage fejl, man kan ikke følge med i alt hele tiden. smiley

men som sagt har jeg altid hørt dette og også kun fået det afvide.

jannick: det bedste råd er bare at du prøver begge og vælger den bil du syntes passer bedst til dig, vi kan jo sagtens skrive alt muligt men i sidste ende er det jo dig der skal kører i den smiley

• #46   27. feb 2012 brian J. Nemlig og osse derfor jeg er ærlig og udmelder at jeg helt ny i den del af bil verden samt at jeg gerne ændre mit synspunkt hvis jeg tager fejl. Men jesus det er svært at følge med ang. lovgivninger og pis og papir bare se nu med Leasing og demo biler det er jo helt vildt som folk er i panik.

• jannick k
    jannick k Tilmeldt:
    sep 2011

#47   27. feb 2012 ja men det hele ligger jo i om den skal være med eller uden aircon og som sagt har jo hverken kørt en bil med eller uden da det min første bil

• #48   27. feb 2012 jannick K. Som Brian så godt skriver prøv begge biler og se hvad der passer dit behov bedst ikke så meget pis smiley

• #49   27. feb 2012 jannick: jeg forstår godt din problematik. men igen, så prøv og tag din far eller en anden med, som har lidt erfaring. og snak sammen om det.

• jannick k
    jannick k Tilmeldt:
    sep 2011

#50   27. feb 2012 okay gør jeg men i må sove godt drenge tak for snakken

• #51   27. feb 2012 var så lidt.

• #52   27. feb 2012 Lige over.

• jannick k
    jannick k Tilmeldt:
    sep 2011

#53   27. feb 2012 vil gerne sige tak til jer alle det blev en 1.2 active i wendy brun som kommer i den her uge :b

• jannick k
    jannick k Tilmeldt:
    sep 2011

#54   28. feb 2012 han fik en hjem her i den her uge som ikk var solgt i brun 1.2 active så satte jeg mig på den

Kommentér på:
kia rio 1.2 active eller 1.4 motion

Annonce