{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.612 visninger | Oprettet:

Henrik M
Henrik M
Emner: 26 Svar: 60

Reservehjul {{forumTopicSubject}}

Hej

Har lige købt en "ny" bil.

Bilen har desværre ikke et reservehjul som standard men jeg har bestilt sådan en holder så jeg kan sætte et reservehjul fast under bilen hvilket jeg syntes er meget rart når man skal på ferie til syden i bilen.

Nå men spørgsmålet går så på hvad jeg skal købe af hjul som reservehjul.

Har både sommer og vinterdæk til bilen med alu og med følgende mål :

5*110 ET37 - 205/55R16H

Køber jeg bare en stålfælg med et helårsdæk på eller er det bedste at satse på sommer eller vinterdæk ?

Mine krav er sådan set bare at det skal være billigt da det jo "aldrig" skal bruges.

Nogen der har en ide om hvad man skal købe og hvad det kommer til at koste.

Har kigget lidt på dba/g&g men finder ikke noget der passer perfekt og/eller er i nærheden og det er jo lidt svært at få sådan et hjul i postkassen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Reservehjul
  • #1   11. jun 2012 Normalt får man også kun en pakkeseddel i postkassen...... ha-ha.....
    Spøg til side - køb da bare et billigt hulla hulla dæk hos thaiwansen. Det er jo kun til brug i en absolut nødsituation, så du har mulighed for at køre hjem/videre. går ud fra, at du ved hjemkomst får lappet/skiftet dit "rigtige" dæk??

• #2   11. jun 2012 ud til din lokale hugger og kigge han skal nok ha et fælg til at ligge der passer til din bil.. smiley

• #4   11. jun 2012 Er du sikker på der er plads til et "rigtigt" hjul i den reservehjuls holder??
    Kan jo være den er beregnet til et nødhjul?

• #5   11. jun 2012 og bar husk hvis hjulene ikke har samme rullederimeter setter man det på det IKKE trækane aksle..

• #6   11. jun 2012 anders D
    hvad gør du hvis du er kørte på en kan og skoren det op så smiley og dækket kan ikke bruges igen efter det har været i smiley

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    aug 2003

#7   11. jun 2012 @Thomas

Thansen har ikke stålfælg og jeg gætter på at en alufælg som ligger oppe under bilen i al slags vejr nok ikke har det så godt når man så endelig hiver den frem.

@Subaru

Du har nok ret, det kan være huggeren har et som han ikke tror er guldbelagt smiley

Men må hellere lige lure lidt på hvornår dækket er fremstillet, så vidt jeg kan forstå så har et dæk ikke så godt af ikke at blive brugt og hvis det så allerede er 4-5 år gammelt så er det vel næsten færdigt. (Ikke meget ved at have et reservehjul som ikke kan klare presset den dag det virkeligt gælder smiley ).

Anders D : Sådan noget snask er der faktisk med men den eneste gang vi har prøvet at være punkteret var i Spanien engang og der kan jeg garantere for at det der lim ikke ville være stærkt nok til at lime den store flænge der var kommet i dækket.

@RS2000

Ja jeg er sikker. Det er en Zafira B og før den havde jeg en A'er og det er samme holder til begge og A'eren kunne sagtens have et rigtigt hjul.

@Subaru

Vil have et der er 205/55R16H, nok må det gerne være billigt men gider ikke et dæk jeg ikke kan køre de sidste 500 kilometer på ferie på fordi det er et nødhjul eller fordi det ikke passer helt.

Har faktisk lige set på daekonline, der kan jeg for lidt over 1000 få et spritnyt helårsdæk med stålfælg for lige over 1000 leveret. Dækket er så et hongchang "Made In A Hurry" men jeg regner da med at selv del slags dæk kan tåle 500 kilometer på motorvejen hvis det skulle være...

• #8   11. jun 2012 det lyder sku meget fornufti smiley men ja dæk kan ikke holde evit smiley uanset om det bliver køret på eller ej.. ca 4 år..

• #9   11. jun 2012 ringer til mit autohjælp (-:

• #10   11. jun 2012 Anders D:
    Man gider sq da ikke, at ringe efter autohjælp for en punktering. Så du vil heller vente 45-60 min på autohjælpen end at bruge 10 min på at skifte hjul og køre videre?

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    aug 2003

#11   11. jun 2012 Tror jeg ender med at købe et nyt, inden jeg har været rundt ved huggere som sikkert tror det er guldbelagte stålfælge med diamantindfattede dæk så ender det nok med at jeg ikke sparer mange 100 Kr. på et brugt.

Mange tak for hjælpen.

Derudover er jeg enig med Lobanoff..

Specielt når man kører på ferie sydpå, så gider man altså ikke stå klokken 03.00 om natten, natten mellem fredag og lørdag og ringe til Dansk autohjælp for at få dem til at ringe til deres tyske partner som så kommer og trækker dig til nærmeste værksted som åbner mandag morgen kl 07.00 hvor du så kan få lov at købe 2 nye dæk til ågerpris.

Så hellere have et reservehjul med så man lige selv kan ordne det og komme videre.

• #12   11. jun 2012 men sandsynligheden for at dækket flækker på vej ned ennem tyskerland er heller ikke kæmpe stor.

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    aug 2003

#13   11. jun 2012 @Anders.

Kender du Murphy..

Hvis jeg har et reservehjul med så flækker dækket aldrig men har jeg ikke så stiger risikoen kraftigt.

Der er da rigeligt med muligheder for at nogen har tabt en fjederring eller lign. skarp genstand som lige kan flænse et hjul.

Har engang punkteret et dæk fordi jeg kom lidt for tæt på en høj kant omkring en benzinstander og der blev dækket "nevet" i stykker så det aldrig blev til dæk igen.

Så kunne jeg så holde på en tankstation på motorvejen i Tyskland istedetfor.

Kommentér på:
Reservehjul

Annonce