{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.284 visninger | Oprettet:

købte katten - af sækken - forhandler garanti {{forumTopicSubject}}

Købte for ca 5 uger siden en dejlig lille bil hos en forhandler som vi før har handlet hos, men på trods af at vi denne gang brugte over 100, 000kr hos manden på et måned ; (konen fik også ny brugt bil).. min Focus havde jeg i sammenlagt 13 dage, efter at den først blev klargjort en uge efter aftalt afhentning.. havde den som sagt i 13 dage, hvor jeg blev vildt glad for bilen, men der var begyndt at komme klager fra knokkel leddet, og på aften nr 13 røg den ene af de bagerste støddæmpere, mens vi var på vej hjem fra en lang dag på motorvejen..

Nårh meeen. . Historien lyder på at bilen nu har holdt hos forhandleren i 21 dage (8 mere end jeg selv har kørt i den), har fået en gammel 626 (Benz) som lånebil, som rent faktisk kører mindre på literen end min kones C5 STC. .
Har simpelthen fået nok, godt nok er jeg ikke mekaniker, men støddæmpere kan jeg sku skifte på et par timer (nok mindre hvis jeg havde en lift), og knokkelleddet tja..3 timer? Jeg har begrænset erfaring med rep af biler, men det skulle virkelig undre mig at det skal tå 3 uger at lave noget som i min verden HØJST ville tage 5timer at lave (og sku nok en del mindre, ved nemlig at de ansatte han har er ret så dygtige..
Nu kommer spørgsmålet langrend om længe..
Hvor lang tid er "rimeligt" at en forhandler bruger på sådan en reparation?
Konens C5 skal også en tur op til ham, når jeg en dag (efter nytår?) får min ford tilbage.. hvad gør jeg næste gang at han siger at den er færdig om 2 dage, og så ikke bliver det? Har mistet lige godt et md af garantien fordi den nu har holdt hos ham i så lang tid....

Kan i mærke frustrationen???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  købte katten - af sækken - forhandler garanti
  • #1   12. nov 2012 Har du prøvet at ringe til ham?

• #2   12. nov 2012 jeg havde handlet tilbage

• #3   12. nov 2012 Hvordan røg støddæmperen? Sådan ligepludelig? Mærkede du pludselig den hoppede i vildskab?

• #4   12. nov 2012 ja 5 timer med en sporing smiley han har jo det meste af styretøjet skilt ad smiley

• #5   12. nov 2012 Kan jo være der er sket en fejl fra deres side af , ville tage derned og spørge pænt hvad status var på bilen ,lyder jo til at i har været gode kunder ved ham og trods i har købt 3 biler hos ham , må i jo være gode kunder og vil han sikkert gerne beholde
    så tag ned til ham og hør ham ad om der er sket en fejl eller andet , istedet for bare som andre siger tilbage med købet/aldrig handle der igen

• #6   12. nov 2012 Man kan jo ikke bare lade handlen gå tilbage der er jo skrevet under på en slutseddel?

• #7   12. nov 2012 Hvem er forhandleren ?

• #8   12. nov 2012 der er grunde til alt og støddæmpere er en sliddel. hvis han laver den på "garanti´en " er det flot.
    min kami har selv solgt en Golf 1.9TDi til en kunde. lavt km tal og flot og velholdt. den har smidt turbo og intercooler samt pumpedyserne og har ikke kørt ordenlig side selv om SMC har forsøgt at lave den også... en handel der selvfølig kom bag på begge parter. men bare en uheldig bil.
    ville ringe og høre hvordan det gå med din bil og evt køre forbi og forhøre dig om mulighederne for at handle tilbage... men du har ikke krav på noget

• #9   13. nov 2012 honda det er sikkert man kan jeg har handlet tilbage

• #10   13. nov 2012 ring dog til ham, havde jeg da gjort efter der var gået 2 dage, hvis det var det, der var lovet.
    forstår ik du lader tiden gå, engang imellem må man ta skeen i egen hånd.
    han har jo intet ud af, at lade bilen stå, pga. en støddæmper, kan jo rent faktisk være bilen er klar, og står og venter måske den person der skulle ha ringet til dig og meldt den klar har glemt det, men alligevel har krydset af, at ha haft ringet til dig.

• #11   13. nov 2012 Da jeg arbejdet som mekaniker, havde vi en kunde som købte en bil. på afbetaling ved os. 15.000kr. 5000kr i forskud, der efter 1000kr i måneden i 10 måneder.. da der var gået stykke tid stoppet han betalinger. grunden var at vi ikke havde fået malet den bagskærm som var med i handlen. grunden til det var at kunden ikke ville undvære bilen, så vi tog bilen ind på værkstedet, fik det malet som skulle males. beholdte bilen til vi begyndte at modtage betaling igen.. det gik ca en månede inden vi så penge igen. så en rep. der normal 6timer kan nemt tag fire uger hvis der kommer "andet" i vejen...

• #12   13. nov 2012 Ketil..

Det er da bare en helt almindelig VAG.. Det burde efterhånden ikke overraske nogle

Kommentér på:
købte katten - af sækken - forhandler garanti

Annonce