{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.089 visninger | Oprettet:

Bilbasen PAS PÅ! {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg ville bare lige informere om at der bliver svindlet på livet løs med dankort numrene inde på bilbasens hjemmeside i øjeblikket.

Jeg er bla. blevet trukket 1500kr de sidste 2 dage af svindlere der har luret mit kortnummer via. bilbasen og har oprettet biler på min regning.
Så pas på jeres kort når i har brugt det derinde!

Mvh

Kim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilbasen PAS PÅ!
  • #1   8. jan 2013 god stil det der

  • #2   8. jan 2013 Spær dit kort hurtigst muligt hos PBS og meld det til politiet.

    Desværre for dig er der en selvrisiko på omkring 1.200 kr. på sådanne sager - så vidt, jeg husker.


  • #3   8. jan 2013 bay: tak for info, det er skam ordnet det hele.
    Nej der er ikke selvrisiko når det er via. nethandel og når der er brugt dankort uden kode.
    Så bliver der bare lavet en indsigelse af banken på beløbet til bilbasen.dk, som de så skal betale, da bilbasen ligger med ansvaret for dankort sikkerheden på deres hjemmeside.


  • #4   8. jan 2013 OK, jeg kan ikke huske reglerne præcist. Men det lader til at få et udmærket udfald for dig, så - trods alt smiley

    Det er heldigvis ikke så tit, jeg har haft behov for at sætte mig ind i reglerne. Sidst det var tilfældet, var det en mand, der havde fået stjålet sit kort, som så efterfølgende var blevet brugt i en automat.


  • #5   8. jan 2013 Bay: Der er selvrisiko ved kontant svindel, eller en fysisk hævning i en butik med dankort med kode. Selvrisikoen dækker din skødesløshed med din kode, hvis den er blevet aflæst og derefter svindlet med.
    Ved nethandel er du næsten altid sikret, heldigvis.
    Ellers kunne de jo bare have bestilt en ny Ferrari uden jeg kunne gøre noget. smiley


  • #6   8. jan 2013 Få dit et bedre internet beskyttelses program.

  • #7   8. jan 2013 hvordan fanden kan en anden lure en anden mands kode :S
    når man er på vær siden side af bilbasen smiley
    virker mystisk.


  • #8   8. jan 2013 Tror du ikke at det er din egen computer der er inficeret?

  • BilBasen S
    BilBasen S Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Svar: 4
    #9   8. jan 2013 Hej alle. Det er beklageligt at høre om den slags oplevelser. Vi er dog temmeligt sikre på at kortnumrene ikke er afluret hos os. Hvorom alting er så skal man endeligt bare kontakte vores supportafdeling via mailadressen info@bilbasen.dk. Så kan de hurtigt undersøge sagen nærmere. Derudover skal man som der også er blevet nævnt kontakte sin bank, gøre indsigelser mod betalingerne og få spærret kortet.
    Har I yderligere spørgsmål så kontakter I os naturligvis også bare via ovenstående mailadresse.

    Mvh Kasper, BilBasen Support


  • #10   10. jan 2013 Desværre er bankerne lige pt overbebyrdet med sager som min, og nej det er ikke sikkert det er bilbasen der er skyldneren, men det er derfor man laver en indsigelse hos bankinstitutet, så bliver det eftersøgt.
    Ventetiden på at få sine penge tilbage i øjeblikket, er op til 30 dage, og i mellemtiden kan jeg sige at der er blevet hævet for ialt 3000 kr.

    Birdman og Lasse:
    Nu har jeg arbejdet rimelig intensivt med IT i mange år, og har aldrig oplevet noget lignende. Handler aldrig på utroværdige sider, og har ca. 12 spyware og detection programmer liggende som jeg køre skiftevis.
    Jeg har gået alt igennem jeg har lavet af dankort transaktioner den sidste måned, og hvad jeg kan se ligger den enten hos paypal (hvilket ikke burde være muligt) eller hos bilbasen.

    Bilbasen: Hej Kasper.

    Jeg kan selvfølgelig ikke sige med sikkerhed den ligger hos jer, men jeg fik et svar af jeres support om at i havde en mistanke om nogle kontier som der var blevet svindlet med i weekenden.
    Dog synes jeg det er mærkværdigt at man ikke kan søge sig nærmere ind på disse, hvis de opretter en konto hos jer.
    I burde jo have både IP-adresse osv. på de brugere i har på jeres forum, og derfra kan i give anmeldelsen videre til politiet??

    Det der er det mærkelige, er at svindlen er startet på jeres hjemmeside.


  • BilBasen S
    BilBasen S Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Svar: 4
    #11   12. jan 2013 Politiet er altid velkomne til at kontakte os i forhold til oplysninger, der kan være med til at opklare sagen. Så hvis du som forurettet indgiver en anmeldelse til dem og henviser til os, så hjælper vi dem meget gerne!

Kommentér på:
Bilbasen PAS PÅ!

Annonce