{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.593 visninger | Oprettet:

Chevrolet Aveo vs. KIA Rio {{forumTopicSubject}}

Hey Bilgalleri..

Overvejer at erhverve mig en bil igen, da jeg er ved at være træt af busserne smiley

Leder efter en mindre bil, men stadig med en del udstyr.

Indtil videre har jeg kigget på en Aveo, som jeg synes ser rigtig fed ud. Men hvis jeg kigger tilbage i emnerne herinde skriver alle at det bedre kan betale sig med en Rio. Kan dog ikke helt forstå hvorfor?
Rio'en koster 120.000, mens Aveo'en koster 125.000. Dog er der langt mere udstyr i Aveo'en:

15” fælge
Aircondition
Cruise control
Boardcomputer
El-drevne sideruder, for
Ratbetjent radio/CD m. USB
Bluetooth
Fjernbetjent centrallås
Hill Start Assist
Multijusterbart førersæde
Multijusterbart rat
“Follow-Me-Home” lys
Pedaler "falder af" v. kollision
Brake assist
ESP + 6 airbags
ISOFIX barnestolsbeslag

Så man får da som minimum fartpilot og AC oveni hatten. Plus Aveo'en er hurtigere.
Min mor har en cruze, som jeg synes kører fantastisk. Dette må vel være noget af det samme i Aveo'en?

Dog er mit køb meget afhængig af pris, så bilen skal helst ikke være dyrere end de 125.000kr. Kunne måske også godt overveje brugt, hvis det bedre kan betale sig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chevrolet Aveo vs. KIA Rio
  • #1   27. feb 2012 Nu ved jeg ikke lige med Chevrolet, men Kia har jo deres latterlig lange garanti. Kan være derfor folk hælder til Rio'en smiley

  • #2   27. feb 2012 ia pga deres garanti smiley

    Men hvis jeg skulle ud og løbe ville jeg hellere smide de 30.000 mere og købe en magen til min. Har kørt begge biler, og min syntes jeg klart ligger i en anden klasse med henhold på kørerglæde. Sammenlignet med de ekstra penge smiley

    Og jeg syntes ikke Aveo og Cruze har den samme kørerglæde overhovedet, de to biler kan slet ikke sammenlignes..


  • #3   27. feb 2012 Stefan N
    Du tænker ikke på den gamle Aveo?
    For den nye Aveo har MEGET mere køreglæde end en Swift, syntes jeg..
    Men det er jo en smagssag. smiley

    Jesper W
    Hvis jeg stod som dig, og mit maks budget var 125.000, så havde jeg taget den nye Aveo.. Men hvis du kunne få en Rio med det samme udstyr, så havde jeg taget Kia'en.. smiley


  • #4   27. feb 2012 Theis.
    Nej det er den nye jeg tænker på smiley
    Og jeg syntes slet ikke den kører bedre end min egen, men ja det er en smagssag.


  • #5   27. feb 2012 Stefan, har også overvejet en swift, men synes de virker lidt dyre ift hvad man får.

    Kan godt se garantien selvfølgelig trækker. Tror nok jeg lige skal ud og se på dem.

    Theis, pga garantien også eller?

    Man kan ikke få en endnu mindre bil med samme mængde udstyr? Fx spark osv.


  • #6   27. feb 2012 Jesper W
    Også det ja, syntes bare at en Rio med det samme udstyr, lige er lidt foran en Aveo.. Men det er prisen jo også, så det er nok derfor.. smiley
    Hvis du vil ned i Spark klassen, så gå efter en Kia Picanto, det gør det rigtig godt, og er min favorit i den klasse.. smiley


  • #7   27. feb 2012 gå en stor bue uden om aveo. de gør alt hvad de kan for at slippe uden om garantien. jeg har haft den gamle model nåede at køre i den i 3mdr ud af et 1år resten af tiden stod den på værksted. ville klart vælge kia. ellers så kig på noget nyere brugt. har selv lige købt en ibiza 1,4tdi fra 08 med 92000 på klokken for 80 kg.

  • #8   27. feb 2012 Patten&Line(: -
    Gør Aveo'en alt for at slippe udenom garantien, eller forhandleren? smiley


  • #9   27. feb 2012 forhandlern. eller nærmere importøren. vi sloges med dem i 1,5år og nu har vi så afleveret bilen til bage. men med en udgift på 75000 til mig. for 15000km.

  • #10   27. feb 2012 plus renter og låne omkostninger.

  • #11   27. feb 2012 Patten&Line(: -
    Så man skal gå en stor bue udenom den nye Aveo, fordi du har haft bøvl med din gamle Aveo?
    Og fordi din lokale forhandler ikke kunne lave den? Og du har mistet 75.000kr på den..
    Det giver ikke mening i min verden.......


  • #12   27. feb 2012 Ja Jesper det har du ret i smiley
    Den er meget dyre end de andre, var ude og kigge på de biler i 100.000 kr klassen altså, spark, Aveo, Splash og Rio. Men efter noget overvejning kom jeg frem til de 30.000 givet godt ud. I form af udseende og kørerglæde. Men det er sikkert bare min mening smiley


  • #13   27. feb 2012 Jeg er uddannet KIA sælger så hælder selvfølgelig til Rio'en.

    Dog får du som du selv nævner mere udstyr i Daewoo'en, men kvaliteten er bare ikke lige så høj, og garantien er nærmest ikke eksisterende.

    +1 til KIA, no doubt.

    Men se om du ikke kan skrabe sammen til en Active udstyrsmodel, da du får markant mere udstyr smiley

    Mvh.


  • #14   27. feb 2012 theis. det er en generel ting med garanti sager på chevrolet. det har ikke noget med modellen at gøre. da jeg kontaktede fdm fik jeg afvide at det var en mere til bunken. de har mange sager ang chevrolet forsøger at snige sig uden om rep. det var ikke så meget min forhandler. han var flink og imødekomende men han kunne ikke stille noget op når han fik nej fra importøren. problemet ligger i at de sælger deres biler så billigt at der ikk er plads til at tage hånd om garanti sagerne.

    men det finder du sikkert ud af når du kommer ud en morgen og har vandskade på dit bagsæde som spark er kendt for.

    aveo er så kendt for defekte gearkasser, især dem hvor der er monteret træk på-


  • #15   27. feb 2012 Patten&Line(: -
    Du er da fuldstændig blank, min bil blev købt i Januar sidste år.. smiley
    Ved du hvornår det omtalte problem er fra, og hvor mange det drejede sig om? smiley OG Topdanmark har sagt, at de nok skal erstatte de efterfølgende skader...
    Læs nu lige lidt på sagerne Line, ikke også...


  • #16   27. feb 2012 jeg er da ikk blank det fakta. prøv og gå ind og se hvilke bilmærker kunderne er mest tilfredse med.

    self laver chevrolet nogle fine biler. det gør alle mærker efter min mening. problemet er bare at når der sker fejl på deres biler lister de uden om.


  • #17   27. feb 2012 Patten&Line(: -
    Er det fakta at en Chevrolet Spark fra Januar 2011 er vandskadet??


  • #18   27. feb 2012 Kunne i to ikke skrive en PM til hinanden i stedet for, at sidde og spamme mandens tråd, ellers smide nogle facts på bordet smiley

  • #19   27. feb 2012 Stefan N
    Jeg prøver sku da at få damen til smide nogle facts på bordet...
    Og jo, det kunne vi nemt.. Vil bare have det afsluttet, at hun fabler om noget, som hun tydeligvis intet aner noget om..


  • #20   27. feb 2012 Stefan N >> Nu er Swift, Rio og Aveo et stykke over 100.000 kr klassen, der snakker vi Alto, Spark og Picanto i stedet.

    Men hvis en Rio er for dyr, så ville jeg tage en Picanto, eller den ny VW Up!

    Kia har garantien med sig, og kvaliteten er efter min mening meget bedre hos Kia end hos Chevrolet (Daewoo).


  • #21   27. feb 2012 det kan godt være du har ret mht til årgangen på din. men igen de sager der har været med vandskader har måtte igennem nogle lange mdr pga de nægede at stå ved det. det er facks.

    men vi bliver ikke engige og sådan er det.


  • #22   27. feb 2012 Stefan N >> Nu er Swift, Rio og Aveo et stykke over 100.000 kr klassen, der snakker vi Alto, Spark og Picanto i stedet.

    Men hvis en Rio er for dyr, så ville jeg tage en Picanto, eller den ny VW Up!

    Kia har garantien med sig, og kvaliteten er efter min mening meget bedre hos Kia end hos Chevrolet (Daewoo).
    Der har tidligere været en del problemer med at få dækket noget under garanti ved Chevrolet, det er det jeg hører i min omgangskreds, hvor folk selv må betale for at de kan få en brugbar bil igen.


  • #23   27. feb 2012 se brian mener det samme som mig man betaler selv for rep hvis man vil have en brugbar bil'! det er facks. gå ind og google lidt så finder du hurtigt ud af det

  • #24   27. feb 2012 Hvis de har vandproblemer bliver de erstattet her, man kan endda se stelnummeret på dem, som er ramt.
    http://ekstrabladet.dk/kup/article1697773.ece
    .......................


  • #25   27. feb 2012 Kia - udelukkende fordi jeg ikke vil ses i en Daewoo (Chevrolet)

  • #26   27. feb 2012 det os fint nok. men det er så alt for sent der skete noget. det var først efter fdm vandt over dem i retten. hvilket jeg mener er forkert at det skal trækkes så langt ud.

  • #27   27. feb 2012 Nu er spark en utrolig grim, lille, skrammelkasse. Jeg havde klart taget kiaen

  • #28   27. feb 2012 har faktisk kigget på begge 2 selv..
    Grunden til at Aveo'en koster 125, er at der blev solgt flere Sparks end de havde, så forhandlerede fik et super tilbud da Aveon kom, hvilket også har gjort at de er UDSOLGT, der står kun rester tilbage rundt omkring.. og når de kommer hjem fra producenten igen, så kommer de til at koste omkring 150.000 istedet.

    Kia'en er super lækker! dog utroligt lille bagrude :| kørte i en Active 1.2 85hk.. dejlig rap bil alligevel.. var i hvert fald positivt overrasket, og havde bestemt en masse fordomme hehe smiley


  • #29   27. feb 2012 Aveo:
    http://www.chevrolet.dk/modeller/ny-aveo/ny-aveo-5-dors/
    fra 124.995 kr.
    Rio:
    http://www.kiamotors.dk/Models/Rio/
    120.000
    Swift:
    http://suzuki.dk/modeller/prisliste.aspx?id=8909
    147.990

    Disse modeller er std. uden ekstraudstyr.
    Der er 23.000 i forskel, så jeg siger de "30.000" jeg betalte mere er godt lagt ud, her kan du selv se dem, så læs igen hvad jeg skrev smiley



  • #30   27. feb 2012 Stefan N
    MEN Aveo'en har MEGET mere udstyr, end de to andre.. Selv til 125.000 kr..


  • #31   27. feb 2012 Ja men til gengæld syntes jeg det er ligesom, at kører i en papkasse.
    Det eneste den har, min ikke har er cruisecontrole samt Followmehome lys. Og resten som min mangler ser jeg som ubrugeligt smiley


  • #32   27. feb 2012 Tak for de mange svar.

    Kasper A - Okay, cool. Godt at høre fra en med førstehåndserfaring.

    Lige pt tænker jeg at det økonomisk ansvarlige ville være at købe enten en picanto eller en up. Går godt nok glip af lidt udstyr og størrelse, men sparer jo en masse. Plus jeg er alene og skal bruge den til bykørsel, så størrelsen er måske ikke så vigtig. (kun en smule i mit hovede).

    Ellers hælder jeg nok mest til Aveo'en eller Rio'en. Nok mest til Rio'en nu, da jeg lige opdagede der også var billig forsikring osv til. Samt garanti. Det er jo også kun 15.000 mere for en active model (Tak rene).
    Plus jeg så får mulighed for at styre anlægget på rattet, i modsætning til de små (ved ikke helt hvorfor det føles vigtigt for mig smiley )



  • #33   27. feb 2012 @Jesper,
    Kun 15.000 mere? har du fået et tilbud af Rene så? for står til 20.000 mere på deres webside smiley

    Syntes Kia'en er en lækker bil, og ville nok ende med en 1.2 Active eller en 1.4 Active og så ville jeg nok ende med at smække baksensor i med den bagrude der smiley hehe..


  • #34   27. feb 2012 Kasper
    Mente sevlfølgelig 20.000 mere smiley

    Bliver helt sikkert nødt til at tage en dag fri her i ugen og komme ud og prøvekøre. Tror ikke jeg kan bestemme mig før.


  • #35   27. feb 2012 ellers så vent til søndag, der har stort set alle bilforhandlere åbent smiley hvis du kan vente så længe hehe smiley

  • #36   27. feb 2012 når du kommer ud til kia kan du garanteret også presse prisen lidt hvis du har udbetalingen kontant. og meget hvis du skal købe bil helt kontant.

  • #37   27. feb 2012 Der er åbent hus på VW Up! i weekenden, det er en fed lille bil.
    Og den er også godt bestykket, hvis man ikke tager den helt skrabede model.

    Men Rio er klart at foretrække fremfor Aveo, og jeg kan ikke lige se at Aveo har meget mere udstyr til prisen?

    Men umiddelbart til de 125.000 kr, så ville jeg tage en Picanto eller Up! med noget udstyr.


    kasper A >> Jeg har selv kørt lidt i Rio, men forstår ikke du skal bruge baksensor i den? Den er da ikke værre end andre biler i den størrelse?


  • #38   27. feb 2012 Men vær forberedt på at der er 3-6 måneders ventetid på mange af disse populære mini- og mikrobiler.

  • #39   27. feb 2012 Brian
    Åh gud, havde jeg slet ikke tænkt på :s

    Har også lidt overvejet en brugt peugeot 306 1,6 hdi eller lign? Min far har en han gav 100k for, for et år siden ca. den er spækket med udstyr og kører fantastisk. Kan det betale sig økonomisk? Eller måske med en anden brugt bil.

    Jeg er 22 og har ikke haft forsikring i mit navn endnu, vil jeg lige tilføje.


  • #40   27. feb 2012 af de 2 en rio.
    ellers så jeg meget positiv over UP
    du kan få en highup for de små 125000. i mine øjne en bedre bil en aveo. rio´en er større men skrabet nede i den prisende


  • #41   27. feb 2012 Det kan slet ikke betale sig at købe en "gammel" 306 set i forhold til de ny mini- og mikrobiler.

    Det er virkelig ventetiden værd, og i den prisklasse og med det du skriver som behov, så vil en ny mikrobil være det rette.


  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #42   27. feb 2012 Ikke ti vilde heste kunne få mig til at købe en at de nævnte modeller. Og da slet ikke fra ny. I min verden så er det sådan nogle biler som den 18 årige køber for 8k...

    Laaaaangt hellere en god brugt kvalitets bil.

    // Brian


  • #43   27. feb 2012 Brian S >> ?? God brugt kvalitetsbil, fremfor en ny sikker og moderne bil, med garanti og billig i drift?

  • #44   27. feb 2012 det kan fint betale sig med en nyere brugt kvalitets bil. dog vær opmærksom når du kigger i disse krise tider er det blevet moderne at spole spedo tilbage så de kan komme a med bilerne

  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #45   27. feb 2012 @brian d. JA...

  • #46   27. feb 2012 man får sku os meget brugt bil for tiden for under 100klik.

    har selv lige skrevet under på en ibiza 1,4tdi med 92000 på bagen idag


  • #47   27. feb 2012 altså nu er jeg chevrolet forhandler og det skal lige siges aveo'en normalt koster 155.000 kr det er en kampagne pris de 125000 og det er mega billigt.

    Og ang kia's pisselange garanti så læs lige hvor meget lort du skal gå uden om for at garantien på de 7 år holder!

    Og dig, som stadig kalder chevrolet for Daewoo, læs lektien igen, de blev opkøbt af GM og har idag ligeså mange opel dele som f.eks. en Corsa som min.

    Og som så mange folk ikke ved, har den nye aveo fået opel corsa 2013 model's undervogn og kører suverent godt.



  • #48   27. feb 2012 kan kun snakke godt om den nye aveo, men prisen har også fået et godt skub op af, hvilket kan afskræmme folk som stadig har den gamle daewoo mening

  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #49   27. feb 2012 @steffen.

    Sikke noget vrøvl. Og du burde vide det!

    Der går mange år endnu før Chevrolet kommer op på GM niveau ( og det er jo langt fra på højde med japserne)

    Vi kan se hvor længe vw har været om at slæbe Skoda og seat op. Eller hvor længe Suzuki har været om at fikse samlekvaliteten.

    Og der er stadig alt alt for meget som stadig er på daewoo stadie.


  • #50   27. feb 2012 du er dælme ikke helt opdateret!

    nej, er da godt klar over at cruze og orlando eks. har lidt mere plastic indenbords end eks. Insignia eller Astra!
    alligevel er alle de bærende dele + MOTOR fra gm!

    Gå ind og læs lidt om den nye aveo, det er jo ikke for sjov den er ligeså dyr som en Corsa!


  • #51   27. feb 2012 btw er prisen på eks cruze vs. insignia eller endda astra også milevidt fra hinanden, så ja automatisk må der jo være skrabet lidt indenbord men det er sq da logik fra burhøns når du eks. kan få en Cruze med ALT i udstyr for 220.000

  • #52   27. feb 2012 smiley siger det bare.
    f.eks. årets bil Opel ampera = Chevrolet volt:D


  • #53   27. feb 2012 Chevrolet er stadig langt fra Opel niveau, men de nærmer sig.

    Kvaliteten i Chevrolet er stadig noget tilbage at ønske, og det er ikke det samme og der er, som du selv siger, en grund til at Chevrolet er billigere.

    Det er dog synd at mange af bilerne bliver kaldt Chevrolet, for det har meget lidt at gøre med Chevrolet, det er mere Opel end Chevrolet, men de var nødt til at droppe Daewoo navnet, fordi de ikke kunne sælge med det navn. Som for øvrigt var kendt for at være gammel Opel teknik. Det er ikke længere gammel teknik, det er bare den skrabede udgave af en Opel.

    Men jeg syntes ikke man kan sammenligne Opel og Chevrolet, med det niveau som VW og Skoda er på i dag, det tager lang tid endnu, og det vil også koste på prisen for Chevrolet.

    Men Chevrolet Cruze er på størrelse med Astra, og bør sammenlignes med denne, ikke med Insignia. det kan godt være den er mere rummelig end Astra, men ikke i nærheden af Insignia. Astra er også en af de mindst rummelige i klassen.
    Men at Chevrolet er blevet ligeså dyr som Opel er ikke en god ting, det udvander lidt forskellen og meningen med mærket.

    Garantien er ikke sværere at opretholde på Kia end den er på Chevrolet, personligt hører jeg oftere om problemer med garanti hos Chevrolet, end jeg gør ved Kia.


  • #54   27. feb 2012 Brian S >> Du har ret i at det har taget lang tid at trække Skoda og Seat op, der er stadig fordomme for Skoda, og der er da også stadig nogle forskelle, men ikke nogen der retfærdiggør fordommene.
    Derimod er Seat stadig noget bagefter på kvaliteten, det er i hvert tilfælde den oplevelse jeg har af de Seat biler jeg har stiftet bekendtskab med, også den jeg selv havde.


  • #55   28. feb 2012 Steffen O
    Hvordan er Aveo'en at køre i? Og hvordan er kvaliteten på udstyr i interiør osv?
    Hvis du skulle sige det med din helt personlige mening smiley


  • #56   28. feb 2012 Synes de virker ret positive de anmeldelser jeg finder af Aveo'en ellers.

  • jannick k
    jannick k Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 102
    #57   28. feb 2012 klart en rio har selv lige købt en 1.2 active med forsikring til 9900 kr om året synnes man får masser bil for pengene og denn er super køre i + masser garentier med i

  • #58   28. feb 2012 steffen. ALLE forhandler vil smyge sig ude om garati´en... syntes persoligt ikke den nye aveo er speciel fin. grimme lygter. kabien er kikset kvalitete føles ikke for god... rio´en er stærker på alle de punkter.

  • #59   7. mar 2012 Skal vi ikke lige slå en ting fast.
    Ja, der er mere plastic i en koreaner, men det er ikke nødvendigvis en skidt ting, så længe det ikke knager.
    En anden ting, så er der flere forskellige måder at måle/anskue kvalitet på. En af dem er sikkerheden. Hvis en bil er meget sikker, så er den velbygget.
    I den kategori scorer en Aveo topkarakter.
    Chevrolet Aveo er den sikreste i sin klasse. Den slår Rio, som kiasælgeren længere oppe mener er bedre kvalitet.

    Minus ved mærket er afskrivningen er stor, og at de har været for længe om at få moderne motorer.
    Jeg kører selv en gammel Chevrolet Nubira 1,8CDX. Min næste bil bliver en Chevrolet Cruze Stationcar med en 1,4L turbo motor eller 1,7L diesel.


  • #60   7. mar 2012 Jesper P >> Nu er Chevrolet Aveo lige så meget Koreaner som Kia Rio, og kvaliteten er for mig at bedre i Rio.

    Begge biler har fået 5 stjerner i Euro NCAP 2011, og det er kun på marginalerne der er forskel.


  • #61   8. mar 2012 Brian D: Hvir har jeg skrevet at Aveo ikke er koreansk? Og ja, den er plastic, men det betyder imo ikke lav kvalitet, den er bare bygget efter andre præferencer.
    Ja, begge biler får 5 stjerner, men det ændrer ikke at aveo er den sikreste i sin klasse. GM bruger en masse penge på de koreanske chevrolet, og Volt er identisk med Ampera


  • #62   8. mar 2012 Volt er ikke koreansk.
    Og ja GM bruger mange penge på Daewoo, og har skiftet navn til Chevrolet, for at de kan sælge noget mere.

    Men jeg syntes heller ikke plastikken i Chevrolet lever op til kvaliteten i fx Kia. Og slet ikke i forhold til mange europæiske biler.
    Men jeg er også blevet skuffet over Ford.


  • #63   9. mar 2012 I USA bygges og sælges Volt sammen med Cruze. En model der bygges flere steder i verden. Og sådan er det med gm. De bygger der hvor det er billigst.
    Og lidt overraskende. På typegodkendelsen for min Nubira står der at producenten er Holden, så er min bil så australsk?


  • #64   10. mar 2012 Din Nubira bliver ikke australsk af at Holden er producent.
    En VW bliver heller ikke brasiliansk af at blive samlet i brasilien ...


  • #65   10. mar 2012 Brian D: Men nogen mener en Chevrolet Nubira bliver koreansk fordi den er samlet i korea... Hvad er forskellen?

  • #66   10. mar 2012 Chevrolet Nubira er fuldstændig det samme som en Daewoo Nubira = stadig en koreansk bil.
    Og Nubira er også en af de ringeste af de "nye" Chevrolet.


  • #67   11. mar 2012 Brian: SIden 1972 har Daewoo samarbejdet med GM, og siden 2002 har det været ejet helt af GM. Dvs at daewoo nubira er udviklet under GM's ejerskab, og derfor også bygget på en fælles platform world wide. Bygget i Korea, ja (i nogle tilfælde), men ikke af et koreansk ejet firma.

    Så på samme måde, som du ikke mener en VW er brasiliansk når den er samlet i Brasilien, fordi VW er et tysk mærke, så kan en koreansk bygget Chevrolet, heller ikke være en koreansk bil, da den er bygget af et amerikansk firma.


  • #68   11. mar 2012 Hold nu Jesper P, de Chevrolet biler vi har i Danmark er for langt størstedelens vedkommende koreansk udviklet.

    Det er lige meget at de deler komponenter og teknik med andre, når det er kvaliteten som helhed det kommer an på.
    Og set med europæisk målestok, så er kvaliteten af amerikanske biler i dag, heller ikke særlig god. Prøv at rejse en tur til Amerika, og se på kvaliteten af deres biler. Selv VW laver ringere kvalitet derovre.

    Seat deler også teknik med VW/Audi/Skoda mv... men trods det, så vil jeg meget hellere købe en VW end en Seat. Jeg har haft en Seat, men kvaliteten var langt fra på højde med VW, og værkstedsbesøgene var noget dyrere...


  • #69   11. mar 2012 Brian D: Du ved vel godt. at den Chevrolet Orlando der blev lanceret sidste år, er bygget på den bund som den nye Zafira Tourer bruger? Cruze er bygget på Delta II platformen og Aveo (klassen sikreste bil) er bygget på Gamma II bunden, som også bruges i Corsa, Punto mfl.
    Aveo sælges med en 1,3L CDTi motor, magen til den der bruges i Punto, Corsa, mv, som er udviklet af FIAT og i 2005 fik titlen året motor i klassen 1-1,4L.
    Ikke ligefrem komponenter der er udviklet i Korea.


  • #70   11. mar 2012 Jesper P >> Det er stadig komponenter, det har intet med helheden af bilen at gøre. Kvaliteten i kabinen, samlekvalitet og den service der er i forbindelse med bilerne, er stadig meget forskellig.

    Selvom der er mange komponenter tilfældes, så bliver bilerne ikke ens. Men så vidt jeg husker, skrev jeg også at de koreanske Chevrolet var mere Opel end Chevrolet.
    Derudover vil jeg så nævne at jeg jævnligt er passager i en Grande Punto, og jeg ville også her vælge Rio fremfor Punto, set i forhold til kvalitet, udstyr og pris.
    Corsa virker som bedre kvalitet end Punto, men den er bestemt ikke mere spændende, og man får intet udstyr/motor i de billige modeller alligevel.
    Men jeg har sikkert også høje forventninger...


  • #71   15. mar 2012 Uanset hvordan man vender og drejer det, så er den nye Chevrolet Aveo en monster stor konkurrent til ALLE biler i den klasse. Der er en grund til de er udsolgt i hele landet? og det skete på bare 2 måneder.

    Der er sket så ufatteligt meget med Chevrolet bare på de sidste 2 år.


  • #72   16. mar 2012 Steffen O >> Prøv lige at spørge på leveringstiden på alle mikro-/mini-biler ... Det er i mange tilfælde et halvt år !

Kommentér på:
Chevrolet Aveo vs. KIA Rio

Annonce