{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VW UP - SEAT MII
  • #1   15. okt 2012 jo der er også
    skoda citigo

• #2   15. okt 2012 Ja de er alle 3 VAG.....

smiley

• #3   15. okt 2012 Der er dog små forskelle. Citigo har en anden front bla. Men i bund og grund er det samme bil nedenunder.

• #4   15. okt 2012 jo i bund og grundt. at du så ikke kan snuppe udvendige dele og bytte rundt unden at sku tilpasse rigtig meget

• #5   15. okt 2012 jamen hold da fast de ligner hinanden ? :S

også under hjelmen

hvorfor laver de dog så ens biler ?

er de ikke konkurrenter ?

• #6   15. okt 2012 Det er næsten den samme bil, men der er forskelle både på design, men også på udstyret. Det er ikke sådan at du får 100% det samme i Seat Mii som du gør i VW Up!, der er forskelle andre end navnet.
    Personligt ville jeg aldrig overveje Mii, da den har mindst udstyr, og min erfaring siger at Seat generelt er lidt dyrere på værkstedet, på trods af at det er de samme dele som Skoda/VW. Derfor er vi tilbage til kun at have Skoda og VW smiley

• #7   15. okt 2012 hvorfor laver citroen/peugeot og toyota samme bil..?
    for at spare penge ved produktion..

• #8   15. okt 2012 VW ejer jo Skoda og Seat :o) Men jo helt samme bil, bare lidt andet design hist og pist.

• #9   15. okt 2012 Citat: "Volkswagen Aktiengesellschaft eller Volkswagen AG er et tysk børsnoteret virksomhedskonglomerat med hovedsæde i Wolfsburg. Virksomheden beskæftiger sig hovedsageligt med automobilrelateret industri.

Koncernen ejer gennem datterselskabet Volkswagen Group i dag bilmærkerne: Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Porsche, Bentley, Bugatti og Lamborghini. For at opnå stordriftsfordele har man siden starten af 1980'erne benyttet fælles platforme for de forskellige modeller i koncernen på tværs af bilmærkerne. Det vil sige at f.eks. en Volkswagen Golf deler undervogn med Audi A3, Škoda Octavia, SEAT Altea, Léon og Toledo samt fra 2005 også Volkswagen Passat."
    kilde: http://da.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Aktiengesellschaft

• #10   15. okt 2012 Pga. penge. Flere=billigere..
    Porsche Cayenne og VW Toureg deler og døre, da det vidst skulle være noget af det dyreste at lave/designe/udvikling.

• #11   15. okt 2012 det er VAG de eger seat. skoda VW audi. det er for at kunne halvde 3 designs. 3 priser og derved flere kunder... brian d du få det samme. måske kan up´en få mere udstyr(tvivler) men ellers er det samme motor samme gearkasse og alt er det samme. kabinen ædres i en highup til blank lakeret istedet for kedelig grå plastik

• #12   15. okt 2012 ketil l s >> Du skal prøve at læse hvad jeg skriver igen, selvom du er VAG hater...
    Jeg skriver at du ikke får 100% det samme, da der er forskelle i udstyret og design.
    Et eksempel kan være fjernbetjent centrallås, det er standard i alle Up!, men du skal op i en Style hos Seat før du får det med.
    Du kan også få lakeret instrumentbord i Seat, men det er igen ekstraudstyr.

• #13   15. okt 2012 Skodaen og seaten er også billigere end up'en, så hvis man skal ha en billigere bil er det jo godt nok at vælge en af dem.

• #14   15. okt 2012 de 3 biler er ens, seat er billigst på listen, skoda koster 5K mere i startpris men har udstyr for 7 k, jeg havde købt skodaen:-)

• #15   15. okt 2012 FDM har lavet beregninger, der viser at det bedste køb vil være Skoda Citigo, grundet prisen, udstyrsniveauet, brugtvognsprisen, altså alt taget i betragtning.

• #16   15. okt 2012 Jeg har hørt at de allerede er begyndt, at skifte gearkasser i de 3 små. Nogen der kan be- eller afkræfte det.

Brian D: Audi har også købt Ducati i år.

• #17   15. okt 2012 Det skulle være rigtig . Men det er ikke en fejl på gearkassens , det skulle være en montage fejl på den ene montagelinje .

• #18   15. okt 2012 Jørgen Q >> Det er korrekt, men wikipedia er ikke opdateret, og Ducati laver ikke så mange biler, så jeg syntes ikke den var væsentlig.
    Men så mangler vi også Scania, MAN og VW Nyttefartøjer.

Det kan også ses her: http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/content/de/brands_and_products.html

• #19   15. okt 2012 jørgen Q har også hørt det og ville ikke under mig. har været VAG´s problem siden golf 2´erne det og topstyker. tror dog det er som med swiften en gearkasse der ikke er bygget til folk under 30år og folk med livsglæde. min kamis high up er begyndt at rasle lidt (kan ikke helt lure om det er udrykkerleje, de 3cylindre der spiller mig et pus eller hvad) men den har lige passeret 17.000km
    også pga hans bil jeg lod mærke til forksellen mellem up og citigo. skal du havde andre baglygter passer nederste.yderste hjørne ikke over fra de 2 biler der er forskel på kofanger og lygte udformningen. ses nemt nå de holder ved siden af hinanden.

brian D ja er ikke begejstret for VAG
    men forstod det du skrev som at der er forskel i eks. motor gearkasse. osv.
    det med centrallås osv er udstyr som er muligt på alle sammen spørgsmålet er bare om du vil betale for det... syntes sku det er syndet de ikke smider en 4cylindre turbo motor og mulighed for en silence version.syntes der er frygteligt meget støj bagfra bare ved 80km/t. (filtinderskræmene sku hjælpe lidt) og en kabine version der giver en fedt interiøre istedet for det der bilens farve tjavs som bare bliver ridset. bulet og grimt med tiden. det savner jeg på udstyrslisten.

de andre 3trilinger er kun bedre på 1 punkt og det er deres motore er gennemtestet efter så mange år. alt andet er de meget keldige omkring. og kabinen især halter for dem.

• #20   15. okt 2012 ketil l s: Du har helt ret mht. Swiften, det ironiske er blot at Swiften NETOP blev markedsført og får så vidt stadig gør, som en sporty lille bil til et yngre publikum.
    Har selv amt. gearkassen i min Swift, altså den der tilsvarer Dualogic, steptronic osv. osv. hos de øvrige fabrikanter og den funger virkeligt godt, man skal bare regne med en regning på omkring 10K for hver 150K km.(kobling, bøs/lejer i gearkassen, osv.)

Kommentér på:
VW UP - SEAT MII

Annonce