{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stor bøde ved udeblivelse fra syn
  • #1   31. maj 2012 På tide der blev strammet på det smiley

  • #2   31. maj 2012 Fint nok der bliver strammet op.

  • #3   31. maj 2012 hold nu op,
    skal der så også indføres TVUNGET syn på cykler,barnevogne osv og skal de så også have "kæmpe" bøder hvis de ikke kommer til syn,
    det er sgu kun fordi synshallerne skulle have flere penge i kassen da syn blev indført.
    det var jo synhallerne der anbefalede tvunget syn.
    men i har jo heller aldrig prøvet andet.
    nej lad os komme tilbage til det "gamle" system.


  • #4   31. maj 2012 hansjørn:

    Det er altså øregas du lukker ud.

    Det har intet med synshallerne at gøre, det er dem som IKKE får deres bil synet i tide.

    Synes sku det er helt iorden at de har lavet de nye regler.


  • #5   31. maj 2012 Tag dig sammen hansjørn. Jeg er ligeglad med hvem der får noget ud af det. Jeg får flere sikre biler i trafikken, så jeg er pænt tilfreds.

    Få synet din bil ligesom alle andre!


  • #6   31. maj 2012 Kan ik se problemet i at der bliver givet bøder til dem der udebliver fra syn, og dem der er imod, mener nok reglerne ik gælder for dem. Jeg syntes ik om at der skal køre så mange farlige biler rundt derude. Gider sgu ik blive påkørt af en af dem som ik er synet, som kører med defekte bremser eller andet.

    Merlin, stor bøde? 2000 kr? Det koster 1500 at køre uden dele.


  • #7   31. maj 2012 tænk jer nu om.
    "unge" menesker der virkelig holder af deres biler holder dem i bedre stand end mange andre.
    tror i virkelig på at det er for sikkerhedens skyld syn er indført ?
    nej,det var simplehen fordi synshallerne ville have flere penge i kassen.


  • #8   31. maj 2012 polodoktoeren > nej det har intet med syshallen og gøre at bilen ikke bliver synet i tide,men det er sgu stadigvæk dem der tjener kassen på synet,så selvfølgelig brokker de sig.

  • #9   31. maj 2012 så mangler vi bare de tabere der aldrig omregistrerer en bil og bare videresælger den 2 dage efter, virkelig svineri. har man ikke råd til forsikring på bil så skal man slet ikke have en bil-

  • #10   31. maj 2012 hvad sker der for folk,hvorfor er folk blevet så hellige ?
    det er sgu til og brække sig over.
    undskyld.men gør i virkelig


  • #11   31. maj 2012 aldrig noget som ikke lige er efter lovens bogstav ?
    kører for stærkt,lige med en enkelt øl for meget,uden sele,4 mand på bagsædet,standser hvor det er ulovligt og den slags.


  • #12   31. maj 2012 Det er sku bare en skjult skat..

  • #13   31. maj 2012 Uanset set hvad, skal man til syn hvert 2. år. Bøden får man kun hvis man bliver væk, hvilket er fair nok.

  • #14   31. maj 2012 Der skulle også være en bøde til folk der lukker for meget lort ud. Ikke Hansjørn

  • #15   31. maj 2012 hvor længe kan man egentlig køre over dato. inden man får bøde??

  • #16   31. maj 2012
    michael S

    Efter 6/6-12
    kan man få det allerede dagen efter du overskrider synsdatoen. Der kommer automatisk en popup frem hvis politiet søger på din nummerplade, når de møder dig i trafikken


  • #17   31. maj 2012 Det var da også på tide, for hold da op hvor kører der meget gammelt lort rundt.

    Og om det er unge eller gamle gør virkelig ingen forskel, bilerne er bestemt lige dårlige.

    Så lad os bare få samlet op i de defekte biler, det er trods alt vores alle sammens sikkerhed det drejer sig om.


  • #18   31. maj 2012 ja danni,så får du også lige en.



  • #19   31. maj 2012 syntes kun det er godt, det er fandme også for dumt og køre rundt i en bil som ikke kan gå igennem et syn, ikke nok med at det koster en betydeligt mange penge hvis man er med i et uheld, men man er fandme også snot dum.

    endnu større bøde til folk der køre over syn eller undlader og køre til syn!!!


  • #20   31. maj 2012 Jeg synes det er rart det endelig får nogle konsekvenser at sløse med synstiden.

    ENHVER bil bør til ENHVER tid kunne gennemgå et syn - ellers er den fanme ikke vedligeholdt godt nok!



  • #21   31. maj 2012 Hansbjørn - Det er et absolut FÅTAL af de biler man ser på vejene, som er gejlede, som samtidigt er teknisk set i nogenlunde stand - så den der med "vedligeholder bilen bedre end de fleste" kan du stikke op hvor solen sjældent skinner.

    De 2000 kroner kommer KUN i spil hvis ikke man syner den rettidigt - så man rammer KUN dem der kører rundt i noget usikkert lort der ikke burde bevæge sig rundt på det danske vejnet.


  • #23   31. maj 2012 nej,det er ikke noget de selv har indført,men der er vist ingen der åbenbart husker hvor meget de pressede på for at det skulle indføres.og nej er altid selv mødt til syn til tiden eller før.

  • #24   31. maj 2012 Det er squ i orden,,, Når man får indkaldelsen til synet, er der da rigelig af tid til at kunne få ordnet de små ting der skulle være på ens bil. Så hvorfor trække den længere end det.

  • #25   31. maj 2012 Reglen har jo været der tidliger hvor det kun har kostet 1000,-kr...

    Der har "vist" bare ikke været tid til at afhente folks plader...

    Jeg syntes nu bare at politiet skal have lov at indrage bilen på stedet og begære bilen synet og hvis der finde grove fejl på køretøjet så skal det give klip i folks kørekort hvis fejlene er grove....

    For 2000,-kr er jo ingen penge hvis folk kan køre i op til at halv til et helt år uden at fremstille deres køretøj til syn.... FOR hvad kan man få repareret for 2 klik... så kan folk jo roligt trille det halve år billigt..... bagefter kan de jo køre til syn alligevel....

    Der er kun dårligt undskyldninger hvis man ikke får synet sin bil i tide...

    Sellv om reglen HAR været der og givet 1000,-kr i bøde er den jo ikke blevet håndhævet ud over at hvis politiet møder folk.....
    For hvis de har kunne gøre det ind til nu, kunne de jo bare være kørt til ejerens bopæl eller arbejde og nappe pladerne der, men der er jo ikke blevet effektureret tidliger så hvorfor nu, tror i da at politiet også får flere penge (resurcer) til at jagte folks biler... LOOL

    ::: Hansjørn J

    At synshallerne vil tjene penge... VRØVL.... og i gamle dage skriver DU er også VRØVL.... i gamle dage var det STATEN der lavede reglen og det var STATEN der ejede synshallerne,,,

    Altaså da det var staten der indførrte 2 årlige syn.. det er sgu ikke synshallerne og derfor er det n oget vrøvl du kommer med,, dengang kunne folk køre i el levealdre uden at skulle til syn med deres bil, idag er bilparken en del mere sikker end dengang, så fuck en sammenlign ing du kommer med og der er øregejl du lukker ud....

    Men ja selvfølgelig gave det staten flere penge i kassen dengang men de kunne jo heller ikke følge med, for du skulle beatille tid eller holde en halv til en hel dag i venterækken, det skal du jo ikke idag.... ;-))


  • #26   31. maj 2012 det er rigtig at det er staten der har indført det,men det var synhallerne der både kom med ide og pressede på for at det skulle indføres.og ja bilerne er mere sikker i dag,det er sgu da klart,der er båden abs,airbag,esp,højtmonteret stoplys og man kan blive ved,det var der ikke meget af før.


  • #27   31. maj 2012 og grunden til at du ikke holder i kø mere er at dengang var der 1 synshal i f.eks Randers,i dag er der mellem 5 og 8 stk.altså ca 5-8 gange flere.
    men skidt jeg kører selv til syn når jeg skal eller før tiden.
    jeg


  • #28   31. maj 2012 Ja men stadig statens egne ansatte der pressede på, da der ikke var private aktører dengang....

    Bilerne dengang var pilrådne, og bremser osv. var ikke i forsvarlig stand...

    Der var KUN ved politiets razzaier disse biler blev kaldt til syn dengang, eller ved ejerskift osv...

    Der var så mange der kørte rundt i biler der ikke havde set en mekaniker i 20-30 år hvis den havde samme ejer, og det var DERFOR de pressede på, og ikke så meget det økkonomiske.... ;-))


  • #29   31. maj 2012 Sad også og læse en artikkel om importsyn forleden, og dengang kunne man tage den sammen med synet i samme pris, men idag er der jo fyldt mange andre tilg på synsstedernes lister, som alt koster.....

    Men fordi folk ikke køret til syn er det jo ikke alle der IKKE er i forsvarlig stand, jeg havde da sidate år en kunde der boede i grønland og som havde "glemt" at køre bilen til syn da han var hjemme på ferie, og det fandt vi da en løsning på og fik det klaret 14 dage over tiden, men bilen klarede et syn uden problemer og uden at der skulle laves noget overhovedet, og de skal så nu konsekvent koste 2 klik.. ????

    Nej jeg syntes det er bedre at bilen bliver indraget og kørt til syn for ejere regning, og den der førte køretøjet skal have straf på sit kørekort....

    Så får Falck og Dansk Autohjælp jo også noget at lave.....lol


  • #30   31. maj 2012 Før periodesyn kunne du købe en bil fra ny, køre i den indtil du tabte bremseklodser, trådte igennem bunden pga rust bremserør flækkede pga rust, intet lys der virker fordi alle pærer var sprunget. rustne dele der flagrede ud til siden med skarpe kanter.
    Alt det bliver der gjort noget ved med et periodesyn. Førhen skete det kun hvis du blev stoppet tilfældigt eller røg ind i et paragraf 77 eftersyn. og hvor tit skete det lige?
    ABS ESP airbag og hvad der ellers er i af nye ting vil vare fuldstændigt lige meget når det ikke virker, ting går i stykker. ABS kransen der flækker er nok den mest hyppige af dem. Fjerner du periodisk syn hvor mange af dem tror du så bliver lavet?
    Hvor mange af de fejl tror du bliver lavet med det samme de opstår i forhold til hvor mange der først bliver lavet når bilen skal til syn?
    Kunne det tænkes at synshallerne kom med forslaget fordi de så meget lort når folk kom til syn med bilen i forbindelse med ejerskift?


  • #31   31. maj 2012 Buggi Boy .
    Det kræver stadig politiet bruger ressourcer på det. Meget nemmere hvis de opkræver pengene via skat. Ikke via vægtafgift, for så vil der være nogle der sælger den og så får du pludselig en ekstra regning.
    Jeg syntes det er fint nok det giver en bøde, jeg har ikke nærlæst det yderligere, men håber da det bliver en gang om måneden istedet for et engangs beløb. Så skal folk nok få det klaret. Det er jo tid nok.


  • #32   31. maj 2012 Bufas

    De regninger du får fra skat osv. bliver nu automatisk trukket via din arbejdgiver hvis du ikke betaler din regning, så der har de ikke de store problemer med at kradse ind...

    Og som jeg skriver så ER der folk der alligevel og fuldt bevisdt overskrider syn selv om de får en bøde...

    Hvis de kan se frem til en regning på 2000 kr for at køre et halvt år over syn, frem for foreksempel få lavet deres revne i forruden, skiftet bremser, en pæere eller to, eller få rettet fejlen på en abs lampe der lyser som du skriver, og er det en ældre bil med lidt flere fejl end normalt er det sgu billigst at køre i den til man bliver snuppet, for POLITIET har ikke resurcer til at køre ud til folks bopæl dagen efter synet er overskredet for ar hente plader...

    Derfor tror jeg ikke det får den store effekt for dem der faktisk kører og har bil på den måde... der skall skrapper midler til, og hvis der komme penge ind i statskassen er der jo også penge til at betale for de ekstre resurcer, men der er forkert at folk skal slippe med en sølle bøde på 2 klik....


  • #33   31. maj 2012 Hvis bøden kommer engang om måneden så skal folk nok få lavet tingene eller skrottet lortet. Men er det kun for et halvt år så vil effekten bare være at nu har de betalt bøden, så skal de fandme også køre det halve år over tid.

  • #34   31. maj 2012 hansjørn J
    du ved jo lisser vel som mig der ville være mange der ikke vil få laves deres bil før den slet ikke kan bremse hvis de ikke kommer til syn lisser vel med rust. I gamle dage lavet man en vange med et stuk jern og sagde det holder sku nok, den går ikke i dag og synes det er helt okay.. Da det kom men peroseeis syn var det staden der stod for det og de kunne kasser en sprit ny bil, der gik de sku over given.. men i dag efter det er bleven privatiserende er det til og få en bil i gem bare den er i okay stand og der ikke er nogen stor sikkerheds problemer. det vil sige den skal kunne barmes og ikke bremser skrev, barmseslager er i okay stand, ikke gem tangeret vanger. Synes du ikke der er okay hvis de ting ikke er op fyldt at pladeren bliver taget. du få et breve ca 1½ måndet får om du skal til syn så har du jo nok tid til og få lavet.. ved ikke om du kan finde et sted hvor der er en stadig på hvor mange om syn der er om året.. men ved det er mange... kan sige vi syner ca 1500 lastbil trailer om året (de skal til syn være år.) og nå de er 2 gammel bremser de fra 30 til 43 % og minmun er 45%..


  • #35   31. maj 2012 skal vi så ikke også arbejde på at få indført tvunget syn hvert år for veteranbiler også ? evt for også for motorcykler.

  • #36   31. maj 2012

  • #37   31. maj 2012 Bufas

    Det vil aldrig ke at den kommer en gang om måneden esværre...

    hansjørn J

    Ja kunne da være en god ide, for med de gældende regler kan en veteranb il jo køre i 8 år, UANSET hvor mange kilometer den triller mellem syn, og derfor kan de også være livsfarlige...

    Og med alt den ombygning mange foretager med deres motorcykler, ville de da også være en god ide, undre mig faktisk over at det ikke er sket endnu at de skal til syn hvert andet år...


  • #38   31. maj 2012 jo det er fint at det skal være iorden,selvfølgie skal det være iorden, men det som jeg egentlig "brokker" mig over er at det er sjovt så hellige folk er når de skriver herinde,men at billedet er et helt andet udenfor bilgalleriet. se bare T-hansen hadere,det er også dem man ser "liste" sig indtil svansen om lørdagen.
    det var mere fordi at jeg er så træt af folk der pudser glorien hele tiden,ved godt det ikke er alle der gøre det.


  • #39   31. maj 2012 jo det er fint at det skal være iorden,selvfølgie skal det være iorden, men det som jeg egentlig "brokker" mig over er at det er sjovt så hellige folk er når de skriver herinde,men at billedet er et helt andet udenfor bilgalleriet. se bare T-hansen hadere,det er også dem man ser "liste" sig indtil svansen om lørdagen.
    det var mere fordi at jeg er så træt af folk der pudser glorien hele tiden,ved godt det ikke er alle der gøre det.


  • #40   31. maj 2012 Du nævner selv tidligere at du mener unge mennesker passer bedre på deres biler, men det er sjovt nok tit dem der skal have det aller billigste fordi de ikke har råd, er der ikke penge til både at få lavet bremser og anlæg vælger mange desværre anlægget frem for bremserne.
    Men veteranbiler er som regel ejet af entusiaster og typisk lidt ældre mennesker. Så generelt bliver de passet bedre på. Derfor de får lov at køre 8 år mellem syn efter de er blevet 40.


    Buggi Boy .
    Der er dog den detalje med veteraner at de både har begrænsning på hvor mange km de må køre og årstiden. Det holder en del rust væk at de ikke kører vinter kørsel. Jeg må køre max 6000 om året i min, det giver max 48.000km mellem syn. Det er kun omkring 10.000 mere end hvad en normal bil kører. Mens sælger eller pendler biler sagtens kan køre over 100.000.


  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
    #41   31. maj 2012 @Hansjørn.

    Sikke noget vrøvl. tvungen syn har gjort den danske bilpark meget mere sikker der er ikke lændgere de gennemtærede øser som kun bremser på det ene forhjul.

    Det er faktisk impornerende hvor meget der bliver lavet på værkstederne inden det oblikatoriske syn. for at få hr. og fru. jensens mondeo igennem.

    Om det kommer på motorcykler.. ja det skulle ikke undre mig efter at markedet drukner i møg rustne uforsvarlige kineser maskiner...


  • #42   31. maj 2012 vil du hermed kalde min kineser mc rusten og uforsvarlig,tror nok den er i rigtig god stand,bremser er nye,dæk lovlige og absolut ingen rust.


  • #43   31. maj 2012 Både motorcykler og trailere burde synes hvert andet år.

  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
    #44   31. maj 2012 Så er den en af de få Hansjørn.......
    For det er de færreste der udskifter dæk,bremser,affjedring osv når de køber en ny kineser, de fleste køre i den tro at det må være ok det den er født med...

    Og efter 3 mdr i en carport i det danske efterår så vælter rusten frem over alt... hvis der bliver periodisk syn for mcér så bliver det pga af kina cykler. japserne er der ufatteligt fejl på..


  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
    #45   31. maj 2012 Hartmann. tror ikke du ved ret meget om mcér. men mht trailere så har du evig ret... hold kæft der køre meget gammelt lort rundt..

  • #46   31. maj 2012 kromen på en kineser kan ikke ruste som på en bil,på min er det plastik krom.
    og ja,min kineser kører med AVON dæk,det er vist ikke kineserdæk,
    bremseklodserne er fra honda.
    styr er LSL,
    spejlene er fra emgo.
    karburatorerne er MIKUNI.
    Faktisk er det hele standard,undtagen dækkene.
    kender rigtig mange hvor deres kineser er bedre end en japaner,kender bla en der har gået 48000 km uden at han har gjort andet end at skift olie og filter og kæde kit og en der har været ved polarcirkelen og tilbage uden problemmer,min skal nok en tur omkring gardasøen sidst i juni.
    så det er en skrøne at de er noget "lort" jeg har haft SUZUKI der var mere lort end den.


  • #47   31. maj 2012 Kender ganske udemærket til MC'er. laver dem til dagligt, og kører autohjælp, så ser i den grad alle de lig der er på vejen... og det gælder både biler,MC'er og trailer/campingsvogne...

    Alt med nr plader på skulle til syn hvert andet år, ens for alle og 99% af vognparken ville være iorden....


  • #48   31. maj 2012 hartmann : syner du også biler ?

  • #49   31. maj 2012 Syner ingen ting. Har autoværksted og laver både biler og mc'er.

  • #50   31. maj 2012 Det er sjældent jeg "hylder" staten... men her er jeg sgu med på vognen... sy næsten endda at bøden skulle være større... hvor fanden får folk en ide om at det er iorden at køre i noget gammelt faldfærdigt lort som burde ha været reppet for længe siden med dele der er lettere eller kraftigt defekte og kan bringe os andres liv i fare...

  • #51   2. nov 2012 Kommer bøden af sig selv hvis ikke bilen er synet lige på datoenn. eller det kun hvis man bliver stoppet af politiet

  • #52   2. nov 2012 På et tidspunkt gør det sikkert...

    Men lige Pt. kender jeg en der ikke har fået godkendt hans bil i tide,, og han har ikke hørt noget endnu..

    Han er gået knap 3 måneder over seneste frist...


  • #53   2. nov 2012 Som det står i brevet du har modtaget, så kommer der en bøde på 2000 kr.. og hvis du bliver stoppet får du yderligere en bøde på 2000 kr

  • #54   2. nov 2012 Kong Gulerod...

    Ja det står der men tror ikke de er nået så langt endnu....


Kommentér på:
Stor bøde ved udeblivelse fra syn

Annonce