{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.393 visninger | Oprettet:

Natasja H
Natasja H
Emner: 1 Svar: 2

Trip Track måling {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Har lige et spørgsmål, som jeg håber der er en som kan hjælpe med?
Det er lidt en usædvanlig sag og derfor er den lidt tricky.
Jeg kører på motorcykel sammen med 2 andre cykler. Vi kører på motorvejen i en 130 km/t zone.
Desværre opdager vi ikke at der kører en civil politi vogn bag os og måler os med deres trip track målerudstyr.
Ja, jeg er godt klar over hvordan politiet måler og hvordan det virker, men mit spørgsmål er : Må politiet lave en gennemsnits hastigheds måling på os alle sammen, stoppe alle 3 motorcykler og give os alle den samme gennemsnitsmåling?
Er der nogle som har eller kender nogen som har været i samme/lignende situation? Jeg er indkaldt i retten og INGEN kan give mig et klart svar om politiet må dette, eller om de bare har været kreative...
Håber virkelig nogen sidder med et svar smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trip Track måling
  • #1   5. dec 2020 vis de måler den bagerste af jer 3 til en bestemt hastighed.så må i andre køre enten samme eller højder hastighed end ham,vis i forbliver foran med samme afstand eller i kommer længer forud. så den slipper i nok ikke for den bøde men det finder i nok også ud af i retten, plus de sikkert også har jer på film så de kan måle det ud via det vis der skal flere beviser til. men er i uenige er der kun at gå i retten som jeg kan forstå at I gør, og se hvad beviser de har på jer.

• #2   6. dec 2020 Så I har for stærkt sammen uden at følges af eller hvordan?

• #3   6. dec 2020 Er der ikke stadig fri process i fart relaterede sager? I så fald er det bare at prøve, selvom jeg tvivler på resultatet.

• Natasja H
    Natasja H Tilmeldt:
    dec 2020

#4   6. dec 2020 Vi alle sammen kører for stærkt. Vi kører alle 3 efter hinanden og derfra laver de 1 måling på os alle.
    Man kan ikke få fri proces', men man kan få beskikket en advokat, som man så skal betale, hvis man taber. Dette beløb vil max blive ca. 5.000 kr. Jeg har valgt ikke at tage en advokat med, ikke pga. pengene, men fordi at de blir nødt til at udsætte retsmødet, da jeg skal i retten om et par dage. Dette er jeg ikke interesseret i, da jeg gerne vil have det overstået hurtigst muligt...
    Der er intet video materiale kun måling på trip track. Det er kun mig, som er indkaldt i retten, da det er ubetinget frakendelse og de andre kun er betinget...

• #5   6. dec 2020 Jeg kender ikke svaret, men synes, det er en interessant problemstilling. Hvis du ikke har noget imod det, må du gerne poste afgørelsen herinde, så nysgerrigheden kan stilles.

Jeg kan finde argumenter både for og imod, at det skulle være OK. Der er meget principielt i det også, og jeg skal ikke kunne sige, om det har været afgjort før. Havde det været video, var det jo en no-brainer, men her... Jeg kan ikke forudsige det.

Men en advokat kunne muligvis godt have betalt sig. Måske du kan nå at betale en advokat for i hvert fald at give dig nogle råd og noget vejledning. Evt. slå op, om det har været afgjort før. Det kan godt være, de ikke kan nå med dig i retten, men de kan da i det mindste hjælpe lidt på sidelinjen.

Og i øvrigt... Stå nu ved det, i stedet for at oprette en ny kvinde-profil til formålet i håb om lidt mere sympati smiley

• #6   6. dec 2020 Hvordan kan det så gå til to forskellige resultater på en måling? Altså ubetinget/betinget. Lidt spøjst at det heller ikke er filmet.

• #7   6. dec 2020 Det er nok bare fordi den ene har en betinget i forvejen, mon ikke? smiley

• #8   6. dec 2020 #6 er der ikke noget med at det kan give klip i kørekortet at køre for stærkt? Måske har de ikke lige mange klip i kørekortet inden denne episode?

• #9   6. dec 2020 Man kan ikke få klip for at køre for stærkt i en 130-zone på motorvejen.

• #10   6. dec 2020 Ah jo, så kører de mc’er nok til kanten alligevel.

• #11   6. dec 2020 Hej
    Jo Klart
    Mvh kp

• #13   6. dec 2020 Nej, man får ikke to klip. Man får bare en betinget frakendelse. Og har man sådan én i forvejen, så veksles den til ubetinget smiley

• #15   6. dec 2020 Det gør det faktisk ikke. Man får ganske vist en betinget frakendelse ved 3 klip. Men det er to forskellige love, vi skal have fat i.

Sagt med andre ord; 3 klip giver betinget frakendelse. Men betinget frakendelse giver ikke 3 klip (eller 2, for den sags skyld) smiley

• #17   6. dec 2020 Jeg plejer at kigge direkte i loven. Færdselsloven er egentlig forholdsvis til at forstå, hvis man bare læser den.

Betinget frakendelse ved mere end 160 km/t på motorvej eller 60 % over det tilladte:

Færdselslovens § 125, stk. 1

Betinget frakendelse ved 3 klip:

Færdselslovens § 125, stk. 2

• #18   6. dec 2020 Mener de lavede netop sådan en måling en gang i et af politijagt programmerne.. uanset hvad, hvis politiet fortæller at det er dig de har målt, så “er” det dig de har målt, de må nemlig ikke lyve i retten...

• Natasja H
    Natasja H Tilmeldt:
    dec 2020

#19   6. dec 2020 Jeg ved ikke hvordan man skriver tilbage til hver enkelt person. Prøver at besvare så meget som muligt her.
    Først mener jeg at jeg har skrevet rimelig direkte hvorfor jeg skriver her og hvad sagen drejer sig om. Hvorfor i begynder at skrive om regler osv mht et klip og osv det aner jeg ikke.
    Til Bay: Jeg har snakket med 3 forskellige advokater, de har ikke tid og vil befe om udsættelse og derfor vælger jeg at gå rettens vej alene. Mit spørgsmål var nemlig om nogen herinde havde prøvet dette før, da det ikke er normalen. Så hvis jeg kunne få en lignende sag, så havde jeg et udgangs punkt! Du var egentlig fornuftig at høre på langt hen af vejen, men det sidste skrev er sgu for latterligt! Jeg søger hverken sympati eller andet. Jeg står 100 % ved det der er sket, men sagen er så tvistet. Havde de lavet en individuel måling på os alle, havde jeg bare accepteret, men det er dette ikke! Jeg er Kvinde! Så hvad skulle jeg ellers oprette?
    Og til jer andre, så skriver jeg at jeg havde en betinget i forvejen og laver man en betinget mere indenfor 3 år, ja så er det ubetinget! De andre 2 havde ikke en betinget og derfor får de den første betinget. Målingen i gennemsnit er mindst 166 km/t og max 166 km/t

• #20   6. dec 2020 Held og lykke.

• #21   6. dec 2020 Har prøvet fuldstændig det samme, det var bare en mc betjent der målte os. Og det er helt efter bogen, de må gerne bruge en gennemsnits måling til jer alle 3 smiley kan ikke huske om de kalder det en vogntogs måling eller sådan, men det er bare at betale ved kassen.

• #22   6. dec 2020 Hvis målingen er af den bagerste motorcykel har de forankørende kørt samme hastighed eller højere. Hvad er problemet med at bruge en måling til alle tre?

• #23   7. dec 2020 det gør nok ondt, at man har lavet lort.
    og er blevet opdaget, så nu prøver man alle smuthuller for og få det bedste ud af det

• #24   8. dec 2020 Natasja: Bay er nok et af de mest respekterede medlemmer her. Han skriver det ud fra erfaring, det er et klassisk mønster her. At han så tager fejl her er selvfølgeligt uheldigt.
    Bemærk også at han stadig vejleder dig i sin vanlige præcise og korrekte stil

Forstår godt at du er lidt presset fordi det er en nitte situation, men lad være at bide af dem som prøver at hjælpe dig.

Syntes personligt at reglerne på lige nøjagtigt 130 km/t er helt latterlige. At den går direkte til betinget er i min verden tosset, hvorfor skal den være differentieret, burde være samme regel hele vejen, alternativt burde der være et klip niveau et sted imellem. Men det burde bare være ens regler hele vejen, nemt at forstå og agere efter. Så kan man selv bestemme hvor mange smæk man leder efter smiley

Kommentér på:
Trip Track måling

Annonce