{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blow off på automatgear ?
  • #1   2. mar 2012 kigger lige med

  • #2   2. mar 2012 Det burde man jo gøre motoren er jo den samme i den situation hva enden den er med aut eller man gear


  • #3   2. mar 2012 den sidder jo ikke på gearkassen så forstår ik helt spørgsmålet.

  • #4   2. mar 2012 Det kan du godt

  • #5   2. mar 2012 Kan du sagtens. Men ved gearskift får du intet ud af det..

  • #6   3. mar 2012 Hvis du skyder den af og så slipper speederen vil den skåne turboen det er jo sådan set det den er til, når gas spjældet lukker så lukker den det overskyende tryk ud så det ikke banker tilbage i turboen

  • #7   3. mar 2012 Men hvorfor er det så at på en tdi kål den tilslutes pedalen virker det ikke på samme måde? eller er det kun for lyden man sider det på sådan en??

  • #8   3. mar 2012 Fordi på en Tdi køre ikke med gasspjæld så der er ingen klap der lukker i og sender ladetrykket tilbage i turboen. Og der er heller intet vaccum så den kan slet ikke fungere på en diesel. Derfor er der nogle der sætten en kontakt under speederen der elektronisk åbner en blowoff ventil og lukker noget ladetryk ud når de slipper speederen. Det er dybt tåbeligt opfindelse..

  • #9   3. mar 2012 Så ja det er kun for lyden nogen sætter det på en Diesel

  • #10   3. mar 2012 kan du sagtens.. jeg været med til bygge en Rx7 med en Hks

  • #11   3. mar 2012 Nu spørg jeg nok dumt men er ikke lige så meget inde i diesel motor som i benzin.

    Men når man så giver gas men en diesel er det så mere brandstof man giver den eller hvad er det der sker når man træder på spideren?

    For en benzin åbner jo for gasspjæledt så der kommer mere luft ind som så også søger for der kommer mere benzin inde i cylenderne og ekspoldere ikke men det er jo så ikke helt det der sker pp diesel?

    Og lige for at vende til bage til emnet så ville jeg også sige du sagtens kan monte såden en på din motor men du får nok ikke lyden når der bliver sikftet gear i det der hele tiden er træk på motor så den ikke holder pause som når man kobler ud
    smiley


  • #12   3. mar 2012 Jeps du har ret, på en diesel bliver diesel sprøjtet direkte ind i forbrændings kammeret via en højtryks pumpe, og indsugningen sker bare når indsugnings ventilerne åbner suger de det luft ind den nu kan og så køre det bare.. Det er der for at turbo på diesel er forholdvis simpelt da ventilerne står åbne og den suger luft ind, kan turboen presse alt det luft ind i kammeret den kan mens ventilerne står åbne. Og så lukker ventilerne jo bare når indsugnings takten er slut, og så står de jo bare lukket til indsugnings takten igen kommer. Man kunne enlig sige at en diesel i teorien kunne køre uden indsugnings manifold.

    Derfor er der ikke noget med blandings forhold mellem diesel og luft som der er på en benzin hvor man bruger en lambda sonde til at måle dette så forbrændingen bliver korrekt og mest effektivt. Hvor på en Diesel bliver den mere og mere effektiv nu mere luft og diesel man kan presse ind i motoren. Blandingsforholdet er ikke super vigtigt. Dog skal man selvfølgelig holde det inden for nogle normer for ikke at smelte stempler, eller køre med for meget diesel der ikke når at antænde som man ser på alle de gamle diesel biler der ryger sort.


  • #13   3. mar 2012 Så ja når du giver gas på en diesel sprøjter den bare mere diesel ind i motoren og derved forøger omdrejningerne. Derfor var turbo på diesel så smart en opfindelse fordi så kunne man pludselig også presse mere og mere luft ind i motoren jo højere omdrejninger motoren fik. sammen med det mere diesel den sprøjter ind når man træder på speederen. Og derved også gøre dem mere økonomiske.

    Hvor før turbo på diesel kom var det altid den samme mængde luft motoren kunne suge ind, og det var kun diesel der bleve sprøjtet mere ind af når man trådte på speederen. Og det gjorde dem ikke ret effektive eller økonomiske.


  • #14   3. mar 2012 Okay jeg siger mange tak for det fine svar så blev man da lidt kogere idag også;-)

Kommentér på:
Blow off på automatgear ?

Annonce