{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.322 visninger | Oprettet:

alkohol kørsel {{forumTopicSubject}}

hvis man har fået en frakendelse på 3 år kan man så gøre noget så man ikke skal vente i 3 år før man kan tage kortet igen? tænker mere om man kan gå op til det der alkohol og trafik kursus og så tage det lige efter det eller skal man vente i 3 år og så tage det ac kursus der først? før man kan tage det igen? tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alkohol kørsel
  • #1   25. jun 2012 man skal vente de 3 år man har fået kortet fra kendt og så skal man tage ac kursus inden du kan tage det igen

• #2   25. jun 2012 ok tak

• #3   25. jun 2012 og så skal man lade være med at gøre det igen.

• #4   25. jun 2012 enig piraten !

• #5   25. jun 2012 nu læste jeg lige lidt på borger.dk og der står det her

Generhvervelse af dit kørekort

Har du fået frakendt dit kørekort, og vil have det igen, skal du generhverve det. Er dit kørekort betinget frakendt, skal du møde personligt op i dit borgerservicecenter og medbringe:

udfyldt ansøgningsblanket som du kan få udleveret i dit nærmeste borgerservicecenter

gyldigt pas eller sundhedskort (sygesikringsbevis)

brev vedrørende frakendelsen, hvoraf det fremgår, indenfor hvilket tidsrum du skal til kontrollerende prøve

et vellignende foto, der lever op til de nyeste retningslinjer for foto til kørekort.

•Politiets regler for pasfoto med illustrationer (pdf) (nyt vindue)

Er dit kørekort blevet ubetinget frakendt, skal du møde personligt op i dit borgerservicecenter og medbringe:

udfyldt ansøgningsblanket som du kan få udleveret i dit nærmeste borgerservicecenter,

gyldigt pas eller sundhedskort (sygesikringsbevis).

Når politiet har truffet en afgørelse i din sag, skal du huske at informere kommunen om denne.

kan man så gøre de ting der står og så gå op til teori og køreprøve og få det igen eller skal man gøre de ting der står der uanset hvad efter de 3 år?

• #6   25. jun 2012 ja det ligner slet ikke mig at gøre sådan noget jeg plejer selv at gøre det rigtige i trafikken men den er sku smuttet og det kan jeg ikke lave om på nu og jeg har det heller ikke godt med det smiley derfor jeg godt ville høre om det kunne lade sig gøre

• #7   25. jun 2012 du skal vente de 3 år inden du kan tag dit kort igen.. det er sur røv..

• #8   25. jun 2012 jeg mener at du kan gå ned på kommunen eller ved politiet og lave en slags ansøgning om at få lov til at tage kortet tidligere... men mener det er max 6 mdr før man kan få lov...

• #9   25. jun 2012 Det du har fået er en UBETINGET fra kendelse af kørekortet, og så skal man bare vente de 3 år det taget, det du læser om på borger.dk er det der heder en BETINGET fra kendelse og det vil sige man skal op til ny køreprøve og teori prøve inden for 3 måneder, og så får man kortet på betingelse af at hvis man laver noget igen så tager de det i 3 år. det er som regl ved fart bøder man får sådan en betinget fra kendelse, lige så snart der er alkohol indblandet begynder de og kigge på hvor høj promillen er og der efter træffer en beslutning om den skal være betinget eller ubetinget.

og i det tilfælde har den været så høj at du har fået en ubetinget fra kendelse.

• #10   25. jun 2012 Kenny det har da ikke en skid med det at gøre.... om du mister kortet betinget eller ubetinget afhænger 100% af om din promille er på 0,6 - 1,1 = betinget frakendelse. 1,2 og derover = Ubetinget frakendelse i 3 år.... Og så husk lige man behøver ikke ha en promille på over 0,5 for at miste kortet for spiritus kørsel.

Og til trådstarter, du kan komme på A/T kursus 3 mdr før din frakendelse udløber og ikke før.

• #11   25. jun 2012 Håber aldrig du får kørekort igen hvis du har kørt med alkohol i blodet!

• #12   25. jun 2012 Daniel P
    luk da lige med det pis der, du er jo klart en engel på vejen ikk.. alt kan smutte for selv den bedste, han tager sku da sin straf nu.

• #13   25. jun 2012 Det kan sgu IKKE bare smutte for den bedste!! Ævl..
    Har ALDRIG drukket og kørt bil, det har jeg andres liv og førelighed for kært til og er glad for mit kørekort.

@Dan, når det nu er sket, er det bare at vente de tre år.

• #15   25. jun 2012 For få år siden, kunne man erkende at man evt havde et alkohol problem, og gå i antabus behandling. og på den måde få nedsat straffen. Men jeg ved ikke om det kun gælder hvis du er taget gentagende gange. Og det kan iøvrigt ha indvirkning på fremtidige lægeerklæringer, da der står at du har haft alkohol misbrug. min kammerat havde et hyr uden lige, da han skulle ha til motorcykel.

• #16   25. jun 2012 er helt enig med daniel og peter!!!!!!
    det er ikk et uheld at man køre når man har drukket, man ved jo man har drukket og alligevel sættter man sig ind og køre, så nej det er ikk noget der bare smutter

• #17   25. jun 2012 Ps. Mit indlæg skulle IKKE virke helligt, det er bare et valg jeg har taget.

• #18   25. jun 2012 Uden at kende manden så er jeg ret sikker på han godt er klar over at han har lavet noget skidt, så hvad med at nøjes med at svare på det han spørger om... Alle laver dumheder af en art i traffikken..........

• #19   25. jun 2012 Kim S

nemlig

• #20   25. jun 2012 Kim S: Spirituskørsel, har ikke rigtig noget med at lave dumheder i trafikken at gøre. Det er et bevist valg man tager, at sige at man reelt er fuldstændig ligeglad med alle andre.

• #21   25. jun 2012 typisk som alle er så pisse hellige... hvis i ik laver den ene fejl på banen så laver i sku den anden og alt kan koste liv lige meget hvad.. manden står ved sin fejl og det er fedt.. men i står sku ik ved at i køre 80 igennem byen som ligeså godt kan koste liv som en pronille på 1.2..
    så prøv lige og tænk på jer selv inden i svare..

• #22   25. jun 2012 Kasseren: Tja, jeg har bare oplevet hvad spritbillister kan være skyld i...

Og jeg kører heller ikke en dag over 50 i byen, så kald mig bare hellig..

• #23   25. jun 2012 anders N. det er muligt du ik gør det, men det siger alle andre os og det er jo ik ligefrem det man ser...

og ja har selv oplevet hvad en spritbilist kan gøre, det døde min storesøster af for 15 år siden... men derfor er der stadig ik forskel på dem som indrømmer fejeln frem for dem som køre som en sindsyg inde i byen.. for dem som køre for hurtigt i byen de ved det os udemærket godt..

• #24   25. jun 2012 anders N>>> Det har da alt med det at gøre..... i mine øjne er man ligeså stort et fjols hvis man sidder og knævrer i tlf eller skriver sms´er imens man kører bil.. Så jo det har lige nøjagtigt noget med dumheder at gøre...

• #25   25. jun 2012 kim s: du vil simpelthen sætte det at snakke i telefon op imod at køre spritkørsel? come on.....

• #26   25. jun 2012 krog M.. 10-20 km for hurtigt gemmen en by og med en mobil i hånden hvor du skal læse en sms og svare på den, er sku ligeså farligt som en der holder fartgrænsen og har drukket 3 øl...

• #28   25. jun 2012 kasseren, en promille på over 1.2 er en del mere en 3 øl!

• #29   25. jun 2012 hvorfor skal folk være så pisse hellige at høre på jeg har sagt jeg står ved min fejl og jeg ikke på noget tidspunkt vil gøre det igen aner som sagt ikke hvordan jeg er endt med at køre bilen min promille var 1.77 kan dog huske resten af hele aftenen men lige tidspunktet jeg er begyndt at køre bilen ved jeg ikke jeg aner ikke engang hvad jeg har sagt til de andre jeg var bare så pisse glad over jeg havde scoret 2 piger på den aften som gav mig falske numre som jeg prøvede at skrive og ringe til dagen efter og så var det 1 mega gammel dame den ene af dem men nok om det så indrømmer jeg at jeg har lavet en fejl som ikke skal komme til at ske igen jeg er ikke typen som har en milliard kroner til at købe et nyt kørekort hele tiden jeg er på su og har ikke engang råd til at betale min bøde.. så alt det pis med jer der ikke mener i køre 60-70 igennem en by eller snakke i tlf eller har prøvet som nogen her skriver de ikke har og aldrig har gjort det er jo en stor fed joke det ligner slet ikke mig at have drukket da jeg aldrig normalt køre når jeg bare har intaget den første øl men det her var en stiv aften som jeg ikke kommer til at glemme pga jeg har lavet den fejl jeg netop har lavet alt jeg ville høre om var bare om det kunne lade sig gøre at kunne få kortet igen jeg aldrig fået nogen bøde eller lign siden jeg fik mit kørekort og er heller aldrig blevet blitzet derfor tænkte jeg at når man ikke har lavet nogen overtrædelser ellers udover en stor kunne det måske lade sig gøre men har jeg så fundet ud af det ikke kan

tak til jer som forstår den her situation og jer andre lad være med at lyde så hellige

• #30   25. jun 2012 krog M... tror kun du er her for at brokke dig... du burde læse de forskrifter der er for hvordan din promille er... desuden er det lige meget om du har drukket 3 eller5 øl og køre eller om du køre gennem byen med 80 og skriver sms samtidig.. du skal bare være glad for du ik er blevet stoppet endnu..

• #31   25. jun 2012 Dan J...: sådan er folk bare... jeg lavede selv samme idioti sidst i Januar, kørte ca 800 m og blev stoppet (heldigvis) men der var så på 1,9.... men det er satme en sur ting at begi sig ud i når man samtidig ved hvad det koster at få kortet igen smiley

og ja alle i skindhellige røvhuller.... det pisser mig af dag efter dag at jeg gjorde det... gider heller ikk forklare mig for jer...

• #32   25. jun 2012 præcis Dennis D

• #33   25. jun 2012 men fandt så ud af jeg kan tage det 3 måneder før tid så der er stadig 31 måneder til jeg kan tage kortet igen bare det man skal vente så lang tid gør ´vildt ondt. når man har brug for en bil dagligt til skole og bliver pisse svært for mig at få en læreplads samtidig da jeg er inde som mekaniker så sådan en straf skal jeg sku ikke ud i igen.

• #34   25. jun 2012 ka være at du oz dummede dig lige omkring januar?

• #35   25. jun 2012 jeg dummede mig d.21april kl 04:17 om morgenen ;( i år

• #36   25. jun 2012 hehe det var da ca samme kl som mig smiley dog den siste lørdag i jan....

• #37   25. jun 2012 tja det ikke særlig fedt så det ikke langt fra hinanden men glæder mig satme til at der er gået 31 måneder så jeg kan komme ud og køre igen smiley men det er godt nok lang tid syntes det er en lidt underlig straf med man skal vente x-antal år men sådan er det jo

• #38   25. jun 2012 ja.... sys sgu oz det kriller dagligt i foden... men det er dejligt at ha en chef der henter mig lige ved døren hver dag... de få dage han ik gør har jeg scooteren at futte afsted på hehe

• #39   25. jun 2012 jeg bliver også nød til at skal have fat i en scooter smiley det gør det ligsom lidt lettere smiley

• #40   26. jun 2012 Kasserne, har aldrig kørt sprit og har aldrig SMSet med 80 i timen i byzonen. Sprit er dumt, og det håber jeg vi kan blive enige om! Mere end at snakke i telefon

• #41   26. jun 2012 krog M.. med du er vel os en af de pisse hellige herinde som aldrig laver nogle fejl... du har sku os lavet dine fejl i tarfikken og det kan du ik komme uden om.. dan er bare mand nok til at indrømme det, hvilket er mere end hvad du er..

• #42   26. jun 2012 Sprit er ikke en fejl, men et valg.

• #43   26. jun 2012 Man har ret til at lave fejl. Og det er okay. Men man kan ikke forsvare sprit!

• #44   26. jun 2012 krog M du er da helt væk hvis du er så sprit stiv du ikke kan gå næsten og du ikke aner hvad du laver så tror jeg nok ikke det bare er et valg du tager hvad så hvis du laver et eller andet dumt går ud og skider på gaden hvis du er så stiv så du ikke aner hvad du laver og du for det fortalt dagen efter så er det også bare et valg du har taget at gå ud og skide på gaden eller hva ??

• #45   26. jun 2012 Uanset hvilke årsager man gør det af, så er det ikke okay. Og de fleste mennesker kan altså huske hvad de har lavet hvis de har en promille under 2. Så tror bare det er bekvemt ikke lige at kunne huske man har gjort det. Men det er også lige meget. Min pointe er bare at sprit ikke er okay uanset hvad. Og det håber jeg lidt vi er enige i?

• #46   26. jun 2012 det er vi fuldt ud enige i det er ikke ok at køre stiv og også derfor jeg ikke skal ende med at gøre sådan noget igen gså lad os holde den her

• #47   27. jun 2012 krog M... det er da lige meget... at du køre gennem byen for hurtigt kan du os kalde et bevidst valg OG en fejl... lige meget hvad er begge ting forkert og intet af det er iorden for begge ting kan koste live på vejen så begge ting er lige meget forkert... og ingen forskel der. færdig

• #48   28. jun 2012 Hold nu kæft, du har intet begreb om min kørsel! Sprit er mere forkert end 60 km/t i byen! Så hold nu kæft og vågn op, sprit er værre end en moderat overtrædelse af hastigheden.

Kommentér på:
alkohol kørsel

Annonce