{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.517 visninger | Oprettet:

Bil solgt videre i mit navn ? :S {{forumTopicSubject}}

Hej alle ..

Jeg har solgt min bil tirsdag den 9/10-2012 , jeg har lavet en slutseddel hvorpå jeg har købers underskrift .

Køber skal omregistrere inden 3 uger (ja , ved det er dumt at lade køber omregistrere)

Men nu har køber så solgt bilen videre til en tredjemand , uden at omregistrere bilen , så den står stadig i mit navn .

Er der noget jeg kan gøre i denne situation ? Eller er det bare at vente til den 30/10-2012 hvor der da er gået 3 uger , og så melde det til skat hvis ikke den er blevet omregistreret ?

Eller kan jeg melde det nogen steder som sagen er nu ?

Og må han overhovedet sælge bilen videre mens den stadig står registreret i mit navn ?

Som sagt , har jeg nu fundet ud af at man aldrig skal lade køber omregistrere , det var dumt , men lige den ting er der ikke noget at gøre ved nu .

Håber der er noget jeg kan gøre , da jeg ikke synes det er fair og i det hele taget ikke ville mene at han må sælge den videre i mit navn ?

På forhånd tak for hjælpen .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil solgt videre i mit navn ? :S
  • #1   17. okt 2012 du kan intet gøre før om 3 uger.

  • #2   17. okt 2012 Ingen problem smiley
    Bare smut ned til skat og afmeld den smiley
    Da du ikke kender tredjemand kan du lige så godt gøre det, for du ved ikke hvad han kører rundt og laver med plader i dit navn smiley


  • #3   17. okt 2012 Thomas P: Og det kan jeg godt gøre i og med at jeg ikke har slutseddel fra tredje mand ? Skal jeg så bare sige den er solgt for 3 uger siden i dag ?

  • #4   17. okt 2012 Hvorfor ikke bare ringe ned på skat og få det rigtige svar fra start..?

  • #5   17. okt 2012 Har jeg gjort , og hende jeg snakkede med var ikke videre hjælpsom .

  • #6   17. okt 2012 Så jeg kan først tage på skat og afmelde bilen den 30/10 ?

  • #8   17. okt 2012 du solgte for 3 uger siden så bare fat i skat resten er IKKE dit problem


  • #9   17. okt 2012 har du en slut seddel med dato kan du tvang afmelde den om 3 uger

    har du ikke det skal du se og få den tvang seddel udfyldt for så går der 3 uger fra du aflevere den. de skal ha et bevis på de 3 uger på en eller anden måde. køre ned til et skatte center med mindre synshallen også har overtaget det men det kan du da finde ud af


  • #10   17. okt 2012 Og skal jeg ikke udfylde noget hos skat for at få den afmeldt ?

  • #11   17. okt 2012 jo

  • #12   17. okt 2012 så længe du har slutseddel med dato på, så tager du blot ned til skat og afmelder bilen, så tager de nemlig fra den dato der står på slutsedlen.

    jeg plejer normalt og ringe ind på selve dagen eller dagen efter jeg har solgt en bil, for så går der 3 uger inden pladerne er afmeldt, om jeg har lavet en slutseddel eller ej, så er du også sikret, ellers sælg bilen uden plader næste gang smiley


  • #13   17. okt 2012 Hvor finder jeg sådan en blanket ?

  • #14   17. okt 2012 Kiggede lige hurtigt på skat.dk (tog 1 min) .. og fandt dette:
    https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817299&vId=0

    Hvis køberen ikke omregistrerer bilen
    Hvis køberen ikke har sørget for at ejerskifte køretøjet inden for fristen på de 3 uger, kan du som sælger bede SKAT om at afmelde bilen. Du kan møde personligt op i en af SKATs nummerpladeekspeditioner eller bruge kontaktformularen til e-mail i TastSelv. Log på TastSelv, vælg Kontakt SKAT og klik på Skriv besked. Du skal vælge emnet "Registrering og nummerplader" og herefter "Nummerplader/ejerskifte af køretøjer".

    Vælger du at sende en e-mail, skal du vedhæfte en slutseddel eller oplysning om købers navn og evt. adresse og salgsdato.

    Hvis du ikke kan dokumentere salgsdatoen, fx i form af slutseddel, regnes 3-ugersfristen fra vi har modtaget din anmodning.

    SKAT vil så tage stilling til, om bilen skal afmeldes og om nummerpladerne skal inddrages af politiet


  • #16   17. okt 2012 Fatter ikk folk går op i det.. om de så laver røveri, med de plader så har du en slut seddel.. der sker intet med sælgeren jo

  • #17   17. okt 2012 Du kan også ringe til dit forsikringsselvskab og sige du har solgt din bil fra den dato den er solgt(som du har skrevet på slutseddel) og så afmelder de den automatisk efter de 3 uger og du hæfter ikke for noget

  • #18   17. okt 2012 Fedt ... Så jeg kan intet gøre før der er gået 3 uger fra salgsdatoen .. Tak for hjælpen alle .

    Det er helt sikkert jeg aldrig sælger en bil på denne måde igen , fremover er det MIG der sørger for omregistrering ..

    Utroligt folk kan være sådan ..

    Men tak for hjælpen alle .. (Og tak fordi der ikke kom nogle "dumme" kommentarer) smiley fortsat god dag ..


  • #19   17. okt 2012 Men Chrelle . du hæfter jo ik for noget idet du har en slutseddel så er vel ligemeget om der går 3 uger ?

  • #20   17. okt 2012 Jan G - Ja så bliver det ikke nemmere jo smiley

    Chrelle - der er ikke noget i vejen med at sælge en bil og lade køberen selv omregistrere, de fleste normale venlige mennesker får det jo ordnet i løbet af kort tid, men hvis man ikk stoler på nogen eller måske kan mærke at køberen ikk helt er typen der har styr på sagerne, så er det jo bare at man evt tager ned og omregistrerer bilen sammen den dag man køber den, det gjorde jeg da jeg købte min Corsa smiley


  • #21   17. okt 2012 Har lige snakket med politiet , som siger at han sagtens kan sælge bilen videre i mit navn .. Hvilket jeg synes er komplet latterligt ..

    Men det er der jo ikke noget at gøre ved .. desværre .. smiley


  • #22   17. okt 2012 jeg ville i din situation tage ned til skat og afmelde bilen. det kan du godt inden de 3 uger er gået. det de gør er at fjerne bilen i dit navn. hvis den så ikke er indregistreret/ejerskiftet inden for 3 uger af slutseddelens dato, så medles pladerne efterlyst. så ned til skat og tag din slutseddel med. eller en kopi ihvertfald. nogen gange beholder de slutseddelen.

  • #23   17. okt 2012 Jeg kan ikke se problemet, altså om ham du har solgt til laver noget dumt indenfor de 3 uger, eller en han sælger den videre til kan du alligevel ikk gardere dig imod..

  • #24   17. okt 2012 Du kan også ringe til forsikringsselskabet og melde forsikringen af.
    Dog, så gælder den stadig i 3 uger, men du betaler IKKE fra den dag du melder den af hos dem. Er den så ikke omregistreret efter 3 uger, er det ikke din hovedpine, men dit forsikringsselskab. Det gjorde jeg med mit tidligere salg af en bil.
    Jeg har FDM.

    Du slipper dog ikke for vægtafgiften, men forsikringsselskabet gør hurtigt noget ved sådan en sag smiley


  • #25   17. okt 2012 Få den afmeldt du kan kun give skat navnet på ham du har solgte den til , så må han bøvle med resten , og så er man igen blevet klogere ikk , surt af H...... Til.

  • #27   17. okt 2012 Da jeg solgte min bil og fjolset ik om reg bilen som aftalt ringede jeg til min forsikring og meldte min forsikring af den og ja så var den skid slået smiley

  • #28   17. okt 2012 der sker bare intet makker du har slutsedded har været op dne vej mange gange du afmelder den når der er gået tre uger husk at beholde slutsedded for det kan være de får nog parkerings bøder osv så du har har den til at vidresendt til dem der skal hav en slutsedded.

  • #29   17. okt 2012 Forstår ikke problemet, bilen skal bare være omreg inden slutningen af denne mdr, ellers afmelder du den jo barecselv, er da underordnet om den er solgt videre eller hvad der er sket med den :S

  • #31   17. okt 2012 Vis du bare melder den af ved din forsikring den 30/10 så er den skid stået, så har nye ejer bare ikke fået sine fulde 3 uger men ikke dit problem. Kan godt se det er lidt øv vis ham der købte den af dig havde kørt 3 uger også den nye ejer også lige tog 3 uger, og evt. en ny ejer igen. Men nu er det et par dag vi snakker om, og heller ikke din hovedepine, men jeg ville melde det til forsikringen idag, ingen grund til at bøvle med skat. De er ikke altid de hurtigste, også ved din forsikring også at den er solgt, vis nu uheldet skulle være ude.

  • #32   17. okt 2012 Ja ved jeg godt men har hørt om det før, at folk stoler blindt på køber som har solgt bilen vider, og den ny ny ejer køre uvidne rundt og tror han har 3 uger, eller er godt klar over det og sælger bilen efter 3 uger, også køre der en ond ond cirkel, mens 1 sælger stadig venter på sine penge fra skat og forsikring.

    Vi ved jo ikke hvad 1 køber har lovet den ny ny ejer, kan jo ske han har givet ham 3 uger, så sker der jo ingen ting for om 3 uger fra nu, vis Chrelle ikke selv afmelder den. Det var sådan jeg mente det ihvertfald.


  • #33   17. okt 2012 Der var jo engang hvor man kunne stole på hinnanden, og ens ord havde værdi. Tror også det var den gang men indførte den regl med de 3 uger. Jeg har før solgt bil og ladet køber omreg. dem uden problemer inda inden de 3 uger bare ved at lave en mundlig aftale med køber om at det skulle ske hurtigst muligt. Ville dog ikke gøre det idag, for der er sku for mange der vil køre gratis så længe så muligt og gerne lidt til.

  • #34   17. okt 2012 Ingen problemer, du har en slutseddel der viser hvem der har købt den, dvs han er nu ejer af den. Sælger han den videre uden slutseddel så kan alt der laves sendes over til ham, da du har bevis på han har købt den. Så det er ikke anderledes end hvis han havde beholdt den selv.

  • #35   17. okt 2012 Nogen der kan fortælle mig hvad ulempen er ved at man har 3 uger til at omregisterer en bil?

  • #36   17. okt 2012 som køber eller sælger??

  • #37   17. okt 2012 Der ingen ulemper når man er sælger hvertfald smiley , bare du har en slutseddel og så ringer du bare til dit forsikringsselskab og siger du har solgt den og betaler så ik fra den dag du har solgt den til dit forsikring, dog skal du betale vægtafgift til den er omreg. dog maks 3 uger som er loven

    Forstår ik hvorfor folk er så bange for at sælge en bil og køber skal omreg når man bare har den slutseddel , man hænger ik på noget som helst, om de så tanker og kører væk ,laver røveri eller andet i bilen


  • #38   17. okt 2012 Er selv blevet kontaktet af politi og tank den ene gang da personen som havde købt min bil havde tanket og kørt deres vej , politiet fik bare lige en kopi af min slutseddel og jeg var ude af det

Kommentér på:
Bil solgt videre i mit navn ? :S

Annonce