{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.140 visninger | Oprettet:

Vandslibning af lakken! {{forumTopicSubject}}

Hey, vilel høre om der er ngoen herinde, gerne en autolak`er, som kan give lidt retningslinier for vandslibning af lakken på en bíl! (bare roligt, har en ældre vogn jeg vil bruge som prøveklud, inden jeg voerhoevdet overvejer at gøre det på Supra`en!)

Men altså, hvad er fremgangsmåden, hvilke korn, hvor dybt/længe, hvilken rækkefølge, hvilke produkter til finish osv. osv.

På forhånd tak!

P.s. Kunne være en super ting, hvis der var en prof som ville lægge en video eller anden dok. af fremgangsmåden for dette elelr anden bilpleje! :0)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vandslibning af lakken!
  • Rikard L
    Rikard L Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #1   29. maj 2012 vil du have lakken pæn igen eller vil du slibe den af?

• #2   29. maj 2012 Arh, sry, godt du skrev det - Jeg vil have den slebet fri forskidt snavns, midnre ridser osv. og så givet den en proff oppolering efterfølgende! smiley

• Rikard L
    Rikard L Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #3   29. maj 2012 hvis der er snavs ville jeg nok starte med en korn 2000 og så arbejde mig op men det kræver forsigtighed ! smiley men det er nogenlunde lige til hvis man er lidt tålmodig smiley

• #4   29. maj 2012 Rikard L: Tålmodighed er ikke noget problem! Det blvier når den er kommet af plader, men vil bare købe ldit ind til det og måske prøve på en ældre vogn her til sommer! Skal bare være sådan at jeg kan tage hjelmen én dag, så en forskærm den næste osv. vinteren over! smiley

• #5   29. maj 2012 til fjernelse af ridser i klarlakken bruger du vandslibe papir korn 2000-2500. du sliber kun 2-5 gange med let hånd og runde bevægelser over ridsen. og pas på der ikke er støv korn imellem.

herefter polere du op med en mellemfin til fin poler middel på maskine ved lave omdrejninger indtil lakken bliver blank, og det gør den hurtigt!

derefter polere du med et ultra fint polermiddel i HÅNDEN som f,eks den poler voks fra poor boys, med runde bevægelser så du fjerner swirls fra den forrige polering

og så giver du den voks med en klud uden poler maskine.

for en let oppolering af bilen vil jeg anbefale en polering med fint polermiddel på maskine. og ingen vandslibning inden, udover de steder hvor der er en lidt dybere rids.

og så en gang voks.

• #6   29. maj 2012 Ring til michael fra bilvask.nu
    Han gir alt den hjælp du har brug for. Eller se hans side. Mega fede produkter

• #7   29. maj 2012 du skal starte med at vaske bilen, købe en claybar fjerne alt fastsiddende snavs med den, så skal du bruge en slibende polercreme til maskine. herefter en let slibende polercreme til maskine og så skal du give den polish og voks/lakforsegler. Det er den rundte Michael kører i hvert fald og den virker hver gang. Bare husk du ikke må gøre det for ofte. Din klarlak er som oftest kun 120 my tyk (0,12mm) så der skal ikke meget til at fjerne den

• #8   29. maj 2012 Ok, super, mange tak for svarene! Har nemlig også overvejet om det blot var at investere i en ordentlig polermaskine og så eller give den en omgang med polermiddel i forskellig styrke - Kan godt være det er nok!

• #9   29. maj 2012 køb en maskine der har den funktion der gør du ikke kan brænde lakken af. Altså hvis du får lagt trykket forkert så holder den op med at køre rundt. smiley dem har Michael også til 800 kr mener jeg

Kommentér på:
Vandslibning af lakken!

Annonce