{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lakering
  • #1   21. jul 2012 Var det en ny bil?
    Så er det nok f.eks metallic farve der koster 4500,- (:


  • #2   21. jul 2012 Ja det var, hva er. Forskellen på metallak også den hvide farve?;)

  • #3   21. jul 2012 Den hvide er nok bare en blank hvid, hvor den anden har ''metalstøv'' i, som glimter lidt i solen. (:

  • #4   21. jul 2012 Ja okay men vil det have noget betydning at vælge metallak i forhold til rust og sådan?;)

  • #5   21. jul 2012 Nej, det er det samme. Det er kun udseende (:

  • #6   21. jul 2012 Nå okay mange tak smiley

  • #7   21. jul 2012 metallaken er nemmere og holde skinnende, muligvis lidt mere klarlak i.. ved det ikk.. men f.eks den nye swift laves ik uden metallak.. og den nye seat mii er standard farven rød , og normal hvid koster 2000 og de andre metallakke 4500

  • #8   21. jul 2012 Ja okay men ved kia koster lakken ingenting hvis den er hvid, men syntes jeg havde hørt noget med rust hvis man ikk fik en metallak på smiley

  • #9   21. jul 2012 altså der er nok en grund til det er dyrere jo.. men kan da godt være man betaler 4.500 for en lille lag glimmer smiley

  • #10   21. jul 2012 Helt ærligt, så tror jeg at det er et salgstrick for at få flere penge for bilen. Bilproducenten er interesseret i at grundprisen bliver så lav som mulig, da det ser godt ud i reklamerne og får folk ind i butikken, men når først kunderne så skal til at skrive under, skal der LIIIIGE et par ekstra ting oveni for at få den helt som de vil ha' den, og så ender prisen et helt andet sted.

    Jeg købte ny bil tidligere på ugen, og valgte at få alt i udstyr og special lakering, og det hævede prisen på bilen med hele 21%. Men jeg ville jo helst ikke fortryde at jeg ikke lige fik det hele med om 6 måneder...


  • #11   21. jul 2012 For en del år siden sagde man iøvrigt, at hvid var den billigste farve fordi malingen dækkede bedre, og de kunne bruge et tyndere lag. Jeg ved ikke om det passer eller ej.

  • #12   21. jul 2012 en metalfarve er en 3 lags farve hvor en ral farve kun er en 2 lags. (ral farve er den farve du ser som standard dvs uden "glimmer")
    metalfarven består af grunder, så en base og derefter klarlak.
    en ral farve består kun af grunder og derefter farven.
    ralfarven er den billigeste til enhver tid at male med idet at prisen er ca 40% billigere end metalfarven.
    alt efter farven og typen af lak bruger du mindre tid på at male med ral farver.

    til sidst skal du bestemt ikke glemme at eftersom at den bil du kiggede på er ny er der en stor sandsynlighed for at den lak er vandbaseret og ikke celluose baseret som de 2 jeg beskrev øverst.
    det vil have en kæmpe indvirkning på prisen af lak og måden "at male"
    men har aldrig selv malet med det og vil derfor ikke udtale mig om det.


  • #13   21. jul 2012 fail..der er jo altid grunder under og det indgår ikke i farven så derfor hedder det at metal lakering er 2 lags..dvs der er for lak..altså base farven og så klarlak..
    men de fleste uni farver i dag har også klarlak på hvorimod de førhen vær en et lags..dvs uden klar lak..
    der kommer så flere og flere nye biler i dag der er 3 lags..dvs de har fået en bund farve..feks hvid og så en hvid perlemor oven på og så klarlak..det ser flot odense men er noget lort hvis bilen får en skade..


  • #14   21. jul 2012 dennis er udmærkedet klar over at grunder ikke indgår i farven...
    betegnelsen 2 lags, er jo rent faktisk en betegnelse for selve farven hvor at man forventer at selve emnet er forberedt til farve dvs grundet.
    så ja du har ret fagligt set, men skåret ud i pap på et forståeligt sprog har jeg også ret smiley


  • #15   21. jul 2012 peter k..
    ja på en måde har du ret men går du til din maler og skal ha malet din bil og siger at du vil have den i 3 lags så er det jo noget helt andet en 2 lags..køber du en bil der er 3 lags så så SKAL forsikringen informeres da det er en specielt lakering hvilket er meget dyre for dem med hensyn til skade..
    det er derfor vigtigt ikke at blande de 2 begreber sammen..


  • #16   21. jul 2012 Afskrivningen på en hvid bil er osse større end en med metallak... Folk gider ikke ha hvide biler...

  • #17   21. jul 2012 myggen... lever du i oldtiden.? hvid er da den mest "IN" farve for tiden..

  • #18   21. jul 2012 det er det nemlig brian, og kan lide alle de nye VAG biler i hvid.. uanset størrelse..

    vil sige lakken på min saxo er som en ny efter 14 år


  • #19   21. jul 2012 og langt bedre en de nye vandbaseret lakke, hvilken årgange trådte dette vand baseret lak i kraft? og nogen særlige mærker?

  • #20   21. jul 2012 vw startede i 1992 med vandbaseret lakeringer..og andre bil mærker er fuldt bagefter stille og roligt siden..fra år 2000 er alle biler lakeret med vandbaseret ..

  • #21   21. jul 2012 men det er skidt med en vandbaseret?

  • #22   21. jul 2012 nej ikke længere..der var selvfølgelig lidt problemer i starten..men som det er i dag så bare bunden er tæt så er der ikke noget galt med det..

Kommentér på:
Lakering

Annonce