{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.510 visninger | Oprettet:

Undervognsbehandling {{forumTopicSubject}}

Jeg troede at undervognsbehandling skulle holde alt rust væk? Ser man nu på min gamle spand af en audi 80, den er frisk som ny under bunden, i skærmene og i dørene. Så kan man tage den passat de gamle har købt. Omlakeret i 2003 undervognsbehandlet hver år siden den blev "født". Den var SMASK råden. Jeg har brugt 3 dage på at svejse den ting op. Jeg er blevet enig med mig selv at undervognbehandling opløser gummihudet, og derfor er det bare til for at skade. Ja det lyder åndsvagt, men på teknisk skole var der en lære der fortalte det samme.

Er der nogen der holder lidt med mig, eller mener i at jeg er syg i mit ansigt? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Undervognsbehandling
  • #1   22. mar 2006 audi er jo galvaniseret eller sådan noget, så det ruster aldrig smiley

jeg skal hente min civic fra rustbehandling senere i dag, hehe

• #2   22. mar 2006 Hmm Ja det er så rigtig nok. Men sjovt nok det bund jeg hentede hos huggeren havde aldrig set skyggen af olie, det var frisk som ny.

• #3   22. mar 2006 hvor gammel var den passat...

• #4   22. mar 2006 1993

• #5   22. mar 2006 Samme alder som audien..

• #6   22. mar 2006 a jeg har sku aldrig set en passat fra 93 som har været rødden... og jeg ser dem da under bunden sådan rimelig tit... det der må bare være et enkeltstående tilfælde... den har nok fået an masse tæsk og de forige ejere har været ligeglade med den... nok os derfor den er blevet lakeret... hehe men 3 dage det er sku lang tid... hehe ved du hva du laver..?? tror du ikk du har slået lidt for hårdt med hammeren..??

• #7   22. mar 2006 det er nok en dårlig undervogns behandling den har fået...

er der nogen der ved om man kan klage hvis man finder ud af at ens bil ikke har fået pava alle steder under bunden efter at der er gået et år.... vil lige sige at jeg kan ikke anbefale pave i helsingør. da jeg fik bilen tilbage havde den ikke fået noget i skærmene eller i dørene.. og nu efter at haft vognen på liften har jeg også fundet ud af de ikke har været alle steder under bunden...

det er sku dårlig stil...

men er der nogen der ved om man kan klage over det efter 1 år

• #8   22. mar 2006 Har hørt lidt det samme, det kommer igen an på undervognsbehandleren ikke. Bliver den f.eks ikke gjort ren første gang får det vel lov at ligge og tære på bunden af bilen?
    Min familie har sq selv undervognsbehandlet siden jeg ved ikke hvornår og der har aldrig været nogen problemer med rust.. Jeg ville ikke gå til et center og få det gjort, ringe og forhastet arbejde imo..

Mvh Chris

• #9   22. mar 2006 Hmm Gummehuden bliver skør... Det opløser sig. Man kan pllle det af i store flager.. Jeg holder på at man skal spare pengene, og børe kører i det.. Og ja Jesper G. Ved hva jeg laver.. Skulle jeg helst, er automekaniker smiley

• #10   22. mar 2006 Jesper H: det kan godt være men de burde da ha givet det alle steder. nice vogn ellers

• #11   22. mar 2006 Ved suvo. Det er en gammel firmabil. Altid stået inde.

• #12   22. mar 2006 Vil så sige min nye MR2 er undervognsbehandlet igennem de sidste 10år og der er ikke svejst noget i bunden af betydning. Min forrige MR2 var ikke undervognsbehandlet og der var sindsyg meget rust.

Hvis undervognsbehandling blot gøres efter foreskrifterne så hjælper det afgjort på at holde standen oppe.

• morpheus j
    morpheus j Tilmeldt:
    maj 2005

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 118
    #13   22. mar 2006 okay her kommer så en række rettelser fra guruen.-))

nu vil jeg evt gerne se noget dokumentation for at den passat er behandlet hver 2 år....eller snakker vi hér at det er sælgers ord??????

men lad os nu antage at det skulle være sandt ......

siden 93 så skulle den ha fået min 7 gange!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nu ved jeg jo ikke hva produkt den har fået men lad os antage at det er pava..........

da det fleste pava-centre afrenser med luft og IKKE varmt vand....de afrenser hjulkassen og ikke bunden.....

plus at pava ikke lægger tyndt produkt over hele bunden men kun i hulrum......men hele bunden får kun det tykke slidlag,der ikke i sig selv har den store rustbeskyttende effekt............

DET ER DET TYNDE PRODUKT DER RUSTBESKYTTER DET SORTE SKAL KUN HOLDE PÅ FUGTEN OG KALDES DERFOR SLIDLAG......

så er der altså lagt min 7 lag af det tykke slidlag ovenpå hinanden!!!!!!!!!!!!!!

se det kan man jo altså godt forstå at det ikke rustbeskytter, for ingen ting kan trænge igennem det tæppe af slidlag og bilen ruster af røven til inden under ikke.........

men men men det ser meget godt ud når man kigger på det med et uøvet øje og det benytter mange centre sig af.......

er den derimod lavet med evt dinitrol som vasker bilerne med varmt vand"damprenser´" for at få det gamle slidlag af hver gang plus ligger det tynde produkt ud over hele bunden så lyder det meget underligt..........

som afslutning kan jeg sige at en rustbeskyttelse max holder i 3 år!!!!!!!!!!!!!!!.....og det er fordi at det tynde produkt fordamper og så er den rustbeskyttende effekt altså væk...selv om bilen kan se lækker sort ud men det er en tom skal i kigger på og den ruster af røven til indenunder...

så vil til enhver tid sige at det er penge værd hvis ikke at bilen er en gammel skidekasse så er det bedre at sætte penge ind i banken......

og som der også er blevet sagt så kan produktet være åhhhhhhhh så godt med det hjælper lige lidt hvis sprøjtemanden er en skovl.....

app hjemmesprøjterne så vil jeg til enhver tid sætte et anseligt beløb på kant hva angår kvalitet og hvor godt der er gjort......min påstander at jeg på under 15 min kan finde 5 meget alvorligt fejl og mangler.......men sjovt nok har ingen hjemmesprøjtere haft lyst til at tage udfordringen op...

mvh

www.morpheus-oil.dk

• morpheus j
    morpheus j Tilmeldt:
    maj 2005

#14   22. mar 2006 ja næsten...

men undtagelse af det med at der bliver brugt sæbevand....

plus at det faktum at bare fordi at man har ladet sin bil sprøjte følger der ingen garanti med!!!!!!!!!!jo den garanti at finder de noget vil de sprøjte det område om men eller ikke en hat....

garantien er noget man tilkøber nemli.....

ja jesper...det var også bare for at gå mere i dybden med det man altid rart at møde en der har styr på sagerne.-)

er du sprøjtemand??

mvh

morpheus

• morpheus j
    morpheus j Tilmeldt:
    maj 2005

#15   22. mar 2006 nååå en goe tom er din fader,,,javel ja...

bruger dinitrol hvordan det,,,tom har da suvo fuld time ikke??

køge suvo mangler en mand har jeg hørt måske skulle man emigrere til øen.-))

mvh

morpheus

• morpheus j
    morpheus j Tilmeldt:
    maj 2005

#16   22. mar 2006 jeg kender alle i denne branche,,he he,,,lad os bare sige at jeg ikke har et liv ved siden af rustbeskyttelse..

mvh

morpheus

• morpheus j
    morpheus j Tilmeldt:
    maj 2005

#17   25. mar 2006 jesper add mig lige på rikkethailand@hotmail.com

Kommentér på:
Undervognsbehandling

Annonce