{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til modstand
  • #1   3. nov 2015 Ser meget rigtigt ud, det er jo Ohm´s lov

• #2   3. nov 2015 Dioden er næppe på 5V.. Den vil med en modstand brænde sammen med tiden, da modstanden kun sænker spændingen, og ikke strømmen.. Skal det gøres rigtigt, skal du strømstyre den, en simpel måde er at bruge en LM317

• #4   3. nov 2015 #2 Quassimodo:

Det er ikke korrekt hvad du skriver mht. at en modstand ikke ændre strømmen. En modstand i serie med en given belastning vil minimere strømmen til belastningen, så længe forsynings spændingen er konstant. Der er kun grund til at bruge strømstyrring såfremt at forsynings spændingen variere meget, det vil også sikre ensarte lysstyrke uanset forsynings spændingen, mener dog ikke at dette vil være relevant i en bil som kører med meget stabil forsyning.

Jeg er også helt enig med dig i at en 5V diode vil være meget usædvanlig, med mindre at den har indbygget modstand. Så det er værd lige at undersøge.

Jeg ville også regne med en højere spænding end 12V for at have den korrekte strøm igennem dioden. Om det så skal helt op på 14.6V vil være afh. af hvilke modstandsværdier jeg lige havde i modstands kassen. smiley

/Steffen

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #5   4. nov 2015 og husk placering, for sådan en spændings regulator kan blive forbandet varm smiley
    Gør løsningen med modstandende jo som sådan også.

Kommentér på:
Hjælp til modstand

Annonce