{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Import af bil
  • #1   30. sep 2012 Taalmodighed...........

• #2   30. sep 2012 Nu kan det sku godt, være jeg spørg dumt. Men hvorfor Spanien ?? Priserne her nede er general en del højre end i tyskland.

• #3   30. sep 2012 Ryk den igennem tyskland først, få den godkendt der. Også til DK smiley

• #4   30. sep 2012 masser af penge da skat boller dig for hårdt i røven

• #5   30. sep 2012 Michael b - Du er da så pisse klog smiley

Henning - Spanien fordi der er den jeg gerne vil have, tilpas km udstyr, og så er der vel generelt mindre rust i bilerne fra et varmt land end der er i biler fra f.eks. Tyskland? smiley

Er det ikke bare at rykke den direkte fra Spanien til Danmark? Hvad er forskellen om man gør det ene eller det andet? Og tak for seriøse svar gutter.. smiley

• #6   30. sep 2012 Jeg er fastboende her nede, så jeg kan kun bekraftige at rust er en by i Rusland.

Hvad er du på udkig efter?

• #7   30. sep 2012 En BMW 540i e34 eller 39 alt efter km og udstyr..
    Fandt en på autoscout24.de, til 3000euro men det bliver nok først engang i foråret jeg henter en.. Men den jeg fandt som er til salg nu, er rigtig fin på billederne, men uanset så kan jeg ikke spansk så skal lige have en kammerat eller veninde med der kan sproget.. smiley

• #8   30. sep 2012 hvis du nu engang får en hjem, så få lige smidt km tallet nogle hundrede tusinde op og væk med servicebog og markater div steder inden du smiden den til toldsyn.
    derefter kan du skrue den tilbage til det rigtige. skat tager røven på dig med afgift.

• #9   1. okt 2012 Mathias, bare husk at kilometertallet står dokumenteret, så når du sælger bilen igen, efter at have skruet på speedo, så afslører du dig selv om en svindler, og hvem stoler på sådan en?

• #10   1. okt 2012 Matthias - Den jeg har kigget på står i syd Spanien, rød e34.. smiley

Mads - Uden at vide mig sikker, så har jeg forstået det sådan at man ikke skal told syne en bil, hvis den er importeret fra et andet eu land?

Håbede på at der var en herinde der kunne forklare mig reglerne ogfremgangsmåden sådan i grove træk..

• #11   1. okt 2012 Du har godt bemærket hvor langt der er her ned ?? Du kan godt regne med det koster et sted mellem 5-8000,- at køre hjem her nede fra. Vel og bemærket ink vej afgifter. her til skal du så også, lige her ned... Hvilket kan gøre ret billig, i vinterhalv året. Men stadig en 500-1000,- oven i

• #12   1. okt 2012 @john, ja muligt, men lige derfor man skal købe en med fuld service og gemme bogen væk. den kommer self til at står i synshallen med høj km,men man kan dukomentere det med servicebog. så er det jo op til køber om man vil tror på det eller ej. men man køber vel en bil for selv at ha den?vel derfor man importere sig drømmebil! hvis jeg havde gjort det ved min gamle bmw,ville jeg ved salg,ha fortalt køber sandheden om at det var for at få en lavere afgift og vise servicebog. så står den med højere kmtal ved synshallen ja,men det skal jo ikke blande sig i om speedometeret er blevet skiftet eller andet. men igen,det var kun et tip,fordi skat fucker dig. havde ikke selv samvittighed til det,så betalte høj afgift og kører nu sag mod skat(indtil videre taget et år)

• #13   1. okt 2012 @danni, tyskland er et eu land. der hentede jeg bil sidste sommer og bilen skulle toldsynes. går ud fra det er sådan med import fra alle eu lande. toldsyn er jo ikke et syn for om den må køre på de danske veje,men for at klarlægge afgiftspris,stand osv. efter toldsyn bliver den synet som normalt. altså det er 2 syn på samme til og tager ca 45 min alt efter hvad bil det er. min blev først synet for at se om den overholdt alle danske reegler som alle andre biler. det tager normal tid. derefter starter de forfra,men er mest obs på km, stand og udstyr!

• #14   2. okt 2012 Du kører den til Syn/Toldsyn, der efter logger du ind på www.skat.dk og trykker/taster dig gennem processen og beder dem om en afgiftsvurdering. Så venter du mellem 5-16 uger inden du får den.

Eller du smider papirerne hos en selvanmelder, og så klarer han det for dig indenfor få dage.

P.S. Den skal toldsynes uanset hvor i verden (udenfor Danmark) den kommer fra. Det er nemlig her at bilens stand, kilometer, udstyr og alt andet noteres ned i Skats systemer.)

• #15   9. okt 2012 Men det er vel så samme syns mand der både toldsyner og syner bilen??
    - For snakkede med en syns mand her for nogle uger siden, og han sagde at jeg skulle have reg. attest fra det pgl. land på bilen, samt. et TOC dokument som åbenbart følger med alle biler fra ny, og så skulle den bare ud til en syns virksomhed, så klarer de det hele samme sted..

Så det går jeg da udfra er rigtigt.. Og det er uanset land, så længe det er indenfor EU..

Det med at jeg ikke mente den skulle toldsynes var en fejl fra min side, men det foregår samme sted har jeg forstået på det..

• #16   9. okt 2012 Henning L - Jeg ved der er langt, og jeg overvejer tanken om at få den transporteret enten på autotrailer, eller med toget etc.

Jeg ved det koster, men tror det bliver i forbindelse med en ferie i spanien jeg tager den med hjem.. ( bare en tanke )

Der er mange ting der ikke er gennemtænkt endnu..

Hvis jeg som dansker køber en bil i spanien, kan jeg så køre den til grænsen Danmark/Tyskland på spanske plader?? Tager nok turen hele vejen hjem på spanske plader, selvom jeg godt ved jeg ikke må køre i den i danmark på spanske plader..

• #17   9. okt 2012 Og hvis bilen går i stykker undervejs?

• #18   9. okt 2012 Så vil jeg sige det er billiger at køre den... Som Dansker er man bare ikke, altid lige forberet på de "små" bakker der er her nede. Der gå sku MEGET benzin, når man lige skal over et bjerg.

Men for at kunne købe og evn forsikre en bil. Så skal du bruge et NIE nummer (Det spanske svar på CPR nr) Alt dette kan være noget omstændig, og der er en del praktiske ting der kan være lidt svære at få igemmen. Når du ikke er fastboende, men den tid den sorg. Hvis du har brug for hjælp, så skal jeg gerne sætte dig i forbindels med den rette folk her nede.

• #19   9. okt 2012 Allan(Kolding) R
    Spanien er altså ikke helt et Uland.... Der findes også vej hjælp der dække hele EU

• #20   9. okt 2012 Det tror jeg heller ikke de er, men en reparation dernede koster både tid og penge, og tid skal der jo i forvejen bruges en del af for at komme frem og tilbage der nede fra, penge også. Billigst er nok en transport af en slags.

• #21   9. okt 2012 Bestilder du også en transport, når du skal nogen steder i din egen bil?

• #22   10. okt 2012 Tit ja.

• #23   11. okt 2012 Man køber vel en bil for at køre i den, så hvorfor ikke køre den hjem fra Spanien, medmindre man selvfølgelig kan spare flere tusinde kroner på at få den transporteret hjem.. smiley

• #24   11. okt 2012 En tur fra Alicante til Århus/Ålborg plejer at koste ca 5-6000,- (En vej)
    Det vil en transport helt sikker også koste. Men det er sku en den dejlig tur, hvis man eller har tid til at bruge 2 dage på den.
    Har flere gange kørt turen uden stop (Kun for at tanke) Det kan min Sprinter klare på 21 timer

• #25   11. okt 2012 Ja og er man så to i en bil med auto trailer bagefter, så tager det heller ikke meget mere end 30timer.. smiley Eller i hver sin bil for den sagsskyld..

Alicante, hvor ligger det henne af i Spanien?

• #26   11. okt 2012 Det ligger 800 Km syd for den franske grænse på Øst kysten... Så det er ca midt i Spanien

Hvis du overholde de 90 Km/T så er det 39 timer.. Har kørt turen med campingvogn.

• #27   12. okt 2012 Go tur smiley

Kommentér på:
Import af bil

Annonce