{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.861 visninger | Oprettet:

Dacia Duster ? {{forumTopicSubject}}

Den kommer til DK omkring maj 2013, med en startpris på lige omkring 140.000 kr på hvide skiver, for en 1.6 16v renault motor med 115 hk og forhjulstræk.

http://www.topgear.com/uk/car-news/the-dacia-duster-is-here-2012-06-27

Sikkerhedsmæssigt er den godt nok ikke på højde med nutidens biler, men hold da op man for meget bil for pengene.
Mon ikke jeg lige skal et smut forbi og prøvekøre den, når den lander i dk.

Hvad syntes i om den ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dacia Duster ?
  • #1   15. dec 2012 Lorte lokum

• #2   15. dec 2012 Jeg synes den virker spændende, især til den pris.

• #3   15. dec 2012 Jeg vil ihvertfald lige prøvekøre den selv, før jeg udtaler mig. Men det skal ikke være nogen hemlighed, at jeg ikke har de store forventninger !

• #4   15. dec 2012 Nej nej, man skal netop ikke forvente for meget. Men tager man den for hvad den er, tror jeg at det kan blive en sællert i DK. Hvor får man ellers firehjulstræk til de penge?

• #5   15. dec 2012 James May vil være stolt

• #6   15. dec 2012 Freakazoid >> Ja smiley ha ha

• #7   15. dec 2012 Rumænsk bilproducent...

Er jeg den eneste som spørger mig selv hvor langt jeg mon kan nå væk på hvor kort tid?

• #8   15. dec 2012 @ Sajmon:
    Kan du huske, da man sagde det om Skoda? Hyundai? Kia? Hvilke biler kører der flest af i DK? Tiderne skifter, globaliseringen fører nogle positive tendenser med sig. Om du er med eller ej.

• #9   15. dec 2012 Der kører et par daciaer rundt heromkring, og de har kørt uden problemer eller andet.
    Kvalitetsmæssigt virker de ganske ok. Der kører RIGTIG mange af dem i tyskland.

Jeg vil ikke være nagativ overfor dem før jeg kender mere til dem.

• #10   15. dec 2012 Sajmon: Det er vel ikke værre end en Swift produceret i Ungarn?

• #11   15. dec 2012 Christian L - Globaliseringen fører mindst lige så meget lort med sig, så jeg har det skam helt fint med ikke at "være med"... smiley

Skoda er VW komponenter - indtil da var det noget værre crap.
    Hyundai var GM komponenter - det er stadig noget crap.
    Kia kan jeg ikke huske hvad er, men jeg skal stadig ikke have en.

Grunden til der kører så mange af dem i DK, er at folk har sænket deres minimumsniveau for hvad de kalder "en god bil" og ladet økonomien råde i meget større grad.
    Al respekt for det - men jeg falder ikke på halen over Rumænsk producerede biler, og jeg er ikke enig i folks prioriteringsrækkefølge.

Claus H - På ingen måde - men sådan en skal jeg heller ikke eje nogensinde. smiley

• #13   15. dec 2012 Dacia er ejet af Renault, og består næsten kun af dele fra Renault. Selv motoren.
    Stor nu nok der er penge nok til udvikling, mv.

• #14   15. dec 2012 Claus H: Dårlig sammenligning, alene af den grund, at de i Ungarn samler en bil, efter foreskrifterne fra et Japansk firma, der sjovt nok har tegnet og produceret bilen.
    Suzuki er et gammelt firma, der har lavet motorer mv. i mange, mange år.

Her taler vi om et mærke ingen kender, som vil lave biler der skal kunne gøre sig internationalt. Din sammenligning er i bedste fald virkelig dårlig!

• #15   15. dec 2012 I praler alle med at mange dele er fra en Renault...

Siden hvornår er det et kvalitetsstempel?

• #16   15. dec 2012 Idag er en Renault absolut et kvalitetsmærke, så den skal man ikke anfægte.

• #17   15. dec 2012 Hamsteren: Dacia er også et gammelt mærke der i bund og grund også har samlet biler ud fra andres foreskrifter. Dacia er kendt i det meste af EU, det er bare i DK at Renault har nægtet at importere bilen.

Det du siger svarer næsten til at sige at dengang Lexus kom frem at det skulle man heller ikke røre ved.

• #18   15. dec 2012 @ Sajmon:
    Naej, jeg sagde ikke noget om, at globalisiering er ubetinget positivt.
    Kia og Hyundai deler en del komponenter, bl.a. motorer. Og som der også bliver nævnt længere oppe, så er det en kæmpe koncern. Og det er jo ikke for sjov, at de tilbyder 7 års garanti. Det ville blive en frygtelig dårlig forretning, hvis de ikke kunne opretholde den.
    Der er til gengæld en grund til, at f.eks. VW ikke gør. Og dén kan man så lige tænke over.

Jeg tvivler stærkt på, at folk har sænket deres minimumskrav. Folk har da aldrig været mere bevidste om sikkerhed, brændstoføkonomi og udstyrsniveauer som de er i dag, og kravene til de ting har aldrig været større?
    Jeg tror simpelthen, at du er blevet "overhalet" af den "frygtelige" globalisiering og den frie konkurrence.

• #19   15. dec 2012 Slet ikke - jeg skifter bare ikke bil ofte nok til at jeg gider være 100% up to date med det hele tiden - specielt ikke personbiler. smiley

• #20   15. dec 2012 der er en grund til Renault levere motorer til så mange F1 teams. De kan altså 1 ting eller 2.

• #21   15. dec 2012 Men så virker det også lidt forhastet at komme med de udtalelser. Som i øvrigt var ud fra personlige erfaringer. Hvor jeg prøvede at være lidt saglig. Men fred være med det.

• #22   15. dec 2012 Renault er top kval!.. og så i en dacia.. så blir det ikk bedre.. jeg ska bare ha 2 når de kommer..

• #23   15. dec 2012 I teori er teori og praksis det samme - men ikke i praksis... smiley

Man kan lave alverdens statistikker på den slags, men når alt kommer til alt, er personlige erfaringer - og nok af dem - stadig det bedste våben mod at ende med at købe lortebiler.

Står der Dacia på en bil og den er samlet / produceret i Rumænien, ringer der bare alarmklokker i mit hoved.

• #24   15. dec 2012 Men hvad så når du river motorcoveret af, og der står Renault? Eller du kører bilen til service på et autoriseret Renault-værksted, og der bliver puttet Renualt-dele i den. Er det så ikke mere dine fordomme, frem for dine erfaringer der taler imod bilen?

• #25   15. dec 2012 Kan ikke forestille mig det er ringere end meget andet, og som sagt så kører der mange syd for danmark, er bare ikke vild med designet på Dacia generelt.

• #26   15. dec 2012 Har du selv en så du rent faktisk KAN udtale dig om hvorvidt den virkelig er så fantastisk som du påstår, eller sidder du bare og gætter nu?

Men siden du spørger - så ER det min erfaring der taler imod at JEG skal købe den.

Jeg har nemlig den erfaring, at en personbil ikke kan rumme de samme 5 MC'er som min kassevogn kan - så allerede alene på størrelsen er bilen komplet uinteressant for mig, ligesom alverdens Kia'er, Hyundai'er og Skoda'er heller ikke ville kunne bruges til en skid. For de fleste mennesker er det ikke en nødvendighed, men det er en prioritet for mig.
    En anden ting er at jeg aldrig har betalt en krone til autoriserede værksteder, da jeg skruer selv - så prisen på reservedele er også en vigtig faktor.
    Der falder nye biler jo helt igennem - specielt dem med garanti på.

• #27   15. dec 2012 Kia er gamle Mitsubishi modeller, eller det var de, idag er de jo med fremme.

• #28   15. dec 2012 @ Sajmon:

Det er da en helt underlig sammenligning? Selvfølgelig har vi forskellige behov og preferencer. Men fordi DU har brug for plads til 5 mc'er, gør det jo ikke alle biler der ikke kan rumme disse, dårligere end biler der kan. Det gør jo bare alle biler der ikke kan rumme 5 mc'er, uinteressante for DIG.

• #29   15. dec 2012 Har jeg nogensinde påstået andet?

• #30   15. dec 2012 Det udvikler sig dumt, det her...
    Jeg vil bare frem til, at det er svært at konkludere, at en bil en dårlig, fordi den ikke bærer et kendt navn/mærke, eller bliver produceret i et bestemt land. Især når man ikke selv har prøvet pågældende bil, ej heller har noget dybdegående kendskab til mærkets andre modeller.
    De påstande kan vel ikke anfægtes?

• #31   15. dec 2012 Det modsatte kan vel heller ikke anfægtes når nu der intet kendskab er?

Du har ret - det er dumt at tro alle kan have den samme mening om tingene, eller har de samme åbne arme overfor nye mærker.

• #32   15. dec 2012 Jeg har aldrig påstået at bilen er god? Jeg har kun påstået, at vi IKKE kan konkludere at bilen er dårlig, ud fra de oplysninger der er tilgængelige.
    Jeg påstår heller ikke, at vi alle skal dele samme meninger. Bare have et åbent sind, overfor nye aktører på markedet.

• #33   15. dec 2012 Selvf. er landet hvor bilen bygges ikke afgørende for kvaliteten, den gamle Calibra blev f.eks bygget på en traktorfabrik i Finland.

• #34   15. dec 2012 Det må da være op til folk selv hvad de kan eller ikke kan konkludere.

Siger du Skoda til mig vil jeg f.eks stadig kalde det en lortebil, for det du ser på markedet idag, er jo ikke en Skoda men en VW med et Skoda mærke på.
    Dengang Skoda selv skulle tage beslutningerne, stod det sgu sløjt til.

Idag er Renault et mærke som statistisk set producerer rigtigt gode biler, men de har den samme forhistorie med #"€$£@ lortebiler som rustede, knirkede og gik i stykker hele tiden. Det er jo et af de få eksempler på mærker som SELV har reddet sig ud af de problemer.

Hyundai var i starten lavet af ældgamle GM stumper. De rustede af pis og gik også i stykker hele tiden, så det kan man også med rette kalde en lortebil - men idag leverer GM tidssvarende dele så mærket rent faktisk fungerer som helhed.

Dacia har også en forhistorie med L O R T E B I L E R for få år tilbage, så derfor tillader jeg mig selv at være kritisk.
    En bil er jo meget andet end summen af dens dele, og selv de bedste ting kan blive til lort i hænderne på dårligt kvalificerede mennesker som skal samle den.

Bare se på amerikanske biler. smiley

• #35   15. dec 2012 Men du kan jo ikke objektivt konludere, at det er dårlig bil. Uden noget kendskab til bilen. Det svarer til, at sige at rosenkål smager dårligt, fordi andre siger det, uden du nogensinde selv har smagt det.

• #36   15. dec 2012 Ja det troede jeg også, men efter at have smagt rosenkål, må jeg erklære mig enig med alle de mennesker som frarådede mig det. smiley

Jeg er udemærket med på hvad du mener - men jeg er bare ikke enig.

Min kassevogn er netop det modsatte - den viser sig at være lort på mange punkter netop fordi den er samlet et andet sted end den er udtænkt.
    Men der er bare ikke andet i samme størrelse, med samme totaløkonomi - og når nu mine værkstedstimer ikke koster mig noget, lever jeg med den.

• #37   15. dec 2012 Den er udemærket som billig off roader.

Jeg så en britisk program hvor den kom med ud og køre på millitærets øvelses område... Steder hvor en audi Q7 ville give op. Der fortsatte dusteren :-).

• #38   15. dec 2012 http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1881900.ece

Sandero-en er en pæn bil, og 110000,- for en ny diesel. Det er sgu billigt..

• #40   15. dec 2012 Jeg synes det er spændende at Dacia kommer til Danmark.

I dag har folk jo andre prioriteringer end bil, så derfor går de på kompromis. Det med deres sikkerhed har jeg intet imod, det er stadig MEGET bedre end at køre rundt i en bil som er 15 år gammel, hvilket jeg selv gør.

Hvis jeg kendte lidt mere til mærket og der ikke var de store problemer, så ville jeg da uden tøven købe en mellemstor Dacia fremfor en lille VW eller lign. Vel og mærke hvis jeg skulle vælge at købe en ny bil.

Jeg synes også folk er lidt hårde imod Renault, det er efter min mening blevet til et meget godt mærke, det gælder mange af de bilmærker som måske ikke var de bedste tilbage i tiden.
    Husk nu lige på at chefen hos Renault, Carlos Ghosn, også er chefen hos Nissan er og kendt som ham der reddede Nissan. Og Nissan er da ikke en dårlig bilproducent.

• #41   15. dec 2012 hamsteren, dacia er da mindst 30 år gammelt, vi havde da en i starten af 80érne i familien. dengang var det rust der tog livet af den, den kørte altid uanset vejret, og hvordan den bliv behandlet.

• #42   15. dec 2012 Det er da en ARO 4x4 i ny forklædning, i 80érne kørte den bare med Renualt 14 motor, min daværende nabo havde en som vi kørte skovtur i, faktisk ret sjovt køretøj

• #43   15. dec 2012 Men notorisk upålidelig. smiley

• #44   16. dec 2012 Den er bare ikke sådan et typisk øst-lig som de var dengang, rigtigt skrabede osv

• #46   16. dec 2012 Dracula racer versionen ser ond ud........

• #47   16. dec 2012 Den klarer sig nu ganske udemærket i den her lille test, og får da os nogle pæne ord med på vejen.
    Han er faktisk rimelig imponeret over hvordan den bare flyver ubemærket over de store huller i grusvejen som de kører på, den gør det faktisk så godt at han sigter efter hullerne istedetfor at undgå dem.
    Men som han jo os så fint forklarer det, så er den jo bygget til østlandene, hvor de jo stortset kun har dårlige veje.

Så man behøver nok ikke at frygte nogen problemer med undervognen smiley
    Jeg må indrømme at jeg faktisk os rigtig godt kan lide designet, særligt bagenden og de store skærmkasser ser fedt ud, den ser stærk og harmonisk ud. fronten derimod falder ikke helt i min smag, men overall er den faktisk ret fed.

Her er et link til den lille test / film : http://www.youtube.com/watch?v=5XZOAs127Gg

• #48   16. dec 2012 kunne nemt fristes til at købe en Dacia. med en diesel motor. ville sku være lækkert at køre langt på literen. havde godt med udstyr og mere plads end hvad en polo kan tilbyde til en billiger penge end hvad en polo med DK pakke koster...

• #49   16. dec 2012 Jeg er enig med Ketil.

• #50   16. dec 2012 Nu er Sajmons dag ødelagt:)

• #51   16. dec 2012 haha ja det er den sgu nok, har haft en Logan i et par dage og den blev hurtigt splittet ad, pga de dårlige veje og så kunne man ikke komme frem med den. Har haft en Benzin duster i en dag også, den er alt for tørstig og så er den dårligt gearet, kan ikke høre om man er i 4 eller 6.
    Her på stedet er der lejet ca 40 dustere og de er kørt hårdt, på virkelig hårde veje, dybt mudder og sne og de har haft forskellige førere og der er ikke EN der er bukket under, eneste "minus" er at den går igennem alt, så man bliver hurtigt overmodig..

• #52   16. dec 2012 Ja man tror man er uovervindelig, og jeg ved af egen erfaring at det tager ca 45 min at grave en Patrol frem af sneen, når den først hænger der, hehe.............

• Erling F
    Erling F Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #53   25. feb 2013 Jeg har selv kørt rundt i en duster 3 mdr. i Rumænien, mange af kilometerne på dårlige grus og jordveje. Vi havde nok omkring 40-50 stk. af dem, der var nul problemer med dem. Nogle blev virkelig kørt hårdt. Hørte flere sige at sådan en ville de købe når det blev muligt. Kører i øvrigt fint på landevej også.

• #54   25. feb 2013 Tests verden over viser den er ok, men det er jo selvfølgelig ikke det samme som at køre 250.000 i den.

• #55   27. feb 2013 kommer jo også an på hvor mange års garanti der er på skidtet! Mange vrængede også på næsen af Kia(nogle gør stadig), men er du gal de er blevet populære, med deres 5 og 7 års garanti og så har de samtidig opnået forbrugernes højeste værksteds tilfredshed. Så måske man skal se det an, før man skyder det i sænk!

• #56   27. feb 2013 Kia og Daewoo købte licens til at lave andres gamle modeller, udviklede siden hen deres egne modeller og er blevet store spillere på markedet idag.
    Dacia ja, jeg ved kun at de i 70 og 80erne lavede kloner af Renault, det var noget lort, men nu kommer de med gennemprøvet mekanik bygget af flere andre seriøse fabrikanter, de bygger gode ting sammen, det skal sgu nok virke ok når det kommer til stykket.

• #57   19. maj 2013 Hopper lige på den her smiley

Har været med kæresten ude at prøvekøre en Dacia Lodgy 1,5dci hos renault i viborg. Vi kom for at se på en Clio og en Scenic men falde i snak med forhandleren om den "grimme klamme" Dacia. Bilen er så hverken samlet i Rumænien eller andre østblokke lande men i Marokko på Reanults nye fabrik. Nok om det.

Jeg var MEGET skeptisk overfor det store lokum som stinker langt væk af finans krise da den virkelig virker low class inden i.

Vi kiggede på den 7 personers og selv om jeg er 180 høj kan jeg sagtens smide mig ind på de bagerste sæder (Altså ikke til Paris) men bare lige et smut.

Det er bestemt ikke en racer bil og manglede da lidt motor kraft som der er i f.eks 1.9tdi Touran men syntes alt i alt at den kørte fantastisk. Man sidder dejlig højt og hold nu kæft der er meget plads i det skrummel smiley

Alt i den er Renault dele så vi står faktisk og overvejer om vi skal hoppe på sådan en da vi har behov for en stor bil.

Mener han snakkede om 6 års rustgaranti og 3 års "Anden" garanti hvor man kan betale sg op til 6 års fuld garanti bare man overholder service hvor de sidste 3 år skal være hos Renault selv

• #58   19. maj 2013 Det er muligt at den kvalitetsmæssigt er ok, men der er da ikke noget værre end biler som føles billige, og det gør sådan en virkelig.

• #59   19. maj 2013 Jo jo man får hvad man betaler for... Skulle du købe en ny størrelses mæssig tilsvarende fra Vw, Ford, Seat, eller andre ville prisen jo også ligger 100,000 til 200.000 over. Og så kan man begynde at snakke om, om det så er pengene værd at der er del læder, fuld klima, eljusterbar diverse smiley

• #60   21. maj 2013 Min svigerfar købte altid FORD, så blev det senere til, ALTID VW, men nu er har han en Hyundai iq20 Blue et eller andet, den ville være meget dyrere hvis der stod VW på den.

• Bjarne P
    Bjarne P Tilmeldt:
    dec 2013

#61   16. dec 2013 Efter at have set den fine duster, må jeg indrømme at det er tæt på jeg fortryder lige at have bestilt en captur... Duster sku en okay dyt der og så til den pris.

• #62   1. jan 2014 jeg over en Duster 1.2 Turbo ..

• #63   22. mar 2014 jeg har så været ude at prøve køre den i dag smiley Wauw folk går glip af noget smiley lækker bil og den trækker godt af en 1.2 turbo..

• #64   22. mar 2014 Den til lige under 100 kilo fik tæsk i BTs test af 17 biler under 100.000 Sandero hed den.

• #65   22. mar 2014 ja men det heller ikke en duster.. og det er også den eneste bil der noget ved ....

• #67   22. mar 2014 I Norge er den 4x4 til salg for 350 mener jeg.
    Man havde stillet den op på en gågade og spurgt folk hvad de troede den kostede, mange gættede langt over, en ville have den med det samme da han hørte prisen.

• #68   22. mar 2014 okay jeg var solgt da jeg prøvet den..

• #69   23. mar 2014 Korrektion:
    Den koster 260.000 i Norge og der er 5 års garanti

• #70   23. mar 2014 okay der kun 3år her..

• #71   23. mar 2014 Hvorfor er en Dacia duster dyrere i Norge end i danmark?.
    Synes da man plejede og sige biler er billigere i Norge og Sverige ?

• #72   23. mar 2014 Norge har høje afgifter.

• #73   24. mar 2014 Der er ingen biler under 100 k i Norge, en UP i den dyreste version koster 200 k, men Dacia 4x4 er billigere end den burde være, set i forhold til prisen i dk.
    De har så en regel med gulplade biler, man må sætte sæder i efter 10 år, uden at betale afgift.

• #74   24. mar 2014 Ah okay. Jesper det er fordi registreringsafgiften er over 180% ?.

OK. Så det er altså kun i Sverige at der er en fordel mht. lavere pris på nybil?

• #75   24. mar 2014 JA og boliger.

• #76   20. maj 2014 det er den samme bil som lada samar såre enkel smiley

• #77   21. maj 2014 Det tror jeg nu næppe.

• #78   24. maj 2014 vw manden, hvad er det for noget vrøvl, hvis du ikke har forstand på emnet, så undlad at sige noget! Dacia er dybest set Renault(om det så er godt eller skdit, må være for den enkelte at bedømme) - Det er Renaults motorer mv. der bruges og de er om ikke andet, så ihvertfalde en del af ejerkredsen!

• Michael K
    Michael K Tilmeldt:
    feb 2017

#80   14. feb 2017 Hyundai ejer det meste af Kia, har kørt Hyundai i mange år nu, bestemt en god bil, med en god garanti.

Kommentér på:
Dacia Duster ?

Annonce