{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.750 visninger | Oprettet:

Opel 2.2 DIESEL - plus / minus {{forumTopicSubject}}

Hola alle

Som altid går jeg og lure lidt på mine fremtidige biler... Jeg har store overvejelser og PT er min kommende fremtidige bil en Opel Vectra 2.2 turbo-diesel, hentet i Tyskland...

Dog vil jeg gerne lære lidt mere om motoren og dens svagheder, inden jeg begiver mig ud i evt. køb...

Jeg har som sagt lidt kik på en 2.2 turbo-diesel - motorkode Y22DTR - 125 HK.

Er der nogen, der har lidt at kunne fortælle om denne motor??

fx.

* er problemet med pumpen det samme som med 2.0 Turbo-diesel?
* er det Opels egen konstruktion, eller har de lånt den et sted fra?
* er motoren solid, pålidelig, til at skrue i mv?
* andet god information, der er værd at vide om lige netop denne motor?

Det storbarmede egern takker alle for deres tid og konstruktive indlæg :))

Jeg håber også, I tilgiver jeg måske vil komme med nogle dumme spørgsmål, men jeg vil rigtig gerne lære mere om denne motor :))

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opel 2.2 DIESEL - plus / minus
  • #1   11. mar 2012 fin motor.. uden pumpe problemer.. dog ikk så økonomisk som opel lover.. fik aldrig min over 14.5kml.. nem motor og skrue i også er det med kæde.. så intet tandremsmskift..

• #2   11. mar 2012 Først og fremmest - er det en Vectra B eller C - der er forskel på motorerne de to biler imellem, også selvom de har samme motorkode.
    Den nye variant (som bla ligger i Vectra C, Astra G og Zafira A), har en elektronisk EGR styring, nyere dieselpumpe VP44PSG16

Varianten der ligger i Vectra B har en mekanisk EGR styring, samt den gamle dieselpumpe VP44PSG5 - som netop har en tendens til at stå af.

Ud over det, så er motorerne bundsolide, har en Astra G med motoren i, har på nuværende tidspunkt gået 413000 km. Bruger hverken vand eller olie.

Hvis bilen har stået stille længe, så kan dieselreturslangerne fra topstykket være tørret ud, og dermed have nogle få meget fine revner, som kan give startbesvær - materialer til at udbedre dette er nogle få 100 kr. Derudover kan de døje med udtørrede pakdåser ved dyserne, igen også hvis bilen har stået stille meget længe, dette er dog en lidt dyrere operation, da det tager små 4 timer for et autoriseret plus reservedele. Dette giver motorolie i brøndstofsystemet, hvilket kan ses hvis brøndstoffilteret er sort af olie.

Økonomi.. køres den med blød fod, kan jeg køre omkring 18 km/l, frisk kørsel, lige omkring 16,5-17 km/l, og presses den.. så roder vi rundt omkring 14-14,5 km/l

Dette er gældende for min Astra.

• #3   11. mar 2012 Det er en vectra B jeg har kik på - men - kan den "nye" pumpe eftermonteres? og kan man ved evt. køb se forskel på de to pumper?? jeg mener - er pumpe-koden til at se, uden at skille det hele ad?

Hvor dejligt at se så grundige svar :)) Har jo en 1,7 DR opel-diesel nu, og den har på ingen måde skuffet mig.. rart at høre, at 2,2'eren lyder til at være lige så solid :))

• #4   12. mar 2012 Det er så vidt jeg ved ikke muligt at eftermonter den nye pumpe.
    Men i og med det er en Vectra B, så er det en PSG5 pumpe.

Kommentér på:
Opel 2.2 DIESEL - plus / minus

Annonce