Reservehjul {{forumTopicSubject}}
Hej
Har lige købt en "ny" bil.
Bilen har desværre ikke et reservehjul som standard men jeg har bestilt sådan en holder så jeg kan sætte et reservehjul fast under bilen hvilket jeg syntes er meget rart når man skal på ferie til syden i bilen.
Nå men spørgsmålet går så på hvad jeg skal købe af hjul som reservehjul.
Har både sommer og vinterdæk til bilen med alu og med følgende mål :
5*110 ET37 - 205/55R16H
Køber jeg bare en stålfælg med et helårsdæk på eller er det bedste at satse på sommer eller vinterdæk ?
Mine krav er sådan set bare at det skal være billigt da det jo "aldrig" skal bruges.
Nogen der har en ide om hvad man skal købe og hvad det kommer til at koste.
Har kigget lidt på dba/g&g men finder ikke noget der passer perfekt og/eller er i nærheden og det er jo lidt svært at få sådan et hjul i postkassen.
feb 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 3.841
Spøg til side - køb da bare et billigt hulla hulla dæk hos thaiwansen. Det er jo kun til brug i en absolut nødsituation, så du har mulighed for at køre hjem/videre. går ud fra, at du ved hjemkomst får lappet/skiftet dit "rigtige" dæk??
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 59 Svar: 511
nov 2010
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 66 Svar: 673
jan 2003
Følger: 32 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 42 Svar: 7.332
Kan jo være den er beregnet til et nødhjul?
jan 2011
jan 2011
hvad gør du hvis du er kørte på en kan og skoren det op så
aug 2003
Emner: 26 Svar: 60
Thansen har ikke stålfælg og jeg gætter på at en alufælg som ligger oppe under bilen i al slags vejr nok ikke har det så godt når man så endelig hiver den frem.
@Subaru
Du har nok ret, det kan være huggeren har et som han ikke tror er guldbelagt
Men må hellere lige lure lidt på hvornår dækket er fremstillet, så vidt jeg kan forstå så har et dæk ikke så godt af ikke at blive brugt og hvis det så allerede er 4-5 år gammelt så er det vel næsten færdigt. (Ikke meget ved at have et reservehjul som ikke kan klare presset den dag det virkeligt gælder
Anders D : Sådan noget snask er der faktisk med men den eneste gang vi har prøvet at være punkteret var i Spanien engang og der kan jeg garantere for at det der lim ikke ville være stærkt nok til at lime den store flænge der var kommet i dækket.
@RS2000
Ja jeg er sikker. Det er en Zafira B og før den havde jeg en A'er og det er samme holder til begge og A'eren kunne sagtens have et rigtigt hjul.
@Subaru
Vil have et der er 205/55R16H, nok må det gerne være billigt men gider ikke et dæk jeg ikke kan køre de sidste 500 kilometer på ferie på fordi det er et nødhjul eller fordi det ikke passer helt.
Har faktisk lige set på daekonline, der kan jeg for lidt over 1000 få et spritnyt helårsdæk med stålfælg for lige over 1000 leveret. Dækket er så et hongchang "Made In A Hurry" men jeg regner da med at selv del slags dæk kan tåle 500 kilometer på motorvejen hvis det skulle være...
jan 2011
nov 2010
dec 2008
Følger: 1 Følgere: 97 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 249
Man gider sq da ikke, at ringe efter autohjælp for en punktering. Så du vil heller vente 45-60 min på autohjælpen end at bruge 10 min på at skifte hjul og køre videre?
aug 2003
Mange tak for hjælpen.
Derudover er jeg enig med Lobanoff..
Specielt når man kører på ferie sydpå, så gider man altså ikke stå klokken 03.00 om natten, natten mellem fredag og lørdag og ringe til Dansk autohjælp for at få dem til at ringe til deres tyske partner som så kommer og trækker dig til nærmeste værksted som åbner mandag morgen kl 07.00 hvor du så kan få lov at købe 2 nye dæk til ågerpris.
Så hellere have et reservehjul med så man lige selv kan ordne det og komme videre.
nov 2010
aug 2003
Kender du Murphy..
Hvis jeg har et reservehjul med så flækker dækket aldrig men har jeg ikke så stiger risikoen kraftigt.
Der er da rigeligt med muligheder for at nogen har tabt en fjederring eller lign. skarp genstand som lige kan flænse et hjul.
Har engang punkteret et dæk fordi jeg kom lidt for tæt på en høj kant omkring en benzinstander og der blev dækket "nevet" i stykker så det aldrig blev til dæk igen.
Så kunne jeg så holde på en tankstation på motorvejen i Tyskland istedetfor.
Reservehjul