{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.443 visninger | Oprettet:

omdrejnings begrænser på yamaha yz 125 , 92 {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg har nu fået gang i min gamle crosser , køre faktisk rigtig godt, har bare et spørgsmål.. Når jeg køre den helt ud i 4, går den nærmest på en slags omdrejnings begrænser i toppen, er det normalt, eller skal den feks ha en større dyse. tændrør har en lys grå farve over det hele.. så ser ud til at brænde fint ..
håber i kan hjælpe ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  omdrejnings begrænser på yamaha yz 125 , 92
  • #1   29. maj 2012 Prøv motorcykel- eller scooter galleri.

• #2   29. maj 2012 Kan sagtens være hvis den er med cdi tænding.

• #3   29. maj 2012 Der er ingen omdrejningsbegrænser på, men ved et vist omdrejningstal vil den lave skyllefejl, som lyder som en begrænser.

• #4   29. maj 2012 Det rykker i maskine. ligesom en bil ..

• #5   29. maj 2012 skriv evt på crossnyt.dk

• #6   29. maj 2012 En crosser er ikke bygget til at blive kørt helt ud i gear.. Selvfølgelig kan den tage en ordentlig røvfuld gas på en bane, men hvis man kører uden belastning på en mark eller vej, tagen den skade, hvis man kører den for længe ved max omdrejninger.. Dit tændrør skal have samme farve som Cocio, ellers kører den for magert.. Jeg vil mene den bliver for varm, og det du oplever er detonation istedet for normal forbrænding..

• #7   29. maj 2012 og der er ikke omdrejningsbegrænser på sådan en 2 takter som du har der.. smiley

• #8   29. maj 2012 Okay, så vi en lys brun farve.. Hvor den er lys grå nu ? den køre med en 350 std dyse, skal jeg så længere op..?

• #9   29. maj 2012 køre med ca 2,5% olie i benzinen ...

• #10   29. maj 2012 T3 Busdriver .

Der vel samme belastning på en mark som på banen?

• #11   29. maj 2012 Ja, den skal have en større dyse, hvis du vil køre markræs eller andre steder hvor den kan "ringe" helt ud.. Jeg vil sige, du hellere må sætte en for stor dyse i end en for lille.. 80% af kølingen kommer fra benzinen, så den er meget afhængig af, at den får nok at leve af, ellers ender det galt.. Har kørt MX i mange år, og har desværre måtte lære det på den hårde/dyre måde.. smiley

• #12   29. maj 2012 nbgl, nej overhovedet ikke.. gennemsnitsfarten på en bane er ikke meget over 50-60 km/t, men på en mark, er hastigheden meget højere, og omdrejningerne ligger konstant omkring max.. På en mark kan de fleste fyre sådan en crosser helt af, men man skal være temmelig "krads" hvis man skal fyre den ligeså meget af på en bane.. smiley

• #13   29. maj 2012 Olieblandings forholdet er ikke så afgørende som mængden af benzin, men selvfølgelig skal oliemængden være tilstrækkelig (2-3%), og olien skal være beregnet til en crosser. Så ikke motorsavsolie, outboard olie eller andet uegnet..

• #14   29. maj 2012 Okay smiley har en 370 til at ´ligge, passer det bedre ?
    Jeg plejer heller ikke at køre den så langt ud, det var bare for at få et syn for sagen på tændrøret smiley

• #15   29. maj 2012 Det er olie der er beregnet til det .. men du vil anbefale en 3% blanding ??

• #16   29. maj 2012 Du skal simpelthen forsøge dig frem, hvis du ikke helt ved hvor du står.. Jeg ville starte med en kæmpe dyse, og så tjekke tændrøret, og dyse ned, til den korrekte cociofarve er opnået.. Men du skal ikke lade den køre i tomgang under "testen", du skal komme kørende for fuld musik, og så bremse maskinen i stå, for blot få sekunders tomgang, vil give dig et forkert billede.. Og du skal huske, at den i koldt vejr, skal dyses endnu højere da luftmolekylerne fortættes.. Det er relativt bøvlet, at dyse en crosser optimalt, derfor er det bedre med for stør en dyse, det vil kun give en marginalt lavere ydelse, og lidt ekstra sod.. Men for lille en dyse koster stempler, cylindre og lejer.. Mener Yamaha forskriver 1:32 blandingsfohold, men igen er den rigitge olie mere afgørende..

• #17   29. maj 2012 Tak, jeg må prøve mig frem .. smiley

• #18   29. maj 2012 Ja, der er ikke andet for.. smiley

• #19   29. maj 2012 Tak for hjælpen .. godt jeg fik spurt, for jeg trodet at en grå var ok. smiley så tak for hjælpen ..

• #20   29. maj 2012 Det var da så lidt.. smiley Ja, grå/hvid havde været ok på en 4takter, men ikke så heldigt på en 2takter.. smiley

Kommentér på:
omdrejnings begrænser på yamaha yz 125 , 92

Annonce