{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.396 visninger | Oprettet:

Bakkamera - problem {{forumTopicSubject}}

Jeg er i gang med (ved at være færdig) med at montere et bakkamera i passat 3c.
Jeg har forbundet + til baklys og stel.

Så ville jeg lige teste det, og smed kablet i min navi/dvd unit.

Der er helt fint signal når bilen er slukket og holder i bakgear, men når jeg tænder bilen, begynder det at flimre.
Der sidder en lille rød ledning på det kabel, med det gule stik der skal i HU.
Skal den lille røde ledning kobles til noget? konstant + eller så noget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bakkamera - problem
  • #1   26. mar 2012 Det er vel noget billigt lort du har fået fat i. Ellers må du få det ombyttet der hvor det er købt. Den lille ledning er stel........

  • #2   26. mar 2012 Skal den sættes til stel?

  • #3   26. mar 2012 Ja, en stel ledning plejer at skulle til stel.

  • #4   26. mar 2012 Det er fordi den ik har stel nok, så vil den trække stelforbindelse igennem video-kablet...

    Det er i hvertfald næsten 100 sikkert smiley


  • #5   26. mar 2012 Dn har en lille stump rød ledning i hver ende af video kablet.. De skal umiddelbart begge på stel..

  • #6   26. mar 2012 Yes

  • #7   26. mar 2012 Der bliver foreslået det her fra VAG.

    "det er helt normalt det du oplever. Du skal bare have flyttet forsyningen væk bag baklygten, og lygter i det hele taget.
    Alternativt smide et relæ på, med en fast plus, som bliver aktiveret af baklys."

    MEN jeg aner ikke hvordan man skal gøre såda noget.. I må da kunne komme med nogle fif..


  • #8   26. mar 2012 Hør her, du ved tilsyneladende ikke hvad der er op og ned på en stump ledning. Udfra din anden tråd går det vist ikke meget bedre........Vi Må Da Komme Med Nogen FIF. Er du fuldstændig vanvittig, slip nu alt det du har gang i inden du ødelægger eller brænder bilen af, makker.

  • #9   26. mar 2012 Hold op ham M M er i det gode hjørne idag..

    Hvad med at tage en slapper?


  • #10   26. mar 2012 Yes

  • #11   26. mar 2012 Fint konstruktivt svar smiley

  • #12   26. mar 2012 M M : Kan du ikke være ligeglad med om jeg ødelægger mine egne biler?
    Jeg spør efter nogel fif, fordi lortet flimrer.. Nej , jeg har aldrig set en stump ledning på et video kabel før..
    Så må du da meget undskylde jeg ikke ved hvad jeg skal gøre, eller ved at det er stel..
    Men nu har jeg sat begge de to ledninger i hver ende af video kablet til stel og det hjalp ikke.. Så det jo heller ikke fordi dine svar er meget bedre?


  • #13   26. mar 2012 Du skal have fat i en autoelektriker der kan lave det for dig. Idéen fra VAG forum er spot on smiley

    Det har intet at gøre med hvordan du har forbundet det, men mere hvad der ligger i nærheden af kablerne smiley


  • #14   26. mar 2012 Typsik det skal være så beværligt.. Tror sgu bare jeg river lortet af så..

  • #15   26. mar 2012 tjaa, det skyldes med stor sandsynlighed dårlig afskærmning på video kablet. Ved så at flytte det, så det ligger mere eller mindre for sig selv, så undgår du balladen.

    Der er ikke noget der skal være alt for nemt ;P


  • #16   26. mar 2012 hehe, nej det rigtigt.. Men lige nu har jeg bare video kablet liggende igennem bilen over sæderne for at teste det.. ved selvfølgelig ikke om det kan være derfor..

  • #17   26. mar 2012 "If your monitor requires a reverse signal then connect the red wire pretruding form the yellow phono video jack"

    Når der nu står det i manualen, hvad betyder det så lige præcist..
    Og hvad er det man skal connecte den til?


  • #18   26. mar 2012 Umiddelbart pas... Lyder som dårlig oversat kineser engelsk smiley

  • #19   26. mar 2012 Så man skal faktisk slet ikke bruge de 2 små røde ledninger i phono kablet..

  • Henrik G
    Henrik G Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #20   30. mar 2012 Den røde ledning der er med phono kablet er til at tilslutte kameraet til strøm.

    Du gør sådan her:

    Tilslut den røde ledning fra phonokablet til strøm i førerkabinen. Enten konstant strøm, hvis du vil have kameraet tændt hele tiden, eller til + på bak-kontakten hvis det kun skal tænde når du sætter bilen i bakgear.

    der hvor dit kamera er monteret tilslutter du den røde ledning fra phono-kablet til plus (den røde ledning på kameraet), og den sorte ledning på kameraet tilslutter du stel.

    Pas på med at tage strømmen til kameraet direkte fra baklyset på VW biler, da ikke alle VW har 12V på baklyset når bilen er igang + den kan ligeledes melde fejl når der tilsluttes yderligere til baklyset pga. øget forbrug.

    Hvis du har "trigger-ledning" på din skærm, kan du ligeledes tilslutte denne til + på bakkontakten, så tænder / skifter skærmen automatisk til bakkameraet når bilen sættes i bakgear.

    Hvis du har brug for det, må du meget gerne ringe til mig, så skal jeg guide dig igennem installationen - Dette er selvfølgelig gratis.

    Jeg kan kontaktes på tlf: 42 72 16 88 - eller www.bakkamera.dk

    Held og lykke med monteringen.

    Venlig hilsen

    Henrik Gudiksen
    Bakkamera.dk

    http://www.bakkamera.dk


  • #21   30. mar 2012 Hej Henrik.
    Tak for svaret.. Fedt med sådan en ansvisning.
    Jeg fik det til at virke.
    har dog ikke brugt de 2 røde ledninger på phonokablet. Men har lavet det over et relæ hvor jeg har brugt baklyset som switch..


Kommentér på:
Bakkamera - problem

Annonce