{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.218 visninger | Oprettet:

Kat H
Kat H
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Hvilken lille bil er god? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal skifte min store 4WD ud med en lille økonomisk bil..
Men jeg er i tvivl om hvilken der er god..
Jeg har haft en VW Lupo eller polo, Toyota Aygo, Peguot 206 osv i tankerne..

Hvad er jeres erfaringer, hvilket mærke, model er godt eller virkelig skidt?

Håber at høre en masse fra jer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken lille bil er god?
  • #1   21. jul 2012 Køb en Aygo

• #2   21. jul 2012 Fiat Punto fra 2000 og frem er også en udmærket bil, den går 17km/l hvis du får den i 1.2 8v (60hk). Den kører også udmærket, og så kan du tage den med 4 døre, så det er lidt nemmere, hvis du nu engang skal have passagerer med... Så har de også en fin pris for tiden smiley

• #3   21. jul 2012 vi har lige fået en swift 1,5 ... ikke MEGA MEGA økonomisk men man for mere bil en de der skod trillinger c1/107/aygo.. de er godt nok sure at køre i syntes jeg

eller havde jeg kig på en polo 9n evt med en 1,9tdi .. så er der god billig bil i mange år

• #4   21. jul 2012 Ny eller brugt?

Hvis ny, så en hyundai i10, da den har 5 års garanti med fri km.
    samt 4 cyl. motor hvor aygo og de andre konkurrenter kun har 3 cyl. så er en 4 cyl rarere at køre i..
    personligt ville jeg ta en i20'er da den ligger noget bedre på vejen hvis du skal ud og køre langt..

Brugt, så er det jo bare at finde en velholdt til en god pris..

• #5   21. jul 2012 Kig på min Picanto.. kører også bare og langt på literen.. hvilken 4x4 skal den skiftes ud med da ?

• Kasper F
    Kasper F Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 143
    #6   21. jul 2012 Kan kun anbefale dig at tage ud og kigge og prøvekøre den nye Skoda Citigo.
    Har selv bestilt en smiley

• #7   21. jul 2012 5 års garanti hos Hyundai eller Kia, kan man bruge til absolut ingenting. Kender flere med problemer hos f.eks. KIA, der påstår deres gearkasse skal rasle ved bestemte hastigheder, og ventetider på reservedele der tager flere uger om at komme hjem fra Korea. Samt rust problemer efter 2-3 år fra ny af.

Kia og Hyundai er generelt noget lort.

og til trådens ejermand, vil jeg anbefale dig og holde dig fra en 206'er af ældre årgang i hvert fald. Min kostede mig knap 10.000kr om året i reservedele, og det er uden værksted regninger.

Fortæl os hvad budgettet er, og hvad du foretrækker ? Hvis du er typen der ligeglad med hvad de køber, så luk øjnene og peg på 1, så kan det jo være ligemeget hvad vi anbefaler, hvis du er ligeglad.

• #8   21. jul 2012 Jeg har en Hyundai I20. Kvaliteten oser bare. lækker inden i. alt spiller. og de 5 års garanti. det holder. du skal så self købe den et sted hvor de er flinke. og ikk nogle fuskere.

som Jonas sagde. 4 Er bedre end 3 smiley lyder også mere rar at høre på. + så ser Hyundai langt bedre ud end sine kunkuranter.

Prøvere alle Micro/mini biler. inden jeg købte. Hyundai føltes bedre på alle punkter. bedre Kvalitet. bedre komfort.

Min lille I20. koster 550 hver halvår. går blandet 20,2 på en liter.
    Det ville jeg gøre. eller den nye corse.. modellen med 4 cylendre. ikk 3 smiley

• #9   21. jul 2012 Claus, det der er da vist ikke noget du ved noget om, vedr Kia.. jeg har en fra 2004 som fik sin første undervognsbehandling sidste år, og der var INTET rust nogen steder, hverken bag inderskærme eller lignende, mine forældre har en fra 2006, nul rust og har aldrig haft problemer med dem udover alm vedligholdelse..

Hvis du har prøvet at købe reservedele som tager flere uger om komme hjem så har du vist handlet et forkert sted.. har aldrig ventet mere end et par dage hvis det har været noget de ikke havde hjemme..

• #10   21. jul 2012 Lupo/Polo Benziner, de er nede i meget god pris nu om dage smiley

• #11   21. jul 2012 Jeg prøvekørte for 2 år siden en C1'er og tænkte at sådan en møg spand skal jeg aldrig eje og se mig nu. Nu har jeg en og man kan sige hvad man vil om den bil, men den er fanme billig at eje og køre til service. Og så slem er den heller ikke jeg køre 60 km. Om dagen i den og den gøre det rigtig fint.

Så skal det bare være en billig bil til at køre fra A -> B så synes jeg det er en fin bil, men Vores C1'er skal skiftes ud med en Skoda Citigo, når det engang bliver den tid. Den er dælme også fin og så vil de passe fint ved siden af den anden Skoda smiley

• #12   21. jul 2012 Lyder til det er lidt som at kaste terningen og håbe på man vinder så hvis man køber koreansk. Min kollega måtte vente lang tid på komplet ledningsnet i hans Kia Ceed stationcar fra 09. og så var der mislyde fra gearkassen ved motorvejshastighed, værkføreren var enig med ham om at det lød forkert. Men ting skal laves over Garanti er det KIA Denmark der bestemmer, og vupti, det var standard lyde mente de. ergo ingen reparation. i de 40.000 km han havde hans Ceed måtte han undvære den i over en måned, uden lånebil eller noget.

En anden jeg bekendt har en picanto der inden for de første 2-3 år måtte få lavet rust, dog på garanti. Men bare det at man køber noget nyt og der går rust i den efter få år ville skræmme mig langt væk.

Men ja, lyder til nogle er heldige med deres og andre er ikke. Personligt synes jeg nu KIA Ceed er en pæn bil og det samme med Hyundai I40. jeg synes bare det er lidt som og smide pengene på sort eller rød i roulette. Hvorfor er de 2 koreanske producenter de eneste i verden der yder en ekstrem lang garanti periode ? Det kan vel kun være fordi folk ikke turde købe dem uden ?

• #13   21. jul 2012 kia og hundedej . ruster lidt træls i rude rammer og bagklapper .. i10/i20/i30 og hvis du køber en Getz der ikke er undervogsbehandlet i det sekundt den tiller af trailern kan de være HELT væk i bunden, må jeg med selvsyn erfare da vi skulle se på ny bil og kia ceed lige så ..

deres corosion behandling er simpel hen for billig (det er meget galt med alle bil mærke idag)

og de korianske mærker er tit markant dyre i reservedele end FX. tyske biler

• #14   22. jul 2012 Claus. De yder så lang garanti fordi de lever op til den.
    de fleste andre. er 2 år. og andre mærker som bla. VW sætter deres ned til 2 år.
    Det ville sku egentlig gøre mig bekymret. er de bange for deres ikk holder ?
    Min I20. 5 år's garanti. Med service aftale. skal ikk bekymre mig om en skid. om 2 år. så der problemer med de små 107 og den slags. så kan jeg sidde og fede den og tænke. fuck it. jeg har 3 år mere. det fedt sys jeg smiley

Hartmann. har arbejde som makaniker på et /opel/Hyundai værksted. sys ikk rust var et problem. måske på de første Accenter. (de var sku plastic dengang da. føj) især Kia. det jo som at købe dele til en Mercer. koster en arm. Hyundai er ikk så galt enda. men stadig højere end Opel/VW. men sys de stadig det værd. med det man får af kvali smiley og køber du den nye med service aftale. til 350 om måneden. og det dækker ALT. dog ikk dæk. ellers alt. pære service sprinkler/køler væske. så kan man ikk sige det dyrt i længden. er garantien så gået. så det tid til ny smiley

Kommentér på:
Hvilken lille bil er god?

Annonce