1.031 visninger
|
Oprettet:
Laguna vs Golf ?? {{forumTopicSubject}}
Hvis i skulle pendle 350 km om dagen ca 80.000 km om året hvilken af disse 2 biler ville i så helst side i ?
+
Udgifterne hvilken bil tror i ville have de største udgifter??
1. Reanult Laguna 1.5 cdi 110 hk sport.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/laguna-iii/15-dci-110-expression-st/1086562
2. Vw Gold 5 2.0 Tdi 140hk
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/golf-v/20-tdi-140-comfortline-variant/1002745
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
sep 2007
Følger: 27 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 42 Svar: 486
jan 2006
Følger: 2 Følgere: 17 Annoncer: 1 Emner: 25 Svar: 1.217
nov 2002
Følger: 3 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 137 Svar: 1.540
Hvis jeg var tvunget til at vælge mellem disse 2, så blev det Golfen.
maj 2011
Følger: 79 Følgere: 77 Biler: 8 Emner: 283 Svar: 1.075
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 683
Hvis du skal køre så meget, så find dig en bil der har kørt få km, ellers bliver afskrivningen enorm.
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Tror heller ikke de km tager så hårdt på bilen da det næsten kun er motor vej, alt næsten konstant fart ikke så meget kobling og gasse op osv..
Tror det er nogle sunde km. bilen får kørt og derfor kan klare nogle kilometer der kan være høje...
Ja jeg er i tvivl om den laguna, for det er virkelig en fed bil, men golfen har mere overskud i motoren og ville nok godt kunne gå med tilden da Tysk jo plejer at være nogle gode stabile motor´er ik??
sep 2007
Følger: 27 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 42 Svar: 486
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Men mit billed er, at Golfen nok bliver valget, da den har overskud i motoren og ja de har begge 2 kørtmange kilomter, men min seat køre stadig 20 km/l trods den har kørt 450.000 km nu ca. 100.000 pr år. Motoren fejler ingen ting, men vil gerne have en nyere bil med cd afspiller og mere sikkerhed samt fart pilot mv..
Så leder efter en afløser som har komfort som SKAL være en stor bil og kunne klare turen..
Skal ikke have 3 biler.. har 2 og det er fint (ingen lille bil til, at pendle i, da vi stadig skal bruge barnevogn og nej min Sigma er ikke idel til barnevogn med opparkning)
aug 2004
Følger: 54 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 300 Svar: 921
nov 2002
Følger: 3 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 137 Svar: 1.540
Jeg købte selv min Lupo med 135000 KM på tælleren. Omkring 160000KM skulle koblingen skiftes. Dertil skiftede jeg senere forrude, støddæmpere, fjedre, luftmassemåler, baghjulsleje osv. Mange KM slider på ALLE biler.
VW's 2,0 TDI havde vist noget fnidr fnadr med topstykket...? Så lidt på vagt skal du være. Omvendt kender jeg ikke Renault for at være slidstærke robuste biler. Især ikke i kabinen hvor alt hurtigt bliver slapt og slasket.
okt 2003
Følger: 25 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 368 Svar: 3.528
Men du bliver gudhjælpemig ved med at hælde til den Renault, køb nu bare lortet og lav dine egne erfaringer, for du gider jo tydeligvis ikke høre efter folk herinde alligevel!
nov 2002
Følger: 3 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 137 Svar: 1.540
aug 2004
Følger: 54 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 300 Svar: 921
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
svinghjul. topstykke. block. turbo, dysser. pisse lækker vogn at køre i. men der er mange dyre problemer med den motor... ved ikke om de er blevet bedre fra 2010 og frem men har lidt tvivl
nov 2002
Følger: 3 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 137 Svar: 1.540
feb 2008
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 4 Emner: 214 Svar: 4.374
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
Alt andet er for dumt og uforudsigeligt.
Men ja 350km om dagen er jo voldsomt. Den tid du kører for du jo intet for. Duer ikke med et "almindeligt" job
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Når det så er sagt, så var der ingen tvivl om at jeg ville vælge Golf af de to nævnte. Men jeg ville helt sikkert finde en med 1.9 TDI 105 HK, frem for 2.0, den er billigere at holde kørende, og mere stabil i længden. Og når du alligevel kører mest på motorvej, så har du ikke brug for de ekstra kræfter.
Men igen, som jeg også skrev den anden dag, prøv at kigge efter en Skoda i stedet, der er der en chance for at du får en lidt nyere bil, eller måske en der har kørt færre kilometer.
Til pendling ville en Fabia Combi være god, og der er ok plads til barnevogn mv.
Og hvis pladsen skal være større, så en Octavia Combi. Så har du bil i mange år.
Du kan sikkert finde både Octavia og Fabia i Greenline i prisklassen, det vil være perfekt til at pendle, og heller ikke her vil du have brug for flere kræfter på motorvejen, Octavia Combi Greenline kører med 1.9 TDI 105 HK, mens Fabia Combi Greenline kører med en 3-cylindret 1.4 TDI (80-85 HK), den er knap så kvik, men når du først kører med konstant fart på motorvejen, så får du en rigtig god pendlerbil.
(Nye modeller har hhv. 1.6 TDI og 1.2 TDI i Greenline modellerne).
En anden fordel ved VW og Skoda er at de kører med variabelt service-interval, som i de nyeste årgange vil køre 30.000 km mellem service.
Men valget mellem de to vil til hver en tid blive Golf, og der er ingen tvivl. Men find en 1.9 TDi.
sep 2008
Følger: 79 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 725
Renault fri for rust. Golf slitage.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Der er en god rustgaranti på Golf, så den er da dækket de første 12 år.
jan 2006
Følger: 2 Følgere: 17 Annoncer: 1 Emner: 25 Svar: 1.217
Kia Ceed diesel.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Men jeg læste lige igen, at finansiering skulle ske over 7 år, det er alt for lang tid, når man kører så mange kilometer, og bilen ikke er ny.
Som tommelfingerregel bør bilen være betalt ud når den er 8 år gammel. Det er et råd de fleste bankrådgivere, og finansieringsselskaber giver.
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Har i forvejen 1.9 TDI 110 hk og som sagt er den super god og meget sund, men det er heller ikke grunden til bil skift.
Jeg har en økonomi at rette mig efter som gør jeg har nogle månedlig afdrag jeg skal kunne klare, da jeg også bygger min Mitsubishi ved siden af og det gør prisen på en bi maks må være om maks 160.000 kr...
Den Seat jeg har købte jeg for 80.000 kr har kørt 410.000 km nu og den laver stadig ikke nogle problemer, føler mig sikker på den noks akl kunne klare at køre langt mere, da bilerne i kræft, af jeg køre så meget heletiden er veligholdt autoiseret.
Min Seat er dog ved at skulle have skiftet dens slide dele og ja det følger med.
Bil lånet tager 7 år uanset hvad. Jeg tænker ikke på genslags værdien, da jeg køre så meget at afskrivningen er så stor, at bilen maks må blive 4 år gammel ca..
Jeg håber og forventer jeg har bilen længere tid, hvis den bliver veligholdt og kørt ordenligt.
Reanult bliver det ikke harjeg fundet ud af og Golf5 2.0 TDI bliver det heller ikke pga. dens omdøme, så jeg tror måske bare jeg laver hele min seat ny igen, da den alligevel nok er den beste bil i forhold til km/l og udgifter og stabilitet og hk.
Tak for jeres råd.
Og til jer der forslår jeg skal flytte, Det gider jeg ikke og så må det være sådan.. Jeg har intet fast sted at arbejd, da jeg bygger broer, såååå..
Men tak for råd osv. Tror jeg køre ned til en forhandler nu om lidt og snakker med ham, om hvad han ville forslå af evt. biler..
hilsen
tommy
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Men i forhold til din Seat, så vil du få mere plads og bedre brændstoføkonomi i en Skoda Fabia TDI, specielt i en Greenline.
Men du burde være ret godt sikret, hvis du holder dig til VAG TDI, med undtagelse af de gamle 2.0 TDI.
Men en 1.9 TDI, 1.6 TDI eller 1.4 TDI (3-cylindre), burde kunne dække dine behov. Vil dog stadig råde dig til at betale den hurtigere af hvis den er 4 år gammel når du køber den.
Laguna vs Golf ??