{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
26.327 visninger | Oprettet:

Peugeot 208, Touch-skærm fejl {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

jeg laver dette indlæg fordi jeg har købt en ny peugeot 208 1,2 VTI Allure for 3 uger siden. i bilen sidder der en 7" indbygget touch-skærm. Efter en uge, så jeg en morgen da jeg startede bilen der var nogen farvede ringe inde under skærmen, som flyttede sig hvis man kørte fingeren rundt på skærmen, og som gik helt væk når bilen havde kørt ca 15 minutter " den var der hver dag, når bilen havde stået stille mere end en time ad gangen" kørte ud til peugeot " hvilket var en kamp" og de ville så efter lang tid skifte den, så igår fik jeg bilen tilbage hvor de havde sagt de havde skiftet den. MEN idag da jeg så kører hjem ser jeg at fejlen er der igen, og har taget billeder af det igen og skrevet til S.H. Bilcenter i Aabenraa.

Ville bare høre herinde og der er andre der har oplevet det samme, hvis i har købt en peugeot 208 ligemeget motorstørrelse??
håber i kan se det på billedet, og at i melder tilbage om i har oplevet det samme, og hvad i har gjort.
For sys det er ærgeligt at smide så mange penge efter en bil, når det viser sig det er sådan der.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot 208, Touch-skærm fejl
  • #1   14. dec 2012 Jeg tænker at de ikke har skiftet den. Er der flere problemer ring til Peugeot Danmark. Nogle forhandlere skider på folk.
    Hold dem op på det. Du har garanti på bilen, og det skal være i orden.!

• #2   14. dec 2012 Som sagt så er der garanti på bilen så det skal bare lavet så det virket om de så smider 10 skærme i, virke det skal det altså bare gøre.

• #3   14. dec 2012 har kæmpet i 3 uger nu ;s det kan fandme ikke være rigtig! hvordan kontakter man dem?

• #4   14. dec 2012 altså peugeot Danmark?

• #5   14. dec 2012 Du googler det og skriver "peugeot danmark kontakt" og så kommer der helt automatisk frem

Og det skal bare virke og skal ikke være nogen kamp , jeg var blevet noget tosset hvis jeg fik sådan en melding

• #6   14. dec 2012 Jaaa, synes også det er jævnt træls :s

• #7   15. dec 2012 Hej.

Jeg har også lige købt en helt ny. Dagen efter jeg fik den leveret, begyndte den at skrive "System faulty" i displayet. Denne besked forsvinder også efter ca. 15 minutters kørsel. Jeg har slået det hen med, at kulden har været synderen. Skærmen reagerer ikke når man trykker på den, når det er meget koldt.

• #8   15. dec 2012 men det kan jo ikke være rigtig at der kommer farvede ringe bag skærmen, og at den ikke er frost sikret ;s det sys jeg er dårligt

• #9   15. dec 2012 Erik G; men hva gjorde du, tog du ind til peugeot? og hvad så? ;s er bare træt af det, det sorte blanke ved siden af skærmen var os mega ridset da jeg fik det, så blev jeg lovet de ville polere det op, har de heller ikke gjort endnu ;s

• #10   15. dec 2012 Martin, jeg har blot nævnt det for sælgeren. Jeg vil lige se, hvordan det udvikler sig. Hvis det bare er kulden, så ved jeg ikke, hvor meget påstyr jeg vil gøre ud af det. Det er selvfølgelig lidt træls, at det sker allerede efter den kun havde kørt 100 km. Det kan jo være de finder en løsning på problemet, hvis flere også omtaler fejlen.

• #11   15. dec 2012 Tillæg til Erik G

profilbillede
  • #12   15. dec 2012 VOGT; min skrtev bare GPS FAULT ;s
    Erik G; Nej det er rigtig nok, men som sagt du kan ikke bruge skærmen før det er væk, da den så ikke gør det du beder den om, og det synes jeg er pænt træls, og så skal det da være i orden, producenten kan da ikke regne med alle deres modeller kommer til at holde indenfor og undgå frosten ;s jeg sys det er for dårligt det ikke er testet inden bilen er kommet på gaden! men ellers er jeg rigtig glad for bilen og den kører godt, og utroloig dejlig og kører i smiley

• #13   16. dec 2012 Enig! Ellers er jeg også ovenud tilfreds med vognen. Den kører bare godt.

• #14   16. dec 2012 Erik G. Ja der er slet ikke noget der, rigtig dejlig bil! bare træls med fejlen, men må se i morgen hvad de siger, har sendt dem en mail med billeder af fejlen, så er spændt på at se hvad de svarer smiley

• #15   16. dec 2012 Har du skrevet til Peugeot Danmark?
    Fejlen burde de rette for at få det gode ry de mangler. smiley

• #16   16. dec 2012 Nej har desværre været på arbejde lige siden, så har ikke haft tid endnu ;s men regnede da stærkt med og gøre det i morgen, hvis ikke værkstedet reagere på den mail jeg har sendt til dem smiley

• #17   18. dec 2012 Hej igen folkens! så gik den ikke længere idag hjem fra arbejde gik min bil for tredje gang i nød-program og ville næsten ikke køre! peugeot er mere eller mindre lidt ligeglade. og siger vi kigger på den igen! nogen der ved om der er en lov der siger noget om hvor mange gange de må reparere på samme fejl inden de skal give mig et nyt produkt, eller er der ikke noget der hedder det??? er ved og være rigtig træt af det nu! ;(

• #18   18. dec 2012 3 gange samme fejl.. Men det lyder da helt vildt på sådan en ny bil :S

• #19   18. dec 2012 martin B
    Er ik rigtigt , det med de 3 forsøg er en skrøne

Martin N
    de har ret til at lave dn op til flere gange hvis det er samme fejl ,men der er lidt ting der spiller ind om hvornår det er nok , men en ting er sikkert du for ikke en ny bil pga det der

• #20   18. dec 2012 Det er korrekt hvad LS siger. Hvis et produkt er forholdsvist dyrt, så kan man ikke kræve omlevering.

• #21   18. dec 2012 Nu var det også en ombytning af radioen jeg tænkte - Regner ikke med at en bil bliver ombyttet smiley

• #22   19. dec 2012 Så kom min 208'er på værksted for en kort bemærkning. Efter udlæsning af fejlkoder på bilen lader det til, at spændingen har været for lav, når fejlen har vist sig på skærmen.

• #23   19. dec 2012 hvordan for lav? det forstår jeg ikke, min er inde nu pga den sidder ud, og går i nødprogram når man kører, hvilket vil sige den kun kører på 1 cylinder eller hvad det hedder. og nu er det 3. gang, så nu har jeg blandet ankenævnet og fdm med ind i det, og skrevet et klagebrev til peugeot, det er 7 værksteds-besøg på 6 uger ;s

Martin B. snakkede med ankenævnet for biler idag, de sagde 3 gange, med den fejl at bilen sidder ud og ikke vil køre og alle lamper i bilen blinker og lyser, kan de ikke lave den 3 gang, så har jeg krav på ny bil af samme model eller os kan jeg ophøve købet, og få pengene tilbage. det var det svar jeg fik idag.
    ganske rigtig ikke på skærmen, men det med at bilen ikke vil køre som den skal.

• #24   19. dec 2012 Martin N
    Håber da du for lavet din bil så den virker ordenligt
    men undre mig ligt at de siger 3 gange med den fejl som din bil laver ,
    men kan jo være de ved lige nøjagtigt hvor mange forsøg der skal til for at lave lige den model med den fejl , for når det er noget der er avanceret og der kan være flere ting ind over som kan gøre fejlen ,og værkstedet forsøger fejlen hjulpet ved forskellige ting så er det en vurderings sag om hvor mange forsøg de må have da det kommer an på hvor avanceret fejlen er

Men som det står i købeloven så har forhandler som udgangspunkt 1 forsøg til at afhjælpe fejlen ,men an på hvor avanceret det er og hvis flere ting kan skylde fejlen så har de flere forsøg til at udbedre fejlen

taget fra fdm
    "Bilforhandleren har i hvert fald et forsøg til at reparere fejlen, men i praksis har han også flere forsøg, Der kan ikke entydigt angives hvor mange forsøg, da det også afhænger af fejlens karakter"

er lidt mere du kan se her
    http://www.fdm.dk/bilkoeb/reklamation-over-nye-brugte-biler

"Tjek dine rettigheder
    Hvis du kommer i en ophævelsessituation anbefales det, at du kontakter FDMs juridiske rådgivning for drøftelse af dine rettigheder og muligheder. Du skal dog være opmærksom på, at det ofte vil medføre et længere sagsforløb måske endda i form af en retssag, hvis sælgeren ikke vil anerkende at ophævelsen er berettiget"

har endnu ikke hørt nogle venner eller bekendte eller andre som har fået en ny bil ,da forhandlerne altid vil prøve at lave det
    samt det ender i langdraget retsag , men det er jo op til dig om du tager kampen med dem ,kan jo også være at de vil gi dig et afslag i prisen og de så stadig laver din bil
    men håber du for den lavet eller evt en ny ,men skriv endelig hvad det ender med smiley

• #25   20. dec 2012 Aner det ikke. Mekanikeren havde heller aldrig set det.

Jeg tror du kommer til at bøvle med købelovens § 78, stk 2. mht omlevering. Den beskytter sælger i tilfælde af varens pris er meget høj.

Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.

• #26   20. dec 2012 Er os meget spændt på at se hvad det går op i ;s men nøj hvor er det irriterende! ;s
    LS; skal nok holde jer opdateret smiley

• Benny C
    Benny C Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Svar: 2
    #27   26. jan 2013 Er der nogen der har erfaring med at få CD cover vist på skærmen?
    Det er ikke lykkedes for mig endnu.

• Benny C
    Benny C Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Svar: 2
    #28   19. feb 2013 Jeg har nu løst problemet med at få CD coveret vist på skærmen
    Nu afventer vi frostgrader under -5C, for at se, om den nye skærm bliver sort eller ej.

• Kai J
    Kai J Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #29   20. jan 2014 hej jeg har lige købt Peugeot 208 med Touch-skærm det kan da ikke være rigtig at der ikke er dansk tale i gps

Kommentér på:
Peugeot 208, Touch-skærm fejl

Annonce