{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.957 visninger | Oprettet:

Hvor ligger bremsevæske beholderen på BMW E39 523i {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg har et problem med at mine bremser larmer rimelig meget.
Skiverne samt bremseklodserne er blevet skiftet, men de larmer stadig, derfor skiftede jeg så bremseklodser igen, men det samme problem dukker op.
Men nu vil jeg lige tjekke bilen for bremsevæske, men jeg kan ikke lige finde ud af hvor beholderen ligger henne?

Tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor ligger bremsevæske beholderen på BMW E39 523i
  • #1   23. nov 2012 Fik du renset clipsene ordenligt i kaliberene ?
    det er ikke bremsevæsken der siger lyde, da den alligevel er frisk efter du har udluftet

• #2   23. nov 2012 i motor rummet et sted .... sikkert oppe omkring frontruden et sted

• #3   23. nov 2012 Den sidder under polenfilteret, i føre siden smiley

• #4   23. nov 2012 heheheheheheheheheheheh smiley

hvis de larmer er det ikke væsken i hvert fald

• #5   23. nov 2012 Udluftet ? hvorfor skulle han dog have gjort det ?? Kaliperne har da ikke været afmonteret smiley

• #6   23. nov 2012 brian h

der står da han har skiftet skiver og klodser ? udlufter du ikke efterfølgende

• #7   23. nov 2012 Nej det gør jeg godt nok ikke.
    Det hydrauliske system har jo ikke været adskildt, så det er der jo ingen grund til.
    Hvis han nu havde udluftet bremserne, så vidste han forhåbenlig også hvor beholderen er smiley
    Nå men beholderen sidder under pollenfilteret i VENSTRE side af motorrummet

• #9   23. nov 2012 hahahahaha lol

• #10   23. nov 2012 vi i toyota udlufter HVER gang der bliver lavet stort eftersyn. dvs, olie, bremser, lys og lygter mm, lige meget om vi har haft adskildt det hydrauliske system eller ej.

og bremsevæske KAN IKKE give nogen lyde!
    der er noget der hænger, det er helt sikkert. enten en af kalibere eller så har du ikke smurt det godt nok eller renset det godt nok

mvh Bubber

• #11   23. nov 2012 Du har vendt klodserne forkert. og beholderen sidder lige ved siden af blinklys væske beholderen....

Og må give Træf Herning - Bubberr s fuldstændig ret... hvis man ikke udlufter bilen ved service..... " så dør baby "

loool

• #12   23. nov 2012 Har os været i lære hos toyota der gjorde vi det hvergang, derfor jeg ikke forstår smiley

• #13   23. nov 2012 Tag jer nu sammen.... Hvordan kan i have været i lære og ikke vide hvorfor man udlufter bremserne ved stort service....

Har i ikke gennemført jeres uddannelse eller har i bare ikke hørt efter...

Men kan da godt hjælpe jer lidt med et "hint"

Man udlufter fordi man skal have skiftet bremsevæsken ud bla. ved stort service.... da der også er intervaller for denne fantastiske væske som gør at bremserne kan fungere...

Men det har INTET med spørgsmålet at gøre....

Hvis bremserne er nye og de larmer, så har man evt. bøjet en ankerplade eller glemt sin fastnøgle bar bremse skiven, eller vende bagsiden af klodserne ud mod skiven smiley

Fordi de hænger eller ikke er renset af, det larmer de jo ikke af, og spørgeren har jo ikke skrevet at han har lavet noget der skulle give en anledning til at skulle lufte ud...
    .
    Men god weekend til jer alligevel....

• #14   23. nov 2012 Er det for eller bag vi taler om? Hvis det er evt er bag, kan dine fjerer til at holde bremsebakkerne værer trætte og så støder bakkerne på skriverne indvendig. Hvis den evt har sådan et system..

• #15   23. nov 2012 Ja der kommer jo kondens i bremsevæsken som så gør at kogepunktet bliver reduseret, som så kan risikere i at bremserne svigter ved katastrofeopbremsning og kørsel i bjerge og lign.
    Men så er det jo ikke en udluftning vi snakker om men en udskift af hele bilens bremsevæske, som jo skal udskiftes ved bestemte intervalller.
    Men det er klart at det ikke skader at udlufte bremserne ved skift af klodser/skiver da man jo så får lidt mere eller mindre frisk olie ned i kaliperene.

• #16   23. nov 2012
    Buggi Boy

det er ikke for alle og være mekanikker :b, jeg gider da ikke bruge mit liv på at servicere andres biler. Så det blev handelsskolen og videre som sælger og det kommer jeg aldrig til at fortryde

• #17   23. nov 2012 Slipper kaliperne som de skal ?
    Det sker ofte at kalipere hænger når der bliver skiftet skiver/kiodser pga at kaliperen bliver trykket helt sammen og der har stemplet ikke været i lang tid.
    Det kan også være dine glidere der trænger til en udskift.

• #18   23. nov 2012 Tag uddannelsen, eller få fagfolk til at kigge på det, hvis man ikke ved hvor bremsevæskebeholderen sidder, ser det sq skidt ud, med ens kompetencer inden for det felt sorry.

• #19   23. nov 2012 @Bugge-stener D... Det har intet med dette emne af gøre. Jeg har en del viden om bilens elektronik og diverse. men jeg kunne sgu bare ikke finde beholderen.
    Men det svar du kommer med er off topic, så det er bedre at du holder det for dig selv en anden gang.

• #20   23. nov 2012 Til alle jer andre, tak for jeres svar, jeg vil lige kigge på det.

Kommentér på:
Hvor ligger bremsevæske beholderen på BMW E39 523i

Annonce