{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til modstand !
  • #1   5. sep 2012 17,9 ohm

• #2   5. sep 2012 72 ohm

• #3   5. sep 2012 anders må jeg se din udregning ?

• #4   5. sep 2012 how min fejl det er 14 ohms du skal bruge.

• #5   5. sep 2012 Så dit blinklys blinker for hurtigt?

Køb et "digitalt" relæ, det er ligeglad med hvor mange watt du trækker, og har samme stikben som det gamle..

• #6   5. sep 2012 ja for en modstand vil ikke gøre din frekvens mindre, kun dit dine Volt og spændning.
    Det er nemlig frekvensen der bestemmer hastigheden af blinket, dvs relæ som kent R snakker om .

• #7   5. sep 2012 Siqu p

Det er ret forkert.. Gammeldags blinkrelæ som sikkert er på hans cykel, er blink frekvens bestemt af den effekt (watt) som trækkes gennem relæet, og derfor hvis relæet er opgivet til eks. 40 watt, vil det hvis du reducere belastningen blinke hurtigere, og omvendt hvis du øger belastningen..

Så at indsætte en effekt modstand til at optage den manglende effekt fra pærene vil virke, men det vil give en del mere arbejde end bare og skifte relæet..

• #8   5. sep 2012 det er jo også derfor de blinker hurtigere hvis du springer en pære.

• #9   5. sep 2012 Okay så er jeg alt for ny moderne. Ved at på de nye relæer da er den frekvens bestemt hvor en modstand ikke vil gøre en skid på frekvensen, men en kondensator vil gøre.

En del mere arbejde siger du, nu ved jeg ikke hvordan hans ræle ser ud, men kunne forstille mig det er et med SDA og SCL output, så at sætte en pullup modstand på SDA linien vil reducere hans frekvens i følge dig.

At lodde en modstand på som ikke er pol bestemt og lidt krymbeflex er ikke mere end 10 min arbejde.

• #10   6. sep 2012 Hmm er det ikke også lige det jeg skrev først? At han skulle have et relæ som er uafhængig af forbrugerne på linien?

Og hvis du sætte en kondensator på linien til lamperne, vil pærene da lyse forholdvis hele tiden, alt efter hvad størrelsen på kondensatoren du sætter der..

Øhh jeg har ikke sagt noget om at sætte en modstand på nogensteder, jeg forklarede dig hvordan et gammeldags bliklysrelæ med bimetal fungerede og hvorfor det blinker anderledes når du ændre belastningen.

Det er da noget nemmere at skulle skifte et relæ hvor stikkene passer, end og skulle lode en modstand på en ledning og rode med krympeflex..

• #11   7. sep 2012 Hehe så er vi enig :))
    Misforståelse forekommer når man skriver og ikke snakker IRL

Kommentér på:
Hjælp til modstand !

Annonce