{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.938 visninger | Oprettet:

Holdbarhed - hvad skal man forvente? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg fik d. 25. august 2011 skiftet venstre styrekugle på autoriseret Opelværksted. Bilen havde på daværende tidspunkt kørt 172.147 km.

Begge stabilisatorarme (kødben) blev skiftet 1. august 2011 (samme sted), og da havde bilen kørt 168.084 km.

Nu har bilen kørt 187.700 km. Dvs. at kødben har siddet på bilen i 19.616 km., og styrekugle i venstre side har siddet på bilen i 15.553 km.

Bilen er begyndt at sige en lille klonklyd nu, når jeg kører over ujævnheder. Det er ikke meget, men jeg har stærkt på fornemmelsen, at den er gal med et kødben igen. Jeg vil mene, at det er alt for tidligt at skifte kødben igen. Er det ikke forventeligt, at et kødben holder til meget mere end 20.000 km.?

Og hvis det skal skiftes, så kan jeg vel forvente, at det bliver uden beregning, eller hvad? Der er vel garanti på reservedelene, og arbejdslønnen må de vel selv æde?

Hilsen
Mike

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Holdbarhed - hvad skal man forvente?
  • #1   12. jul 2012 ring og spørg ? vi kan godt sige ja, så kører du derud og får et nej at vide..

• #2   12. jul 2012 Den er rigtig svæt, fordi du kan jo have været i et hul eller lign. som slidder meget på dit styrtøj, derfor tror jeg desværre ikke du kan få det dækket...

Men der er jo ikke andet for end at prøve smiley

• #3   12. jul 2012 Der er jo andet end stabilisatoren der kan sige klonk i styretøjet.. Så jeg ville da lige se hvad der er galt, inden man begynder at overveje hvem der skal betale hvad.

• #4   12. jul 2012 hvis det nogen af de dele du har fået skiftet den er gal med så kommer de selv til at betale omkostningerne da der jo er garanti på delene... men det er jo en forudsætning at de er gået til pga fabrikations fejl eller montage fejl...

Men ud over det så tror jeg nærmere at dine tårnlejer i foran der er skyld i at det giver klonklyde når du kører over ujævnheder medmindre du helt specifikt kan høre at det kommer nedefra... Du kan prøve at stille dig i dørkanten af bilen og så "hoppe" hårdt op og ned og så se om du kan nogenlunde lokalisere hvor lyden kommer fra.

• #5   12. jul 2012 nej, det er bestemt ikke normalt, at kødben og styrekugler går efter 20k km.
    men hvis du kører over kantsten eller kører meget offroad i en bil, der ikke er beregnet til det, så kan det meget nemt ske..

men, tror ikke der vil være garanti efter et helt år, værksdetet vil bare sige, at det er dig der har kørt råddent, uden at du kan bevise det modsatte

• #6   12. jul 2012 Normalt er det aldrig et problem at få skiftet delene, hvis det er dem som den er gal med. Værkstedet får dækket udgifterne af garantien på reservedelene.

• #7   12. jul 2012 Jeg kan nemt smadrer et kødben på under en halv time eller et leje eller noget andet, det er slitage dele og derfor tror jeg ikke at de skifter uden omkosninger og ikke efter et år og 20 k km. desværre, men hvis de er søde og giver en god service kan det værre, gå ud og snak med dem.

Kommentér på:
Holdbarhed - hvad skal man forvente?

Annonce