Regler om erhvers- /leasning. {{forumTopicSubject}}
Hej derude.
Jeg er nødt til at spørge Jer om hjælp, da jeg nu snart går kold i at google rundt og læse om mærkelige paragraffer, og regler med/uden undtagelser.
Min bedre halvdel er indehaver af en blomsterbutik, og firmavognen står foran en udskiftning. Hun har set sig lun på en ny Transporter, og spørgsmålet lyder derfor, om det med de nye leasing regler kan betale sig at lease skidtet, fremfor en finansiering?
Jeg har læst at det ikke kan lade sig gøre at køre privat i en bil der er leaset af et APS selvskab - har det noget på sig? For det er nemlig vigtigt at bilen både kan bruges i firmaet og privat.
Kan firmaet lease bilen, og hun så fører kørebog for de privat kørte kilometer... Eller skal hun finansiere bilen privat, og logføre alle de kørte kilometer i firmaet..
Vi er på udkig efter den økonomisk mest smarte løsning, og jeg håber virkelig at nogen derude kan hjælpe mig med at finde hoved og hale i systemet.
På forhånd tak
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 106
I kan jo bare få papegøjeplader på, så kan i også køre privat, men det er lidt bøvlet, så skal man nemlig som du selv nævner føre kørebog osv. Personligt ville jeg nok bare købe den privat. Og føre logbog.
aug 2007
Følger: 1 Svar: 2
Spørg jeres revisor, han ved hvad i kan trækkes fra i moms og drift.
En besparelse ved leasing er at leasingselskaber kan fratrække momsen, dvs den er ikke medfinansieret. Selvom bilen skal bruges både privast og erhvervsmæssigt.
Så der kan godt være en fordel i at lave en leasingaftale - igen afhængig om den skal være operationel eller finansiel.
Men prøv da at ringe til et leasingselskab også...
Henrik
apr 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 5 Emner: 34 Svar: 71
Jeg tager en snak med revisoren, han må sq da ha lidt forstand på det
Endnu engang tak.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Umiddelbart ville jeg købe den privat.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Generelt siges det at man skal have mange kilometer privat, og ikke ret mange for firmaet, hvis det skal kunne betale sig at have fri bil.
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 18 Svar: 119
Du skal dog være opmærksom på, at det nødvendigvis ikke er al momsen på leasingydelsen der kan fratrækkes. Den fradragsberettigede andel udregnes på en speciel måde, også selv om leasingselskabet beregner den med almindelig moms-sats.
Regler om erhvers- /leasning.