{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.136 visninger | Oprettet:

HJÆLP til honda nøgle. {{forumTopicSubject}}

Hvis man nu har mistet/tabt sin ENESTE bilnøgle efter en god bytur og den ikke er til at finde igen, hvad skal jeg så gøre??

Kan jeg få lavet nogle nye nøgler udfra stel nummer eller låsen eller et eller andet?? smiley så der ikke skal nye låse til hele bilen. låsesmed kommer jeg jo nok ikke udenom.

der er tale om den Honda Civic EK3 i min profil.

håber i kan hjælpe bare lidt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP til honda nøgle.
  • #1   3. sep 2012 Kig i din servicebog som ligger i din låste bil. Der står ofte skærekoden smiley . Gjorde den på min peugeot. Virkelig smart -.- ..

    men ellers ned til honda. det kan være de kan finde skærekoden på dit Reg -stel nummer smiley


  • #2   3. sep 2012 Faldt lige over denne, men ellers som Michael skriver...

    http://kangal-styling.dk/fqa/kodning-kopi-af-nogle.html


  • #3   3. sep 2012 Ja okay, tak, så er der da lidt at prøve af.

    skulle jo meget gerne ind i den idag hvis din pakke kommer idag Michael smiley


  • #4   3. sep 2012 Ring til den lokale honda og hør dem ad smiley .
    Også få skåret et par stykker smiley .

    Ofte kan en lokal nøgleskærer godt skære efter koden hvis dj kan skaffe den smiley .

    Det burde den gøre smiley


  • #5   3. sep 2012 Med eller uden startspærre i nøgle?

  • #6   3. sep 2012 En EK3 er med startspærre i nøglen.. det er ikke med kode, så hvis du har mistet din nøgle så er du på røven..

    det hedder 2 nye nøgler samt lærrednøgle + startspærre..

    og siden du ikke har nøglen så er jeg bange for at du ikke kan lave en ny kopi til dine låsecylindre og diverse :-s Men det er jeg ikke sikker på om er tilfældet


  • #7   3. sep 2012 De kan ikke kode nøglen hvis den oprindelige lærrednøgle er væk.. så skal de have en ny lærrednøgle, men den "snakker" sammen emd startspærren, og der skal derfor også en ny startspærre til

  • jonas p
    jonas p Tilmeldt:
    jan 2010

    Emner: 2 Svar: 29
    #8   3. sep 2012 jeg har stået i sammen situation som dig med min ek3,

    det som jeg fik af vide af honda, var jeg skulle have købe ny nøgle cylinder og startspærre samt ny motorstyring hos honda, så ville jeg få 2 nøgler + den røde kode nøgle, men det ville rende op i 11000kr...

    men jeg bestilte en ny nøgle ud fra stel nummeret, som passede til bilen, så tog jeg ud til en hugger og fandt en ek3, så tog jeg nøglen, startspærmodulet samt motorstyring.

    så skar jeg begge nøgler op og tog chippen fra den nøgle fra huggeren, og lage over i min egen nøgle. så satte jeg startspærren og motorstyringen over på min bil, og så kunne jeg køre igen,

    men så står man godt nok med en nøgle der er skåret op, men den kan du tage med til din lokale nøgle mager så får du en nøgle uden den er skåret op og du kan få ligeså mange nøgler du har lyst til smiley

    den løsning en del billiger end at skifte det hele ud, men delene du tager fra bilen skal være fra samme bil, du kan også være heldig der er den røde kode nøgle med til bilen, hvor du kan lave samme nummer smiley


  • #9   3. sep 2012 Jonas, jeg har gjort præcis det samme, kostede mig 1200kr smiley

  • jonas p
    jonas p Tilmeldt:
    jan 2010

    Emner: 2 Svar: 29
    #10   3. sep 2012 det var ca også det det kostede mig smiley man kan også undgå at skifte motor styring, men så skal du bare tage startspærre chippen ud af mortrostyringen, men det der bare ikke nogen grund til smiley

  • #11   3. sep 2012 Jeg fik en rød nøgle fra den "nye" startspærre.. den bruge jeg til at omkode min egen motorstyring, og satte chippen i min nøgle.. så det eneste jeg skiftede var chippen og startspærren c" )

  • jonas p
    jonas p Tilmeldt:
    jan 2010

    Emner: 2 Svar: 29
    #12   3. sep 2012 det kunne man også gøre smiley jeg var bare så uheldig at jeg ikke kunne finde nogen på huggeren der havde en med en rød nøgle til smiley

  • #13   3. sep 2012 Sidder der virkelig startspærre i den tynde nøgle? :s .. Troede jeg satme ikke!

  • #14   3. sep 2012 Ikke alle hondaer er med tynd nøgle, også derfor jeg spurgte tidligere, jeg har nemlig låsesæt liggende med tynd nøgle.

  • #15   3. sep 2012 Michael, hvilken EK3 har en tynd nøgle ??

  • #16   3. sep 2012 Tak drenge, det vil jeg prøve, såfremt at daisy ikke finder den smiley

  • #17   3. sep 2012 Men det skal lige siges at jeg aldrig har haft andet end en ganske alm sort tynd nøgle til bilen! har aldrig haft nogen rød nøgle. har lige ringet til Honda og de mener godt at jeg bare kan få en ny nøgle smiley

  • #18   3. sep 2012 Min kæreste har bare en "standard" nøgle, også fjernbetjeningen ved siden af som en en firkantet brik ?

    Alle dem som jeg kender som har haft en honda fra 96-00 har været en nøgle, hvor jeg ikke har kunne se der har været elektronik i ?


  • #19   3. sep 2012 jeg har haft en EK3, der er en ring omkring H'et på nøglen, det betyder at der er en chip i..

  • #20   3. sep 2012 Det må jeg glo på næste gang jeg ser damen ! smiley .

    Hendes er nemlig en EK3 2000. så må jeg kigge bedre :b


  • #21   3. sep 2012 Kan sku ikke huske om der er ring omkring H'et smiley

  • #22   4. sep 2012 ja jeg skal så også have skiftet hele lortet. men jeg forstår ikke hvorfor jeg skal købe både startspærremodulet og motorstyring? og er det svært at tage startspærrechippen ud af motorstyringen? har lige haft ringet til nogle forskellige autogenbrug og det koster altså 2000 kr. så hvis jeg kunne spare motorstyringen ville det være rart smiley

  • #23   4. sep 2012 startspærren snakker jo med motorstyringen.. så du skal skifte det parvist..

    alternativet er at du køber en motorstyring UDEN startspærre, og køber en programmerbar motorstyring hondata s300 så kører du motoren ind, så har du ingen startspærre, og du får måske et par hk ved at køre motoren ind smiley


  • #24   4. sep 2012 man kan ikke bare tage startspærren fra? tage chippen ud, koble startspærremodulet fra osv? så kunne jeg jo bare købe en ny nøgle smiley

  • #25   4. sep 2012 Nej den ville melde fejl. Det er både godt og skidt. Det kan ikk lade sig gøre at starte de biler medmindre man har en alternativ motorstyring

  • jonas p
    jonas p Tilmeldt:
    jan 2010

    Emner: 2 Svar: 29
    #26   4. sep 2012 altså hvis vi nu skal se på det, er 2000kr, altså ikke det store i forhold, til hvad det ville koste at få skiftet det HELE ud hos honda. jeg fik at vide det ville koste mig 11000kr, smiley

    men nej det er ikke svært at tage startspærre "chippen" ud af motorstyringen, men ikke noget jeg ville anbefale dig at gøre, har selv kørt med det, og den melde fejl,




  • #27   5. sep 2012 Ja okay smiley

    men det tilbud jeg fik fra Honda (Dahl Biler) for delene ville koste 4500 kr cirka smiley

    Jamen, så skal jeg jo ud og ofre nogle penge. Det ender op i at blive min hidtil dyreste bytur smiley


Kommentér på:
HJÆLP til honda nøgle.

Annonce