pris ved HURTIG HANDEL ? {{forumTopicSubject}}
hej derude..
er lidt træt af at ha ting til salg og har skrevet prisen. selvf vil folk altid prutte i prisen.. gør det selv..
men kan ikk forstå det koncept hvad er prisen i hurtig handel ?
hvad er en hurtig handel ? forstår ikk meningen.. folk kommer og ser bilen, hvis de er i tvivl kører de hjem og tænker. hvis de ser bilen og tænker den skal jeg ha, så køber de den..
hvad er hurtig handel !?!
kommer folk. smider pengene i hånden på mig og kører uden at kigge,, næppe.. sender de penge og henter bilen om natten. nej. ?
folk kommer jo alligevel og kigger og tager den tid som de normalt ville bruge ?:) "ved en LANG handel som det så må hedde"
undskyld hvis jeg er negativ.. (: håber der nogen derude der bare kan følge mig lidt ?:)
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.654
okt 2004
Følger: 42 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.696
En hurtig handel må jo også være at man kommer, kigger varen og bestemmer sig på stedet om man tager den. og ikke at man skal hjem og tænke i et par dage over handlen..
Eller at handlen forgår når sælger ønsker det og på det sted sælger ønsker¨
Det er ihvertfald hvad en hurtig handel er for mig.
jun 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 12 Emner: 38 Svar: 607
nov 2007
Følger: 66 Følgere: 64 Biler: 4 Emner: 254 Svar: 2.792
aug 2006
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 9 Emner: 65 Svar: 1.879
aug 2006
nov 2010
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 66 Svar: 673
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
Havde en sjov oplevelse. Brian fra BN Autoteknik var interesseret i at købe mit rullefelt. Det stod til salg til 58.000 kr på dba. Han kommer kigger og siger en masse han vil lave om på feltet. Han byder så 47000 kr. Jeg siger til ham at nu er det jo ikke fordi det spiser brød eller koster noget at have stående. Faktisk kan man tjene lidt på det i ny og næ. Han siger han vil hjem og tænke over det. Jeg får også tænkt lidt og han kontakter mig dagen efter. Har siger jeg så til ham at han kan få det for 50.000 kr. Hans foreslag er så at han vil give mig for 3000 kr i hans firma (vare) og give mig et depositum på 10.000 kr for at have feltet oppe i en måned på prøve. Hvis han vil købe det får jeg resten af pengene. Det tænker jeg så over og snakker med en advokat der fraråder mig at gøre det. Jeg afviser hans foreslag og siger til ham at mit sidste bud er 48.000 kr afhentet inden fredag. Her kommer så den mest underlig besked jeg til dato har oplevet. Han byder nu 45.000 kf hvis jeg laver de opgraderinger på feltet han mener er nødvendige for han kan bruge det. Der er tale om opgraderinger for 5500 plus moms. Ender med at sige til ham at jeg ikke kan handle med ham på en så useriøs måde og at han rent juridisk er bundet til hans bud på 47.000 kr. Hører så ikke fra ham før efter ca en uge hvor han skriver at mit felt er for dyrt og han nu er blevet tilbudt et bedre felt til 45.000 kr. Gad ikke engang svare ham... Så hurtig handel min bare røv!
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 6 Emner: 65 Svar: 504
maj 2006
Følger: 61 Følgere: 61 Biler: 9 Emner: 403 Svar: 555
maj 2006
maj 2006
jun 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 12 Emner: 38 Svar: 607
aug 2006
mar 2012
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 48 Svar: 698
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Har 2 du godt må købe?
Gerne i lagsom handel, for skal lige ha dem fundet frem
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Og der handles til den pris man handler på skrift.. vil folk ikke betale prisen der er aftalt når de kommer frem, må de jo daffe hjem igen....
Alt andet er useriøst...
Havde en der bød på en gammel skrotklar bil, og den var også med sidste pris og handel nu og her...
Jeg accepterede og derefter aftalte vi tid og sted dagen efter...
Men dagen efter 3 timer før skrev han så at han først kunne komme i weekenden, og dertil svarede jeg at så var prisen den samme som i annoncen og så blev han sur...
Fint med mig, men prisen var DEN dag vi aftalte... og det var det....
Han kontaktede mig så en uge senere og sagde at han gerne ville købe nu, til den billige pris og jeg sagde at prisen stadig var prisen uden sidste pris og hurtig handel...
Han kom og gav fuld pris for bilen alligevel...
Så jeg gider nu ikke bruge energi på folk der ikke kommer omgående og handler hvis de kalder det en hurtig handel...
For enhver kan idag se hvor jeg kommer fra i en annonce og afstanden til dem selv, og så skal de ikke komme og kalde det en hurtig handel et par dage eller en uger senere....
dec 2012
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 326
Har godt nok aldrig selv solgt noget til "hurtig handel", har kun haft negative oplevelser. Når man så endelig kommer med et tilbud, hvor de kan få den billigere end prisen hvis de er der hurtig, ja så hører man aldrig fra dem. Så når jeg selv sælger så må man komme og kigge, og så kan man få lov til at prutte om prisen med mig. Det er lidt nemmere når folk er ude og se og prøvekøre tingene, fordi så kan de måske forstå hvorfor man har sat prisen som man vil have den.
aug 2008
Ja samme holdning her, men når folk byder en pris ned i telefonen og jeg accepterer så er det også prisen...
Hvis de bare spørger om jeg er til at handle med, så ja, men så skal der heller ikke pruttes før de har set på varen... så kan vi godt handle når de kommer frem, men byder de en pris inden de har set varen så fanger bordet, og det fortælle jeg dem også altid...
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Det svarer lidt til når eks. "Wheeler dealers" kommer og køber/sælger biler siger de altid "Price xxxxx CASH! NOW!"
Det vil som sagt sige jeg skriver som tidligere, en bil til 13.000 og så skrive eks. 10 i hurtig handel?
Så kommer jeg asap/når det passer sælger bedst og ikke lige når jeg har snakket med lillemor, banken, mor og været ude og handle aftensmad osv.
Og så længe den lever op til beskrivelsen mht. defekter og der ikke er smurt tykt på eller glemt noget (som jeg så selv tager højde for udfra billeder mm.) og at jeg har pengene med i hånden og køber den nærmest uden at kigge på den.
Har ofte solgt (eller mangel på samme) hvor folk har brugt hele dage på at skrive/ringe frem og tilbage, aftale tidspunkter, jeg er blevet hjemme fra noget/brugt masser af tid på klargøring og hive biler ud/finde ting på lageret og den slags, for de så ombestemmer sig eller først lige skal hjem i banken og spørge lillemor og så kan jeg få dem på en check a 1000kr om måneden...
Det svarer vel lidt til en "blind date"
maj 2004
Tog ud til en gut der havde en golf stående som var noget slidt og fuldstændigt skilt ad...min makker er hurtig og siger "2000kr og så er du af med den"....fyren siger ja, og jeg tænker at nu er der styr på sagerne...lige indtil han pludselig ikke vil sælge alligevel fordi han har ombestemt sig og prisen er for lav...på daværende tidspunkt havde jeg en aftale om autotrailer osv. i stand...det er pisse irriterende...
og så får jeg et hav af henvendelser på mine annoncer på DBA og G&G hvor folk kommer med de underligste bud...den særeste var den jeg fik den anden dag..."bytte med penge, og du kommer til ikast?" og "2000 fordi der er meget der skal laves"...come on..3000kr. står den til...så må folk sgu købe en skrotbil...kunne forstå det hvis min golf var pilrådden, men der er sgu nul rust i bunden, skærme osv....
maj 2004
dec 2012
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 326
mar 2009
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 293 Svar: 1.669
Jeg har tit en eller flere overskudsvarer til salg herinde..Oftest til fast pris, da varen er ny..
Men mit største grin er stadigvæk, kommentaren jeg fik:
"2000kr - Så er du af med den."
Ingen besked om, hvad det var jeg var af med, ingen afsender, intet andet end den kommentar..Efter en lang sms, fandt jeg ud af, at det var en DVD radio, som det drejede sig om.
Men har også solgt en BMW for ca 3 mdr siden, den stod uden plader, uden syn og var rusten..Det stod også i annoncen: Uden plader, skal synes.
Men stadigvæk spørger folk: Kan jeg køre den hjem? (ja, hvis du har prøveplader med) Hvor lang tid til syn? ( - 2 år )
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 15 Biler: 3 Emner: 15 Svar: 597
Og alle de tumper som byder hvad de lige kan trække på deres kassekredit, for en bil der står tilsalg for meget mere.,, Det er spild af tid,,brug lidt fornuft engang imellem..
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
Så lidt længere nede på siden står der så, byder 15000 hurtig handel. henter i morgen....
Så jeg undlader at svare. 2 timer senere, fra samme bruger: Er bilen solgt.? Nej for hevlede din idiot. Gider sgu da ikk spilde min tid på dig. Har du penge kan du få, har du ingen må du gå. Hurtig handel betyder for mig, at personen er seriøs, kommer og kigger og siger f.eks 27.000. Det er go´kendt...
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
eller: pris?
mar 2004
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 66 Svar: 539
okt 2010
min skole kammaerat prøvede det samme da han sku sælge sin coupe. en jyde ringer. tilbyder 60.000kr (stod til 65.000kr) jyden tager så tog og færge over til ham.
kigger på den og siger 55.000kr. min kami smiler og siger 60.000kr som vi aftalte over telefon´en. gutten bliver surt og min kami køre. jyden ringer så 2 timer efter og siger han har de 60.000kr og han stadig er i byen.
på det tidspunkt havde han solgt bilen til 65.000 til en anden køber.
jyden bliver tosset og lover bål og brand hvis han ikke få kompenceret sine rejse udgifter (incl mad. drikke.osv)...
nogle folk er bare dummere end andre.
aftaler jeg en pris så det kun forhandlingsgrundlaget jeg tager over telefon. reele forhandlinger sker først nå jeg ser varen...
aug 2008
Hvorfor så forhandle over telefonen når du ikke har set varen.....???
okt 2010
hvis jeg kigger på en bil til 25000 så skader det ikke at ringe på den. høre om den og spørge om forhandlingsgrundladet er 23.000 (som måske er mit loft økonomisk)
siger folk ja og har fortalt om fejl. skal jeg finde andre fejl for at få den længere ned... f.eks. siger sælger en " den har en lille smugle rust i bagskærmende. men ikke slemt" og jeg så kommer og ser på den og paneler også er angrebet. så der grundlag for forhandling. ellers ikke.
er det biler på sjælland så køre jeg gerne ud og kigger uden at snakke pris først
men en tur til jylland koster hurtigt 1000kr.
aug 2008
Man kan spørge om prisen kan forhandles og hvor langt sælge vil gå ned, og det er det...
Man laver ikke et forhandlings grundlag med mig som i dit tilfælde 23.000 og så tro at når man kommer frem at man man så byder yderligere ned...
Man må gøre op med sig selv om man er villig til at give de 25.000 som du skriver inden man kører hjemmefra.
Og kan man ikke det og vil sælger ikke handle om prisen så må man jo finde en anden bil....
Og for lige at oplyse om hvorfor jeg skriver som jeg gør er nemlig at jeg selv har trukket prisen så langt ned at den ikke kan klare mere afslag, og igen jeg oplyser folk om det....
Sidst havde jeg nogle der kørte 200 km. og havde sagt om jeg ville sælge bilen til 6000,-kr, og bilen var at til 10,000 kr...
Jeg sagde ja, og de kom 5 dage senere 3 mand stærk, og en auto transporter...
Bilen jeg havde var skadet og uden syn, og jeg havde lagt rigeligt med billeder på nettet, og da de kom sagde de at jeg IKKE havde været ærlig....
Jeg låste bilen igen og ønskede dem god tur hjem....
Jeg havde fortalt dem det jeg vidste og havde tager flere billeder og fortalt om skaden, samt fundet priser på reservedele osv...
Når bilen var færdig kunne de med lethed få 25.000 for den...
Og det er jo ikke op til mig at vurdere hvad de vil lave eller ej,, det er deres valg of de havde jo haft tid nok til at underøge tingene der hvor de kommer fra...
Men faktum er at de skulle ikke have budt prisen ned og når jeg havde fortalt den at jeg IKKE ville gå længere ned,,,
Så er det ikke min fejl at de vælger at køre så langt...
Hvis jeg selv havde valgt at byde en bil ned og køre 200 km,, så havde jeg også taget bilen med hjem, og især når man kan få billeder af hvad man ønsker samt reg. nummer eller stelnummer...
Og skulle det vise sig at sælger har manipuleret med billeder eller data,, ja så var jeg da bare kørt igen....
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
Kan vel være ligegyldigt hvad folk kalder et bud. Kan man ikke lide buddet skriver man nej. Problem løst
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 15 Biler: 3 Emner: 15 Svar: 597
Når en bil står til feks 25000,- så det vel prisen eller forhandlingsgrundlag, medmindre der FAST PRIS.. så kan ikke se hvorfor du spørger over telefonen om nyt forhandlingsgrundlag. Det forhandler du jo ned alligvel fra de 25000,- når du kommer og ser bilen derefter. Er der så væsentlige fejl og mangler, så byder du derefter,,,, ikke over telefon.
pris ved HURTIG HANDEL ?