{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Vinterdæk på stål eller alufælge?? {{forumTopicSubject}}

Nogen der fortælle lidt om erfaringer med vinterdæk på alufælge, fremfor på stålfælge?
Kører ca 170 km om dagen pga job, hvor de 140 km er motorvej.
Har ingen erfaring med vinterdæk på alu, så håber folk vil komme med for og modargumenter.

På forhånd tak..

Det er forresten mine 18" rs6 fælge der er tale om

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vinterdæk på stål eller alufælge??
  • #1   11. okt 2012 Jeg har 16' Dotz på min Calibra, det fungere perfekt med mine Nokian vintersutter smiley

• #2   11. okt 2012 Jeg har michelin dæk som vinter dæk på stålfælg. pga at jeg ikke gider og smader nogen nye alu fælge på og køre med dem om vinteren pga salt..!

• #3   11. okt 2012 Det kommer vel ikke så meget til forskel hvis du holder dig indenfor de rigtige dækmål? smiley ..

• #4   11. okt 2012 Der er ikke den store forskel på kørselskvalitet om du bruger alu eller stål. Det er dog bedst at have smalle vinterhjul og bredere sommerhjul, hvorfor alufælge som hovedregel er bredere end stålfælge. Den største årsag til at alufælge kun er indført som sommerfælge, er at vejsaltet om vinteren er hårdt ved fælgene. Det er svært at se på stålfælge med plastkapsler, men på alufælge kan det få malingen til at skalle og få aluen til at ruste.

• #5   11. okt 2012 Jeg har nøjagtig samme org. OPC fælge, altså 2 sæt, til sommer og vinter kørsel.

• #6   11. okt 2012 Jeg kører med alufælge til vinter, og jeg har ikke nogen former for problemer med det, men vinterdæk og brede lavprofildæk er ikke altid sagen.
    Jeg kørte 205/55-16 på min Seat Altea XL, og det virkede fint, om sommeren kørte jeg 225/40-18, men jeg kunne kun forestille mig at det var dyrt og ikke så godt som vinterdæk.

• #7   11. okt 2012 Morten >> Det passer ikke helt:
    1. Alu ruster ikke, det kan maksimalt irre.
    2. Lakeringen på kvalitetsalufælge er meget bedre end den er på stålfælge, hvorfor alufælgene som regel sagtens kan bruges til vinter.

Jeg har selv originale VW 15" Polo Highline alufælge med vinterdæk, som jeg selv bruger, og lakken er intakt, samt ingen ir (eller rust for den sags skyld smiley )

• #8   11. okt 2012 Morten Christensen Den med brede/smalle dæk den holder altså ikke helt..

Kommer lige så meget an på bilen dæk kan blive både for smalle og for brede
    Nu køre jeg på vinterføre 5-6 mdr. i året og både privat bilen og taxierne køre med samme bredde hele året rundt

Grunden til at mange fravælger alu om vinteren er at fælgene godt kan blive ret hærget iløbet af en vinter.. kørekomforten er der ikke nogen speciel forskel på
    Køre selv med orginale suzuki alu sutter hele året og du kan ikke se forskel på de fælge begge sæt er hele og fine

• #9   11. okt 2012 Brian D Prisen er netop grunden til at mange sætter små stålfælge og smalle dæk på nemlig det billigste

• #10   11. okt 2012 Har 235 45 17 vinterdæk på min Audi på orig alufælge De ligger lidt bedre på vejen end mine stål 195-65-15 vinterdæk. Men derimod syns jeg de støjer mere på motorvejen end de smalle jeg har. Men er det samme størrelse og bare med alu så er der ingen forskel at mærke udover de er tungere at trække

• #11   11. okt 2012 Jeg har aldrig kørt på stålfælge, og du har aldrig kunnet se nogen som helst forskel smiley

• #12   11. okt 2012 Det er hip som hap om du montere vinterdæk på stålfælge eller alufælge , men kommer man til at smadre et fælge på en fortovskant så er stålfælge at foretrække , alufælge knække med det samme.

• #13   11. okt 2012 K&P >> Du kunne også bare køre ordentligt i stedet for at smadre fælge ind i en kantsten, det har for øvrigt ikke noget med fordele og ulemper med vinterdæk at gøre, da det er ligeså gældende om sommeren smiley

polerekongen >> At de larmer mere er nok både typen af dæk, samt den lavere profil...

Erik A >> Det billigste for mig var at sætte vinterdæk på mine originale alufælge, da de alligevel er for små til sommerbrug smiley

Kommentér på:
Vinterdæk på stål eller alufælge??

Annonce