{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.730 visninger | Oprettet:

Mercedes vs BMW {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg står lidt med et "svært valg" og ville gerne have jeres input.
Skal bruge en ny "brugt" bil og valget står mellem

Mercedes S320 CDI - 2002 - 400.000 km med fuld service - 150.000 kr.

BMW 730D fra 2000 - 250.000 km med fuld service. - 130.000

Begge er med alt el og er ny synet.¨

Håber i kan komme med lidt inputs !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mercedes vs BMW
  • #1   11. jul 2012 Hvis man tænker på længden, når du en gang skal sælge bilen igen i fremtiden, så tror jeg det bliver lettere med BMWen, grundet lavere km.

    Personlig vil jeg fortrække S klassen.


  • #2   11. jul 2012 jeg gik nok også mest efter s klasse smiley

  • #3   11. jul 2012 Har også selv forelsket mig i S klassen med har tidligere haft en E38 750 og det fungerede også bare.. Er bare bekymret for de mulige værkstedsregninger der kan være i den S klasse

  • #4   11. jul 2012 ja men nyere biler idag det gælder alle kan man forvente nogen store regninger men ligeså mange mb jeg har lavet minimum lige antal bmw´er har jeg lavet smiley

  • #5   11. jul 2012 S klassen er svinedyr at holde kørende. Har en S400 fra 2002 i firmaet, som jeg står for vedligholdelse af. Aldrig køb sådan en privat.

    med 400.000km skal der snart skiftes støddæmper. hvis det er med luftundervogn, koster det 8000 pr hjul !!!!!!!! elektronik i sådan en, begynder også at opføre sig underligt efter en små 300-400.000 km.

    plus du har hele problemet med lak der koger pga af dårlig galvanisering. ”generelt" problem med mercedes omkring årtusind skiftet.

    jeg kunne blive ved, men selve bilen køre sgu godt, bare pisse dyr at holde ved lige.


  • #6   11. jul 2012 Den har lige fået skiftet fjederben for og er som sagt med fuld service bog fra Mercedes bens

  • #7   11. jul 2012 Ja som sagt de køre skide godt sådan nogle W220 S-klasser. men de er pisse dyrer at holde kørenede, især hvis du bliver ved med at bruge Mercedes mekaniker i DK.

    Når en bil rammer 400.000 km så går der bare jævnt ting i stykker, (selv på en Mercedes) og alt på sådan en koster bare kassen.

    Men hvis du har nok bas ører til det, så er det en fin bil.


  • #8   11. jul 2012 Skal man vælge en 320 CDI eller 400 CDI istedet ? Har fundet en 400 CDI med 420.000 på klokken dog har motoren gået 250.000 til 10.000 mere

  • #9   11. jul 2012 Jeg ville nok have taget BMW'en, men det nok mest fordi jeg bare bedst kan lide BMW.

  • #10   11. jul 2012 Havde nok os taget BMW'en med det lavere km tal.

  • #11   11. jul 2012 320 CDI er mere stabil, men har naturligvis ikke samme punch som en 400 CDI (V8)

    jeg ville nok tag 320 igen med lidt tanker på reservedele etc. da der er flere biler der bruger denne motor, end 400 CDI. nemmer at få reservedele til en 320 CDI.

    Der er en grund til at motor kun har gået 250.000. i den jeg kender til gik motor efter 430.000 km. der skulle toppene renoveres. IKKE BILLIGT SKAL JEG HILSE AT SIGE. Hvis det havde været en 320CDI. havde den fået en komplet bytter af hele motor. Men at finde en 400CDI motor er svært. og super dyrt.



  • #12   11. jul 2012 Jeg har en 400 motor du kan få til en skarp pris =)

  • #13   11. jul 2012 Hold dig fra 400 Cdi'eren det er noget af det værste MB har lavet, 320'eren derimod er en fantastisk motor. I øvrigt er der da ingen tvivl, vælg Sonderklassen:)

  • #14   11. jul 2012 Nu er motoren ikke gået i stykker blot skiftet i den smiley

  • #15   11. jul 2012 HELT sikkert BMW. Mercedes er for taxaer og gamle mænd smiley

  • #16   11. jul 2012 Fordelen ved de Mercedes er helt sikkert, at hvis de har kørt så langt, så er de højst tænkeligt blevet brugt som taxa.
    Så har de langt færre koldstart end en som kører de små ture og stopper/starter hele tiden, så BMW motoren kan sagtens være næsten lige så slidt som Mercedes motoren..

    Men nu har jeg selv BMW, men mine forældre har sådan en 320 CDI.. Jeg må nu sige, at den er lækker og kører godt smiley Gammel frikørt taxa..


  • #17   11. jul 2012 Michael: uanset bliver det i mine øjne aldrig en fordel at det har været en taxa. De har jo ikke kørt en km uden at få prygl. Dog har min egen også kørt taxa, og kører stadig efter +550.000

  • #18   11. jul 2012 Det skal da netop ses som en fordel at de er gamle taxaer.

    Ja, de kan da godt have fået prygl nogle gange, men det er da sjældent de kører "råddent" når der er kunder med.. Jeg har ikke oplevet det i hvert fald..

    En Diesel har heller ikke godt af altid at ligge med så lave omdr.. Nogle gange skal dysen lige renses, ellers får den netop dieselpest..

    Det er derfor de efter længere tids korte tur ryger sort, når de får hvad du kalder, prygl på motorvejen smiley


  • #19   11. jul 2012 Jeg kan slet ikke forstå du bringer dette emne på banen, troede egentlig det var
    retorisk - Helt klart Mercedes !


Kommentér på:
Mercedes vs BMW

Annonce