{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.799 visninger | Oprettet:

prøvekørsel af biler og oplevelser ? {{forumTopicSubject}}

Ville gerne hører hvilke sjove eller underlige oplveleser i måske hjar haft ved prøvekørsel af nyere biler hos forhandler ?

En Mazda forhandler tog mit dankort her for nyligt og trak en kr fra det før jeg skulle prøve en bil, har aldrig prøvet noget lignende før har i ?

Derudover så var prøveturen på kun 15 min, reelt set kun 7 min grundet trafik og stop og køkørsel, og har hellere ikke aldrig prøvet at få så kort tid til at prøve en bil.

Måske mødte jeg bare en mærkelig sælger smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  prøvekørsel af biler og oplevelser ?
  • #1   20. dec 2012 jeg prøvede for noget tid siden at skulle købe en brugt bil ved forhandler osv. og ja fint og frem og tilbage da vi skulle skrive papirene skrev han en slutseddel i hånden med hans eget privat navn og adresse osv altså uden for firma'et bare for at slippe for garantien. det heller ikke rigtig derfor man køber den HOS en forhandler smiley

• #2   20. dec 2012 det med prøvetiden det har jeg også oplevet hos vw, men det var så pga at det var vw up jeg prøvekørte og det var ret tidligt (hvis ikke det var første weekend muligvis?) så de havde "booking" på bilerne af 15 mins ad gangen smiley

- den med dankortet havde jeg sku nægtet må jeg indrømme smiley

• #3   20. dec 2012 har man ikke ret til at prøvekøre bilerne i 2 timer?

• #4   20. dec 2012 Men der er godt nok mange forskellige "traditioner" for hvordan forhandlerne takler det... det er godt nok de færreste som rent faktisk gør det efter bogen og udfylder formularen i 2 eksempler så man har noget at vise frem ved eventuelle problemer med politi eller uheld smiley

- hos de fleste har jeg bare trådt ind og sagt "Jeg ønsker at prøvekøre den audi a5 i hjørnet derovre" og så har man fået nøglerne og et "god tur" med på vejen... det er jo god service, men så alligevel ikke, for man er jo på den hvis der sker noget og man ikke har køreseddel at fremvise smiley

Æ'schmidt: ikke hvis andet er aftalt smiley

• #5   20. dec 2012 der står på den der seddel et maks timeantal på 2 timer tror det er det æschmidt måske hentyder til men det er jo altid forhanderen som skriver tiden på smiley og hvis han ikke gør så jo.
    men jo RICKO N det er jo lidt risikabelt har også prøvet det et par gange :).

men ja kunne forstå hvis det var fordi der var en masse i kø og det var introduktionsperioden på bilen men ellers ikke så er 15 min alt for lidt

• #6   20. dec 2012 Jeg har prøvet de ville holde mit kørekort i butikken mens jeg prøvekørte bilen.

Har grov fornærmet en sælger der var med i bilen (må de da gerne for min skyld), da han spurgte om den ikke var det vildeste jeg havde prøvet. Det var det ikke (bilen var en Honda Civic TypeR. Så siger han så, du har sq ikke een der går hurtigere end denne, hvilket jeg måtte svare jo til. Så måtte han jo med en tur i den smiley

Er kørt istykker et par gange under prøvekørsler.

Har sat en stor fed big bad ass 4WD fast på en mark så de skulle ringe efter Falck.

• #7   20. dec 2012 ja det var det jeg hentydede til!

• #9   20. dec 2012 måske men så synes jeg det er noget af et selvmål for min bil er nemlig købt hos selvsamme forhandler fra ny af hvor jeg prøvede bilen smiley så det var sku ikke et særligt indtryk de gav mig iforhold til dengang ;).

haha hanzzafiraopc: kørekort i butikken det er jo ulovligt :P, men lyder sku sjovt smiley

• #10   20. dec 2012 Jeg var hos Fiat i Holstebro i 2007 for at se på en Grande Punto, man skulle jo holde alle muligheder åbne, men jeg kunne ikke få lov at prøve den. Da jeg spurgte hvorfor, så var det fordi de havde set at jeg kom i en ældre bil, og den var de ikke interesseret i at tage i bytte. Jeg fik heller ikke lov at prøve bilen, selvom jeg fortalte at den blev solgt privat. Hos VW i Holstebro og VW i Herning kunne jeg ikke få lov at prøve en ny Polo, de henviste begge til brugte biler. Dette var også i 2007.
    Man kan åbenbart ikke købe ny bil som 23 årig ... smiley Jeg kunne dog prøve de biler jeg ville i Ikast og hos Seat i Holstebro, jeg endte med at købe en Seat Altea XL Stylance Van, men set i bagspejlet skulle jeg have ventet købt den tilsvarende Touran.... smiley
    Der var sjovt nok ingen problemer i 2009 da jeg skulle prøve Polo og Golf, der kunne jeg prøve dem alle steder, men jeg prøvede så heller ikke ved Tang biler og SMC biler.

• #14   20. dec 2012 Jeg har så prøvet alt fra ML A C coupe til A3 A4 ALfa 159 3.2 v6 cx-5 i højeste ustyr og ds5 okay dyre biler op til e halv mill eller mere uden problemer. elsker de forhandlere som er iskolde og som godt ved man prøver for at prøve men så kan man få sig en lille hyggesnak med dem om biler oven i hatten og gå derfra med et smil og de ved vel nok at man 100% taler godt om den forhandler eller om bilen selvom de ikke sælger den smiley

• #18   20. dec 2012 Prøvet at køre helt til Ribe(60km) for at prøvekøre en seat leon cupra van som vi havde aftalt over telefonen, men da jeg kom derover kiggede han bare underligt på en og kom med et eller andet bøvet svar om at det kunne ikke blive den dag alligevel, tak for at spilde ens tid, båthoved hos Michaels Automobiler...

Har også prøvet at kigge ny bil ved mercedes som skulle bruges til taxa sammen med en vognmand, der kørte chefen med i bilen så vi kunne prøve at sidde bag i og have følelsen af at være kunder, også fortalte han bare den ene vits efter den anden hele vejen, det var underholdende service smiley

• #19   20. dec 2012 sjovt Martin N jeg har den fuldstændige omvendte oplevelse smiley gode oplevelser med de unge og mere tørre bekendtskaber med ældre

• #20   20. dec 2012 Jeg har godt nok også prøvet at bliver afvist nogen gange. Eller hvor sælgeren igen gang gider sige god dag og om der var noget han kunne hjælpe med.

Den værste gang var for 7 år siden hvor jeg havde kig på en Bora V5. Da jeg ringede på den først var der ingen ting. Men så da jeg kom og skulle kigge den samme aften kunne jeg knap nok få lov til af få nøglerne så jeg kunne se bilen indvendig. Og jeg kunne ikke få lov til at prøve den fordi der stod en bil foran der ikke kunne starte.

Så aftalte jeg med sælgeren at jeg ville komme søndagen efter for at prøvekører bilen. Det skulle der ikke være noget problem i. Så da jeg kom som aftalt have den forgående sælger fri. Men jeg sagde jeg have aftalt at jeg skulle ud at prøve, den Bora som så var kommet ind i udstillingen. Og det svar jeg fik var. At hvis han skulle være helt ærlig gad han ikke kører den ud fordi der stod 2 biler mere der skulle flyttes før den kunne komme ud. Og jeg havde jo ikke råd til sådanne en bil alligevel.

Så blev jeg kællingefornærmet og skred i stedet for.

• #21   20. dec 2012 Jeg har også prøvet her for et par år siden hvor jeg ringede til silkeborg for at skulle se på en BMW E36 M3. Og jeg kunne sagtens komme ud at prøve den og det hele. Men da jeg kom der ned stod den med lader på. Men nøglen var desværre lige blevet væk. Så der spildte jeg så den Søndag ved at kører 140 km. Så der var jeg gal igen smiley

• #23   20. dec 2012 Den klassiske, dog ikke mig selv.

Min onkel der havde en gård eller to i sin tid, havde penge på lommen omsider. Han kørte til nærmeste Audi forhandler i sit område i sin køkken blå Volvo 142, som han havde købt fra ny i sin tid. Han havde en pibe i munden, stråhat på, og lugtede jo nok lidt af gris også.
    Han ville gerne se og kigge og prøve sådan en Audi RS4, da de ville have en ny ret kvik vogn. Alle henvendelser om årøvetur blev afvist, da han jo ikke lignede en med penge overhovedet.
    Omkring en 14 dages tid kører han tilbage til samme firma, i sin spritnye Audi RS4, og viser den frem til de sælgere som havde afvist ham i første omgang.
    Kvittering blev medbragt hvorpå der stod.. Betalt kontant, og sedler talt tre gange.

Hmm..

• #24   20. dec 2012 Oplevet at de har taget kopi af kørekortet og skulle skrive under på lidt papire men ALDRIG nogen problemer med at prøvekøre en bil

Men det betyder vist også lidt hvor i landet man er og hvem man er.. Er du f.x. kommet gående ind til forhandleren så er han self mere nervøs for at du vil stjæle bilen som hvis du kommer i en eller anden bil

Når vi er til service med div taxier så får vi sku også altid nøglen til en eller anden fed slæde vi kan cruise en tur i ...

Kan hilse og sige at den nye GT86 er temlig underholdende når det er glat

• #26   20. dec 2012 HansZafiraOPCHald Var han kommet i f.x. nyere E klasse så havde de givet ham en tur... Hjælper ofte en del på deres villighed hvis man i forvejen er fint kørende gerne i et andet mærke som forhandleren har

Satme tit lånt fatters bil eller anden fin bil en lørdag også ellers ud og prøvekøre lidt biler

• #27   20. dec 2012 haha den har jeg også lavet opelzafiraopc :). da vi købte mazdaen var superben også lige kommet ud på markedet men skoda forhandleren nægtede at lade mig prøve den , så da vi havde købt bilen tog jeg lige forbi ham igen og takkede ham for at jeg nu havde købt mazdaen han blev helt rød i hovedet og vidste ikk hvad han skulle sige smiley

• #28   20. dec 2012 X Nu har jeg ikke prøvet den på tør asfalt men på sne og da er den ufattelig morsom at køre i og man har super kontrol.. Kræfterne er der med det samme du trykker på speederen . Ikke noget tøven overhovedet

Og selv på såen sneglat parkering er den egentlig ret nemt at holde den bred hvor rwd biler ellers har tendens til at ville helt rundt

• #29   20. dec 2012 Jo en gang er jeg blevet nægtet en prøvetur uden sælgeren var med

Ville prøvekøre en H1er men sælgeren ville ikke lade os prøve den alene..
    Well vi havde parkeret en toyota HJ61 udenfor butikken der var dækket af ca 30cm frisk smadder over alt smiley

• #31   20. dec 2012 X Ingen af dem du nævner er RWD

• Chris M
    Chris M Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 130
    #33   20. dec 2012 Det må da også være pisse irriterende at der kommer folk og skal prøve biler, velvidende at de aldrig skal købe den.

Spild af voksne menneskers tid.

• #34   20. dec 2012 Jeg har ikke prøvet noget specielt mærkeligt.
    Og dog.

Mig og en kammerat ville prøve en af de der små-billige-kør-langt-på-literen-biler.
    (skoda citigo). Vi kom så ud i bilen. Og den kunne godt komme igang men tanken var knas tør. Vi fik den over på en tankstation som var lige ved siden af.
    I starten prøvede sælger og sige at de liter som der blev fyldt iden. stod for egen regning...Vi betalte så ikke :-).
    Prøvetiden skulle have været en halv time.
    Men eftersom at der blev brugt 10min til tankning. Så havde vi kun 20min.

Jeg skal ikke have en citigo, eller nogen anden skoda.
    Og hvis jeg skulle. Så bliver det ikke hos skoda i Fredericia haha!.

• #35   20. dec 2012 De gange jeg har prøvet bil. Er kun fordi jeg har været interesseret i dem. Jeg gør det ikke bare for at prøve.

• #36   20. dec 2012 bilmærkerne beder vel selv om det ? de sender konstant mails at man skal komme og prøve dem og være med i konkurrencer etc ? så synes jeg heller ikke de skal brokke sig efter smiley

• #37   20. dec 2012 Har oplevet en sælger i odense ned bilparken i hans indkørsel. Han var sur og tvær fra starten, og mente egentligt ikke at jeg gad at købe hans bil på trods af man var kørt helt fra frederikshavn, havde han ikke været så stor en idiot havde jeg taget den med det samme. Fedt med 600 km spildt kørsel. Vil til gengæld rose novabiler i fr-havn. Genial service, og især hvad angår garanti reparationer. Og frikke biler i esbjerg, ringede kl 14 og sagde jeg kom og kiggede på bilen om aftenen, da jeg kom var den topklargjort, nysynet og stod rigtig lækker, selvom jeg sagde vi bare kom og kiggede. Han åbnede op kl 20 om aftenen og kørte 20 km efter plader da vi gerne ville have den med det samme da jeg besluttede at tage den med det samme.

• #39   20. dec 2012 nemlig men til de to herre kan jeg oplyse at det er ikke hvad tråden handler om, hvorvidt det er rigtigt eller forkert at prøve biler man vil købe eller ikke men om oplevelser man har haft med prøvekørsler så hold jer venligst til emnet smiley

Kommentér på:
prøvekørsel af biler og oplevelser ?

Annonce