{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

Laguna vs Golf ?? {{forumTopicSubject}}

Hvis i skulle pendle 350 km om dagen ca 80.000 km om året hvilken af disse 2 biler ville i så helst side i ?

+

Udgifterne hvilken bil tror i ville have de største udgifter??

1. Reanult Laguna 1.5 cdi 110 hk sport.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/laguna-iii/15-dci-110-expression-st/1086562

2. Vw Gold 5 2.0 Tdi 140hk

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/golf-v/20-tdi-140-comfortline-variant/1002745

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Laguna vs Golf ??
  • #1   11. mar 2012 Jeg ville flytte!

• #2   11. mar 2012 Jeg ville finde en bolig tættere på arbejdet.

• #3   11. mar 2012 ville også flytte.. men hvis jeg skulle vælge bil ville det klart være golfen!

• #4   11. mar 2012 Køb nu da den Laguna !!!!!!!!!

• #5   11. mar 2012 Jeg ville gå efter en mindre bil, der til gengæld har langt lavere KM tal.

Hvis jeg var tvunget til at vælge mellem disse 2, så blev det Golfen.

• #6   11. mar 2012 golfen

• #7   11. mar 2012 Skulle jeg flytte ville det indlæg have være irellevant, så lad os se bordt fra hvor i ville bo, men hvilken bil i ville køre i, hvad for en tror i så best ville kunne klare turen??

• #8   11. mar 2012 Jeg ville helt klart vælge Golfen. Jeg tror simpelthen ikke på en Renault er bygget til at køre så meget.

Hvis du skal køre så meget, så find dig en bil der har kørt få km, ellers bliver afskrivningen enorm.

• #9   11. mar 2012 Ja de har begge kørt nogle kilometer, men i forhold til min bil nu så har de ikke smiley

Tror heller ikke de km tager så hårdt på bilen da det næsten kun er motor vej, alt næsten konstant fart ikke så meget kobling og gasse op osv..

Tror det er nogle sunde km. bilen får kørt og derfor kan klare nogle kilometer der kan være høje...

Ja jeg er i tvivl om den laguna, for det er virkelig en fed bil, men golfen har mere overskud i motoren og ville nok godt kunne gå med tilden da Tysk jo plejer at være nogle gode stabile motor´er ik??

• #10   11. mar 2012 altid tysk frem for fransk

• #11   11. mar 2012 Uanset hvilken bil jeg køber så er lånet i 7 år så der bliver sikker noget motor skift og det er også oki, men bare hvilken bli som kan klare 7 år ang rust og sligtage mv..

Men mit billed er, at Golfen nok bliver valget, da den har overskud i motoren og ja de har begge 2 kørtmange kilomter, men min seat køre stadig 20 km/l trods den har kørt 450.000 km nu ca. 100.000 pr år. Motoren fejler ingen ting, men vil gerne have en nyere bil med cd afspiller og mere sikkerhed samt fart pilot mv..

Så leder efter en afløser som har komfort som SKAL være en stor bil og kunne klare turen..

Skal ikke have 3 biler.. har 2 og det er fint (ingen lille bil til, at pendle i, da vi stadig skal bruge barnevogn og nej min Sigma er ikke idel til barnevogn med opparkning)

• #12   11. mar 2012 Golfen også med en 1,9 motor istedet der næsten aldrig fejl på den motor

• #13   11. mar 2012 Det du skal tænke på er, at når de allerede HAR kørt over 100000KM, så varer det nok ikke så længe før sliddele bliver trætte, tandremme skal skiftes osv. Dvs du får nogle halvstore serviceomk om relativt kort tid. Når du så også selv kører rigtigt meget, ja så dukker tingene hurtigt op igen (KM interval + alm slid).

Jeg købte selv min Lupo med 135000 KM på tælleren. Omkring 160000KM skulle koblingen skiftes. Dertil skiftede jeg senere forrude, støddæmpere, fjedre, luftmassemåler, baghjulsleje osv. Mange KM slider på ALLE biler.

VW's 2,0 TDI havde vist noget fnidr fnadr med topstykket...? Så lidt på vagt skal du være. Omvendt kender jeg ikke Renault for at være slidstærke robuste biler. Især ikke i kabinen hvor alt hurtigt bliver slapt og slasket.

• #14   11. mar 2012 Nu har du efterhånden snart kørt de her indlæg så langt ud og fået så mange holdninger, og langt de fleste har sagt "hold dig fra Renault!"

Men du bliver gudhjælpemig ved med at hælde til den Renault, køb nu bare lortet og lav dine egne erfaringer, for du gider jo tydeligvis ikke høre efter folk herinde alligevel!

• #15   11. mar 2012 Enig med Lasse N, 1,9 TDI er stabil.

• #16   11. mar 2012 7år er sku langt tid for at betale sådan en golf af feks.. Det vil sige du vil give ca 1904kr om måneden for en bil... Sæt dog ydelseb op også få det overstået en fart

• #17   11. mar 2012 ville kigge efter noget bmw 320d. mercedes C200cdi. toyota corolla. yaris eller avensis 2.0d4d. golf 5 køre med den svage 2.0tdi´er generelle fejl på dem er
    svinghjul. topstykke. block. turbo, dysser. pisse lækker vogn at køre i. men der er mange dyre problemer med den motor... ved ikke om de er blevet bedre fra 2010 og frem men har lidt tvivl

• #18   11. mar 2012 Det farlige ved lange finansieringer er, at bilens værdi falder hurtigere, end du kan betale af på lånet. Specielt med et meget stort kørselsbehov. Værd at have med i overvejelserne.

• #19   11. mar 2012 Hvis ikke renaulten havde så bette en motor, havde jeg sgu nok valgt den (:

• #20   11. mar 2012 Helt ny bil og så de 80k i udbetaling eller leasing.

Alt andet er for dumt og uforudsigeligt.

Men ja 350km om dagen er jo voldsomt. Den tid du kører for du jo intet for. Duer ikke med et "almindeligt" job

• #21   11. mar 2012 golf

• #22   11. mar 2012 350 km om dagen er virkelig meget, det ville som andre siger, være fornuftigt at overveje at flytte, eller finde et arbejde tættere på din bolig.

Når det så er sagt, så var der ingen tvivl om at jeg ville vælge Golf af de to nævnte. Men jeg ville helt sikkert finde en med 1.9 TDI 105 HK, frem for 2.0, den er billigere at holde kørende, og mere stabil i længden. Og når du alligevel kører mest på motorvej, så har du ikke brug for de ekstra kræfter.

Men igen, som jeg også skrev den anden dag, prøv at kigge efter en Skoda i stedet, der er der en chance for at du får en lidt nyere bil, eller måske en der har kørt færre kilometer.
    Til pendling ville en Fabia Combi være god, og der er ok plads til barnevogn mv.
    Og hvis pladsen skal være større, så en Octavia Combi. Så har du bil i mange år.
    Du kan sikkert finde både Octavia og Fabia i Greenline i prisklassen, det vil være perfekt til at pendle, og heller ikke her vil du have brug for flere kræfter på motorvejen, Octavia Combi Greenline kører med 1.9 TDI 105 HK, mens Fabia Combi Greenline kører med en 3-cylindret 1.4 TDI (80-85 HK), den er knap så kvik, men når du først kører med konstant fart på motorvejen, så får du en rigtig god pendlerbil.
    (Nye modeller har hhv. 1.6 TDI og 1.2 TDI i Greenline modellerne).

En anden fordel ved VW og Skoda er at de kører med variabelt service-interval, som i de nyeste årgange vil køre 30.000 km mellem service.

Men valget mellem de to vil til hver en tid blive Golf, og der er ingen tvivl. Men find en 1.9 TDi.

• #23   11. mar 2012 Rust og slitage.
    Renault fri for rust. Golf slitage.

• #24   11. mar 2012 Ja, Renaulten er slidt op inden den kan nå at ruste smiley

Der er en god rustgaranti på Golf, så den er da dækket de første 12 år.

• #25   11. mar 2012 Mest økonomisk ved at køre så meget og skal beholde bilen i så mange år må være at købe en fabriksny bil med 7 års garanti.
    Kia Ceed diesel.

• #26   11. mar 2012 Jurc. >> Ulempen ved Ceed er at garantien kun dækker 7 år eller 150.000 km... Så han får kun garanti i 2 år alligevel...

Men jeg læste lige igen, at finansiering skulle ske over 7 år, det er alt for lang tid, når man kører så mange kilometer, og bilen ikke er ny.
    Som tommelfingerregel bør bilen være betalt ud når den er 8 år gammel. Det er et råd de fleste bankrådgivere, og finansieringsselskaber giver.

• #27   12. mar 2012 Tak for alle jeres gode råd, super dejligt med noget ORDENLIGT respons og så på bilgaller, hvem havde lige forventet det...

Har i forvejen 1.9 TDI 110 hk og som sagt er den super god og meget sund, men det er heller ikke grunden til bil skift.

Jeg har en økonomi at rette mig efter som gør jeg har nogle månedlig afdrag jeg skal kunne klare, da jeg også bygger min Mitsubishi ved siden af og det gør prisen på en bi maks må være om maks 160.000 kr...

Den Seat jeg har købte jeg for 80.000 kr har kørt 410.000 km nu og den laver stadig ikke nogle problemer, føler mig sikker på den noks akl kunne klare at køre langt mere, da bilerne i kræft, af jeg køre så meget heletiden er veligholdt autoiseret.

Min Seat er dog ved at skulle have skiftet dens slide dele og ja det følger med.

Bil lånet tager 7 år uanset hvad. Jeg tænker ikke på genslags værdien, da jeg køre så meget at afskrivningen er så stor, at bilen maks må blive 4 år gammel ca..

Jeg håber og forventer jeg har bilen længere tid, hvis den bliver veligholdt og kørt ordenligt.

Reanult bliver det ikke harjeg fundet ud af og Golf5 2.0 TDI bliver det heller ikke pga. dens omdøme, så jeg tror måske bare jeg laver hele min seat ny igen, da den alligevel nok er den beste bil i forhold til km/l og udgifter og stabilitet og hk.

Tak for jeres råd.

Og til jer der forslår jeg skal flytte, Det gider jeg ikke og så må det være sådan.. Jeg har intet fast sted at arbejd, da jeg bygger broer, såååå..

Men tak for råd osv. Tror jeg køre ned til en forhandler nu om lidt og snakker med ham, om hvad han ville forslå af evt. biler..

hilsen
    tommy

• #28   12. mar 2012 Husk forhandleren vil helst sælge hans egne biler !

Men i forhold til din Seat, så vil du få mere plads og bedre brændstoføkonomi i en Skoda Fabia TDI, specielt i en Greenline.

Men du burde være ret godt sikret, hvis du holder dig til VAG TDI, med undtagelse af de gamle 2.0 TDI.
    Men en 1.9 TDI, 1.6 TDI eller 1.4 TDI (3-cylindre), burde kunne dække dine behov. Vil dog stadig råde dig til at betale den hurtigere af hvis den er 4 år gammel når du køber den.

Kommentér på:
Laguna vs Golf ??

Annonce