3.680 visninger
|
Oprettet:
Tdi vs Hdi ?? (: {{forumTopicSubject}}
Hvad skal man vælge? Tænker på vw passat 1.9 Tdi årg 97-00? VS peugoet 406 hdi samme årg ca. ? (:
nov 2007
Følger: 42 Følgere: 43 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.455
mar 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 3 Svar: 1.134
jun 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 279
apr 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 188 Svar: 1.235
Jeg har selv en 1,9 tdi og den kører eddermanme godt, er fuldt ud tilfreds.
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.249
aug 2005
Følger: 66 Følgere: 66 Biler: 7 Emner: 124 Svar: 379
Det kan være stort set det samme, det kaldes bare noget forskelligt fra producent til producent. HDI anvendes af PSA og Ford, TDI af Volkswagen-group.
En HDI-motor har ikke nødvendigvis en turbolader (men kan også have det), mens en TDI i sagens natur har (men har også High-Pressure).
Så det kommer næsten ud på det samme...... TDI er bare et VAG begreb, og da der er flere VAG biler end de andre så er det bare mere det man oftes høre nævnt.
jun 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 279
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 133 Emner: 272 Svar: 1.697
Sidst jeg kørt i en tdi som havde gået langt var min overboens passat fra 98, den har gået 956.000 km på nuværende tidspunkt, det var endda en taxa i tidernes morgen.
Morotren er stadig tør og kører fantastisk, skal da ikke sige at der har været slidele, så som generator, thermostat osv, men MOTOR har ingen fejl og trækker stadig ret godt . Har sikkert mistet et par HK men den kører og starter hver morgen selvom det er lang i minusgrader.
Jeg ville også tage 1.9 TDI. Vælg en 110 hk de er mere øko end 90 hk modellen
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 133 Emner: 272 Svar: 1.697
jan 2009
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 5
mar 2007
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 19 Svar: 142
nov 2004
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 4 Emner: 26 Svar: 367
nov 2005
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 406 Svar: 2.789
jul 2004
Følger: 58 Følgere: 85 Emner: 75 Svar: 3.210
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 7 Emner: 74 Svar: 1.571
Du får meget mere bil for pengene ved at vælge en 406 HDi frem for en Passat Tdi.
HDi'eren er en kanon god motor og 406'eren er en dejlig bil med masser af udstyr. HDi'eren kan snildt runde 500.000 km uden problemer.
jan 2009
Følger: 40 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 87 Svar: 896
jun 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 279
HDI går meget bløder end TDI undtaget CR
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
nov 2003
Følger: 40 Følgere: 48 Biler: 15 Emner: 59 Svar: 705
dec 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 90
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 736
mar 2011
Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 171
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 54 Svar: 468
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
Og når man læser her inde om TDI så syntes jeg sku tit folk bøvler med dem både små og store ting
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 54 Svar: 468
jun 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 279
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 7 Emner: 74 Svar: 1.571
El fejlene ligger ikke til den model, men de mindre modeller (af hvad jeg har erfaret)
Men de el fejl som kommer på Peugeot'erne er nemme at lave og koster som oftest ikke noget.
Men hvis man gerne vil have el fejl, så skal man bare give den en undervognsvask og motorvask - DET SKAL MAN ALDRIG UDSÆTTE EN PEUGEOT FOR!
Mærkelige motorfejl på en HDi har jeg heller aldrig oplevet og vi har haft 4 af slagsen i familien.
Dog kan katalysatorene godt gå på 2,2 og 3,0 benzinmotorene, men det er ikke noget jeg har oplevet på de HDi'ere vi har haft.
dec 2008
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 40 Svar: 371
jun 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 279
Kom lige til at tænke på at min Audi ikke har slået en fejl skid siden Marts hvor den åd en gearkasse til 24000kr og en Turbo(nr3) til 8700kr Lucky Me.
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 5 Emner: 153 Svar: 533
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.687
vw´s største kunst er at have overbevist folk om at de laver gode biler , der må ligge en hjerne vasknings dvd i bilerne når folk køber dem , for fuck nogen regninger vi skriver ud på de biler . 1,9 tdi er så den bedste af dem ,men langt fra go.
en 2,0 hdi motor er total overlegen i forhold , jeg laver 220hk på min og det kører bare.
men self går de franske biler da osse i stykker ,det gør alle biler ,men lige 2,0 hdi , fejler faktisk aldrig noget.
dec 2008
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 40 Svar: 371
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 54 Svar: 468
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 54 Svar: 468
jun 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 279
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
Og en anden ting. Alle herinde kender en passat der har gået 3 millioner og kun fået skiftet viskerblade. Har en kammerat der arbejder der og der . Og som siger den og den bil fejler alt. Synes det er en utrolig viden folk pludselig har for at bakke deres verbale krig op. Det skider jeg på. Nogen er fulde af løgn
maj 2005
Følger: 92 Følgere: 90 Biler: 2 Emner: 40 Svar: 1.129
mar 2007
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 19 Svar: 142
90 og 110 er bare alm rotor pumpe, 115hk og op er pd
Men de gamle modeller med rotor pumpe tror jeg virkelig ikke kan slåes ihjel.
Man kan sige meget om de franske, den motor jeg syntes bedst om er helt sikkert 20hdi 90hk. Bare man holder sig langt langt væk fra psa 1,6 hdi commonrail, for magen til lort har jeg da aldrig hørt om før, når du tager bundproppen er der stadig 0,6l olie tilbage i bundkaret, det er sku godt lavet. De hugger dyser for fuld gas, pakdåser ved knast, turboer, partikkel filter, pakdåser i indsugnings manifold, dyser som begynder at dryppe udvendigt, flammeskiver går til, dvs. At pakdåser mellem dyser og ventildæksel også går til.. Åh ja, gid det var mig som havde en fransk bil
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 7 Emner: 69 Svar: 929
Min kører endnu efter 187000 km, den drypper ikke og kører godt.
Kan da godt mærke den er slidt i turbo, hvis man mærker tolerancen med fingeren.
Hvis bilen får skiftet olie pr 20000 eller 1 år holder de sku fint nok,
Overholder man ikke det går det udover turboen.
Korrekt de døjer med flammeskiverne. Men hvis du skifter dem selv og i tide koster en ny skive 20 kr stk.
Overordnet er jeg tilfreds med accelerering og forbrug af denne lille 1,6 HDI
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.687
og i de 12 år jeg har været ved citroen ,har jeg aldrig på en 2,o 8v hdi skiftet, hverken egr ventil ,dyser eller toppakning eller topstykke. rigtig nok har jeg skiftet mængde regulator ventil i højtryks pumpen,men selve pumpen fejler aldrig noget.
aug 2006
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 9 Emner: 65 Svar: 1.879
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
aug 2006
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 9 Emner: 65 Svar: 1.879
mar 2007
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 19 Svar: 142
mar 2007
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 19 Svar: 142
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 7 Emner: 69 Svar: 929
mar 2007
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 19 Svar: 142
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
men et godt råd. lær dig selv at holde overblik og lad være at lade fordomme og humør over for enkelte mærker spille ind på din arbejdsinsats.
Jeg har aldrig selv lavet VAG(de lastbiler vag laver er så enormt ringe/billige de kun bliver solgt i sydamerika) Men ved de bedste folk er dem der kan/vil lave det hele.
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.687
men der for er jeg stadig ikke fan af den motor ,men den kan komme til at køre hvis man kan finde ud af at vedligeholde den.
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 56 Svar: 1.236
aug 2006
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 9 Emner: 65 Svar: 1.879
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.687
jun 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 279
Kender flere der har skiftet i privat regi hvor de har lavet bundkar,renset motor og fjernet sien og der efter holder sig til de 15000km mellem olieskift
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
Det lyder til at du har meget styr på de 1.6 HDI motorer.
Jeg har også skiftet et par turboer på de motorer, hvor de self. fik afmonteret bundkaret og skiftet si, samt tilløbsrør og banjonbolt til turboen.
Men hvad er din vurdering? Fordi i "guiden" til udskiftning af turbo på den motor mener jeg ikke at der står at det er flammeskiverne der er skyld i problemet, hvilket jeg mener det er, da dem jeg har skiftet turbo på, allesammen har haft defekte flammeskiver. Nogen siger det er pga. olien ikke kan aftappes ordentligt, hvilket jeg ikke helt tror på.
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.687
husk ved skifte skal du også afmontere vacum pumpe og rense den si der sidder i den. samt pille hele filterhus af og rrense det og den ventil der sidder i bunden af den.
jun 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 279
Har du set den bundkar indvendig, så forstår du det, men en fræser eller en presser i nødstilfælde kan også gøre det
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.687
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
Jeg renser også filterhuset, dog har jeg ikke renset vakuumpumpen. De får en olierens inden adskillelse, så forhåbentlig har den fjernet nok til det ikke er blevet et problem. Dog er det da noget jeg vil gøre fremover, så tak for rådet.
Leo K jeg ved godt at alt olien ikke kan tappes af. Jeg er bare ikke sikker på at det er grunden til den store forurening af motorolien. Men ja en tur i presseren så er det da hvertfald ikke et problem længere.
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.687
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.687
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 135
Vil anullering af EGR ventilen ikke mindske forureningen af olien, så risiko for turbo defekt og andet tilsodning nedbringes ?
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.687
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.687
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 135
Ps. kan man selv efterspænde de dyser, eller er det dumt at rode med selv, hvis man "kun" er mc-mekaniker ?...
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.687
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 5 Emner: 153 Svar: 533
nogle af bmw`s diesel motor er hdièr
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 135
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 135
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
Synes godt nok ikke det lyder af meget en dyse er spændt ned med 2 stk. 6 mm bolte.
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 135
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 278
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
syntes TDI´erne i passaterne er utroligt døde i bunden og nå trykket endelig kommer har du max 1000omdr til at skifte gear og så begynder det forfra. HDI er langt mere harmonisk. at den er lort at skure mener nogle. VW har altid lavet motor hvor alt er nemt at komme til stort set. franske biler er ofte vanskelige
vil voue at påstå det somrelt fordi man mangler erfaring med motoren og ikke ved nok om den franske måde at bygge biler på
syntes selv 406 køre bedre og er flotter i design end passat´en undervogne er bere behagelig på langture og motoren er langt mere hamoninsk i peugeot´en.. .
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 54 Svar: 468
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
en 2.0 TDI PD motor er do nundtagelsen der bekræfter reglen...
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 54 Svar: 468
jan 2009
Følger: 40 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 87 Svar: 896
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 54 Svar: 468
jun 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 279
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 54 Svar: 468
jun 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 279
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 453
Jeg har lige været til 100.000km service, der endnu ikke skiftet andet end olie og filtre, af andre sliddele, så kører den stadig på orignale bremser, støddæmpere osv.
Som firma øser har jeg kørt Partner 1,9 hdi og focus 1,6 tdci. De to øser var godt nok på en del dyre værkstedsbesøg.. (turbo, ny motor til forden, og peugeotten lavede underlige driftstop hvor den var helt død igen og igen og knækkede udstødning) begge med lave kilometertal.
På mit nuværende job har vi haft 40 franske løvebiler af nyere årgang, og der var de sjoveste elfejl.. rekorden var da en af dem skabte sig efter 80 (FIRS) kilometer!!
Men ja, finder man en bil der kører godt og er passet, så skid på hvad andre siger og mener.
- men jeg skal aldrig have bil fra frankrig
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 185
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 185
Jeg er godt klar over at 2,0 tdi. ikke har et meget bedre rygte
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 7 Emner: 69 Svar: 929
apr 2003
Følger: 70 Følgere: 69 Biler: 5 Emner: 15 Svar: 851
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
Tdi vs Hdi ?? (: