{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til alle honda folk
  • #1   10. mar 2012 Rigtig fin bil. Kender ikke det store til den årgang, men ved på min egen (EG'er) er rust et seriøst problem. Især i bagskærme, under dørene, bagklap og nogle gange langs vangerne.
    Et plus er at det er en rigtig benzin økonomisk bil. Et sidste minus er prisen på reservedele (hvertfald original dele - dog også nogle uoriginale).

Men er personligt helt skudt i Honda og deres motore. De fungere bare smiley

Håber dette kunne hjælpe lidt smiley held og lykke! smiley

• #2   10. mar 2012 dette er så en EJ9 smiley

• #3   10. mar 2012 men tak for svaret selv om de 2 nok ikke helt kan samlignes da jeg mener at der kun er noget med rust i bagskærmen på denne model smiley

• #4   10. mar 2012 havde min honda i knap 4 år.
    Kørte lidt over 70.ooo km. i den imens jeg havde den, og det eneste der sku skiftes var olie, oliefilter, luftfilter, dæk og bremser..
    altså Alm. service.
    Skiftede tandremmen også, men det var også i forbindelse med service, da den havde rundet de 100.ooo..

Så røg der også et knokkelled foran, men det var fordi jeg tævede den helt vildt, med hjulspind osv.. Haha..

Den startede HVER morgen, kørte som en drøm.

Nårh jo, Udstødningen rustede også, men der købte jeg en ny komplet udstødning, med banan og sportskat. for 2600,- på Ebay..

--
    Min var import, jeg var første ejer, så INGEN rust på den, men det er Virkelig svært at finde en honda som er mere end 10 år gammel uden den har rust..
    Men okay, det er det også med en opel eller vw.. smiley

Hvis jeg SKAL komme med et Minus, så må det være at org. reservedele er dyre, men de skal så tilgengæld aldrig skiftes igen.. (forstå mig ret)
    Det er Virkelig kvalitet der dur..!

+ er den sprøde lyd de får med ny afgang og luftfilter..
    din 1,4 er hurtig samtidig med den er økonomisk.

• #5   10. mar 2012 Er så enig med dig Jonas G

• #6   10. mar 2012 Jonas G mange tak for svaret smiley
    Ja det er jo en 90 hk og så alligevel 15 km/l og ja banan og sportsudstødning hele vejen evt uden kat så er det sku en god lyd smiley

men er også tilbudt en Fiat Bravo HGT 2.0 R5 og det er altså bare en lækker lyd fra std kan jeg fortælle! smiley

• #7   10. mar 2012 Tag så hondaen istedet..

Langt færre problemer i længden.. plus den om 5 år stadig vil kunne sælges til en god pris..

• #8   10. mar 2012 vil jeg også gøre smiley
    ved du om 1.5 vtec motoren passer over hvis man vil lave et motor swap da 1.5'eren køre meget længere på literen? smiley

• #9   10. mar 2012 det er plug and play...
    dog skal du også have styreboksen, men ophæng gearkasse osv. passer lig over..

Har ikke forstand på gearkasserne, om det er de samme eller om der er forskel, og hvilken der isåtilfælde er bedst.. men de passer over.. ingen tvivl..

Alle D-serie motorer kan byttes rundt som det passer dig..

• #10   10. mar 2012 Jonas G lækkert, er selv mekaniker lærling dog ikke lige honda.
    Men mon ikke jeg nok skal nok skulle kunne klare mig igennem det smiley

• Bjarke O
    Bjarke O Online Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 26 Følgere: 146 Emner: 286 Svar: 4.892
    #11   10. mar 2012 Hvis Fiat Bravoen er i fin stand , havde jeg da 100 % taget HGT*eren.

• #12   10. mar 2012 KingZ jeg venter stadig på billeder fra ham med HGT'en så kan ikke svare på det endnu smiley
    men tror jeg er mest til honda'en indtilvidere

• #13   11. mar 2012 1,5iLS motoren passer stort set ligeover, både gearkasse, trækaksler opæng osv..

grunden til at den kører længere på literen skyldes selvf motoren, men en står del af svaret ligger i gearkassen som har en høj gearing, og 5. gear er især meget højere på en EK3 end det er på en EJ9..

• #14   11. mar 2012 Mirza A super smiley

hvor langt er det nu lige den går på literen? 17 eller sådan noget ikke?

• #15   11. mar 2012 Den er opgivet til 15,4 hvis jeg husker rigtigt, det er nemt at få den til at køre 17km/l hvis man kører under 120km/t (der hvor vtec slår til) jeg kender flere som har kørt 19-20km/l

• #16   11. mar 2012 Mirza - Undskyld jeg blander mig, men tror du ved mere om Honda end jeg..
    Passer ophæng i en EG'er 1,5lsi (D15B2) med D16Z2 fra fx. Crx.? Den med dobbel knast.

• #17   11. mar 2012 D16Z5

• #18   11. mar 2012 Hej Jonas, jeg tror det ikk.. som regel passer D serie med S serie, men i det her tilælde har vi at gøre med vidt forskellige genrationer og netop pga at den gamle er DOHC, så TROR jeg at de ikke passer, men ved det ikke ;-(

Jeg er sikker på du kan få et præcist svar på Hondaklubben

• #19   11. mar 2012 Okay.. Det var egentlig bare for at lære noget nyt, og ren nysgerrighed.. smiley
    Har desværre ikk honda mere..

Men tak for svaret..

• #20   11. mar 2012 Mirza A er det ikke 1.4 motoren der er opgivet til 15 km/l og 1.5 der er opgivet til lidt mere? smiley

• Bjarke O
    Bjarke O Online Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 26 Følgere: 146 Emner: 286 Svar: 4.892
    #21   11. mar 2012 Honda Civic 1.4i S: 14.7 km/l
    Honda Civic 1.5i LS 16.4 km/l

• #22   11. mar 2012 1,4iS er oplyst til 14
    1,5iLS til 15,4 som tidligere skrevet

Kommentér på:
Til alle honda folk

Annonce