{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
893 visninger | Oprettet:

Afgift på Lupo 3l {{forumTopicSubject}}

Hej Bg,

Jeg har købt en Micra 1.0 fra 1998 til min kæreste. Dejlig økonomisk bil og min kæreste er glad for den.

Men hun har muligvis fået nyt arbejde og skal køre 150 km hver dag og vil gerne have en bil med automatgear.

Så er kommet frem til at en Lupo 3l vil være en optimal bil til hende og er begyndt at kigge efter sådan en.

Jeg kigger også lidt på mobile.de og overvejer om det kan betale sig at hente en i Tyskland. Har lavet en beregning på skat's hjemmeside hvad jeg finder frem til at afgiften vil ligge på ca. 13.000 kr.

Men så går jeg ind og ser hvad andre har betalt og det er meget blandet.

Er der en som har betalt afgift på sådan en bil og hvad er der ca blevet betalt.

Hvis afgiften ligger på de 13.000 jeg kom frem til så kan det sagtens betale sig. Vil gerne høre fra en som har gjort det før jeg går videre med det.

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afgift på Lupo 3l
  • #1   12. okt 2012 Hold dig for den møg bør!!!! Den er røv dyr dyr i dele, gør tit i stykker, og der næsten ingen der gider skrue på den for dig da den er så latterlig bygget,

• #2   12. okt 2012 ^^ sagde det hele

• #3   12. okt 2012 Dyr i dele? Tromlerne er dyre ja...

Gør tit i stykker? I forhold til de km sådan en kører pr. gange de går i stykker så er svaret nej..

Ingen gider at skrue i fordi den er latterlig bygget? Den er som alle andre biler! Eneste anderledes er den selvskiftende hydrauliske gearkasse.

Drop jeres fordomme da I tydeligvis ikke er ved noget om det.. smiley I har hørt meget og hurra for det.. ! smiley Bum færdig...

Men tilbage til spørgsmålet... smiley

• #4   12. okt 2012 Ja det var det jeg spurgte om....

Jeg er udlært automekaniker, min lille bror er udlært automekaniker ved vw. Hvis man passer på sin bil og sørger for at gearkassen bliver serviceret og grundstillet så er det ikke slemt.

Men hvis i er så kloge smiley så kom med et alternativ til en billig lille bil, langt på literen, billig vægtafgift og forsikring og med automatgear??

• #5   12. okt 2012 Tak Danny smiley Der er mange foredomme om den bil. Men tager man i betragtning hvor langt den kører pr km så er der virkelig penge at spare selvom den måske skulle gå i stykker... Min micra kører ca 16 km/l og en lupo kører ca det dobbelte..

Det er en besparelse på ca 15.000 kr om året bare i brændstof.. Det kan man sku reparer meget for...

• #6   12. okt 2012 @ Michael P.. En Audi A2 1,2TDI.. smiley smiley

• #7   12. okt 2012 hehe koster det dobbelte;)

• #8   12. okt 2012 kan kun komme på audi a2

• #9   12. okt 2012 Ja, men så får du 2 ekstra døre med i handlen.. Haha.. Ej, jeg tror nu nok en 3L kan være et fint køb, men ja, der skal lidt specialviden til den gearkasse, men har man den viden der skal til, er det da absolut en velkørende bil med super økonomi.. smiley

• #10   12. okt 2012 Så kunne det muligvis godt betale sig at hente en i Tyskland smiley

Tak for de fine svar..

• #11   12. okt 2012 idet at det er blevet "lovligt" at bruge alm tromler på den,så kan i ikke bruge det som argument..

men køber du en så vær opmærksom på at de har det med at ruste/ire en det i kanterne..lavede hel lakering på en for 3 uger siden..den havde 2 huller i venstre panel og 1 stort et i højre panel..det kunne ikke ses før jeg krattede i gummi huden..begge for skærme var iret væk i hjørnet med panelet..begge bagskærme var temlig rustne i kanterne under gummi huden..dørene var svulmet godt op i kanterne..men det meste kan du se uden at du skal gøre noget..

• #12   12. okt 2012 hvorfor hente i tyskland, der er jo utroligt mange i dk til billige penge.
    Så sparer du også en masse bøvl med skat.

• #13   12. okt 2012 har haft 2 lupoer, beggefra de var nye.. men de går reelt kun 25 om vinteren og 28 om sommeren

• #14   12. okt 2012 Bare ikke købe de billigste og den skal være standard , dem der er sænkede og har brede alufælge på få somregel store problemer med undervognen ligsom dem der køber de billigste , der er en grund til de er billig , man får hvad man betaler for.
    Tror godt det kan betale sig at hente en selv bare man bruger insiden af hovedet , her hjemmer er de gode dyre men det er også en populær lille bil , god jagt.

• #15   12. okt 2012 Min havde kørt 160.000 og jeg betalte lige godt 16k i afgift, det var en 00er

• #16   12. okt 2012 Og dem der ikke kan se grunden til at hente i tyskland:
    Bedre stand, jo længere syd på man tager efter dem, mere udstyr og større udvalg samt penge at spare... Dét er da også værd at tage med!

• #17   12. okt 2012 men fandt hurtigt ud af at økometeret på mine ikke viste helt korrekt. 3,1 er nok nærmere 3,4 l/100 km

• #18   12. okt 2012 MO BA, sø kører du ikke særlig pænt da. Jeg rammer SNILDT de 33km/l, uden at tænke særligt over kørslen..
    Men ja, fantastisk lille bil, især når man tanker.
    Og nej, den er sgu ikke så vanskelig som alle gør den til. Er selv vvs'er, men kan snildt finde ud af et stykke værktøj, og har selv klaret alt på den, grundjusteret, skiftet undervogne, skiftet kobling, udrykkerleje, trykplader, hjullejer og jeg ved ikke ved, den er sgu nem nok, hvis man bare sætter sig ind i den smiley

• #19   12. okt 2012 Mine forældre købte en ny og havde den i 8 år og til den havde kørt 160000km.
    Stort set ingen unormale reperationer ud over bremser, lejer, kødben og tandrem.
    De kørte i snit 3.1 udregnet med bla kørselsbog. deres ur viste oftest det som de udregnede.

Syntes det er en dejlig afslappende bil at køre i, og behandler du den pænt behandler den også dig pænt. Vælg en model efter 2002.

• #20   12. okt 2012 nej vi kørte nok lidt over fartgrænserne og fuldgas, dog altid i eco mode.

• #21   12. okt 2012 Tak for svarene. Det er helt sikkert noget jeg kan bruge. Tror jeg vil kigge efter en i tyskland. Det lyder til det kan betale sig. Glæder mig til at kører i den bil når vi skal på længere ture.
    Den er i hvert fald sjovere at tanke end min firmabil, vectra b 2,5 V6. smiley den kører omkring 10 km/l så det bliver en forøgelse.

• #22   13. okt 2012 Ikke en 3L er så ringe, så er det bare noget øv at køre med den gearkasse, og endnu mere øv når den bøvler smiley

Jeg ville kigge efter en Lupo med en 1.4TDI istedet for.

• #23   13. okt 2012 Der er ikke meget fidus i at købe en 1,4 TDI. Den er hverken med automat gear, billig i vægtafgift eller videre økonomisk. Hvis det ikke skulle være en 3l så blev det en picanto. Den er billigere end en Lupo 1,4 TDI i indkøb, vægtafgift og en hel del mere udstyr. Jeg har haft en picanto som jeg var utrolig glad for. Men når min kæreste skal køre så langt hver dag så her det meget at sige om en bil kører 19 km/l eller 30 km/l. Det er en forskel på 10.000 kr om året.

• #24   13. okt 2012 Du har sgu gjort dine undersøgelser "syntes godt om"
    Jeg ved ikke lige hvordan det ligger med vægt afgiften hvis du køber en tysker med en masse udstyr som servo, ac og fx soltag.
    Ikke fordi den har brug for fx servo. Men det da meget rart at have. Men det koster også på økonomien at køre med den ekstra vægt :o)

Men husk at den er steget 1000,- pga den lorte afgift med partikkelfilter.

• #25   13. okt 2012 Jeg er ikke ude efter alt det udstyr. Min kæreste er ligeglad med soltag, elruder og ac.

Der er flere af dem som har partikelfilter så kunne godt finde på at vælge en med.

Vi må se hvad jeg finder. Hvis der skulle være lidt udstyr i gør det ikke noget, men det er ikke et must den skal have noget særligt.

• #26   13. okt 2012 Er du sikker på der er nogen af dem der har partikelfilter? Mener bestemt ikke det er lavet til dem smiley

• #27   13. okt 2012 Det står i annoncen. Men selvom der ikke er filter på så er den billigere end min micra.

• #28   13. okt 2012 Betal glædeligt de 1000 kr. i straf fremfor et filter! smiley

• #29   13. okt 2012 Danny : Me to. Magen til lorte filter skal man lede længe efter. Fuck noget skrammel at montere. Billig lort der kokser til og smadre motoren.

• #30   14. okt 2012 Og kortere på literen til følge.. smiley

Kommentér på:
Afgift på Lupo 3l

Annonce