{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.523 visninger | Oprettet:

må synsmand finde nye fejl ved omsyn? {{forumTopicSubject}}

ja må han det. har en bil der er blevet gennemgået af en synsmand hvor de fejl der var er blevet lavet og kørt til et andet synssted, for at blive omsynet men så er der åbenbart flere fejl. den er synet inden for de 30 dage man har inden den skal til nyt syn.

før i tiden måtte de ikke, men det skulle være nye regler som gør at de godt må.

er der nogen der ved om der er kommet nye regler vedr dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  må synsmand finde nye fejl ved omsyn?
  • #1   23. maj 2012 Hvis fejlene er til fare for trafiksikkerheden så ja.

  • #2   23. maj 2012 hej ja det må han godt ham synsmanden

  • #3   23. maj 2012 Det mÅ de da godt.... Men havde du kørt til samme sted havde de sikkert kun gået det efter som der fejlede noget

  • #4   23. maj 2012 Såvidt jeg er bekendt, så NEJ!!

    Han skal se på den seddel du har, hvilke fejl du skal udbedre på dit køretøj, og kun disse, andet skal han holde snuden fra.

    Ellers kan de malke dig for penge, hvis du bare bliver bedt konstant om, at komme tilbage, idet de har fundet de først 6-7 fejl, men kun be´r dig om at komme tilbage, når du har udbedret 2 ad gangen.


  • #5   23. maj 2012 Selvfølgelig må han det

  • #6   23. maj 2012 Men igen, hold dig til samme synshal.

  • #7   23. maj 2012 Bluezcat: Det du siger er så at hvis din bil skal til omsyn pga. lys og man så kommer ind med blankslidte dæk og en knækket fjeder så må de ikke sige noget til det?

  • #8   23. maj 2012 Selvfølgelig må de kigge efter om der er kommet flere fejl eller noget de har overset sidste gang...

    Din bil skal altid være klar til et syn, både for din og andres sikkerhed...


  • #9   23. maj 2012 Nogge ©
    det må de hvis de finder fejl når de omsyner den meen det må en omsynshal ikke altså et værksted der kun er godkendt til og omsyne de må ikke skive nye fejl på og skal kun gå efter om det på sedlen er blevet udbedret.


  • #10   23. maj 2012 Nej må de ikke fik min synet for ca 3mdr syn kassert første syn og ved omsynet måtte han kun kikke for at de fejl som den dumpede på første gang var lavet, og det var synsmanden selv som fortalte mig dette da jeg spurgte ham ad, jeg brugte så til gengæld også samme synshal, men ikke samme synsmand,

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #11   23. maj 2012 De må godt dumpe den igen, men de går ikke hele bilen igennem på ny, det vil ik kunne svare sig for dem, da der jo er prisforskel på syn og omsyn smiley

  • #12   23. maj 2012 Som Claus ganske rigtigt siger i sin første indlæg er en synsmand til for at tjekke din bil om den er trafikmæssig sikker nok til dk regler.

    Så om du har været til 1 eller 100 omsyn er det ligegyldig, det er dit ansvar at din bil er i orden, så er jo ik hans fejl at du ik har fået lavet bilen inden ;P


  • #13   23. maj 2012 Af hvad jeg kan læse ud fra citat fra applus, er at de kun må kontrollerer om der er opstået nye fejl i FORBINDELSE med reperationen. De må altså ikke kigge efter nye fejl.

    Ved omsynet kontrollerer vi som hovedregel kun om reparationen af de fejl, vi konstaterede ved det første syn, har ført til at bilen nu er lovlig samt om der evt. er opstået nye fejl i forbindelse med reparationen.

    Hvis køretøjet skal til omsyn skal dette ske inden for en måned (33 kalenderdage) fra det første syn. Overskrides fristen skal køretøjet fremstilles til et nyt 1. gangssyn.


  • #14   23. maj 2012 selvfølgelig skal bilen være iorden men en synsmand der åbenbart ikke gør sit arbejde ordentligt koster mig nu flere penge end hvis han havde fundet den første gang.

    det er os et rimlig alvorligt problem så det er sku for dårligt at de ikke har fundet fejlen


  • #15   23. maj 2012 Ja

  • #16   23. maj 2012 hvis en synsmand har påtænkt nogle fejl ville den virksomhed somrelt kun kigge efter de fejl men springer en alvorlig fejl i øjene på dem eller der stå en som kender lige presis til den model og han lige vælge at gåden efter de generelle steder så ser jeg ikke noget ondt i det... havde dog valgt at melde den anden synshal hvis der er flere eller meget alvorlig fejl der er overset.

  • #17   23. maj 2012 Hvis du nu har skiftet bremserør, så kigger de vel ikke kun på dem? Så kigger de vel på bremseevnen på begge aksler mv. ?

    Eller hvis du har skiftet bærekugle, så kontrollerer de vel alt det omfattende sliddele der kunne være skilt ad, samt sporing smiley ?


  • #18   24. maj 2012 de må IKKE kigge efter nye fejl kun se på de ting den er kaldt til omsyn for og ikke mere

  • #19   24. maj 2012 JO DE MÅ !

    smiley


Kommentér på:
må synsmand finde nye fejl ved omsyn?

Annonce