{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  206 vs. polo 6n
  • #1   18. jul 2012 206 til hver en tid, - Mere komfort, - Mere udstyr - Mere stabil - Mindre udgifter - Og stortset ingen rust, 6n Er så Modsætningen, Ingen komfort, Ingen udstyr, Dårlige gearkasser, Motor elektronik, og masser af rust..

• #2   18. jul 2012 holder med b4ndit

• #3   18. jul 2012 mindre udgifter i en 206 ? arrhhh.

reservedele er billige til Polo. og jeg kan sku ikke huske hvornår jeg sidst har skiftet noget slemt på en polo. men der er ALTID slør i styretøjet på en 206, så går bagbroen, så knækker forfjedrene osv. udstødning og kobling holder da heller ikke mere end 100.000km MAKS på en 206'er. udstødning tærer i kraverne og knækker, og udrykkerlejet bore sig fast i trykfoden til koblingen...
    det udstyr der ellers er som sædevarme og elruder, det går da også bare i stykker for et godt ord.

mindre udgifter, det passer bare ikke !! poloen har jo som du siger ikke rigtig noget udstyr, så er der heller ikke så meget der kan gå i stykker smiley

men ja, svage gearkasser på Polo'erne. medmindre man finder nogle af de første. jeg har SKAM tævet min gamle 6N'er. kørt med under halv gearolie og bare tævet den synder og sammen, og den gearkasse har aldrig sagt en lyd forkert. desuden er de polo motorer heller ikke til at slå ihjel !

Men ja rust og gearkasser. ellers er det da en super solid lille vogn.

• #4   18. jul 2012 Lige i det her tilfælde ville jeg måske også vælge 206éren.

Men kun af den grund at den ikke ruster op som poloen.

Men at sige som B4NDIT som er ivrig VW hader, ville jo ikke hjælpe dig ret meget!

• K3nn3D J
    K3nn3D J Tilmeldt:
    jan 2006

Følger: 6 Følgere: 4 Svar: 43
    #5   18. jul 2012 Der er jeg så slet ik enig med B4NDIT, jeg har en 206 1.4 fra 99, den værste bil jeg nogensinde har haft, jeg har nok efterhånden på de 3 år jeg har haft den, betalt den 3 gange i rep. =( og aldrig har jeg fået så dårlig service, det kan så godt være at det kun er hos Peugeot i ballerup, men nøj alt har virkelig været skuffende med den bil men vil ALDRIG nogensinde anbefale andre at købe en 206er.

• #6   18. jul 2012 Hader ikke VW mere end Peugeot, .. men Peugeot er bare en bedre bil...

• #7   18. jul 2012 jeg er osse på Polo.. de er billigst at reparere på..

• #8   18. jul 2012 Det kommer faktisk af sig selv, prøv en tur i en POLO og derefter i en peugeot, at køre i polo er som at køre i en Golf1 der er sønderkneppet og det tætteste du kommer på udstyr er vel at den har sprinklervæske og luft i dækkende.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #9   18. jul 2012 Ville vælge Polo. Har en kammerat nu som har haft sin kedelige men trofaste Polo 6N i over 5 år nu.

Den fejler aldrig noget og starter altid. Der har stort set kun været almindelige sliddele der har skullet skiftes på den. Og den er ikke begyndt at ruste endnu da.

Hvorimod jeg kender 2 der har haft 206 og de bander og svovler stadig over dem selvom de for længst er solgt videre. smiley

• #10   18. jul 2012 hva så med en honda civic ls 1,5?

• Martin
    Martin Hjælpe-administrator

Følgere: 17 Biler: 21 Svar: 1.062
    #11   18. jul 2012 Jeg har haft 4 polo'er nu. Nogle havde kørt rimelig langt. Der har aldrig været noget slemt galt, med dem. Jeg har lige købt en polo til og jeg fortryder bestemt ikke mit valg smiley

• #12   18. jul 2012 der skal du bare holde øje med rust på.. de kan dog være dyrere at forsikre fordi det er en Honda..

• #13   18. jul 2012 Honda er også en ufattelig stabil bil, er de fleste japanere.... men de kan godt ruste en del, specielt dem der er lavet i england, nogen toyotaer er også fra england, det er ikke samme kval som de japanske..

tvivler også på du får nogen problemer med honda udover sliddele og rust.

• #14   18. jul 2012 men Bandit, det er jo små biler vi snakker om. det kommer jo an på hvad kravene er. hvis det hele handler om super komfort og alt i udstyr, er ingen af bilerne jo relevante overhoved. men som første bil, og et gæt på at indtægten ikke er 1 million om året. der ville jeg tage Polo'en. det er bare en mere driftsikker bil, og langt billigere at reparere på.
    Jeg var rigtig glad for min 6N'er jeg havde som første bil. den har sku aldrig svigtet mig. og ved den kører endnu (og på samme gearkasse ) hehe.

• #15   18. jul 2012 husk honda er tit dyre i stumper.
    da jeg havde min 6N'er havde min ven en civic. 1 abs sensor til den civic kostede det samme som alle 4 sensorer på poloen !

• #16   18. jul 2012 min bror har Altid haft peugot, og har selv solgt nogen stykker, franske biler siger mig INTET men de har alt udstyr, flot design, billig i drift og fejler aldrig noget, - og ja ved godt hvad de kan fejle, men jeg har ikke oplevet noget med de 10 stk 206´ere der har været min vej, jeg har skiftet bagbros lejer på en af dem en GTI ellers ikke noget udover sliddele og småting

• #17   18. jul 2012 jeg tror selvfølgelig på dig når du siger du ikke ser fejl på dem. det er bare slet ikke min hverdag på værkstedet der ser sådan ud. syntes satme aldrig man får sådan en ind til service uden at skulle snakke med kunden osv. fordi der bare altid er ekstra ting.
    men udstyr har de tit mere af en tilsvarende størrelse biler fra andre fabrikanter, det er jeg enig i. men øv jeg syntes de er triste at køre i. gearstangen er også bare som at røre i en stor tom gryde på de 206'ere.
    prismæssigt er de også meget billige. du kan godt få en 206 1.6 fra omkring 00 med 150-180.000 km på bagen for 20-25.000,-
    men hvis du spørger mig er der jo en grund til at de er billige, hehe.
    dem jeg kender med peugeot kører helt sikkert ikke billigt rundt, overhoved !!

• #18   18. jul 2012 Nu har jeg tidligere haft en 206'er 1.6 S16 årgang 01 og brugte over 10.000 på et år i rep på den, bl.a. ny bagbro m.m.

Jeg har nu en gammel Polo 6n 1.6 8v, fra 95 - og har nok aldrig haft så stabil en bil, jeg er så positivt overrasket over den, har på 1½år og snart 30.000km haft måtte skifte et forhjulsleje til 1100,- og et samlerør på udstødningen til 79kr, det er det..

Men som tidligere nævnt, kan poloen ikke være med mht komfort og udstyr, men den kan i den grad være med på stabilietet, finder du en polo der har fået tectyl med jævne mellemrum, er rusten heller ikke noget at være videre bange for..

• #19   18. jul 2012 Grunden til de er billige er jo ikke fordi de er ringere, men fordi franske biler bliver produceret konstant i nye modeller.... samme gør VAG , en bmw model blir i snit skiftet hver 7-8 år... det holder priserne oppe

• #20   18. jul 2012 Køb en 6n... de er langt billigere i faste udgifter og i stumper.. har en kammerat som har en 206'er.. og ja når de kører så kører de også "okay".. Men jeg har haft min polo i 2 år og ofret 5 gange så lidt på værksteds regninger som min kammerat har. Polo er en mere stabil bil.. om den så er lidt skrapet spiller ingen rolle hvis det ikke virker i peugeot'en alligevel. - Min erfaring.

• #21   18. jul 2012 ingen tvivl polo 6n.
    vis du gerne vil bruge alle dine penge på at reparere bil så vælg 206

• #22   18. jul 2012 Prøv en tur i en 206 og en Polo, så ved du hvad jeg snakker om .. og med garanti du gider ikke eje en polo.

• #23   18. jul 2012 206er helt klart

• #24   18. jul 2012 De franske er ringere hvis du spørger mig. jeg ser det som grundet til at de er billigere. en tilsvarende VW, altså km, årgang udstyr osv. er da LANGT dyrere end en peugeot f.eks. selvom der også tit kommer nye modeller.

Jeg syntes peugeot går rigtig meget i stykker, og når de så går i stykker, så koster det knapper. derfor ville jeg ikke eje en.
    bare noget så latterligt som det faktum at de spiser pære til morgenmad, syntes jeg er dybt useriøst at et firma som peugeot ikke lige for styr på spændingen til de skide lygter. det har jo stået på i over 10 år, jeg forstår det ikke smiley

• #25   18. jul 2012 hvilken bil vil i ellers forslå til omrking de 15000kr og vil gerne have en bil med noget udstyr og sådan :-)?

• #26   19. jul 2012 Skal der være udstyr, så dur VW nok ikke. de er som Bandit siger meget underudstyret, specielt før år 2000, der er der satme ikke meget at komme efter mht. til udstyr.
    personligt ville jeg skide på udstyr hvis mit budget ikke var højere. så går jeg heller ikke ud fra der er super meget mønt at gøre godt med til vedligeholdelse osv. derfor havde jeg valgt en bil der er billig i drift frem for udstyr.
    men til 15.000,- og med krav om udstyr, så må jeg nok give Bandit ret i en 206'er kunne være et godt bud. de franske biler er billige. men som tidligere nævnt har jeg også min mening om hvorfor smiley

• #27   19. jul 2012 Det er da blevet en hel krig her inde om biler smiley
    Slå nu ikke hinanden ihjel drenge smiley

Nu har jeg selv en 206'er som jeg er glad for, men gå da ud og se hvad du kan finde ellers, og prøv dem smiley

Det er dig der bestemmer hvad for en du best kan lidt, det er ikke os der styre din tanke gang smiley

Halvdellen af dem der er her inde på bg er nogen fanboys (og i ved selv hvem)
    Så gå ud og slå dig løs smiley

• #28   19. jul 2012 jeg ser ingen krig smiley
    men syntes da at det er værd at fortælle hvad man har oplevet med de forskellige alternativer trådstarter nu lige nævner.

• #29   19. jul 2012 ja det er rigtig nok, men folk har forskellige meninger og oplevelser smiley

Der er godt og dårlig om begge biller smiley det er kun til at se sig blind i, når der kommer så mange udtalelser der modsiger hinanden smiley

Kommentér på:
206 vs. polo 6n

Annonce