{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.291 visninger | Oprettet:

Ford Mondeo MK3 vs VW Passat 3B {{forumTopicSubject}}

Hej igen smiley

Nu har jeg så godt som købt denne fine Ford Mondeo, som erstatning for min Passat, og med henblik på lidt mere komfort, da der er kommet lille ny til verden.
-Tænker her på mere plads til barnevogn etc etc.

Men så her idag, snakker jeg med en svoger, og et par andre af hans slæng som roder med gamle biler sådan udover normal arbejdstid;o)
De var alle enige om at Ford Mondeo var en særdeles dårlig bil, som altid gik i stykker, og det var noget skrammel at køre i.

Tilbage står jeg så lidt uforstående.
Har samtlige motormagasiner tager fejl, da de har kåret Ford Mondeo MK3 som den bedste brugtbil for et par år tilbage.
Er det virkelig en så dårlig bil, som ALTID går i stykker, og som holdere mere på værksted end i garagen ?

Jeg sammenligner jo lidt disse mondeoer med Passat i årgangen 2001 til 2005.
Ca. samme stil, med lygter, udformning, undervogn osv.
-Men er det skidt ?

Ville gerne høre lidt forskellige herinde, hvad jeres oplevelser er ?
Har i haft Ford Mondeo MK3 ?
Har i solgt igen, pga at det var en lorte bil ?
Hvis i Ford Mondeo nu, bliver så en Ford Mondeo igen ?
Og også gerne generelt, hvis nu nogle er mekaniker og har rodet meget i denne årgang Mondeo.

Glæder mig til at høre fra jer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ford Mondeo MK3 vs VW Passat 3B
  • #1   2. jul 2012 Der vel en grund til at man ikke køber ford første gang smiley

• #2   2. jul 2012 mondeoen går sku ikke mere i stykker end passaten

• #3   2. jul 2012 ja forden er sku en fin bil, eneste jeg har hørt problemer med er at diesel motorerne kan sodde til. Er der overhovedet nogen i det slæng der har haft en ford?

• #4   2. jul 2012 <3<3 1.8T <3<3
    hvilken motor i den mondeo

• #5   2. jul 2012 2.5 v6 motor, kørt 168.000km

• #6   2. jul 2012 hvis du overholder service på den så er det tæt på en evighedsmaskine.....

• #7   2. jul 2012 Bilmærker er som religion for nogen. Du er desværre rendt ind i en flok tosser, som aldrig vil kunne se noget godt i en bil, fra en producent som de ikke tilbeder.

Spørg nogle andre, evt. Nogle der fagligt kan dokumentere for deres råd. Og ikke en flok fanboys.

• #8   2. jul 2012 altså jeg arbejder selv med ford til daglig..og synes ikke vi har de store problemer med dem.. benzin biler kører bare derud af.. de har svagheder med baghjulslejer og kaliber i bag.. men det er jo almindelig velligeholdelse..ellers synes jeg ikke rigtig vi har problemer med dem..hvis bare de bliver velligeholdt med service osv..så kører de bare..

• #9   2. jul 2012 Jeg har spurgt en bekendt, som arbejder hos Ford. En nyudlært ung gut.
    Han mente også at det helt klart er en af de bedre brugte biler man kunne købe.
    Der kunne være lidt tendens til rust på den nederste del af døren, indvendigt. Men det kunne nemt laves, og det sidder et sted man ikke lige går og kigger til hverdag smiley

Udover det, så har jeg hørt RIGTIG mange snakke godt om specielt motoren, og så udformningen af denne stationcar, som skulle kunne rumme helt fantastisk meget i forhold til dens opgivne rummængde.

• #11   2. jul 2012 mange tak for jeres super indlæg smiley

Michael bekræfter faktisk det som jeg også har hørt hos nogle mekanikere. Særligt de dyre bagleje, er en lille svaghed.
    Men herre gud... hvor slemt er det lige at skifte dem når man alligevel skifter bremser.
    Tilgengæld skal jeg ikke bøvle med tandremskift, og bærearme der konstant går i stykker, som f.eks. på Passaten ;o)

Men ja... Jeg synes Mondeo MK3 er en rigtig flot bil, men fornuftig komfort til de længere ture.

• #12   2. jul 2012 Men ja deres svagheder er sealingen i bunden af dørene.men bliver det lavet så holder det os..men det med baghjulslejer mener det er omkirng 2500kr plus moms eller sådan noget pr. stk..men ikke hæng mig op på det.. og det er mega nemt at skifte når man alligevel laver bremser..og det er de få udgifter ved dem..

Men det er 2,5'eren du vil have ikke?

• #13   2. jul 2012 Jo.. en 2.5 V6 smiley Er TOTAL forelsket i lyden, og dens elegance på motorvejen. Den ligger vildt godt, uden at "hoppe" for meget ved ujævnheder.

Jeg kunne få lidt rabat ved ham Ford knægten, så mener han sagde ca 1100kr pr side.

Ja, umiddelbart ser det jo ikke besværligt ud at skifte, lidt hyggetid på liften, med en go portion kærlighed, så er det vel overstået smiley

• #14   2. jul 2012 ja de går rigtig godt de 2,5 v6'er smiley

Når okay hehe..det er så rigtig billigt:)

Det er overhovedet ikke besværligt at skifte da..hvis man bare har det rigtige værktøj..så tager det ingen tid:)

• #15   2. jul 2012 Michael M - så køber du godt nok reservedele det forkerte sted, eller også er det fordi du har skiftet både skiver og klodser bagpå samtidig med lejet, for jeg kunne slippe med en 1000kr seddel for venstre baghjulsleje, og selvom jeg har 10 tommelfingere kunne jeg selv skifte det:) Så svært er det i hvert fald ikke.. Jeg synes det er en lækker vogn du har købt dig der som ligger rigtig godt på vejen og der er bare plads plads og endnu mere plads i den smiley Jeg skiftede kun min ud fordi jeg synes den var for sløv, men det viste sig så også senere at det kun var en 90hk diesel og ikke en 115hk som jeg købt den som smiley

• #16   2. jul 2012 Tag dig ikke af det. Der er problemer med alle biler. Og hvis man kender til de typiske problemer, så kan man holde øje og måske komme dem i forkøbet.

• #17   2. jul 2012 Jeg har lige købt en 2.5 V6 aut
    Er meget tilfreds med den,kører som en drøm og lyden er bare helt ok smiley
    bruger da noget benzin men sådan er det jo at køre V6 smiley

Kommentér på:
Ford Mondeo MK3 vs VW Passat 3B

Annonce