{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
32.802 visninger | Oprettet:

Fiat 500 - god eller dårlig ide? Holdbarhed? Hvilken model? {{forumTopicSubject}}

Kæresten vil gerne købe en Fiat 500. Der kigges på en cabriolet spritny hos forhandler eller en brugt med fast tag fra 2008 med omtrent 50000km på tælleren. Cabrioleterne er stadig lidt dyre brugte, så der kan en ny bedre betale sig mht finansiering...

Vil gerne høre jeres tanker omkring modellen. Typiske fejl? Noget man skal holde øje med? Gode ting? Er det en god bil til pengene?

Og selvfølgelig vil vi helst høre det fra dem der ved det fordi de er mekanikere / ejer en fiat500 / kender en der ejer en osv.. Historier om dem der engang har ejet en Fiat i 1995 og det er noget lort er desværre ikke så relevante smiley

- Allan

Skal du ha' en ny bil?
Gå på opdagelse og find din drømmebil som brugt eller mange andre brugte biler til salg på Bilhandel's markedsplads.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fiat 500 - god eller dårlig ide? Holdbarhed? Hvilken model?
  • #1   17. nov 2012 De holder sgu udmærket de fine 500'er. Det er jo ligesom en Panda i undervognen, så kødben er næsten stensikre ved hvert service. Og 1,2, 1,4 og 1,3 mjt motorerne er rigtig gode motorer, benziner fejler næsten aldrig noget og mjt er bare lidt nye flammeskiver ved dyserne engang imellem. En 2008 Cabriolet, der skal I sikre jer at der er blevet udskiftet styrebox til kalechen, da der har været en kampagne på at de skal skiftes og så skal taget grundjusteres. Så hvis taget en dag ikke lukker helt ordentligt, så er det stort set altid udskiftning af box og grundjustering. Der er oplevet problemer med signalet på radioen hvis man har en GPS i forruden, da der kommer interferens på radiosignalet og der findes en service løsning som laves uden omkostninger inden for garantien, og så dur pisset bare igen. Så alt i alt en ganske god bil der kræver lidt pæreskift engang imellem, overholdelse af service og dejlig nem at lave. Kan kun anbefale en. Hilsen en Fiat mekaniker.

• #2   17. nov 2012 Min mor købte en ny 500 cab da den kom ud. Der var lidt små el fejl, med taget og el bagruden, men blev lavet på garantien.
    Min største kritik var at benzin økonomien ikke var imponerende selv på længere landevejs ture, ellers men meget hyggelig lille retro gryde

• #3   17. nov 2012 Det er lige sådan nogle indlæg vi kan bruge smiley - tak NiLDo og Vinther!

• #4   17. nov 2012 Vi har haft en 500 1,3 jtd, siden den kom frem i 2008 og har kørt ca 72000 km i den.
    Eneste der er blevet lavet udover service, er de omtalte flammeskiver ved dyserne og der have bilen kørt under 30000 km.
    Ingen kødben er gået til endnu på trods af den er pænt sænket og skiftede klodser i for da jeg synede den i foråret.
    Vi er så glade for den at jeg lige har købt en ny Panda Classic+, og regner da med den er ligeså pålidelig smiley

• #5   17. nov 2012 Nildo har helt ret:
    - kødben er en svaghed
    - (Bærekugler er set at være slør i allerede efter 1 år!)
    - Vær opmærksom på kalechen, (styrboks & kalibrering)
    - Hvis kabinen er creme farvet, så bliver den meget nemt snavset
    - Fabrikken har glemt, at afmontere højtaler beskyttelse på nogle af højtalerne, så hvis der kommer lidt resonans lyd, så tag det lige af smiley

1,2 benzin motoren:
    Kan du næsten ikke køre ihjel, sprænger tandremmen, er der plads til ventilerne i topstykket. Så sæt motoren på mærkerne, og monter en ny rem smiley

1,3 Diesel motoren:
    - flammeskiver kan blive utætte
    - har kæde, så du skal ikke skifte tandrem

alt i alt:
    god bil, der ikke kræver mange penge til vedligeholdelse smiley

- mvh. Patrick Fiat Mekaniker
    (skal du bruge reservedele til en billig pris, må du råbe op ;-))

• #6   18. nov 2012 Tak Thomas og Patrick - nu er det endeligt bestemt at hun vil have den 500!

Dele til den kommer vi forhåbentlig ikke til at skulle bruge smiley , men skulle det nu være er det da ikke umuligt at jeg skriver.. Og tak smiley

• #7   18. nov 2012 Rust spand

• #8   18. nov 2012 ville selv undlade stof tag. da det ikke er en Rigtig Cab alligevel.. men ellers dejlig lille bil.

• #9   18. nov 2012 Det er ikke en bil man vil ønske at køre galt i.. der var en der kørte op bag i min octavia, jeg fik en bule og ødelagt kofanger, fiatten derimod poppede airbags, krøllede helt vildt, og smadrede forrude, faktisk var den totaltskadet!

• #10   19. nov 2012 Den er trods alt mere sikker end mange andre små bybiler, såsom Vw Up, Aygo mv

• #11   22. nov 2012 Tak for gode velbegrundede anlæg (måske liiige pånær Hansen der måske havde været på druk aftene inden ;)...).

Hun har købt en fin 500 cabrio som skal hentes imorgen. Skulle shilse og sige tak!

• #12   5. okt 2015 Allan : kan du bidrage med lidt info , om den ?

• #13   6. jun 2016 Støj fra klude tag hvad gør man ??? På Fiat 500c 2014

• Annette R
    Annette R Tilmeldt:
    jul 2016

Følger: 1 Svar: 2
    #14   6. jul 2016 Hvordan er erfaringerne med de nyere Fiat 500? jeg tænker modellerne fra 2015 og 2016? Nogle erfaringer?

Kommentér på:
Fiat 500 - god eller dårlig ide? Holdbarhed? Hvilken model?

Annonce