{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
20.398 visninger | Oprettet:

Mikkel D
Mikkel D
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

Trip-Track måling {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg fik i dag en fartbøde på den østjyske motorvej. Den lyder på 150 km/t i en 110 km/t zone. Det er ikke så meget bøden jeg undrer mig over, men mere omstændighederne.

Jeg havde min fartpilot på 140 km/t, da jeg overhalede en Ford mondeo. Sænkede hastigheden og trak ind foran ham, da jeg havde mistanke til, at det var en politimand. Der lå jeg i 5-6 min, hvor jeg besluttede mig for at lægge mig ud i ydre banen og langsomt trække væk. Han fulgte ikke efter.

Ca. 10 minutter senere kan jeg ikke se ham i bakspejlet længere, og der ligger 2 andre biler bag mig, en audi og en sort varebil. Audien presser mig en del og jeg vælger derfor at trykke på speederen og køre en smule hurtigere end fartpiloten på 140 km/t, hvorefter jeg trækker ind i inderbanen. Her sænker jeg igen hastigheden, og ligger mærke til at Ford'en kommer nogle 100 meter længere tilbage. Han trækker ind bag mig og blinker mig ind.

Ingen tvivl om, at jeg har kørt for hurtigt, men de 150 km/t er helt absurd, og det kan jeg slet ikke erkende. Dette fortæller jeg politimanden. Jeg spørger også om jeg ikke må se hans måleudstyr eller noget dokumentation på, at jeg har kørt for hurtigt, og at hans tal er rigtige. Jeg får advide at hvis jeg har nogle indsigelser kan jeg kontakte østjyllandspoliti når jeg får bøden.

Kan det virkelig passe, at han kan lave en måling på mig med Trip-Track udstyr, selvom der er flere biler imellem os?
Lyder det ikke underligt, at han ikke var villig til at vise mig noget dokumentation?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trip-Track måling
  • #1   1. apr 2012 de kan ihvertfald . lave målinger med X antal biller foran dem .... men mener det er med deres onbord kamera .. ved ikke om de kan med deres almene måle udstyr ..

• Mikkel D
    Mikkel D Tilmeldt:
    feb 2011

#2   1. apr 2012 Har også hørt om, at de kan måle med flere biler i mellem. Dette er dog kun hvis det er på video, og kræver en analyse fra deres teknikere der fastslår hastigheden. Men er ikke ekspert, og ved ikke om de kan med deres Trip-Track udstyr, er faktisk lidt i tvil om, hvordan der måles med Trip-Track.

• #3   1. apr 2012 PolicePilot og Trip-Track er mobile præcisionsinstrumenter
    til måling af køretøjers gennemsnitshastighed baseret på en
    tid- og distancemåling mellem 2 referencepunkter. For at sikre
    korrekt distancemåling skal PolicePilot og Trip-Track kalibreres
    mindst hver 8. dag. Begge typer måleudstyr er således
    indrettet, at hvis kalibreringsperioden på 7 dage er overskredet,
    fungerer instrumenterne ikke, før kalibrering er foretaget.
    Kalibrering foretages på særligt opmålte 1000 m kontrolstrækninger.
    Begge typer måleudstyr har dobbelte interne
    tidsmålere, der holdes op mod hinanden ved måling, og ved
    en afvigelse ophører instrumenterne med at fungere.

• Mikkel D
    Mikkel D Tilmeldt:
    feb 2011

#4   1. apr 2012 Så er jeg med på hvordan målingen foregår. Tak!
    Men dette bekræfter jo også lidt, at han ikke kan måle mig, når der er flere biler i mellem. Hvis der er flere biler i mellem kan han vel ikke måle distancen?

• #5   1. apr 2012 distancen der bliver målt er distancen er bliver tilbage lagt over en given tid .. ikke distancen mellem jer ..

og reference punkterne kan jo være fast satte kant pæle eller afmærkninger ..

men nej .. du skal da bare i retten hvis du ikke vil betale .. så for du jo mulighed for at se evt. beviser

• #6   1. apr 2012 Du skal aldrig lade dig provokere i trafikken, det kan blive en dyr fornøjelse, hvis det bliver opdaget smiley og det gør det nogle gange..

• Mikkel D
    Mikkel D Tilmeldt:
    feb 2011

#7   1. apr 2012 Du har sikkert ret, HARTMANN, men min logiske sans forstår bare ikke, hvordan udstyret (Trip-trace) kan måle min korrekte fart over en given afstand, når der er flere biler imellem mig og politibilen. Men ringer til færdselspolitiet i morgen, og tager en snak med dem.

• Mikkel D
    Mikkel D Tilmeldt:
    feb 2011

#8   2. apr 2012 Fik ikke meget ud af at snakke med færdselspolitiet, de vidste intet.
    Nogle af jer der førhen har prøvet noget lignende og måske kan vejlede lidt?

• #9   2. apr 2012 Prøv evt. at finde en advokat som har prøvet disse sager, det er nok det nemmeste..

Det er da hvertfald værd at følge op på.. Hipo'erne skal ikke lave lov til at smide om sig med bøder, og slet ikke når det virker tvivlsomt..

• #10   2. apr 2012 De kan sagtens måle dig selvom der er biler mellem jer. Han starter måling når du er ud for et fast punkt. Så trykker Han på knappen igen når Han selv er ud for punktet. Derefter skal Han bare kunne se mens systemet rækker hvor langt i kører. Tilsidst afsluttes målingen når i passerer et fast punkt. De eneste tidspunkter hvor Han skal have et godt udsyn til dig er ved start og slut af målingen. I mellemtiden kan Han ganske lusket holde god afstand eller evt biler mellem jer. Så får man ikke så nemt mistanke om at det er politiet der måler.

• Mikkel D
    Mikkel D Tilmeldt:
    feb 2011

#11   2. apr 2012 Tak for svaret Dennis!
    Men ud fra det du beskriver lyder det som om, at den pågældene politimand har skulle stoppe og starte målingen manuelt ud fra nogle fast punkter. Kan dette ikke være svært, omend ikke umuligt at stoppe målingen ud fra et fast punkt, når han ikke ligger bagved mig?

• Maria L
    Maria L Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #12   16. feb 2013 Hej jeg har fulgt lidt med i din tråd er er interesseret i at vide hvad sagen er endt ud med?? Da jeg selv nu står overfor den måling

Mvh

• #13   14. okt 2013 Hvad endte sagen med?

• #14   14. okt 2013 Ja, jeg lytter også gerne. Jeg tvivler på du får noget ud af at betvivle en TripTrack-måling.

• #15   13. maj 2014 Er lige blevet målt med det lort der var 2 biler mellem os kan han måle det ?

• #16   14. maj 2014 Jep. Den skyder jo ikke en lasermåling fra patruljevogn til din bil - han laver en gennemsnitsmåling over en afstand.

• Per R
    Per R Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #17   10. apr 2015 Blev målt over 2494 meter på 86.2 sek.
    Det er 200 m./t for hurtigt eller med andre ord strækningen blev kørt 2/10 sek. for hurtigt.
    Kan politiet pinpointe start og slutpunktet så nøjagtigt uden at måle afstanden mellem dem og mig ?

Forskellen mellem klip eller ikke klip er 2/10 sek. eller 5.75 meter.

Jeg tror nok jeg tager den i retten.

I øvrigt har betjenten ikke nævnt noget om klip, ej heller markeret "giver klip", men lagt 1000,- oven i bøden for mere end 30% overskridelse.

Kommentér på:
Trip-Track måling

Annonce