Reservehjul {{forumTopicSubject}}
Min bil er ikke født med reservehjul men kun pumpe og skum.
Da vi kører sydover på ferie hver år har jeg investeret i et originalt bur som man kan hænge et reservehjul i.
For at gøre en lang historie kort har jeg hidtil kørt med et vinterdæk som reservehjul om sommeren og vice versa.
Nu ville jeg så købe et rigtigt reservehjul og mente at et helårsdæk ville være det bedste bud da jeg jo ikke ved om jeg punkterer om sommeren eller vinteren.
Problemet er så opstået fordi når jeg forsøger at bestille eet helårsdæk på daekonline's hjemmeside beder den mig om at fortælle om det skal være til venstre side eller højre. Altså at dækket er retningsbestemt.
What the dælen do i then do ?
Køber et sommerdæk da det er der bilen kører flest kilometer og vælger at liste videre med sommerdækket hvis det er vinter eller omvendt ?
feb 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 3.841
aug 2003
Emner: 26 Svar: 60
Må indrømme at jeg valgte det billigste først da jeg ikke forventer at det overhovedet kommer til at køre. Da det så var retningsbestemt prøvede jeg de næste 2-3 stykker nedaf i rækken og det var det samme så jeg gik ud fra at alle nok var sådan.
Nogen der har et tips om hvilket mærke som IKKE er retningsbestemt ?
205-55R16
feb 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 3.841
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
aug 2003
Emner: 26 Svar: 60
LK 5 x 110.00 x 65.00
205-55R16
Angående hugger Thomas.....Har forsøgt mig men huggere tror et eller andet sted at det er guld de har. Hvis jeg kan få et komplet hjul for ~1000 Kr. med friske gummi så er jeg ikke så interesseret i at give 5-600 Kr. for et brugt reservehjul med gummi der er 2-3 år gammelt og altså halvvejs færdigt (Har i hvert fald læst at man ikke bør bruge dæk der er over 5-6 år gamle da de bliver møre med tiden uanset om de bliver brugt).
Hvis jeg kunne få et for en slik / forærende f.eks af flinke rare da Squirrel så kan jeg sagtens leve med at det ikke er nyt.
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 13 Biler: 16 Emner: 1 Svar: 455
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
Reservehjul