5.475 visninger
|
Oprettet:
Diesel til korte ture!? {{forumTopicSubject}}
Hey jungs. Jeg kigger lidt efter ny bil. Og vil gerne have noget mere økonomisk end den pug 406 jeg triller rundt i pt.
Men den skal heller ikke være helt død, så derfor synes jeg diesel virker meget tiltalende, da de for det meste går ok samt langt på literen.
Problemet er bare at jeg kun har 10-12km til arbejde hver dag (hver vej), og folk siger det dur en diesel ikke til og den kokser til osv. Men, er det mere myte end sandt!? Skal jeg holde mig fra diesel? Den vil nok få en længere tur et par gange om ugen, men ikke sikkert.
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.847
apr 2003
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 336 Svar: 1.711
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.186
nu ved jeg ikk hva din pug går idet du ikk skriver motorstørrelse..
men jeg har en corolla 1.6.. den går NEMT 13.5 ved blandet kørsel.. nu ska den til jylland på fredag så der går den squ nok længere..
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.847
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 88 Svar: 1.634
Hvis jeg havde så kort til arbejde, ville jeg trille rundt i noget med V6/8 XD
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
Det kan betyde dyseproblemer, problemer med partikelfilter og i de lidt værre tilfælde soder de så meget så den med tiden mister olietrykket.
Sørgeligt men sandt.
Men det betyder jo ikke at man ikke kan få rigtig mange problemfri km, men en moderne benzinmotor under samme kørselsforhold, holder væsentligt længere.
apr 2003
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 336 Svar: 1.711
apr 2003
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 336 Svar: 1.711
sep 2005
Følger: 10 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 1.074 Svar: 5.122
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 89 Svar: 541
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Hvis økonomien presser, og du gerne vil have en bil med skub i, så køb en der er hurtig, og køb så en cykel til din korte tur på arbejde...
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 133
apr 2009
Følger: 42 Følgere: 41 Emner: 80 Svar: 1.087
okt 2002
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 93
apr 2006
Følger: 56 Følgere: 49 Biler: 5 Emner: 76 Svar: 1.493
apr 2003
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 336 Svar: 1.711
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 747
Som de andre nævner er det en dårlig idé at bruge en diesel bil til korte ture med kold motor. Desuden vil det oftest ikke kunne svare sig i forhold til den højere pris du betaler i anskaffelse, vedligeholdelse osv. En turbo kan godt gå i stykker, og koster lidt penge at skifte. Desuden er der mange andre dele på en diesel bil som ikke har det godt af de korte ture.
Det støreste problem med diesel bilen er desuden at kører du om vinteren, bliver den aldrig varm. Når jeg ligger og kører i fx. århus om vinteren har min TDI kun 70 grader. Den bliver ALDRIG varm, medmindre jeg giver den gas eller jeg har en plade foran køleren.
Det jeg gjorde var at købe en gammel mercedes med oliefyr i. Nu har jeg ikke det problemer længere, men kører stadig næsten ingen korte ture. (det har jeg cyklen til)
jan 2004
Følger: 42 Følgere: 41 Biler: 4 Emner: 39 Svar: 556
Alle mine gamle firma biler har været diesel biler, og det er ikke fordi at de har kørt lange ture, men der har aldrig været problemer med at de koksede til.
apr 2003
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 336 Svar: 1.711
apr 2003
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 336 Svar: 1.711
jan 2012
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 37 Svar: 303
feb 2011
Følger: 9 Følgere: 36 Biler: 1 Emner: 184 Svar: 818
Men om sommeren, ser jeg intet problem i det. Jeg kører fast 15 km i hverdagene og derudover er der andre uforudseelig antal kilometer jeg kører nogle gange. Om vinteren er det dog lidt fucked, eftersom den - for mit vedkommende - lige når at blive driftsvarm, når jeg er nået frem til min destination. Om sommeren kører den godt, men om vinteren kan man godt mærke det på bilen, når man kører de korte ture. Derfor bliver jeg nødt til nogle gange at give den en god omgang, hvor gaspedalen ryger lidt længere ned end normalt
Håber du kunne bruge det til noget ..
jan 2012
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 37 Svar: 303
EGR ventiler blokere fornuftige mennesker da.. så køre den kære diesel også længere på literen, bedre trækkraft ved mellemgas og roligere motorgang.. EGR ventilen er noget fanden har skabt..
jan 2012
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 37 Svar: 303
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 5 Emner: 5 Svar: 1.189
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Jo men der bliver spurgt om en begrundelse, og den har han fået her.
Menr også du skal ha en Golf2 TD på gule, den rykker bare og fejler aldrig noget.
PS! Har en nysynet Golf2 benzin til 8.800.- 1.3 + 380 til omreg, synes i morgen.
Men kan da også lave en TD på gule til dig, har 2 stående:)
apr 2003
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 336 Svar: 1.711
apr 2006
Følger: 56 Følgere: 49 Biler: 5 Emner: 76 Svar: 1.493
jan 2012
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 37 Svar: 303
Yep det samme en EURO4 motor.. Men har hørt at man kan mappe en motor så man sætter EGR´en ud af funktion..
og flere siger at irretationen over en tændt motorlampe er længer opvejet af fordelene ved at have blokkeret EGR´en.
dec 2006
Følger: 2 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 666
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 88 Svar: 1.634
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 5 Emner: 295 Svar: 1.223
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Folk kører 30-40km om dagen og vælger en diesel med automatgear som går 16km/l på literen frem for en benzinmotor i samme klasse med manual gear som fx kører 13km/l..
den grønne afgift på diesel bilen er næsten dobbelt så dyr, allerede der mister de 2-300kr hver måned som de vil kunne tanke benzin for, når den så går i stykker første gang og der skal skiftes: turbo, topstykke, dyse, gløderør, dieselpumpe ol. så er alle de penge de har sparet de sidste 3-4år forsvundet haha
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
jeg kigger også diesel. satmer ikke sjovt at kære en transport emd benzin motor. den køre 7km/k hvor en diesel køre 12 som minimum.. trækket i en diesel er meget bedre og de må somrelt trække mere. + skal du til nordjylland så har du sparet en del i brændstof
tro endelig ikke nye benzinbiler er billiger at holde kørende...
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
en ven har en passat 2,0TDi 170hestes, han kører 14km/l LOL, det er 1km/l mere end hvad jeg kører i snit i en VTi som koster det halve i vægtafgift...
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
kørte 24km/l i min venindes 3C 150tdi det jo så 11km længere end din og med en diesel der er 1 krone billiger sparede jeg 10-12kr pr 24.km
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
jul 2009
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 325
Jeg arbejder i hjemmeplejen og vi har fået fine Diesel biler
Nu har vi haft dem i 2 år ca. og indtil videre har de ca. kostet 25 kilo i reservedele og alt for mange besøg på værksted.... De kører mange kilometer, ca. 100 om dagen..... men turene er simpelthen for korte til at vognen når en ordentlig drifts tempratur.... Self er det velmenende det folk de skriver, men nu har de osse det samme problem i sønderjylland hvor de osse ville (spare) de købte osse diesel biler til deres hjemmepleje, og de har samme problemer...
Man kan sagtens købe en diesel, men dieselerne af nyere dato, har altså bedst af og trille motorvej/landevej, og helst en god slat kilometer....
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 88 Svar: 1.634
Det er muligt at nogen som en kendte havde hørt om en fra arbejdets svigerfars nabos søn havde en diesel som hver dag kørte 5km til og fra arbejde, og der var aldrig problemer, men nu er erfaringerne fra værkstederne og langt de fleste folk som rent faktisk har kørt på denne måde, nu og engang at diesel til korte ture ikke kan betale sig. De holder ikke til det, og kan ikke holde de lovede km/l.
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.859
Ingen problemer, ingen sod... Til gengæld har jeg også skruet helt ned for EGR'en i VAG-com
Tror måske min får en sådan rigtig langtur på 100+km en gang om måneden... Der er jeg så heller ikke bange for at lade den lave noget
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.859
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 5 Emner: 295 Svar: 1.223
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
Hold dig fra diesel det går galt den soder til og du vil kun få problemer med den og de penge du spare på brændstof dem bruger du så det 3 dobbelte af eller mere på værksteds regninger køb dig en benzin bil i stedetfor evt. en bette bil med turbo så er der osse lidt lege tøj...
ham x: du vil stadig få problemer den vil stadig sode og sætte koks af på dyser osv. da motor ikke når og blive varm så ergo den vil ikke brænde ren så det er bare et spørgsmål om tid
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.859
Problemet opstår når Fru Jensen køber en diesel der ALDRIG får gas... Det er dem hvor der kommer en sky de første 10 gange man jokker på speederen når man selv kommer ud at køre i den.
På værkstedet ser vi sgu ikke nogen problemer med sod i hverken EGR eller Turbo... Ikke mere end på andre biler i hvert fald. Der bliver sgu også skiftet EGR og Turboer på sælgerbiler der kører motorvej altid.
Og selv på benzinbiler bliver det også skiftet...
Det er sgu mere en myte at de soder... Hvis det var omvendt blev der sgu aldrig solgt en eneste suge benzinmotor mere... De er da så røv kedelige at folk kun køber dem fordi de tror ikke andet kan holde til deres kørselsmønster...
Jeg tror at over halvdelen af de folk der selv ved noget om det, vælger diesel på grund af trækkraften.
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 10 Emner: 16 Svar: 1.073
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Diesel til korte ture!?