{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.134 visninger | Oprettet:

Købe bil på gule plader - Priser? {{forumTopicSubject}}

Halløj folkens.

Jeg er slet slet ikke inde i de regler ang. gulpladevogne.

Jeg skal køre 120 km om dagen, og synes ikke min Corolla 1.3 er behagelig til længere ture.

Så håber en eller anden kan hjælpe mig lidt, da jeg synes det lyder liige lovlig for godt til at være sandt agtigt smiley

F.eks. denne vogn: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/focus-c-max/16-tdci-trend-van/1388929

Der står jo 4.180 kr i Grøn ejerafgift.
Men jeg husker noget om misundelsesafgift?
4.180 kr er rigeligt for mig, men tvivler på det hele er 'med'.

Kan nogen præcist sige mig, hvad så'en C-Max vil koste om året, altså i 'vægtafgift', og hvad er reglerne?

Vi har en stor hund, og er kun damen og jeg ellers, derfor denne type bil.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Købe bil på gule plader - Priser?
  • #1   18. nov 2012 Hvis du bruger bilen privat er der en tillægsafgift for privat kørsel på kr. 5.040.- + de lige over 4 klik. ialt 9.xxx.-

• #2   18. nov 2012 har du tænkt på det en bil uden filter ? det er 1000kr mere ... selvom det ikke hjælper da det ikke fjerne de farlig partikler..

• #3   18. nov 2012 Fik først set at den er nedvejet nu. Derfor ingen tillægsafgift !!! GLEM MIT FORRIGE INDLÆG. Sorry

• #4   18. nov 2012 Der er ikke partikelfilter afgift på varebiler

• #5   18. nov 2012 hvad er der særlig regler for dem ?

• #6   18. nov 2012 Det er så plus moms den pris den sælges til smiley

• #7   18. nov 2012 Når den er nedvejet koster den omkring 4000 i alt.

• #8   18. nov 2012 det er altså alle diesel biler uden filter http://www.fdm.dk/nyheder/ny-afgift-paa-dieselbiler-uden-partikelfiltre

• #9   18. nov 2012 Hold op hvor I kan

• #10   18. nov 2012 Synes jeg bliver mere forvirret nu.

Skal også lige spørge til det med inkl. og eksl. moms?
    At lige DENNE model er nedvejet så jeg ikke lige efter.

Det er mere en "generel oversigt" jeg er ude efter.

Inkl. moms varebiler gælder disse regler.

Eksl. moms varebiler gælder disse regler.

Og partikelfilter havde jeg glemte alt om.

Martin G, så jeg skal lede efter en varebil inkl. moms der er nedvejet? Og så er det den pris jeg kan gå efter, som står under vægtafgift?

• #11   18. nov 2012 Nej Jim A - Det er det så ikke..

• #12   18. nov 2012 Martin har lavet tråden og vil vide om der er andre udgifter..

• #13   18. nov 2012 Martin - Ja. Havde dog gået efter en 2.0 istedet.

• #14   18. nov 2012 Jim - Ja og derfor skal man jo ikke bare sidde og skrive noget der ikke passer. Gulplade biler fra før 18. marts 2009, er der ingen partikel filter afgift på.

• #15   18. nov 2012 ser ud til at være rigtig nok hvad i siger.

Strafafgift med tilbagevirkende kraft
    Herhjemme har lovgiverne nærmest lovgivet med tilbagevirkende kraft. Bilister, som købte en fuldt lovlig diesel-personbil med dieselmotor uden partikelfilter for få år siden, vil fra nytår skulle betale en strafafgift på 1.000 kr. om året. Det gælder alle diesel-personbiler med op til 9 sæder uanset alder. Det gælder også varevogne op til 3.500 kg uden partikelfilter solgt som nye efter 18. marts 2009. Hvis en diesel-varevogn under 3.500 kg er solgt før denne dato, er den fritaget for afgiften. Det fik Liberal Alliance med i finanslovsforliget for 2009. Hvis bilen stadig har 12 år tilbage at leve i, er det immervæk 12.000 kr. Og det betyder, at ens bil vil falde i værdi i forhold til biler med partikelfilter. Også fordi biler uden Euro4-godkendelse snart ikke kan køre i de tyske og italienske storbyer. Tyske undersøgelser peger på et ekstra prisfald på cirka 6.000 kr.

http://www.bilpriser.dk/news.do?newsid=3169

• #16   18. nov 2012 Hej Martin
    Reglerne for papegøjeplader er virkelig noget være noget at rode sig ud i, hvis man ikke læser op på det smiley
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817348&vId=0
    her finder du de gængse regler.

Alle biler før 2. juli 98, koster hvad der står oplyst på bilbasen, medmindre der er lavet noget ged i den smiley

Hvis du nu finder en lækker slæde som så vejer eg. 2200kg og du gerne vil spare lidt, kan man ned veje bilen og derved sænke bilens totalvægt.
    For at skære det ud i pap, vil det sige; Bilen vejer self. den den gør, man ændre bare på hvor meget du må fylde ind bag i. Så eks må din hund så måske ikke veje 700kg, men max 500kg smiley

Det er ydermere højest strafbart at sætte sæder i, have folk bag i, etc smiley

For at give et ekempel; jeg har en bmw 318i touring van, fra 8/98, den koster 1900kr i afgift, + de her 950kr i misundelses afgift.

et andet er eks at jeg havde en Toyota sportsvan 09 model, kostede vel de her ca 4000kr (ligesom den ford) + 5280...
    Det er mange penge, men regner man på det, fik jeg en 500k kr bil for 156k kr og der ville så gå 10 år før jeg havde betalt ca den samme pris for bilen, som hvis jeg havde købt den på hvide plader smiley

Håber det hjalp lidt.

• #17   18. nov 2012 i mangler lige at fortælle det koster ny afgift at nedveje en bil....

mvh

• #18   18. nov 2012 Ja en ny afgift, men ofte ikke ret stor i forhold til den årlige besparelse

• #19   18. nov 2012 Men derudover så er det en lorte motor, den koster rigtigt mange penge at holde kørende.

• #20   18. nov 2012 Bay! - hentyder du til 1.6, giver jeg dig ret

• #21   18. nov 2012 Jep 1,6 PSA skod kværn:)

• #22   18. nov 2012 Puh... Der er lidt hjælp hist og her at hente. Selve modellen var jeg ikke ude efter info om, men var ikke lige klar over, at den 1.6 er en PSA. Er det så skidt? Var det ikke dem der kom med det dersens commonrail? smiley

Hvis vi så tager efter de 97-98, da jeg gerne vil have lidt nyt, da jeg regner med der kunne være lidt bedre komfort i 'nye' biler.

Så f.eks. ved C-Max (Ja, den er jeg lidt lun på), så skal jeg gå efter 1.8-2.0 og en nedvejet version?
    Og hvis den er nedvejet, er det den pris der er oplyst jeg skal gå efter.
    Er den derimod IKKE nedvejet, skal jeg smide ~5000 kr oveni ?!?

<i>Partikelfilterafgiften på gule plader, gælder kun for dem fra engang i 09´ og frem.</i>
    Kan alle bekræfte den?
    Jeg har ikke lige mod på at læse reglerne, da jeg håbede nogle kom med papskilte, hvor det stod bøjet med neon smiley

Og grunden til det lige blev en 1.6, var pga. km/l smiley

Vi tager lige eksemplet med denne så, altså en 2.0:
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/focus-c-max/20-tdci-ghia-van/1394297

4.180 kr + ?

Og hvad så, hvis jeg søger på biler uden moms?
    Stiller lige det dumme spg., skal jeg så smide 25% oveni prisen oder was?

Vil lige benytte lejligheden til at sige tak for svar, indtil videre smiley

• #23   18. nov 2012 Tag en 2.0 og derved får du også 6 gear.

Ikke nedvejet koster den omrking 9500 ialt med nuværende afgifter.

+moms er selvfølgelig +25% af bilens nuværende pris.

• #24   18. nov 2012 9500 kr for ingenting... Der er dér jeg begynder at stejle lidt smiley

Hvordan får jeg den ned?
    Er simpelthen for nærig/jysk til, at betale 9500 kr for hullede veje. Sat firkantet op, I know.

Altså 17,x km/l er som sådan fint nok, men skal sgu være sikker på, at den mindst kører det så.
    Kører generelt ret pænt, altså 90 km/t hver vej.

• #25   18. nov 2012 Kort sagt, ja den motor er noget værre LORT! Du kan sikkert søge dig lidt frem herinde og se hvad de fejler..
    Men Partikelfilter, Turbo, Knastaksler, dyser, gløderør, tilsat lidt ekstra turboer og partikelfiltre..

• #26   18. nov 2012 Lyder skidt smiley

Men hvis vi nu lige dropper modellerne så, da det kan være jeg hopper på noget heelt andet.

Det er mere priser osv., altså økonomien i det.

Og som nævnt, 9500 kr for ingenting er jeg ikke vild med

• #28   18. nov 2012 Så maks årgang 2007?

• #30   18. nov 2012 10.000
    Hmm.. Og så sparer man hvad om året?

Så jeg skal finde noget inkl. moms i hvert fald.

• #31   18. nov 2012 Du sparer strafafgiften på ca 5klik

• #32   18. nov 2012 Så på 2 år er det så tjent hjem... Men så skal man lige være sikker på, at have den mere end 2 år, går jeg ud fra.

Hvis en kan opsummere reglerne i ét indlæg, vil det være super smiley

F.eks.
    Inkl. moms, check
    Nedvejet = god ting = lavere afgift
    Fra før 09, pga. partikelfilter? (er der bekræftning på den?)
    Og ellers før 04/2007 pga den kan nedvejes - ca. 10k
    Ingen 1.6 Ford diesel, pga PSA smiley smiley

Hvad har jeg glemt?

• #33   18. nov 2012 Din varevogns
    nuværende handelspris
    inkl. moms
    Ny registreringsafgift
    ved omregistrering
    (fra 50% til 95%)
    Ved besparelse på kr. 5.900
    om året, vil omreg. være tjent
    hjem på:

bilens værdiKr. 20.000 . afgift kr. 2.500.. 5 måneder
    bilens værd Kr. 50.000 afgift . kr. 6.500 ..1 år og 1 måned
    bilens værd Kr. 75.000 . afgift kr. 10.000. 1 år og 8 måneder
    bilens værd Kr. 100.000 afgift kr. 14.000 .2 år og 4 måneder

bilens værd Kr. 150.000 . afgift kr. 21.000 .3½ år

• #34   18. nov 2012 Jeppe J:
    Jeg regner med maks. 50.000 for ny gulplade vogn, så det lyder til, at det godt kan betale sig at nedveje den, hvilket jeg går ud fra, at det er det du skriver om? smiley

• #35   18. nov 2012 Thomas k
    Det er ikke rigtigt det du mener med partikel afgiften ,det er først efter 18. marts 2009 det er der

har selv haft et par stykker af dem så ved det

http://www.fdm.dk/nyheder/ingen-partikelafgift-til-aeldre-varebiler

• #36   18. nov 2012 ja det er de rette priser jeg har givet dig..

for hvad det koster i afgift .. de tager udgangs punkt i værdi af bilen.. plus 650 kr

mvh

• #37   18. nov 2012 Godt link. Det var da til at forstå smiley

• #38   18. nov 2012 Jeppe J:
    Okay. Det lyder ikke så slemt igen så smiley

• #39   18. nov 2012 Jeg hopper i kanen!

Tak for input, men kom gerne med mere.

Tjekker selvfølgelig svar næste gang jeg er online, altså i morgen smiley

• #40   18. nov 2012 hmmmm.
    den bil jeg ville ned veje havde en værdi på ca 160.000kr så det dropped jeg, syntes sgu det er alt alt for urimeligt dyrt , når bilen kommer lidt op i pris..

mvh

• #41   19. nov 2012 Jeppe J:
    Det kan jeg godt se. Men jeg snakker helst maks. 50.000 kr for ny bil smiley

• autotuning N
    autotuning N Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Svar: 32
    #44   19. nov 2012 Skal også lige med at fra meget snart nytår mener jeg stiger vægtafgiften/ejerafgift eller hvad det hedder med +50% på dieselbiler

• #45   19. nov 2012 autotuning N
    Hold da op sikke en gang lort at lukke ud , hvorfor forvirre manden med sådan noget når du ik ved noget om det ?

• #46   19. nov 2012 50% oven i vægtafgiften...
    Hold da magle, det var alligevel lidt? ö

Thomas K
    Det er ikke såå vigtigt igen, bare den er "nyere" end 2000 agtigt, og diesel, langt på literen og god plads smiley

• autotuning N
    autotuning N Tilmeldt:
    jun 2012

#47   19. nov 2012 Lasse S Hvorfor er det en gang lort??? Du har måske ikke hørt at den afgift staten mister på afgiftfri elbiler skal komme fra en forhøjelse af afgiften på dieseldrift men jeg bor ikke i danmark men ta nu og undersøg det selv

• #48   19. nov 2012 Nej har dog ik hørt det du skriver "Skal også lige med at fra meget snart nytår mener jeg stiger vægtafgiften/ejerafgift eller hvad det hedder med +50% på dieselbiler"

har dog læst at Udligningsafgiften stiger med 52%, hvilket er noget helt andet end det du skriver , ergo du gør ham mere forvirret ved at skrive noget forkert og som du kan se så tror han jo at vægtafgiften stiger 50% som du skriver hvilket den ikke gør

du kan tjekke det herinde http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064902
    og så kommer det helt an på hvilken bil han køber og hvad den kører på literen

• autotuning N
    autotuning N Tilmeldt:
    jun 2012

#49   19. nov 2012 Ok mig der ikke havde fået helt fat i den passer nok med de 52%

Så mon ikke det bliver dyrere at have en dieselbil Samme pris eller billigere blir det nok ikke

• #50   19. nov 2012 i behøver ikke at skændes.. der er rigligt af afgifter at tage af ..

der er også lidt stigning her...

mvh

http://bilmesser.dk/nyhed.php?id=250

• #51   19. nov 2012 Du har helt ret i det bliver dyrere , men det er kun udlignings afgiften der stiger de 52%

• #52   19. nov 2012 jeppe j
    ja vi må bare håbe det ik blir vedtaget hvilket det nok desværre gør

• #53   19. nov 2012 Læste lige kort om det med udligningsafgiften, og som jeg forstår det, så skal vi ikke lægge 52% OVENI vægtafgiften.

Men lige for at vende lidt tilbage til tidligere, hvordan er min lille opsummering så?

Inkl. moms, check
    Nedvejet = god ting = lavere afgift
    Fra før 09, pga. partikelfilter? (er der bekræftelse på den?)
    Og ellers før 04/2007 pga. den kan nedvejes - ca. 10k
    Ingen 1.6 Ford diesel, pga. PSA smiley

?

• #54   19. nov 2012 Martin
    nej skal du ikke, kun udlignings afgiften der stiger de 52%
    ang partikel filter har jeg linket til tidligere og er god nok
    nedvejningen som jeppe j skriver
    og det sidste kan jeg ikke hjælpe med

• #56   20. nov 2012 Ja, men man hører jo altid om nogle dårlige sider ved noget, og så bliver man bange for det, og lader det være.

Men en 2.0 ville da ikke være ringe, for at få lidt ekstra kræfter smiley

Jamen, alt i alt blev jeg da lidt klogere smiley
    Tror jeg smiley

• #57   20. nov 2012 Min har gået 290 k km og triller derud af.

• #58   20. nov 2012 Jeg er godt nok ret lun på så'en en 2.0'er C-Max nu smiley

Meen, som nævnt, så bliver det først næste år, hvis jeg er lidt heldig smiley

Kommentér på:
Købe bil på gule plader - Priser?

Annonce