{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.366 visninger | Oprettet:

Top Swag !
Top Swag !
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 73

Bilforsikring. Forældres navn, bruger af bilen, blive elite alligevel? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Dette er nok opslag nr. 10000 om det samme emne, men jeg har virkelig ikke kunne finde noget svar om det jeg søgte!

Når jeg skal have mig bil, vil det koste omkring 20.000 hvis jeg skal forsikre den, men hvis jeg f.eks. får min far til at forsikre den, og jeg kommer til at stå som bruger af bilen, skulle dette være MEGET billigere (ihvertfald ifølge en ven)

Jeg kan se ved nogle forsikringslevskaber optjener man også "bouns/point/hvad det nu hedder" til at blive elitebilist, hvis man står som bruger af bilen.

Så for det første, er dette lovligt så længe jeg står som bruger af bilen?

For det anede. Kan dette betale sig hvis jeg alligevel optjener "point" ved at være bruger af bilen?

For det tredje. Bliver dette billigere?

Jeg prøvede ved gjensidige at beregne prisen, hvis min far forsikrede bilen, og jeg så som 18 årig stod som bruger af bilen, ville det alligevel være BILLIGT.

Håber I vil hjælpe!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilforsikring. Forældres navn, bruger af bilen, blive elite alligevel?
  • #1   13. jan 2013 hva er spørgsmålet:P

• #2   13. jan 2013 Det bliver ikke billigere hvis din far forsikre bilen og du står som bruger.

Hvilket egentlig er meget logisk synes jeg.

• Top Swag !
    Top Swag ! Tilmeldt:
    maj 2012

#3   13. jan 2013 Martin E

Det troede jeg også end til min ven fortalte mig noget andet, og jeg prøvede at beregne det på gjensidige's hjemmeside, hvor jeg står som 18 årig bruger af bilen.

• #4   13. jan 2013 Umiddelbart ville jeg vælge at stå for forsikringen selv. Du skal starte et sted jo, og du kan lige så godt begynde at optjene ancinitet for en bilforsikring, ellers bliver det aldrig billigere.. Ellers er der respekt for fart kursus, som gør din præmie mindre..

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #5   13. jan 2013 Du skriver selv at du kan se du optjener anciennitet ved nogen selskaber. Kan du ikke lige linke til dem ?

En helt anden ting er det er forsikringssvindel og bliver ikke rart hvis de finder ud af det. Sandsynligheden er lille men den er der. Tjek hellere videre om du ikke kan finde et billigere selskab med dig selv som ejer og bruger smiley

• #6   14. jan 2013 Casper K
    Det er nu lovligt nok hvis han står som bruger, der hvor jeg sælger forsikringer, kan børnene få op til 3 års ancinitet med hvis der ikke har været skader på bilen, og det er selvom børnene ikke har været fast bruger af bilen.

• #7   14. jan 2013 GF er absolut billigst. (Synes jeg) Mange vil ikke have nye bilister, men GF vil have kunder, så hør dem ad..

• #8   14. jan 2013 ETU forsikring er også billige så længe bilen er under 120 hk.

• #9   14. jan 2013 Men FDM er det billigste (for mig ihvertfald) når man er medlem for man gode fordele smiley

• #10   14. jan 2013 prøv og ring til Garderens forsikring, de kan lave en fornuftig pris til dig, de er gode til nybegynder.

• #11   14. jan 2013 jeg vil sige at det kan ikke betale sig på lengere sigt så vis du har råd til det så ha billen i dit navn (snakker af erfaringer) men skal man lave forsikrings-sividel =O men så skal den stå i fars navn og med din far som bruger. så vis politiet spøger så låner du din fars søndags bil og nej det er ikke lovligt så lad være med at blive set for tit i den !

• #12   14. jan 2013 1. Det er fuldt ud lovligt at stå som bruger af bilen.
    2. Mig bekendt, så når du står som bruger af bilen, så vil forsikringen bare stige til som du selv stod som ejeren af den. Jeg kan ikke rigtigt se hvorfor det skulle være billigere? Det er jo trods alt den unge og uerfarne billist som kører bilen.
    3. Hvis du gør det, så vil du optjene point ja.

• #13   14. jan 2013 Der er intet i vejen for at stå som bruger af en bil, men efterhånden er det de færreste forsikringsselskaber der skelner mellem ejer og bruger. Jeg ved slet ikke om nogle kører med såkaldt brugerancinnitet længere, hos langt de fleste er prisen den samme uanset.

Det umiddelbart bedste råd herfra vil være at finde et ordentligt forsikringsselskab, som har en trin-system der er til at bide over og hvor du falder hvert år. Første år er priserne ofte håbløse, men allerede efter et år snakker vi priser der er mere rimelige. Vi kører selv med elitebilist/fastpræmie efter tre skadesfri år uanset førerens alder.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#14   14. jan 2013 Claus M så hvis far forsikre bilen og sønnen køre i den konstant så for de den stadig lige så billigt forsikret som hvis sønnen ikke stod som bruger eller ?

• #15   14. jan 2013 mine svigerfar har lige gjort det som du skriver i et års tid,
    svigerfar stå som ejer og har tegnet forsikring det hvor han er forsikret

sønnen stå som bruger og betaler vægtafgiften og forsikringen,+ har det der fart gal kursus, han giver lige over 4000kr som nybegynder,

nu har han haft bil i 1 år uden skader og og kommet temlig mange trin ned i premier,

og selv om han vælge ikke og have bil fra nu og 2 år frem, så starter han på samme trin, med næster bil

• #16   14. jan 2013 Alle med lidt hjerne gør det til man er 25.
    så sidder alle de andre tilbage sure over de har betalt kassen i forsikring

• #17   14. jan 2013 Ved at stå som registreret bruger og lade en anden forsikre den er fuldt lovligt - HVIS bilen indplaceres efter den person med den laveste ancinitet. I dette tilfælde skal den placeres efter dig - dvs nybegynder. Fidusen ligger i, at man ved at stå som registreret bruger, men fx med forælder som ejer, er at du kan høste evt rabat. En forælder har fx både samlerarabt, seniorrabat, hus-rabat mv.

• #18   14. jan 2013 RIng til div. selskaber og stil dit spørgsmål til dem.. De må vær dem der kan svare bedst og du binder dig ikke ved noget ved at spørger ind til en forsikrings form.
    Du kan tilsendt på skrift hvad i kommer frem til (deres tilbud) så kan du holde dem op mod hinanden og ud fra det, se hvad der er det rigtige for dig.

• #19   14. jan 2013 Casper K
    Hvis sønnen er fast bruger, bliver prisen udregnet efter sønnen.

Men der er nu intet galt i at låne forældrenes bil, bare det ikke er fast. Og der kan de få op til 3 år med hos os. Hvis der ingen skader har været.

• Top Swag !
    Top Swag ! Tilmeldt:
    maj 2012

#20   14. jan 2013 Bare iorden, jeg laver mig en liste med forsikringsselvskaber og ringer rundt! smiley

Mange tak for hjælpen!

Og forresten, er der nogen som ved, om det der Respekt For Fart, kursus stadig findes, og hvor meget rabat man får hvis man har taget det? Jeg synes jeg fandt et sted hvor at der stod, det ikke længere findes smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#21   14. jan 2013 Claus M vi taler forbi hinanden så.

Men egentlig meget sjovt i giver 3 år for at de helst køre så lidt som muligt.

• #22   14. jan 2013 Hypen omkring Respekt For Fart har vist efterhånden lagt sig. Jeg synes umiddelbart ikke det er pengene værd. Det er de færreste forsikringsselskaber der tager højde for det, og så enorm er besparelsen heller ikke. Så hellere finde et sted som nævnt før, hvor du falder hurtigt i trin og kan ramme elitebilist/fastpræmie hurtigt.

Men må man spørge hvilken bil du har overvejet, for et ældre køretøj med ansvarsforsikring alene burde SLET ikke koste 20.000 kroner. Heller ikke selvom du er nystartet.

• Top Swag !
    Top Swag ! Tilmeldt:
    maj 2012

#23   14. jan 2013 Jeg har kigget på en Honda Civic smiley

• #24   14. jan 2013 Hvis det bare er en alm. 1.5er, så virker det som en hamper pris du har fået tilbudt. I hvert fald hvis der er tale om en ren ansvarsforsikring.

• Top Swag !
    Top Swag ! Tilmeldt:
    maj 2012

#25   14. jan 2013 Inde ved GF har jeg prøvet at udregne det på deres hjemmeside med en honda civic 1,5.

Der får jeg følgende priser ud:

Pris
    Pris med samlerabat kr. 21.829
    Pris uden samlerabat kr. 26.173

• #26   14. jan 2013 Hvis du har planer om at flytte hjemmefra snarligt, så prøv at indhente helkunde-tilbud rundt omkring. Jeg kan i hvert fald sagtens lave det en del under de priser, men vi tager ikke enkeltstående bilforsikringer.

• Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Svar: 4
    #27   6. feb 2013 Jeg synes også det lyder meget smart med samlerabat - jeg tror der er en del at spare -bare i forhold til at købe en enkelt. Du kan altså også bruge nettet -som fx www.findforsikring.dk

• #28   6. feb 2013 har du prøvet gardernes forsikring ? jeg skulle gi 10,500 for en E30 325.

• #29   6. feb 2013 Min søn kunne få til 9800,-kr kr ved tryg som begynder med en 1,6 i.... i ansvar...

ETU kunne dengang også levere en ansvarsforsikring med større sellvrisiko til en årlig præmie på 28,500,-kr....

Så spørg rundt og gerne i dine forældres forsikringer eller få dem til at forhøre sig om netop dit eget spørgsmål.....

Kommentér på:
Bilforsikring. Forældres navn, bruger af bilen, blive elite alligevel?

Annonce