{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

Kan man trygt sende sin vare til en køber? {{forumTopicSubject}}

Hejsa! Jeg står og skal sælge en vare. Han spørger om jeg sender, da han bor et stykke derfra. Jeg har aldrig gjort det før, og har lige nogle tvivsspørgsmål først.

Hvordan kan jeg være sikker på, at han ikke trækker pengene tilbage når man har sendt varen?

Og hvordan kan jeg være sikker på at, han ikke brokker sig over varen, bare for at få pengene retur, når jeg ved at, varen jeg sender står som 100 % ny, da jeg sendte den?

Håber i kan hjælpe der ikke har prøvet det før, på forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man trygt sende sin vare til en køber?
  • #1   4. jan 2013 Han kan ikke trække penge tilbage ved kontooverførsel.

    Derfor man altid skal betale med sit kredit kort ved nethandel


  • #2   4. jan 2013 er det privat salg? så er varen købt som beset, så er det sådan set kun op til din samvittighed hvad du sælger, han kan ikke trække sine penge tilbage hvis det er en overførsel han har lavet.

  • #3   4. jan 2013 Du sender først, når pengene står på din konto.. Er de på din konto, kan de ikke trækkes retur.

    Er varen i den stand du har beskrevet, er der intet at være nervøs for. Så er det købers problem, hvis han mener andet.


  • #4   4. jan 2013 1 : han kan ikke trække pengene tilbage

    2 : han har ingen ret til at få pengene tilbage ved privat køb

    3 : jeg plejer at være sikker på at pengene er kommet ind på min konto før jeg sender


  • #5   4. jan 2013 Men da det lyder til det er en privathandel du er ude i, så laver han en kontooverførsel til dig, og lige så snart du kan se at pengene er gået ind på din konto, og ikke før, sender du pakken til ham. Og da der er købt privat kan han brokke sig alt det han vil, så er det kun op til din samvittighed, og hvis du ved varen er 100% som den skal være, så har du i hvert fald ren røv og trutte i, og så skal du bare lade som ingenting smiley

  • #6   4. jan 2013 Så snart pengene er på din konto sender du pakken. Du skal ikke sende den fordi han begynder og vise en kvittering eller noget andet, den kan være falsk. Så vent til du kan se pengene så du sikker på du har dem, så må der jo bare gå 2 dage eller hvor lang tid der nu går.

  • #7   4. jan 2013 Der var alt, det jeg skulle bruge, tusind tak for de brugbare svar. Så blev jeg så meget klogere.

  • #8   4. jan 2013 Ny er det ikke udlandet du sender til vel? Fordi der er en del scammers derude!!!!

  • #9   4. jan 2013 Det smarteste er at få ham til at sætte pengene direkte ind på din konto ved at gå i en filial af DIN bank i hans by, så sparer han gebyr og pengene er der øjeblikkeligt.
    Hvis du vil være sikker på han modtager varen uskadt, så kan den sendes forsikret, køber må så betale mere for forsendelsen.
    Jeg bruger ofte den metode at vi finder en dag hvor en af os skal den vej og så kan mødes på en motor eller hovedvej, nogen gange er det en ven eller noget familie der skal i den rigtige retning og så bytter vi penge og vare og alle er glade.


  • #10   4. jan 2013 Hej igen. Klaus det er ikke til udlandet, gudskelov. Det skal jeg ikke nyde noget af. smiley

    Det kan jeg godt se, Allan. Smart, men så længe det ikke drejer sig om en større vare, gider jeg ikke ligge og køre med varen. Så tror bare jeg sender den til ham, når jeg modtager penge smiley


  • #11   4. jan 2013 det kan han dog ikke gøre i danske bank allan da det koster 30 kr at sætte penge ind på en andens konto smiley men ellers bare husk at tage nok billeder af varen og understreg overfor køber at der altså ikke ydes garanti eller returret smiley så burde den være i vinkel smiley og hvis han ikke forstår det så lad være med at handle med ham. smiley

  • #12   4. jan 2013 Jeg gav ikke noget sidst jeg satte noget ind på nogens konto......

Kommentér på:
Kan man trygt sende sin vare til en køber?

Annonce