951 visninger
|
Oprettet:
206 vs. polo 6n {{forumTopicSubject}}
står i et dilema om jeg skal købe en fin
polo 6n 1,6 fra 1998 gået 190tusind
eller en 206 1,4 fra 1999 gået omkring 190tusind
og de koster cirka det samme
det er min første bil.
begrund gerne
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
nov 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Svar: 1
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.394
reservedele er billige til Polo. og jeg kan sku ikke huske hvornår jeg sidst har skiftet noget slemt på en polo. men der er ALTID slør i styretøjet på en 206, så går bagbroen, så knækker forfjedrene osv. udstødning og kobling holder da heller ikke mere end 100.000km MAKS på en 206'er. udstødning tærer i kraverne og knækker, og udrykkerlejet bore sig fast i trykfoden til koblingen...
det udstyr der ellers er som sædevarme og elruder, det går da også bare i stykker for et godt ord.
mindre udgifter, det passer bare ikke !! poloen har jo som du siger ikke rigtig noget udstyr, så er der heller ikke så meget der kan gå i stykker
men ja, svage gearkasser på Polo'erne. medmindre man finder nogle af de første. jeg har SKAM tævet min gamle 6N'er. kørt med under halv gearolie og bare tævet den synder og sammen, og den gearkasse har aldrig sagt en lyd forkert. desuden er de polo motorer heller ikke til at slå ihjel !
Men ja rust og gearkasser. ellers er det da en super solid lille vogn.
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
Men kun af den grund at den ikke ruster op som poloen.
Men at sige som B4NDIT som er ivrig VW hader, ville jo ikke hjælpe dig ret meget!
jan 2006
Følger: 6 Følgere: 4 Svar: 43
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 77 Biler: 11 Emner: 53 Svar: 1.967
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
Den fejler aldrig noget og starter altid. Der har stort set kun været almindelige sliddele der har skullet skiftes på den. Og den er ikke begyndt at ruste endnu da.
Hvorimod jeg kender 2 der har haft 206 og de bander og svovler stadig over dem selvom de for længst er solgt videre.
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 28 Svar: 15
Tilmeldt:
mar 2007
Følgere: 17 Biler: 21 Svar: 1.062
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 77 Biler: 11 Emner: 53 Svar: 1.967
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
tvivler også på du får nogen problemer med honda udover sliddele og rust.
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.394
Jeg var rigtig glad for min 6N'er jeg havde som første bil. den har sku aldrig svigtet mig. og ved den kører endnu (og på samme gearkasse ) hehe.
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.394
da jeg havde min 6N'er havde min ven en civic. 1 abs sensor til den civic kostede det samme som alle 4 sensorer på poloen !
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.394
men udstyr har de tit mere af en tilsvarende størrelse biler fra andre fabrikanter, det er jeg enig i. men øv jeg syntes de er triste at køre i. gearstangen er også bare som at røre i en stor tom gryde på de 206'ere.
prismæssigt er de også meget billige. du kan godt få en 206 1.6 fra omkring 00 med 150-180.000 km på bagen for 20-25.000,-
men hvis du spørger mig er der jo en grund til at de er billige, hehe.
dem jeg kender med peugeot kører helt sikkert ikke billigt rundt, overhoved !!
maj 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 44 Svar: 395
Jeg har nu en gammel Polo 6n 1.6 8v, fra 95 - og har nok aldrig haft så stabil en bil, jeg er så positivt overrasket over den, har på 1½år og snart 30.000km haft måtte skifte et forhjulsleje til 1100,- og et samlerør på udstødningen til 79kr, det er det..
Men som tidligere nævnt, kan poloen ikke være med mht komfort og udstyr, men den kan i den grad være med på stabilietet, finder du en polo der har fået tectyl med jævne mellemrum, er rusten heller ikke noget at være videre bange for..
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
jan 2010
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 7 Svar: 23
maj 2007
Følger: 72 Følgere: 71 Biler: 7 Emner: 148 Svar: 580
vis du gerne vil bruge alle dine penge på at reparere bil så vælg 206
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
nov 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.394
Jeg syntes peugeot går rigtig meget i stykker, og når de så går i stykker, så koster det knapper. derfor ville jeg ikke eje en.
bare noget så latterligt som det faktum at de spiser pære til morgenmad, syntes jeg er dybt useriøst at et firma som peugeot ikke lige for styr på spændingen til de skide lygter. det har jo stået på i over 10 år, jeg forstår det ikke
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 28 Svar: 15
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.394
personligt ville jeg skide på udstyr hvis mit budget ikke var højere. så går jeg heller ikke ud fra der er super meget mønt at gøre godt med til vedligeholdelse osv. derfor havde jeg valgt en bil der er billig i drift frem for udstyr.
men til 15.000,- og med krav om udstyr, så må jeg nok give Bandit ret i en 206'er kunne være et godt bud. de franske biler er billige. men som tidligere nævnt har jeg også min mening om hvorfor
jan 2012
Følger: 20 Følgere: 39 Biler: 3 Emner: 213 Svar: 1.175
Slå nu ikke hinanden ihjel drenge
Nu har jeg selv en 206'er som jeg er glad for, men gå da ud og se hvad du kan finde ellers, og prøv dem
Det er dig der bestemmer hvad for en du best kan lidt, det er ikke os der styre din tanke gang
Halvdellen af dem der er her inde på bg er nogen fanboys (og i ved selv hvem)
Så gå ud og slå dig løs
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.394
men syntes da at det er værd at fortælle hvad man har oplevet med de forskellige alternativer trådstarter nu lige nævner.
jan 2012
Følger: 20 Følgere: 39 Biler: 3 Emner: 213 Svar: 1.175
Der er godt og dårlig om begge biller
206 vs. polo 6n