{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tdi vs Hdi ?? (:
  • #1   1. dec 2012 Passat den er ikke til at tage livet af

• #2   1. dec 2012 Den tager nemli livet af dig først.

• #3   1. dec 2012 Peugeot HDI det virker, det fandt VAG ud af i 08 da TDI udgik til fordel for CR smiley

• #4   1. dec 2012 Jeg ville vælge TDI men jeg kan sku heller ikke lide de franske biler smiley
    Jeg har selv en 1,9 tdi og den kører eddermanme godt, er fuldt ud tilfreds.

• #5   1. dec 2012 Leo k ... ja for det gik da bare skide godt

• #6   1. dec 2012 HDI står for High-Pressure Direct Injection (højtryks direkte indsprøjtning) mens TDI står for Turbocharged Direct Injection (turboladet direkte indsprøjtning).

Det kan være stort set det samme, det kaldes bare noget forskelligt fra producent til producent. HDI anvendes af PSA og Ford, TDI af Volkswagen-group.

En HDI-motor har ikke nødvendigvis en turbolader (men kan også have det), mens en TDI i sagens natur har (men har også High-Pressure).

Så det kommer næsten ud på det samme...... TDI er bare et VAG begreb, og da der er flere VAG biler end de andre så er det bare mere det man oftes høre nævnt.

• #7   1. dec 2012 Kørte 330000km i min 02 406 HDI med box på dyserne, og det kostede 2 remskiver på krumtap en tandstang og en stabel sporstænger i bag og de første 90000km i vores audi A3 2,0TDI med opti box kostede knap 90000 kr

• #8   1. dec 2012 tdi helt klart uden og tøve min egen A4 har pt rundet 420.000 km og den har aldrig været åbnet jeg vil gerne se en hdi'er gøre det samme jeg tviler stærkt på det vil ske

• #9   1. dec 2012 Leo nu er der forskel på 1.9 og 2.0 tdi. Læs lidt på google. Den audi du har købt har en råden motor efter min smag, de 2.0 tdi skulle sendes tilbage, hvorimod en 1.9tdi kan køre jorden rundt 10 gange hvis man passer og plejer den efter reglerne.

Sidst jeg kørt i en tdi som havde gået langt var min overboens passat fra 98, den har gået 956.000 km på nuværende tidspunkt, det var endda en taxa i tidernes morgen.

Morotren er stadig tør og kører fantastisk, skal da ikke sige at der har været slidele, så som generator, thermostat osv, men MOTOR har ingen fejl og trækker stadig ret godt . Har sikkert mistet et par HK men den kører og starter hver morgen selvom det er lang i minusgrader.

Jeg ville også tage 1.9 TDI. Vælg en 110 hk de er mere øko end 90 hk modellen

• #10   1. dec 2012 en anden ting er at fransk er ret dyre i reservedele i forhold til tyskebiler

• #11   1. dec 2012 jeg ville vælge en tdi... jeg har en seat cordoba tdi, og den har gået 380.000km uden de store ting. tdi´en kører meget mere roligt, end en hdi´er.

• #12   1. dec 2012 Vag.. Kan kun sige en ting.. Vi laver en g4 1,9tdi 1998 på mit arbejde .. Har kørt 530.000 pt. Fået kobling en gang. Ellers bare alm service, t-rem, olie, filtre og så videre.. Den køre bedre end en hver hdi'er som har gået over 80.000 .. Vwag - fordi du fortjener det smiley

• #13   1. dec 2012 Uden tvivl en Tdi ! Dog hold dig fra 2.0'eren, hvis ikke pengepungen er i orden smiley

• #14   1. dec 2012 Selvom jeg ikke er så meget for franske biler vil jeg alligevel rose vores gamle berlingo 2.0 HDi firmabil. Den havde til sidst kørt 280.000 og motoren fejlede intet, brugte hverken olie eller vand og var helt tør. Og den blev bestemt ikke sparet for prygl

• #15   1. dec 2012 Har nu heller aldrig haft noget med min tidligere 306 HDI, 406,000km på bagen da jeg solgte den, og den kører endnu... Og jeg lavede ikk andet end olieskift og brændstof filter.. smiley TDI eller HDI, det må komme an på hvilken bil man lige falder for.. smiley

• #16   1. dec 2012 Vil til enhver tid hellere vælge en HDi.
    Du får meget mere bil for pengene ved at vælge en 406 HDi frem for en Passat Tdi.
    HDi'eren er en kanon god motor og 406'eren er en dejlig bil med masser af udstyr. HDi'eren kan snildt runde 500.000 km uden problemer.

• #17   1. dec 2012 En hdi! Den går laaaaaangt mindre "traktoragtigt"

• #18   1. dec 2012 Det eneste VAG gør bedre end HDI er drejningsmoment, men så er der også en god grund til at aflive gearkassen.
    HDI går meget bløder end TDI undtaget CR

• #19   1. dec 2012 En hdi har jeg før set køre 800000 uden og være åbnet den er røv stærk den motor

• #20   1. dec 2012 den gamle 1.9 PD maskine går ligeså traktoragtigt, som de mercedes LV motorer de skal PD konceptet fra(nej wv opfandt det ikke) grunden til mange synes de trækker så godt mener jeg ligger i den trækker mx over et meget kort omdrejningsområde. Hdi'erne går bedre og trækker over et meget bredere område.

• #21   1. dec 2012 jeg har set rigtig mange hdi 2,0 over en halv mil km, og enda en med 680000km. de 2,0 køre bare for evig, ikke at sige en god gammel 1.9 tdi med brændstof pumpe ikke gør det, de kan bare ikke trække sig selv

• #22   1. dec 2012 christian m - fruens 406 hdi runder snart 500k km uden andet end tandrem og alm service . så tvivl du bare alt ddet du vil ... smiley

• #23   1. dec 2012 simon boye j: det må jeg så gøre men det ændre stadig ikke mit syn på jeg stadig syntes det er en lorte motor det har jeg skruet alt for meget i dem til og skulle have en positiv holdning til dem

• #24   1. dec 2012 psa hdi hvis det var mig.

• Ronny R
    Ronny R Tilmeldt:
    mar 2011

Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 171
    #25   1. dec 2012 Har kun hørt godt pm PUG diesel, og det samme som vag. deres 1.9 skulle være god. Tror det er det samme!

• #26   1. dec 2012 nu er det jo ikke kun motoren man skal kigge på, alt er en smagssag og vil sige at pug 406 ikke har det bedste ry, mange el fejl og mærkelige motorfejl gør nok at jeg mest sværmer til vw, dog får du ikke meget udstyr i en vw frem for en pug, jeg ville nok spare lidt og så snuppe passaten fra 2001 og op så får du en 3bg og den rigtige diesel i m ine øjne pumpe dyse tdi er noget af det bedste diesel, har haft 3 stk 3bg og de 2 havde gået over 500000 og kørte stadig friskt, nu holder der så en passat cc med 170 hk commonrail i garagen og må sige at der er sket noget med vw efter de er hoppet over til cr motoren men tag ikke fejl af pumpedysen den kører satme godt og kan holde til klø

• #27   1. dec 2012 406 har da netop et pisse godt ry og en 2,0 hdi er en konge motor den går aldrig istykker

Og når man læser her inde om TDI så syntes jeg sku tit folk bøvler med dem både små og store ting

• #28   1. dec 2012 som jeg skriver er det en smags sag, man kan aldrig blive enige, pug er halvdyr i reservedele frem for vw, men igen det er et emne som man kan diskutere for evigt, nogen har hørt at hdi er noget lort andre at tdi er noget lort, i bund og grund handler det om hvordan en bil er passet / vedligeholdt uanset hvilken bil man vælger så kan man få noget lort

• #29   1. dec 2012 PDèn kører da okay og masser af moment, men er træt af at man ikke rigtig tør bruge det.

• #30   1. dec 2012 Har sgu heller aldrig hørt at 406'eren har et dårligt ry. Det er den mest pålidelige Peugeot jeg har stiftet bekendtskab med.
    El fejlene ligger ikke til den model, men de mindre modeller (af hvad jeg har erfaret)
    Men de el fejl som kommer på Peugeot'erne er nemme at lave og koster som oftest ikke noget.
    Men hvis man gerne vil have el fejl, så skal man bare give den en undervognsvask og motorvask - DET SKAL MAN ALDRIG UDSÆTTE EN PEUGEOT FOR!
    Mærkelige motorfejl på en HDi har jeg heller aldrig oplevet og vi har haft 4 af slagsen i familien.
    Dog kan katalysatorene godt gå på 2,2 og 3,0 benzinmotorene, men det er ikke noget jeg har oplevet på de HDi'ere vi har haft.

• #31   1. dec 2012 det er jo en smagssag .. altså begge motore er jo gode og har efterhånden været brugt i mange år..

• #32   1. dec 2012 Den med reservedeles priser holder sgu ikke, men ja`nogen vil ha datteren andre ta`r moderen smiley
    Kom lige til at tænke på at min Audi ikke har slået en fejl skid siden Marts hvor den åd en gearkasse til 24000kr og en Turbo(nr3) til 8700kr Lucky Me.

• #33   1. dec 2012 HDI forever kort sagt verdens mest slidstærker diesel motor BASTA!

• #34   1. dec 2012 vw og deres lorte turboer har vi da ikke andet end bøvl med , bukkede plejl stænger og defekte dyser er bare nogen af de mange ting jeg har skiftet på vores værksted op til flere gange . og at vw skulle være billiger i dele er da dagens bedste joke.
    vw´s største kunst er at have overbevist folk om at de laver gode biler , der må ligge en hjerne vasknings dvd i bilerne når folk køber dem , for fuck nogen regninger vi skriver ud på de biler . 1,9 tdi er så den bedste af dem ,men langt fra go.
    en 2,0 hdi motor er total overlegen i forhold , jeg laver 220hk på min og det kører bare.
    men self går de franske biler da osse i stykker ,det gør alle biler ,men lige 2,0 hdi , fejler faktisk aldrig noget.

• #35   1. dec 2012 Ningo har fat i noget!

• #36   2. dec 2012 2,0 hdi fejler aldrig noget altså når man lige ser bort fra de defekte egr ventiler, defekte dyser og topstykker som skal skiftes fordi dyserne ikke kan pilles op, deres defekte højtryks brændstof pumper og styrebokse der brænder af altså lige bortset fra det en 406 er den første bil jeg har set der kan gennem tærre under bag sædet uden nogen grund og ja el fejl det har alle franske biler det er bare lort og skrue i, brændstof pumpe relæ'er der brænder af på stirbe, ja man kan forstætte tror bare vi holder her

• #37   2. dec 2012 Det er sku noget fis at sige at hdi aldrig fejler noget, har en kammi som arbejder ved peugeot i sønderborg og omg de har haft store problemer med hdien i peugeot 406 fra 2000 til 2005 dårlige turboer, tilstoppede dyser, irrede stik, biler som bare stopper med at køre pga luft i systemet jesus mand jeg skal ihvertfald aldrig have pug, dog vil jeg nok vælge bmw næste gang, var ude at køre i deres d med 177hk hold da kæft en maskine, så ccen ryger nok snart

• #38   2. dec 2012 jeg vil ikke tage vw i forsvar, jeg har bare aldrig haft noget bøvl ligesom i aldrig har haft bøvl med jeres, men gå ind på mandags bil og se hvor mange peugeoter der er derinde kontra vw

• #39   2. dec 2012 Bimmerne har bøvl med turbo og el/motorstyring, plejer at kæmpe om værksteds pladsen med dem ude ved min mekker.. Audi vs Bayersk Mak Værk

• #40   2. dec 2012 Nu er det at skyde en del ved siden af bare at sige 2.0 hdi. De findes jo både med 8v og 16v top. Med og uden intercooler. En del forskellige hk trin osv. Men vil sige at I hvert fald den gamle 8v 90 hk. Den er ekstremt stabil. På samme måde er der mange versioner af den gamle 1.9 pd

Og en anden ting. Alle herinde kender en passat der har gået 3 millioner og kun fået skiftet viskerblade. Har en kammerat der arbejder der og der . Og som siger den og den bil fejler alt. Synes det er en utrolig viden folk pludselig har for at bakke deres verbale krig op. Det skider jeg på. Nogen er fulde af løgn smiley

• #41   2. dec 2012 den årgang han skriver om er jo ikk pd motore (går jeg ikk ud fra) den gamle tdi med rotorpumpe har jeg set rulle 900000km uden og få åbnet motoren dog trængte den til og få justeret dyser og evt. nogle nye dysespidser.. smiley

• #42   2. dec 2012 Den årgang passat kan godt være pd smiley
    90 og 110 er bare alm rotor pumpe, 115hk og op er pd smiley
    Men de gamle modeller med rotor pumpe tror jeg virkelig ikke kan slåes ihjel.
    Man kan sige meget om de franske, den motor jeg syntes bedst om er helt sikkert 20hdi 90hk. Bare man holder sig langt langt væk fra psa 1,6 hdi commonrail, for magen til lort har jeg da aldrig hørt om før, når du tager bundproppen er der stadig 0,6l olie tilbage i bundkaret, det er sku godt lavet. De hugger dyser for fuld gas, pakdåser ved knast, turboer, partikkel filter, pakdåser i indsugnings manifold, dyser som begynder at dryppe udvendigt, flammeskiver går til, dvs. At pakdåser mellem dyser og ventildæksel også går til.. Åh ja, gid det var mig som havde en fransk bil smiley

• #43   2. dec 2012 Nu gør du 1,6 HDI dårligere end den reelt er.
    Min kører endnu efter 187000 km, den drypper ikke og kører godt.
    Kan da godt mærke den er slidt i turbo, hvis man mærker tolerancen med fingeren.
    Hvis bilen får skiftet olie pr 20000 eller 1 år holder de sku fint nok,
    Overholder man ikke det går det udover turboen.
    Korrekt de døjer med flammeskiverne. Men hvis du skifter dem selv og i tide koster en ny skive 20 kr stk.
    Overordnet er jeg tilfreds med accelerering og forbrug af denne lille 1,6 HDI smiley

• #44   2. dec 2012 1,6 hdi ,er ikke et mester værk , langt fra ,men når man kender den og ved hvorfor den går til er det ret nemt at undgå , det er fordi dyserne går løse og bliver utæt i flamme skiverne , så hvis bare man efter spænder dyserene efter ved hvert service er problemet faktisk løst,
    og i de 12 år jeg har været ved citroen ,har jeg aldrig på en 2,o 8v hdi skiftet, hverken egr ventil ,dyser eller toppakning eller topstykke. rigtig nok har jeg skiftet mængde regulator ventil i højtryks pumpen,men selve pumpen fejler aldrig noget.

• #45   2. dec 2012 Dem der siger 1,6 hdi'eren/1,6tdci'eren (som den hedder i forden) er en fornuftig motor skulle have stukket hovedet op hvor solen aldrig skinner, mage til lort skal man lede længe efter, mine forældre har den i deres c-max, og den er på den 4 turbo nu, og bilen har kun lige knap kørt 150.000km, jeg ved godt man kan være uheldig, men 4 fucking turboer på stribe!!! Lorte maskine, og så er der ingen kræfter i den, møg kedelig motor..! Men ja, vælg den du synes kører bedst, personligt synes jeg at den motor der ligger i nogle af de nye passat'er (1,9 tdi med 105hk) aldrig har jeg hørt en motor der lyder mere som en traktor, what the fuck den larmer når man står udenfor..!

• #46   2. dec 2012 er det ikke noget om at i ford'erne har den fået fords egen top og motorstyring? hvis det er noget lort kan det godt have indvirkning på møllens holdbarhed.?

• #47   2. dec 2012 Det skal jeg ikke kunne sige.. Men snakkede med en af mine venners far som er mekaniker, og han sagde han ikke ville røre hverken hdi/tdci'erne i 1,6 version med en ildtang.. smiley

• #48   2. dec 2012 Hvad nytter det at skifte olie hvis der stadig ligger 0,6l spilolie i når du er ved at fylde nyt på.? Så kan du ligeså godt lade vær med at skifte det. Ved godt at det er bundkarets opbygning som gør at det hele ikke bliver tappet af, og det er det som er skyld i turboer, og at hele motoren soder til indvendigt.. Men det er også flot at lave et bundkar som ikke kan tappe det hele af de. Kan sku da heller ikke være rigtigt at man skal efterspænde dyser eller skifte en flammeskive som ikke fejler noget, i forbindelse med fx service, det kan sku ikke passe,.. Skulderklap til psa..

• #49   2. dec 2012 Jeg ville sku også helst være fri for at røre det pis.. Huhu.. Sidst jeg skiftede kobling på en, var jeg godt nok ved at sprænge samtlige sikringe oven i pæren smiley for satan da..

• #50   2. dec 2012 nh. randers. er du mekaniker? eller glad amatør. for som udlært mekaniker skal der sku gerne mere til at udfordre dig smiley

• #51   2. dec 2012 I det mindste brækker den sig ikke :o)

• #52   2. dec 2012 Kan kalde mig mekaniker til febuar. smiley arbejder på autoiceret vw værksted med speciale i skoda. Men laver alle bilmærker smiley men hader biler som jeg bliver sur af at skrue i. Toyota topper altid mit max.. Jeg kan bare bedst lide at skrue i vag fordi jeg syntes det er nemt. smiley

• #53   2. dec 2012 NH. Randers. Tillykke med det til den tid smiley

men et godt råd. lær dig selv at holde overblik og lad være at lade fordomme og humør over for enkelte mærker spille ind på din arbejdsinsats.

Jeg har aldrig selv lavet VAG(de lastbiler vag laver er så enormt ringe/billige de kun bliver solgt i sydamerika) Men ved de bedste folk er dem der kan/vil lave det hele.

• #54   2. dec 2012 klaus j ,grunden til den har taget 4 turboer er at de har fået dem skiftet ved en der ikke kan finde ud af det , man skal rense hele motoren for sod ,alle rør og filtre skal skiftes , olie si skal skiftes der skal fjernes et filter i et rør , og man skal ha fundet den defekte flamme skive som er gået på alle dem jeg har skiftet turbo på. Men hamre man bare ny turbo på så går det galt igen meget hurtigt , det tager vel en 4-5 timer og rense motoren og det er der nok nogen der er for nærige til at få gjord. jeg har skiftet en ti stykker af de turboer og ikke en er kommet tilbage , og de havde alle taget en flamme skive.
    men der for er jeg stadig ikke fan af den motor ,men den kan komme til at køre hvis man kan finde ud af at vedligeholde den.

• #55   2. dec 2012 det burde være ulovlig at være så dum "en hdi motor har ikke nødvendigvis turbo" jo den har så ZEN!!!! når det så er sagt gir jeg ningo ret den 2,0 8v hdi motor er og bliver et mestervæk dem der slå sådan en ihjel bruget dynamit istedet for diesel..... og vw gå nu hjem og læg jer for alle ved jo helt inderst inde at en vw diesel motor er lige til at lukke op og skide

• #56   2. dec 2012 Ningo - Det blev også gjort ved den sidste turbo som så stadigvæk kører.. og mekanikeren fejler ikke noget, det er første gang de/jeg/mine brødre/hele familien har haft samme problem så mange gange. Han fixer det altid.. smiley og han laver stadigvæk alle vores biler, den dag han går på pension stiger vores udgifter til bil betragteligt smiley og så er det endda på regning smiley

• #57   2. dec 2012 ja det er ikke for at svine manden , han kan sagtens være en god mekaniker ,men der er en lang guide man skal følge når man skifter turboen for at det dur og garantien skal gælde der hvor vi køber dem, og har man ikke set eller fået den guide med , ja så er det jo ikke nemt at få gjordt rigtigt.

• #58   2. dec 2012 Sjovt nok har jeg hørt flere eks. på at dem der har fået skiftet turbo på 1,6hdi ved aut.værksteder(Ford/Pug)at de er døde igen hurtig efter, den værste er en kvindelig bekendt hvis Focus åd 4 turboer på 75000km og de ikke ville gi`flere nu.
    Kender flere der har skiftet i privat regi hvor de har lavet bundkar,renset motor og fjernet sien og der efter holder sig til de 15000km mellem olieskift

• #59   2. dec 2012 ningo.
    Det lyder til at du har meget styr på de 1.6 HDI motorer.
    Jeg har også skiftet et par turboer på de motorer, hvor de self. fik afmonteret bundkaret og skiftet si, samt tilløbsrør og banjonbolt til turboen.
    Men hvad er din vurdering? Fordi i "guiden" til udskiftning af turbo på den motor mener jeg ikke at der står at det er flammeskiverne der er skyld i problemet, hvilket jeg mener det er, da dem jeg har skiftet turbo på, allesammen har haft defekte flammeskiver. Nogen siger det er pga. olien ikke kan aftappes ordentligt, hvilket jeg ikke helt tror på.

• #60   2. dec 2012 nej man skyder skylden på at olie proppen sidder for højt ,men det er ikke det , i citroen verden er man ret sikker på at det er flamme skiverne der gør det ,men nej det står ikke i guiden , men har ikke hørt om nogen der har skiftet en turbo uden der var gået en flamme skive. når man har bundkaret af , så tager jeg en top og ligger under hele den forsætning der hæver proppen og gir den en dask af en hammer så proppen kommer til at ligge plan med bunden. bare så man kan tappe al olie af ved næste service ,og den får en olie rens ved hver anden service.
    husk ved skifte skal du også afmontere vacum pumpe og rense den si der sidder i den. samt pille hele filterhus af og rrense det og den ventil der sidder i bunden af den.

• #61   2. dec 2012 Henrik C :
    Har du set den bundkar indvendig, så forstår du det, men en fræser eller en presser i nødstilfælde kan også gøre det

• #62   2. dec 2012 fra std kan man ikke tappe al olie af ,men grunden til at olien blir så dårlig er at der kommer falsk luft ind ved dyse flamme skiverne, så olien motoren sodder helt vildt til og dette sod sætter sig i olien og alle filtre og kanaler.

• #63   2. dec 2012 ningo.
    Jeg renser også filterhuset, dog har jeg ikke renset vakuumpumpen. De får en olierens inden adskillelse, så forhåbentlig har den fjernet nok til det ikke er blevet et problem. Dog er det da noget jeg vil gøre fremover, så tak for rådet.

Leo K jeg ved godt at alt olien ikke kan tappes af. Jeg er bare ikke sikker på at det er grunden til den store forurening af motorolien. Men ja en tur i presseren så er det da hvertfald ikke et problem længere.

• #64   2. dec 2012 efter vi er begyndt at efter spænde dyserne ved hver service har vi ikek haft nogen af vores faste kunder der har fået skiftet turboer.

• #65   2. dec 2012 du skal pille vacum pumpen af , der sidder meget sod i det filtre der i og det er næsten ikke til at få ren . så olie rens tagder det ikke.

• #66   2. dec 2012 Spændende læsning.
    Vil anullering af EGR ventilen ikke mindske forureningen af olien, så risiko for turbo defekt og andet tilsodning nedbringes ?

• #67   2. dec 2012 ningo. Det er noteret. Lyder også til at være en rigtig god ide med efterspænding af dyser.

• #68   2. dec 2012 1,6 hdi , begynder at lave fejl hvis du blænder egr , men man kan via chip tuning fjerne den og jo det vil da kun være en fordel for motoren.

• #69   2. dec 2012 ved turbo skift starter jeg osse med at skifte filter og så køre olie rens igennem og så skifte olie og filter når jeg har renset motor og skiftet turbo

• #70   2. dec 2012 Ningo > Det var også i motorstyringen den skal anulleres - har læst lidt om det på Landbergs side.

Ps. kan man selv efterspænde de dyser, eller er det dumt at rode med selv, hvis man "kun" er mc-mekaniker ?... smiley

• #72   2. dec 2012 nej det kan man nemt , der sidder 2 6mm unbrako skruer på hver side af dysen de skal bare trækkes godt til self uden at dreje dem over.

• #74   2. dec 2012 Anders R
    nogle af bmw`s diesel motor er hdièr

• #75   2. dec 2012 Ningo > Super - takker !.. smiley

• #76   2. dec 2012 De 2 møtrikker til dyserne skal spændes moment det er set dysen bliver spændt forkert så kan du ødelægge dysen

• #77   2. dec 2012 Og momentet er ? - Gætter selv på omkring et kilo hvis det er 6mm. smiley

• #78   2. dec 2012 Var det ikke toppen der var en 6 MM umbrako. Det vil sige en 8 mm bolt. Men ja 1 kg for 6 mm og 2.5 kg. For 8 mm. Og 3.5 kg. Hvis det er en 10.9 bolt.

Synes godt nok ikke det lyder af meget en dyse er spændt ned med 2 stk. 6 mm bolte.

• #79   2. dec 2012 0,5 kg og 65 grader

• #80   3. dec 2012 Det var ikke meget - men hvis det er, så er det jo det. smiley

• #82   6. dec 2012 TDI POWER !

• #83   6. dec 2012 eller noget.

• #84   6. dec 2012 HDI
    syntes TDI´erne i passaterne er utroligt døde i bunden og nå trykket endelig kommer har du max 1000omdr til at skifte gear og så begynder det forfra. HDI er langt mere harmonisk. at den er lort at skure mener nogle. VW har altid lavet motor hvor alt er nemt at komme til stort set. franske biler er ofte vanskelige
    vil voue at påstå det somrelt fordi man mangler erfaring med motoren og ikke ved nok om den franske måde at bygge biler på

syntes selv 406 køre bedre og er flotter i design end passat´en undervogne er bere behagelig på langture og motoren er langt mere hamoninsk i peugeot´en.. .

• #85   6. dec 2012 jeg synes desværre både at pug 406 og passat 3b er blevet kedelige biler da de har været her en lang årrække, jeg har aldrig været tilhænger af peugeot og slet ikke 406 da den aldrig har tiltalt mig design mæssigt, men derimod den nye 508 i 2,0 hdi kører fantastisk og er en meget pænere bil end den nye passat, men igen er det en smagssag, jeg holder dog stadig på at uanset havd om man vælger HDI eller TDI så kommer det helt an på hvordan den tidligere ejer har behandlet bilen, alle biler kan være gode hvis de er passet og alle biler kan være noget skrammel hvis man er ligeglad med den

• #86   6. dec 2012 thomas b. aldrig har noget været mere rigtigt.

• #87   6. dec 2012 Thomas B
    en 2.0 TDI PD motor er do nundtagelsen der bekræfter reglen... smiley

• #88   6. dec 2012 ja det er korrekt den kan sammenlignes med 1,6 HDI motoren smiley

• #89   6. dec 2012 Det er sgu synd for 1.6 hdi'en at blive samlinger med 2.0 TDI!

• #90   6. dec 2012 Der er en grund til at der er en smily til sidst

• #91   6. dec 2012 De kan sgu ikke sammenlignes, har endnu ikke hørt om en 1,6hdi der har brækket sig ud over det hele.

• #92   6. dec 2012 Især når man ser effekten på den 207 1,6 hdi biturbo på youtube 290 hk og 570 nm på 1600 cubik den trækker nok ok

• #93   6. dec 2012 Hallo nu læs hvad jeg skriver at der var en grund til smilyen nu rolig venner

• #94   6. dec 2012 Thomas det var en direkte fornærmelse, ej godt ord.. smiley

• #95   6. dec 2012 Kan det ikk være ligegyldigt, alt det nymoderne diesel lort er pisse følsomt uanset hvem der producerer dem.. Hold dig til en diesel golf 2 c",)

• #96   6. dec 2012 VAG 2,0 Tdi behøver ikke være noget skrammel.. BMM som der ligger i min tjekkiske traktor er bestemt bedre end dem de hældte i passaterne med topstykkebøvl.
    Jeg har lige været til 100.000km service, der endnu ikke skiftet andet end olie og filtre, af andre sliddele, så kører den stadig på orignale bremser, støddæmpere osv.

Som firma øser har jeg kørt Partner 1,9 hdi og focus 1,6 tdci. De to øser var godt nok på en del dyre værkstedsbesøg.. (turbo, ny motor til forden, og peugeotten lavede underlige driftstop hvor den var helt død igen og igen og knækkede udstødning) begge med lave kilometertal.
    På mit nuværende job har vi haft 40 franske løvebiler af nyere årgang, og der var de sjoveste elfejl.. rekorden var da en af dem skabte sig efter 80 (FIRS) kilometer!!

Men ja, finder man en bil der kører godt og er passet, så skid på hvad andre siger og mener.

- men jeg skal aldrig have bil fra frankrig smiley

• #97   29. dec 2012 Det er jo nok ikke for sjov at FTZ altid har de fantastiske 1,6 hdi på lager og klar til levering,

• #98   29. dec 2012 mads c. du tror måske man skal lede længe for at finde en tdi?

• #99   29. dec 2012 nej, det tror jeg skam ikke, så bare sådan en "reklame" her forleden, hvor der stod at odense afdelingen nu altid har 4 på lager, så må der alligevel gå nogen til.
    Jeg er godt klar over at 2,0 tdi. ikke har et meget bedre rygte

• #100   29. dec 2012 Har IKKE hørt at en 1,6 HDI brækker sig! Men som skrevet tidligere er de glade for turboen.

• #102   16. mar 2013 Dig med 2,0tdi bmm, er jo i princippet den samme motor som 1,9tdi. smiley

• #103   17. mar 2013 Nu er der jo ikke meget til fælles med de tdi/hdi du ser på gaden. Og de tdi/hdi der kører på lemans. I øvrigt har hdi tidligere slået tdi i selv samme løb. Dårligt og useriøst argument.

Kommentér på:
Tdi vs Hdi ?? (:

Annonce