{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.247 visninger | Oprettet:

Erfaringer med polerskiver til boremaskine {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg skal igang med at polere mine 20" fælge op, da der kanterne godt kunne trænge til en tur.

Gider ikke afmontere dem, så mit spørgsmål er så, om nogle har erfaringer med polerskiver til boremaskiner? Evt. Et sæt, hvor der er flere størrelser med, så man også kan komme helt ind i kanterne. Har tænkt mig at bruge Autosol, men er der nogle bedre forslag?

Og et tillægsspørgsmål;

Ser ofte folk skriver, at man skal fjerne lakken på fælgene først, men er alle højglanspolerede alufælge lakerere fra fabrikken, eller hvad??

Pft.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer med polerskiver til boremaskine
  • #1   12. aug 2012 ja der er lak på og du kan på ingen måde få et ordentligt resultat hvis du kun gør det halvt..
    jeg købte mit poler kit ved sanistål men ved kkkenom de stadig har det..ellers så er der en del på ebay..
    jeg har brugt autosol med gode resultater..men hård voks og også rigtigt godt..

• #2   12. aug 2012 kan udfra din profil ikke blive klog på hvilke fælge du skal poler på..

• #3   12. aug 2012 Ddet er de 20" der er på. Billeder i fotoalbum.

• #4   12. aug 2012 ok..der er ikke lak på dem..de er jo forkromet..så ved jeg ikke lige hvor meget jeg ville polere pølser dem med bore maskine..der skal ikke meget til at lave ged i den..

• #5   12. aug 2012 Hvorfor skulle de være forkromet? Tror bare de er ganske alm. H
    Poleret op.

• #6   12. aug 2012 de er forkromet..det er jeg 99% sikker på..

• #7   12. aug 2012 Det giver ingen mening. Så skulle bagsiden også bære præg af det og ikke stoppe præcist på kanten.

• #8   12. aug 2012 det er muligt..men du kan da prøve..

• #9   13. aug 2012 Jeg tror ikke du er klar over hvordan forkromning foregår. Du kan ikke lede strøm gemmen Alu. Det er en hel anden process, der for det første er hamrende giftig og for det andet slet ikke engang udføres i DK. Og resultatet på Alu, er ikke en brøkdel så pænt som en polering.

• #10   13. aug 2012 ok..what ever..
    prøv du nu bare at poler på dem..kør puden godt varm så virker det bedst..
    men bliver de gullige så er det bad luck..

• #11   13. aug 2012 at forkromning af alu ikke er lovligt i danmark har da ikke noget at gøre med om dine er krom..det er såmænd bare en tur til Flensborg så er det lovligt..
    Hva jeg lige kan se så er det FOOSE fælge du har på..så er de krom..
    og jo forkromet alu kan da blive lige så blank som hvis det var stål..
    det er der da rillige af beviser på..
    kønig blix fælge er da blanke hvis du spørger mig..
    og hva med tsw Holsten..?

• #12   14. aug 2012 Det er ikke FOOSE fælge. Det er Dolce DC24 fælge.

- Sagen er undersøgt, og det er POLEREDE fælge. De er blevet ganske flot blanke nu.

Desuden har jeg overhovedet ikke nævn NOGET SOM HELST om, at det ikke er lovligt. - Og man er eddermame blank i roen, hvis man bruger resourcer på at forkromme alufælge. Det er superlet at polere Alu op. Det må så stå for dit ansvar, hvad du tror overnævnte mærker er.

• #13   14. aug 2012 - Desuden kan du let se, om det er forkromning på Alu. Har arbejdet med forkromning af Plast, engang som arbejdsdreng, på en virksomhed der gjorde dig i den slags. Og Alu forkromes på samme måde, med Vakuum, i en stor lufttom maskine.

Og der vil hele fælgen bære præg af forkromning, og ikke kun forsiden. Det er ganske let at se. Derudover, holdet det ikke til vind og vejr, som en polering gør.

Kommentér på:
Erfaringer med polerskiver til boremaskine

Annonce