2.218 visninger
|
Oprettet:
Hvilken lille bil er god? {{forumTopicSubject}}
Jeg skal skifte min store 4WD ud med en lille økonomisk bil..
Men jeg er i tvivl om hvilken der er god..
Jeg har haft en VW Lupo eller polo, Toyota Aygo, Peguot 206 osv i tankerne..
Hvad er jeres erfaringer, hvilket mærke, model er godt eller virkelig skidt?
Håber at høre en masse fra jer
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 6 Emner: 22 Svar: 21
jan 2011
Følger: 9 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 61 Svar: 1.918
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.249
eller havde jeg kig på en polo 9n evt med en 1,9tdi .. så er der god billig bil i mange år
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 4.063
Hvis ny, så en hyundai i10, da den har 5 års garanti med fri km.
samt 4 cyl. motor hvor aygo og de andre konkurrenter kun har 3 cyl. så er en 4 cyl rarere at køre i..
personligt ville jeg ta en i20'er da den ligger noget bedre på vejen hvis du skal ud og køre langt..
Brugt, så er det jo bare at finde en velholdt til en god pris..
feb 2005
Følger: 2 Biler: 3 Emner: 78 Svar: 459
dec 2007
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 143
Har selv bestilt en
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 686
Kia og Hyundai er generelt noget lort.
og til trådens ejermand, vil jeg anbefale dig og holde dig fra en 206'er af ældre årgang i hvert fald. Min kostede mig knap 10.000kr om året i reservedele, og det er uden værksted regninger.
Fortæl os hvad budgettet er, og hvad du foretrækker ? Hvis du er typen der ligeglad med hvad de køber, så luk øjnene og peg på 1, så kan det jo være ligemeget hvad vi anbefaler, hvis du er ligeglad.
nov 2003
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 120
som Jonas sagde. 4 Er bedre end 3
Prøvere alle Micro/mini biler. inden jeg købte. Hyundai føltes bedre på alle punkter. bedre Kvalitet. bedre komfort.
Min lille I20. koster 550 hver halvår. går blandet 20,2 på en liter.
Det ville jeg gøre. eller den nye corse.. modellen med 4 cylendre. ikk 3
feb 2005
Følger: 2 Biler: 3 Emner: 78 Svar: 459
Hvis du har prøvet at købe reservedele som tager flere uger om komme hjem så har du vist handlet et forkert sted.. har aldrig ventet mere end et par dage hvis det har været noget de ikke havde hjemme..
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.861
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 243
Så skal det bare være en billig bil til at køre fra A -> B så synes jeg det er en fin bil, men Vores C1'er skal skiftes ud med en Skoda Citigo, når det engang bliver den tid. Den er dælme også fin og så vil de passe fint ved siden af den anden Skoda
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 686
En anden jeg bekendt har en picanto der inden for de første 2-3 år måtte få lavet rust, dog på garanti. Men bare det at man køber noget nyt og der går rust i den efter få år ville skræmme mig langt væk.
Men ja, lyder til nogle er heldige med deres og andre er ikke. Personligt synes jeg nu KIA Ceed er en pæn bil og det samme med Hyundai I40. jeg synes bare det er lidt som og smide pengene på sort eller rød i roulette. Hvorfor er de 2 koreanske producenter de eneste i verden der yder en ekstrem lang garanti periode ? Det kan vel kun være fordi folk ikke turde købe dem uden ?
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.249
deres corosion behandling er simpel hen for billig (det er meget galt med alle bil mærke idag)
og de korianske mærker er tit markant dyre i reservedele end FX. tyske biler
nov 2003
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 120
de fleste andre. er 2 år. og andre mærker som bla. VW sætter deres ned til 2 år.
Det ville sku egentlig gøre mig bekymret. er de bange for deres ikk holder ?
Min I20. 5 år's garanti. Med service aftale. skal ikk bekymre mig om en skid. om 2 år. så der problemer med de små 107 og den slags. så kan jeg sidde og fede den og tænke. fuck it. jeg har 3 år mere. det fedt sys jeg
Hartmann. har arbejde som makaniker på et /opel/Hyundai værksted. sys ikk rust var et problem. måske på de første Accenter. (de var sku plastic dengang da. føj) især Kia. det jo som at købe dele til en Mercer. koster en arm. Hyundai er ikk så galt enda. men stadig højere end Opel/VW. men sys de stadig det værd. med det man får af kvali
Hvilken lille bil er god?