{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.071 visninger | Oprettet:

Seat Altea 1,9 tdi problem {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Fruen har en seat fra 06 som her inden jul gik ud for hende 2 gange og derefter måtte skubbes ind til siden.
Vi kontaktede en mekanikker som mente det var brændstoffilteret. nyt filter og den havde stadig lidt problemer, jeg mente selv med den lille viden jeg har at det kunne være noget så simpelt som generatoren der ikke levede op til det den skulle, så batteriet blev ladet op og da jeg så ville starte den og køre den til min egen lille "perlesten´s" mekanikker fandt jeg ud af der var større problemer end først antaget.
Første gang jeg rørte speederen gik den ud med det samme, startede den igen og gav så meget langsomt gas men da bilen nåede 3500 omdr, slog den fra som ved begrænser og det der forvarmesymbol, begyndte og blinke. min mekanikker har så åbenbart set det filter der blev udskiftet, og han sagde det var extremt sort, så hans teori gik/går på om brændstofpumpen har sprunget en pakning/o-ring så den trækker motorolie med igennem? Håber i kan hjælpe, så vi evt står stærkere inden vi blir nødt til og sende den på værksted.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Seat Altea 1,9 tdi problem
  • #1   30. dec 2012 Har i ikke haft en tester på?

• #2   30. dec 2012 Hvis du kan tage brændstof filteret også kører din finger imellem lammelerne og få en snaske olie masse ud, så er tandem pumpen defekt

Om det er det der gør den ikke vil noget som helst er en mulighed. Har dog aldrig oplevet det før, normalt oplever man ( ved den fejl ) at hvis man sej trækker i bilen så laver den udsættere og til sidst går den i nød program

• #3   30. dec 2012 har du prøvet og få tester på den? og hvor meget har den gå ca? smiley

• #4   30. dec 2012 Har gasspjæld eller Egr - ventil aldrig været på tale? De går som varmt brød.

• #5   30. dec 2012 Måske er brændstofpumpen i tanken ved at være færdig ?

• #6   30. dec 2012 Den velkendte problem som casper M som også nævner, nemlig tandemspumpen.

Inde på vagcars.dk er flere eksempler på defekt tandempumpe.

• #7   30. dec 2012 Den begynder nemlig og blande diesel olie og motor olie sammen, og det er dyserne ikke vilde med, så kan de te sig helt åndsvagt..går den i nødprogram kan man holde ind, slukke bilen ( og tage nøglen helt ud ) starte den igen også kører den igen indtil den begynder på det igen.

• #8   30. dec 2012 Det forøvrigt ikke sikker at tester viser fejl, på defekt "tandempumpe" det gjore den ikke på min, så udskiftningen var lidt et skud i blinde.

Den havde samme symtomer som beskrevet.

• #9   30. dec 2012 ved ikke med sikkerhed om første mekanikker (ham der skiftede filter) har haft tester på, da han ikke er decideret seat mekker... og kan ikke teste om den gør noget når den sej trækker, for den kan ikke engang sætte igang... hvad bilen har gået af km finder jeg ud af lige straks, og vil da lige prøve og se til filteret i morgen..

• #10   30. dec 2012 bilen har kørt 190.000km ca

• #11   30. dec 2012 Op med brændstof filteret, også bare køre fingerne ind imellem..for du noget sort cream med ud, så kan du med sikkerhed skifte tandempumpen..husk og skyld slangerne rene ! ellers sender du det snask med ind i motoren igen...

Men ville nu prøve og få en tester på alligevel, for har aldrig hørt om at de ikke kan kører med defekte tandem pumper..det er selvfølgelig muligt

• #12   30. dec 2012 Har også hørt det er en god ide og rense tanken også.

• #13   30. dec 2012 har lavet to der blandede motor olie og diesel sammen det var en ny pumpe og 4 nye dyser smiley

• #14   30. dec 2012 tør da heller ikke sige om jeg ville kunne kæmpe den igang med lidt koblings-trylleri, men umiddelbart virkede den ikke som noget der havde tænkt sig og køre nogle vegne.. var jo også bange for og ødelægge mere end højst nødvendigt...

Blir sådan en pumpe renoveret eller er det på med en ny?

• #15   30. dec 2012 vw har 7 års garanti på dyserne så efter min mening ville jeg smide den hend til vw
    man kan få den o-ring som går i stykker det er jo ikke nogle højtrykspumpe så der er ikke så meget der kan gå i stykker der smiley

• #16   30. dec 2012 men seat har vidst kun 5 års garanti

• #17   30. dec 2012 Min har gjort det samme og der blinked den og der står i min seat bog, at det kan være gass spjeldet og jeg tænkte hmmm der var INGEN træk kraft i overhovedet. kunne næsten ikke få bilen igang uden den gik i stå. Jeg læste det kunne være gas spjældet som drilled og derfor fik den bare noget gass og så kørte jeg en LANG tur og da jeg kom hjem og slukked den og strate den igen, var problemet det samme. Det var jule ferie og ingen kunne hjælpe, så jeg brugte bilen UDEN turbo, da det åbenbart ikke virked, men dagen efter kørte jg en kort tur, men den fik lov at køre ud i gearne til små 5000 omdr. i alle gear og da jeg slukked den igen efter turen og skulle starte den senre på aftenen så var problemet væk og siden da har den kørt normalt igen..

Jeg fristed til, at tro at den er sodet til evt, fordi det er vinter og man ikke når ordenligt op i fart.

• #18   30. dec 2012 ja det er selvfølgelig også en mulighed.. men hvis nu det er den der tandempumpe, og jeg så kører med det, får jeg så ikke brændstof i motorolien og risikerer endnu større problemer?

• #19   30. dec 2012 Ved jeg ikke. Jeg prøved bare, at køre en tur og da der ikke skette noget ved (var opmærksom undervejs) så prøved jeg lidt mere modigt, at give den gass og den ville nu godt trække UDEN turbo hvilket er meget langsomt og når jeg kom op i 5 gear acc. den faktisk slet ikke. svært at komme op over 100 km/t hvis den var i 5 gear..

Mit skette på vej hjem til maribo fra kbh , hvor vi kørte meget langsomt hjem grundet der var 1 spor fordi der var meget sne.

Jeg tog bare chancen og prøved, at give den gass så den sod kunne komme væk fra mit gass spjeld. Min bil var også svær, at starte op. Den sprang ikke igang som den gjorte før det skette og som nu efter jeg prøved at fjerne sod fra gas spjeld med noget acc.

Starter jeres bil uden problemer?

• #20   30. dec 2012 jah... vil ikke sige den springer i gang men starter ok... har ikke kørt i den sådan rigtigt, men den slår en eller 2 små hurtige hop inden den starter rigtigt..

• #21   30. dec 2012 tommy, der er ingen gasspjæld på en diesel, så du skal da ikke sige sådan noget, nu går manden jpo og tror det

• #22   30. dec 2012 Rasmus J

jov det er der. der er en spjæld i indsuningen som lukker og åbner hver gang du slukker og tænder bil. hvis den så kun står halv åben pga sod så kan motoren jo også kun suge det halve luft ind smiley

• #23   30. dec 2012 ja men ikke som justerer sig med din fiod:)

• #24   30. dec 2012 nej ikke som justere sig efter speeder stilling. men det er jo stadig en form for gasspjæld

• #25   31. dec 2012 Jeg fortæller bare hvad der står i min bog over min Seat og ved en blinkende forvarmer signal i instrumentbrætet.

Der står, at det kan være mit gasspjæld som ikke virker ordenligt.

Kunne ikke starte bilen ved, at bare holde nøglen på tændingen, jeg måtte holde min speeder nede imens og så hosted og hakked den sig igen og gik lidt tungt..

• #26   31. dec 2012 De nye TDI har et elektrisk spjæld i indsugningen der lukker når motoren stopper, dette spjæld bliver ofte skiftet på fejl hvor det pludselig lukker for spjældet, hvilket kvæler motoren øjeblikkeligt.
    Det ses også at de kan hænge. Det er en almindeligt kendt fejl.

Dyserne.. Hvis de ikke er ødelagte kan man overveje at få dem renset frem for at købe nye. Aalborg diesel service laver den slags og er gode til det.
    Jeg mener kun det er pumpe dyser der er 7års garanti på, og jeg mener da at 1.9 er en commonrail.. Eller tager jeg fejl??
    Men jeg ville afgjort få kigget på den pumpe da det bestemt ikke er meningen der skal være motorolie i brændstof filteret.

Kommentér på:
Seat Altea 1,9 tdi problem

Annonce